DEFA

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 10. 11:49:18 2010

Onks kellään muulla ollut ongelmia Defan laadun kanssa? Vastus lakkasi pelaamasta, onhan se 2kk ollut kiinni, ja jo viikon haistellut, että ei taida toimia enää. Nyt auto ollut pari tuntia piuhassa, ja vastus on ihan kylmä kun kädellä koittaa, sisätilanlämppäri kyllä puhisee. Täytyy varmaan napata irti ja kävellä motonettiin.. 65e vastus pitäis kai toimia kauemmin kuin 2kk?
Pedal tu tö metal!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Joulukuu 10. 12:36:54 2010

Pistin täyden sarjan Audiin syksyllä ja on toistaiseksi pelittänyt ok. Sierrasakin oli Defaa ja vuosikaudet pelas ok. Itseasiassa, koskaan ei o mistään autosta vastus hajonnut, mutta olen kyllä kuullut että niitä hajoo. Broidilta hajos Meganesta vastus letkusta syksyllä ja se vaihto sen ja oon kuullut muiltakin. Kyllä se siltä pidempään kuuluisi kestää. Mittaa vastusarvot varmuuden vuoksi ennen kuin menet liikkeeseen rähäjämään.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 10. 12:47:08 2010

Juu, täytyy se vastus vielä mitata, eikä muutenkaan tapoihin kuulu missään rähjätä. Mutta vika ei ainakaan ole johdoissa, eikä pistokkeessa.
Pedal tu tö metal!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Joulukuu 10. 13:01:30 2010

Onhan defan laatu tullu alas siinä missä muidenkin tuotteiden.
Sillon ku olin vielä töissä ni kyllä niitä vaihdeltiin aina sillon tällön ja ei ne kovin vanhoiks kerenneet yleensä.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 10. 13:10:06 2010

Ääretöntähän mittaustulos näytti.. *ittu mitä paskaa oikeesti. Eikä edes mitään halpaa sellaista. Wanhat vehkeet oli parempia, 80-luvulla sen kuuli kun naapurin auto oli piuhassa, kyllä ritisi ja rätisi ja lämpes.
Pedal tu tö metal!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Joulukuu 10. 13:11:25 2010

Ville K kirjoitti:Ääretöntähän mittaustulos näytti.. *ittu mitä paskaa oikeesti. Eikä edes mitään halpaa sellaista. Wanhat vehkeet oli parempia, 80-luvulla sen kuuli kun naapurin auto oli piuhassa, kyllä ritisi ja rätisi ja lämpes.
Jep, taitaa olla mulla vieläkii sierrassa ja escortissa lämmittimet 80 luvulta ja hyvin pelaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 10. 14:07:41 2010

Motukassa defan keskiosa (missä sähköelementti kiinni) pyörii ja heiluu aivan holtittomasti. Saas nähdä koska alkaa vuotamaan. Ei ymmärrä moista rakennetta; pyörimisen ymmärrän ja sen pitää o-rengas tiiviinä mutta heilumista ei taida monikaan tilke kauan sietää. Ja liike on iso.
Väittivät että kuuluukin heilua...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Joulukuu 10. 15:35:43 2010

Ehkä tyhmä neuvo, mutta oletko kokeillut, että piuha on kunnolla kiinni vastuksessa?

Itsellä oli joskus sellainen tapaus, että töpseli oli vastuksessa kiinni huonosti ja kun ekan kerran lohkoa kokeilin, niin nalli napsahti :lol:
No ajeltiin talvi ilman lohkoa ja seuraavana kesänä sitten möin auton pois. Ostajan kanssa testattiin lohkoa kesäkelissä ennen kauppaa, että jos sitä ei saa toimimaan, niin annan hänelle "uuden" setin mukaan.
Yllätys oli itselle aika iso, kun vähän töpseliä painelin vastukseen, roikka seinään ja vastus toimiikin. Kyseessä oli Defan palikat. Noissa ei yleensä näy palaneita töpselin päitä samalla tavalla kuin Calixin osissa, mutta silti tossa omassa tapauksessa oli vain jotenkin huono kosketus, eikä ollut aiheuttanut sen enempää vahinkoa.

smige
Viestit: 337
Liittynyt: To Elokuu 2. 11:38:12 2007
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja smige » Pe Joulukuu 10. 16:57:43 2010

kyllä noita paukkuu, melkein viikottain joku asiakas pyytää tarkistaan lohkolämppärin. ja suurin osa niistä on Defoja... eikä mitään ikäloppuja vastuksia yleensä olleet. Calix:ien kanssa vähemmän ongelmia. :roll: :cha
projekti Sierra T5

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Joulukuu 10. 20:32:53 2010

Samanlaisia kokemuksia Defasta , johdot sulaa ja vastukset hajoilee .

