Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pappacosworth
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 397
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Marraskuu 12. 20:21:00 2020

Itsellä 2 ääripää esimerkkiä aiheesta. 2005 ST 150 alustasarjaa lukuunottamatta vakio, eibach jouset, konit takana ja ilm. bilsteinit edessä. On niin ruosteessa että ei tunnista enää. Mainio radalla, jaksaa niin kauan kiertaa rataa väsymättä että ohjaustehostinöljyt alkaa kiehua, ajat on mulle ihan hyviä ja kivaa on. Isommilla radoilla teho loppuu. Toimii ympärivuoden käyttöautona, ja on siinäkin hyvä. Ei viittis alkaa virittämään ettei mene pilalle ja homma paisuu taas.
Toinen auto 1994 Cobra, 2003 Terminator tekniikka swap lootaa lukuunottamatta. Mikään ei oikein enää ole vakiota. Mainio kesäkäyttöauto, kaikki pelaa ja on hiljainen. Ei voi oikein enää ajaa talvella, pito on kadonnut ahtimen myötä. Radalla menis kovaa, liiankin kovaa. Pitää opetella ihan uudestaan ajamaan, Ahvenistolla jo suorastaan pelottava. Pesämäellä ajan Fiestalla
kovempaa.

Mutta kun halu olis ajaa radalla enemmän ja kovempaa. Vaihtokuumekin olis, viimeistään ens kesänä. Fiesta ST 1.6 / Focus RS 2.5 / Focus ST 2.0 mietinnässä. Kaikki ST 2.0:t mitä olen koittanut ei tuntunut sellaiselta, pehmeä/laiska/pilattu
Suuria muutoksia en haluaisi tehdä, Fiesta olisi siinä helpoin mutta kun vaimolla on jo samanlainen...
Fiesta ST150, Mustang Cobra -94 Project Whiteout, BMW F 658 GS
https://texelectric.webnode.fi/

W1ltsu
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Syyskuu 15. 23:23:19 2014

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja W1ltsu » La Marraskuu 14. 15:39:41 2020

Mk2 RS ei ainakaan ole hyvä käyttöauto. Lähinnä sen takia, että esim. korin osia saa odotella jo kauan kun kaiken joutuu tilaamaan tehtaalta.

Osta mk7 ST Fiesta MP215 Mountune-paketilla tai mk8 ST Fiesta. Ei tartte ku kunnon renkaat alle ja menoks.

Mulla sekä toi mk2 RS ja 215 Fiesta, ja Fiesta on hauskempi ajaa. Aivan tajuttoman kiva auto, samoin toi mk8. Oikeastaan uskomatonta miten tehdasvakio auto voi tuntua noin hyvältä.
Focus RS mk2 Fiesta ST MP215

Pappacosworth
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 397
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Marraskuu 15. 11:14:17 2020

Juttelinkin Pesämäellä sun kanssa, ja olin sen toisen RS:n kyydissä radalla. Fiesta on varteenotettava vaihtoehto, mutta kun RS on niin paljon paremman näköinen.
Autossa pitäisi 4 asiaa osua kohdalle: tuntuu hyvälle, näyttää hyvälle, kuulostaa hyvälle ja loput on järkisyyt (ylläpitokulut). Ekoihin pystyy vaikuttamaan rahalla.
Ajattelin että budjetti on n. 24-25 ke. Fiestaan tarttis laittaa lukko, Mountune:a vastaavat muutokset tekisin itse kun säätövehkeet löytyy. 3-pyttyistä en halua. Johtuuko Fiestan keveydestä, mutta alusta on melko pompottava täällä Suomen maantiemuseossa. Ja miksi kaikki Fiestat on niin olemattoman värisiä.

RS:n kanssa pärjäisi vähän pienemmillä muutoksilla, ja siihen olisi helpompi rakentaa vähän parempaa äänentoistoa.

Focus 2.0 ST taas tuntuisi vaativan sen verran muutoksia että pysyykö budjetissa, harmi että sellaista ei ole 3 -ovisena. Samoin kuin Fiestat, nämäkin ovat melko väärän värisiä.

