Eihän ole. Se on paku ja sitä rasittaa pakun penkittömyys ja rakenteellinen nopeusrajoitus.esko kirjoitti:..mutta auto ihan sama kun aiemmin...
Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Re: Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
esko kirjoitti:Hyvä vastaus, toivottavasti se menee noin, eli jokut jutut tiukentuu ja jotkut löysenee.
Oli siellä sellanenkin, että kun kilpivalo on pimeenä, tulee hylky. Alkaa hipomaan jo niuhotusta...Hylkyä tai kuitenkin tulla herkemmin, siitä ei päästä yli eikä ympäri. Jää nähtäväksi kuinka käytännössä sitten menee kilpivalojen kans.
Oli tästä puhetta epävirallisesti katsastusmiehen kanssa ja hän tuumasi että palanut polttimo ei ole hylky peruste. Hän ei ollut ihan varma vielä asiasta mutta sanoi että kilven valon puuttuminen kokonaan johtaa hylkäykseen.
Myös tuossa IS artikkelissa sanotaan näin... Tällaisia ovat esimerkiksi heijastimien tai rekisterikilven valaisimen puuttuminen.
Eli puhutaan vaan valaisimen tai heijastimen puuttumisesta.
Osaako tähän joku sanoa varmempaa tietoa?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Jos se on IHAN sama laite nyt, miksi tuhlasit 65e ja teit työtäkin?esko kirjoitti:
Onhan tää silti aika erikoinen juttu. Vuosimaksu puolittuu, mutta auto ihan sama kun aiemmin, päästöt ei muuttunu miksikään

Ei se ole sama asia onko se ha vai paku.
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
No tässä tapauksessa se on. Kyseessä täysin työkalu, siinä ei ole takapenkillä istunut ketään sen jälkeen kun ostin sen. Mä mietin tätä asiaa puhtaasti päästöjen kannalta, ja siinä mielessä auto on tismalleen sama kun se oli ennen kun siinä vielä oli takapenkki, päästöt grammalleen samat mutta suojeluraha puolittui. Tätä mä en tajuu. Tai tajuun tässä vain sen kusetuksen, jota trafi harrastaa. Tämän auton päästövero = suojeluraja saksassa on noin 200€ ja UK:ssa samoin noin 200€. Joudun miettimään pääni puhki, koska ei ymmärrä miten suomen ilma on kalliimpaa kun muualla EU:ssa.samiharju kirjoitti:Jos se on IHAN sama laite nyt, miksi tuhlasit 65e ja teit työtäkin?esko kirjoitti:
Onhan tää silti aika erikoinen juttu. Vuosimaksu puolittuu, mutta auto ihan sama kun aiemmin, päästöt ei muuttunu miksikään
Ei se ole sama asia onko se ha vai paku.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Mutta eihän käyttövoimavero ole päästöperustainen. Sen sijaan perusvero on päästöpohjainen olettaen että on sen ikäinen auto että päästöt on tiedossa, paitsi tässä on 2001-2006 välillä jakso jossa pakussa ei vaikuta co2 -tieto vaikka henkilöautossa vaikuttaakin.esko kirjoitti:Mä mietin tätä asiaa puhtaasti päästöjen kannalta, ja siinä mielessä auto on tismalleen sama kun se oli ennen kun siinä vielä oli takapenkki, päästöt grammalleen samat mutta suojeluraha puolittui. Tätä mä en tajuu. Tai tajuun tässä vain sen kusetuksen, jota trafi harrastaa. Tämän auton päästövero = suojeluraja saksassa on noin 200€ ja UK:ssa samoin noin 200€. Joudun miettimään pääni puhki, koska ei ymmärrä miten suomen ilma on kalliimpaa kun muualla EU:ssa.
Käyttövoimaveron määrä perustuu henkilöiden kuljetusmahdollisuuteen, eikä päästöihin.
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Hyvä kun porukassa on katsastajia, saa arvokasta tietoo...
Ei millään jaksa perehtyä ihan kaikkiin sääntösuomen metkuihin, ja nää asiat on aika monesti just kiemuraisia.
Just ja just se perusidean jaksaa muistaa, dieselissä käyttövoimavero ja suojeluraha (ajoneuvovero). Mutta tää että jonakin vuonna on jotain toisin, menee yli meikäläisellä, ei pärekorissa pysy ihan kaikki enään.
Oli miten oli, on se silti mun mielestä erikoista, että kun auton muuttaa pakuski, kulut puolittuu. Sen kun vielä ymmärtäisi, miksi tämän samaisen auton road tax on muissa maissa vielä puolet vähemmän kun meillä pakuksi muutetussa. Saksa, Ruotsi ja UK, sama auto, vuotuinen maksu noin 200€
Ei millään jaksa perehtyä ihan kaikkiin sääntösuomen metkuihin, ja nää asiat on aika monesti just kiemuraisia.
Just ja just se perusidean jaksaa muistaa, dieselissä käyttövoimavero ja suojeluraha (ajoneuvovero). Mutta tää että jonakin vuonna on jotain toisin, menee yli meikäläisellä, ei pärekorissa pysy ihan kaikki enään.
Oli miten oli, on se silti mun mielestä erikoista, että kun auton muuttaa pakuski, kulut puolittuu. Sen kun vielä ymmärtäisi, miksi tämän samaisen auton road tax on muissa maissa vielä puolet vähemmän kun meillä pakuksi muutetussa. Saksa, Ruotsi ja UK, sama auto, vuotuinen maksu noin 200€
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: To Syyskuu 12. 15:23:33 2019
Re: Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Oman mielenterveyden kannalta useimmiten parempi kun ei liikaa mieti Suomen verottajan tai byrokraattisen koneiston metkuihin. Maksaa vain kiltisti pakolliset maksut ja yrittää unohtaa koko asian. Vaikutusmahdollisuudet näihin jatkuviin epäkohtiin kun ovat aika minimaaliset tässä neuvostolandiassa.Hyvä kun porukassa on katsastajia, saa arvokasta tietoo...
Ei millään jaksa perehtyä ihan kaikkiin sääntösuomen metkuihin, ja nää asiat on aika monesti just kiemuraisia.
Just ja just se perusidean jaksaa muistaa, dieselissä käyttövoimavero ja suojeluraha (ajoneuvovero). Mutta tää että jonakin vuonna on jotain toisin, menee yli meikäläisellä, ei pärekorissa pysy ihan kaikki enään.
Oli miten oli, on se silti mun mielestä erikoista, että kun auton muuttaa pakuski, kulut puolittuu. Sen kun vielä ymmärtäisi, miksi tämän samaisen auton road tax on muissa maissa vielä puolet vähemmän kun meillä pakuksi muutetussa. Saksa, Ruotsi ja UK, sama auto, vuotuinen maksu noin 200€
Viimeksi muokannut dende, Ma Helmikuu 8. 16:27:12 2021. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Oman mielenterveyden kannalta useimmiten parempi kun ei liikaa mieti Suomen verottajan tai byrokraattisen koneiston metkuihin. Maksaa vain kiltisti pakolliset maksut ja yrittää unohtaa koko asian. Vaikutusmahdollisuudet näihin jatkuviin epäkohtiin kun ovat aika minimaaliset tässä neuvostolandiassa. 
Se vaan on niin, että mikään ei koskaan muutu, jos noin ajattelee.
Mielenrauha pitää säilyttää, vaikka vaikeeta onkin
Viimeinen katsastus, jonka minä olen tehnyt oli aivan uskomaton.
Kyseessä Probe -94. Autolla ajettu vain 130 tuhatta. Ajoin konttorille, akku oli loppu, saattaa jäädä käynnistymättä. Jätin sen silleen, et oli pieni alamäki, josta saan mäkistartin tarvittaessa. Sammutin ja eihän se perkele käynnistynyt enään. Sain kun sainkin auton mäkilähdöllä käyntii. Mulla oli autossa mukana uusi akku, mutta se oli liian korkea. Jätin auton käyntiin ja menin konttorille. Katsastaja otti ja laskutti ja tuli kohta pihalle. Onneks ei ollut jonossa muita. Kerroin että akku finaalissa ja että uus on mukana mutta liian korkee, menen vaihtamaan täältä suoraan. Katsuri sano, saadaan käyntiin boosterilla, no panik.
Auto jarrutestiin ja sen jälkeen pukille ja sukkana läpi, ei mitään sanomista. Tullessa konttorille, ABS valo paloi, mutta ei palanut katsastuksen aikana. Kun läksin konttorilta tuoreella leimalla, ABS valo syttyi 50m ajon jälkeen. Joskus näinkin, hannuhanhi antoi apunsa. Vuoden päästä taas seuraava. Maksoi muuten tasan 50€