Terveisin : Calixiin siirtynyt asiakas ja toistaiseksi tyytyväinen
ex Jäsen #10

Escozt
Viestit: 628
Liittynyt: Su Toukokuu 24. 20:34:17 2009

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Escozt » Pe Joulukuu 10. 20:48:19 2010

smige kirjoitti:kyllä noita paukkuu, melkein viikottain joku asiakas pyytää tarkistaan lohkolämppärin. ja suurin osa niistä on Defoja... eikä mitään ikäloppuja vastuksia yleensä olleet. Calix:ien kanssa vähemmän ongelmia. :roll: :cha
Samat on kokemukset, tälläkin viikolla muutaman defan vastuksen vaihtanut. Ikävä kyllä defan laatu on huonontunut siitä mitä se on aikaisemmin ollut.
VW T4 2.5tdi
Escort mk2
E36 325

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Joulukuu 10. 20:51:24 2010

Käyttis rässästä joskus pari talvea sitten hiljeni elementti. Uusi tilalle, toimi hetken (ehkä vajaan talven) ja nyt se on taas hiljaa... Paljoa kiinnosta/kannata vaihtaa näillä käynnistysmäärillä enää uutta osaa, jos sen odotettu elinikä on taas vuosi.
Escort Mk4 "RS2300i"

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 10. 21:08:42 2010

Tuntuu olevan paskaa. Myyneestä liikkeestä vastasivat, että jos vastus on kirkas, vaihtavat uuteen, jos se on poikki tai tummunut, eivät hyvitä.. Epäili, että olis jääny ilmatasku :lol: Joo, kumma kun ekat 2kk kumminkin pelas.
Pedal tu tö metal!

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Joulukuu 10. 21:09:18 2010

joo sama laulu täälläkin,aikanaan dieselMondeoon laitettiin uusi defa mutta ei sekään koko talvea kestänyt.

takuuseen tuli uusi asennettuna.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Joulukuu 10. 21:10:40 2010

Ville K kirjoitti:Tuntuu olevan paskaa. Myyneestä liikkeestä vastasivat, että jos vastus on kirkas, vaihtavat uuteen, jos se on poikki tai tummunut, eivät hyvitä.. Epäili, että olis jääny ilmatasku :lol: Joo, kumma kun ekat 2kk kumminkin pelas.
niin,kyllä sullakin vastus oli semmosessa paikassa että jos olisi jäänyt ilmatasku niin eiköhän sieltä olisi ensin palanut kansipahvi tai jotain muuta hajonnut.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 10. 21:14:02 2010

MikkoT kirjoitti:Ehkä tyhmä neuvo, mutta oletko kokeillut, että piuha on kunnolla kiinni vastuksessa?

Itsellä oli joskus sellainen tapaus, että töpseli oli vastuksessa kiinni huonosti ja kun ekan kerran lohkoa kokeilin, niin nalli napsahti :lol:
Kaikki palikat sen 2kk vanhoja, ja kyllä on ollut kaikki piuhat irti ja mitattu. Senkään takia ei viittis calixiin vaihdella, kun on noi haarotuspalikat ja sisätilan pistokkeet sun muut.


Ja kyllä ilmaantu niin helpolla, että ei varmasti ollut ilmaa missään. :wink: Epätoivoinen yritys pestä kädet takuutilanteessa. No, veikkaanpa, että ehjän näköinen vastus sieltä purkaantuu irti.
Pedal tu tö metal!

focus
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja focus » La Joulukuu 11. 0:01:42 2010

Itellä vähän samaa ongelmaa,tänä aamuna -20c pakkasta ja diiseli mondeo oli pari tuntia lämmössä.Käyntiin kyllä lähti mutta ei ollu lämmenny yhtään,maanantaina menee öljynvaihtoon ja katotaan onko vastus menny,defa siellä mullaki lämmittää.Joskus focukseen joutu vaihdattaan vastuksen,ainaki asentaja sano että jos nestettä liian vähän niin palaa vastus herkästi.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Joulukuu 11. 0:24:41 2010

Mulla ainakin nestettä ihan normaalimäärä, ja ne vaihdoin uusiin vastuksen vaihdon yhteydessä, järjestelmä ilmaantui helposti heti asennuksen jälkeen, joten ilmataskusta ei voi olla kyse. Enneminkin kiina-ilmiöstä, taas, valitettavasti.
Pedal tu tö metal!

focus
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja focus » La Joulukuu 11. 1:47:28 2010

Ville K kirjoitti:Mulla ainakin nestettä ihan normaalimäärä, ja ne vaihdoin uusiin vastuksen vaihdon yhteydessä, järjestelmä ilmaantui helposti heti asennuksen jälkeen, joten ilmataskusta ei voi olla kyse. Enneminkin kiina-ilmiöstä, taas, valitettavasti.