Onneksi edes merkki on tiedossa, tauti on alkanut nuorena kun oon tullut ekan kerran kotia GT Cortinan kyytissä.
Fiesta ST150, Mustang Cobra -94 Project Whiteout, BMW F 658 GS
https://texelectric.webnode.fi/

RD
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja RD » Su Marraskuu 15. 12:16:50 2020

Kolmipyttynen on ihan huippu, yks auton parhaita puolia! Johan sitä oli 4-pyttysiin kyllästynyt.
Tehtaalta ei saanut kivoja värejä, siksi kaikki on vähän tylsän näkösiä. Onneksi meillä tykätään mustasta ja se kyllä oli valikoimassa.
On hiukan pompottava kaupungissa kyllä, performance-alusta vois korjata mutta ei kaikkeen ole varaa. Yleensä päivittäisajossa melko täydellinen ja aina hymyilyttää startata ja usein naurattaa ajaa. Radalla niin mukava ja viihdyttävä kun voi olla, ainakin Pilot Sport 4lla myös sateella. Lukko tosiaan tekee etuvedosta melko elämyksen

Pappacosworth
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 397
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Marraskuu 15. 13:10:24 2020

Antakaas jotain kommentia 2.0 ST:stä, bongasin että siitä voi saada paremman näköisen : https://projectrst.com/collections/focu ... -flare-kit
Fiesta ST150, Mustang Cobra -94 Project Whiteout, BMW F 658 GS
https://texelectric.webnode.fi/

samiharju
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 8011
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 17. 10:36:03 2020

Älä väriä murehdi, kivenheiton päässä susta onnistuu yliteippaus, jolloin vain taivas on rajana.

W1ltsu
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Syyskuu 15. 23:23:19 2014

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja W1ltsu » Pe Marraskuu 27. 19:41:19 2020

Pappacosworth kirjoitti:
Su Marraskuu 15. 13:10:24 2020
Antakaas jotain kommentia 2.0 ST:stä, bongasin että siitä voi saada paremman näköisen : https://projectrst.com/collections/focu ... -flare-kit
Joutuu noihin kaariin laittamaan niin karseet spacerit tai niin leveet vanteet että on tasavarmasti ihan kamala ajaa :lol:

https://pumaspeed.co.uk/car-Fiesta-ST180-Mk7_1_326.jsp mk7 Fiesta ja vaikka Pumaspeediltä joku tommonen paketti. Jos nyt lähtisin itse kasaamaan katuauto/ratapeli-hybridiä, toi olisi myös mun valinta.
Focus RS mk2 Fiesta ST MP215

Pappacosworth
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 397
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Marraskuu 27. 21:14:47 2020

Vaikka mä tosi paljon tuosta Fiestasta tykkään, niin mieli tekis silti jotain muuta, Fiestan ulkonäössä on jotain miksi se näyttää liian pieneltä tms. Jopa Focus St farmari on mielessä. Ja mullakin järki yritää välillä esiin, levitykset varmaan kannattaa unohtaa ajettavuudenkin takia. Maltilliset muutokset mielessä, vanteet+renkaat, alustan parannus+madallus, jarrupalaa/punosletkua, lukko ja mukavuuten panostaminen.
Fiesta ST150, Mustang Cobra -94 Project Whiteout, BMW F 658 GS
https://texelectric.webnode.fi/

Popi
Viestit: 5422
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Keskustelua aiheesta käyttöratapäiväharrasteauto

Viesti Kirjoittaja Popi » La Marraskuu 28. 22:46:42 2020

Focus ST farmarista tuli mieleen kaverin kysely. Eli löytyykö jotain asiallisia iskareita moisen kikattimeen (2014 malli) jostain? B4 Bilsteinit löyty kuulema taakse mutta eteen ollu vähän huonompi tarjonta! Kaikki neljä tötteröö pitäs vaihtaa!
Jos vinkkejä/ajatuksia ni privalla voi laitella vaikka linkkejä. Kiitos!
Escort xWD, Supermoto... :shock: ja toinen
Mutta nyt katoksessa seisoo enää InvaHonda... eli parempaan suuntaan menossa ;) ST Focus silti vielä haussa!

Vastaa Viestiin