Se vaan on niin, että mikään ei koskaan muutu, jos noin ajattelee.
Mielenrauha pitää säilyttää, vaikka vaikeeta onkin

Viimeinen katsastus, jonka minä olen tehnyt oli aivan uskomaton.
Kyseessä Probe -94. Autolla ajettu vain 130 tuhatta. Ajoin konttorille, akku oli loppu, saattaa jäädä käynnistymättä. Jätin sen silleen, et oli pieni alamäki, josta saan mäkistartin tarvittaessa. Sammutin ja eihän se perkele käynnistynyt enään. Sain kun sainkin auton mäkilähdöllä käyntii. Mulla oli autossa mukana uusi akku, mutta se oli liian korkea. Jätin auton käyntiin ja menin konttorille. Katsastaja otti ja laskutti ja tuli kohta pihalle. Onneks ei ollut jonossa muita. Kerroin että akku finaalissa ja että uus on mukana mutta liian korkee, menen vaihtamaan täältä suoraan. Katsuri sano, saadaan käyntiin boosterilla, no panik.
Auto jarrutestiin ja sen jälkeen pukille ja sukkana läpi, ei mitään sanomista. Tullessa konttorille, ABS valo paloi, mutta ei palanut katsastuksen aikana. Kun läksin konttorilta tuoreella leimalla, ABS valo syttyi 50m ajon jälkeen. Joskus näinkin, hannuhanhi antoi apunsa. Vuoden päästä taas seuraava. Maksoi muuten tasan 50€
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 16:15:39 2019
Re: Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS
Eipä tuo haittaisi niin paljoa, jos omat palkat nousisivat samaa tahtia 