Joo kyllä mullaki ihan normaalimäärät nestettä ollu aina,mutta ilmeisesti päässy kiina-ilmiö iskemään :(
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Joulukuu 11. 3:32:23 2010

Töissä on vaihdettu aika tiuhaan tahtiin öljypohjan lämmittimiäkin... Ilmeisesti laatulaskenut, kumma kun -82 polossa toimi Defa. Mutta ei näissä ihan uusissa ;D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Joulukuu 11. 14:28:19 2010

Voihan se olla, vaan on kyllä heikkoa suunnittelua, jos ei lämmitysvastuksen suunnittelussa ole otettu huomioon lämpölaajenemista! Tai sitten siellä lämpösuojausvaravastus otettu pois.


Sitten se hajottaa sen motukan. Nää on taas nykypäivän hommia,että tehdään halvalla ja sitten se on käytännössä sutta. Vai oliko vaihe ja maa oikkarissa?? Joka johtuu todennäköisyydellä valmistusviasta. Olen kuullut,että vaikka nestettä olisi juuri sopiva määrä,mutta jos se on likaista nestettä ni sekin voi käytännössä hajottaa vastuksen.


"Räjähtelihän niitä nokian akkujakin sillo käsiis ja puhelimiin,mutta tiedättekö syyn? Valmistaja teki sitä 1e halvemmalla ku muut ja jätti ylikuumentumis/lataus vastuksen pois ja sitten kävi näin. Nythä niitä akkuja ei olekaan räjähdellyt ku asiaa alettiin tutkiin."
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Joulukuu 11. 16:26:35 2010

No nyt on uus elementti hommattuna, täytyis vaihtaa kun vaan flunssa vähän helpottais. Täytyy sitten kattoo miltä vanha näyttää, meneekö takuuseen.
Pedal tu tö metal!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Joulukuu 11. 16:28:06 2010

Ville K kirjoitti:No nyt on uus elementti hommattuna, täytyis vaihtaa kun vaan flunssa vähän helpottais. Täytyy sitten kattoo miltä vanha näyttää, meneekö takuuseen.
Tiedätkö mihin se elementti kannattaa hetkeksi laittaa jos on flunssaa? :green:
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Joulukuu 12. 22:59:07 2010

töissä olen huomannut että yleisesti ne jotka hajoaa niin on asennettu väärin tai muuten vaan heikosti... n 100kpl tänäkin vuonna laittanut defaa ja calix........

takuu ei korvaa jos on ollu ilmaa sen näkee jos on esim. letkulämmitin kun avaa sen ja kattoo vastusta jos siinä näkyy raja/viiva niin ollu ilmaa...

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Joulukuu 13. 16:01:07 2010

No, tässä tapauksessa ainakin vastus oli täysin kirkas, kuin kaupan paketista, ei minkäänlaista tummumista, rajaa tms. Eli mun ymmärtääkseni ihan materiaalivirhe? Nyt on uus paikallaan, täytyy käydä motonetistä hakemassa rahat pois huomenna. Kirjoittelivat sieltäkin, että jos vastus on kirkas, niin saa rahat takas.
Pedal tu tö metal!

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Joulukuu 13. 18:01:39 2010

Kyllä noita tosiaan aika paljon on tullut myös vaihdeltua.

Mitäpä yleensä noissa letkuvastuksissa on ohmeja? Tänään juuri tuli yhdestä mittailtua, joka näytti 0ohmia, yleensä ehjiä kun mittaillut niin näyttänyt 80-120ohmia. :)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Joulukuu 13. 18:06:27 2010

Toi nyt ei ollut letkulämppäri, mutta 96 ohmia mittasin uudesta ehjästä.
Pedal tu tö metal!

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Joulukuu 13. 19:01:26 2010

Onks teil muuten millasii mielipiteit Defan ja Calixin pistokkeen käytettävyyseroista?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Joulukuu 13. 19:03:08 2010

Otetaas sen verran takaisin, eli taisi löytyä syy vastuksen pimenemiselle. Se vastus ei ole keskellä runko-osaa, vaan on runko-osan toisessa reunassa, kiinni rungossa, jolloin vastuksen ja sen runko-osan väliin ei ole jäänyt nesteelle yhtään tilaa. Ja kappas vaan, juuri siitä kohtaa se on kärähtänyt. Uudessa vastuksessa toi asia oli kunnossa, eli vastus oli keskellä elementtiä, eikä päässyt ottamaan elementin runkoon kiinni. Ihan selvä valmistusvika siis, katsotaas mitä Kaha vastaa, motonetin varaosamyyjälle tuota asiaa on aika turha yrittää selittää. Kuviakin voin ottaa jos joku haluaa.
Pedal tu tö metal!

Susa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Marraskuu 15. 22:55:46 2010

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Susa » Ke Joulukuu 15. 1:28:55 2010

Krisse kirjoitti:Onks teil muuten millasii mielipiteit Defan ja Calixin pistokkeen käytettävyyseroista?
Calixist tuntus saavan paremman otteen ja six ehkä helpompi..isompi(mini plug) ja roikassa on kunnon kumikaapeli toisin ku Defas..
Ford Escort RS2000 -95
Ford Escort 1.8 gt -98
Mazda 6 2.3 gt -05
Ford Escort 1.6 -96
Mazda 626 2.0 -91
Mazda 626 2.0 -83

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Joulukuu 15. 20:07:01 2010

Calix on hieman paremman mallinen , tietää mitenpäin painetaan puskuriin , myös vähän väljempi niin menee helpommin vaikka olis vähän jäätä välissä
ex Jäsen #10

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Joulukuu 15. 21:37:32 2010

Itse en ole huomannut mitään erityistä huonoutta Defan tuotteissa, aika vähän vastusten hajoamisia on ollut. Sanoisin että syy löytyy useimmiten käyttäjästä.

-Ei virtaa vähänkään lämpöiseen moottoriin
-2 tuntia max
-Puhtaat nesteet sopivalla seoksella
-Ei taivuteta vastusta yhtään asennettaessa
-Asennuksen jälkeen ajetaan kone pari kertaa kunnolla kuumaksi, että vesi kiertää varmasti joka paikassa ja kaikki ilmakuplat tulee pois. Sitten vasta otetaan lämmitin käyttöön.

Molempia merkkejä on omissa autoissa ollut, eikä ongelmia. Poislukien mahdolliset edellisien omistajien jäljiltä olevat rikkinäiset vastukset. Tällä hetkellä on Calixit käytössä.

Mielestäni Defat ovat asennettavuudeltaan parempia. Esim. Calixin suojamaajohdin on typerästi väärässä päässä kaapelia, eihän nykyautojen keulassa ole mihin sen kiinnittää, pelkkää muovia. Myös keulan kaapelin kiinnityspanta on Calixissa huonompi ja sisähaaran läpivienti vaatii isomman reiän kuin Defa.
Defan haaroituskappaleet ovat kehittyneempiä kuin Calixin, löytyy erilaisia malleja eikä pelkästään sitä perinteistä Y haaraa, ja ovat myös kooltaan pienempiä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 15. 21:47:36 2010

Arska kirjoitti:Itse en ole huomannut mitään erityistä huonoutta Defan tuotteissa, aika vähän vastusten hajoamisia on ollut. Sanoisin että syy löytyy useimmiten käyttäjästä.

-Ei virtaa vähänkään lämpöiseen moottoriin
-2 tuntia max
Kerro toki lisää!?!?! Mulla on päivisin näillä pakkasilla koko duunipäivän sähkö päällä. Ja surutta kuumaan koneeseen lämmitän. Katotaan kestääkö.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Arska » To Joulukuu 16. 22:09:48 2010

Yhdelle seppä ilmariselle laitettiin 3 Calixia, kunnes varovasti kysyin että miten käytät yleensä tätä lämmitintä. Kaveri sanoi että hänellä on aamuisin pari tuntia lämmitystä ja töistä tullessaan hän laittaa roikan kiinni suoralla virralla että kone pysyy lämpöisenä, kun siinä syö ja muuta touhuilee ennen kauppaan tai harrasteisiin lähtöä. Me sitten hiljaisuudessa sovittiin antaa mennä nyt takuuseen, mutta kokeillaan josko jätettäsiiin tuo kuuman koneen lämmittäminen pois ja vastukset alkoi kestämään.

Tietenkin jos suurempaa sontaläjää lämmitetään, niin sen suurempi on myös lämmön johtuminen harakoille ja vastuksen teho ei riitä nostamaan lämpöä niin suureksi että se sen kestävyyttä koettelisi.

Esimerkin tapauksessa kyseessä oli pieni moottori ja vastuksen paikkakaan ei kyllä ihan optimaalinen ollut, kannessa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Joulukuu 17. 20:21:53 2010

eiköhän siinä ollut sitten suurin syy vastuksen paikassa.

itsekin olen grillannut työpäivän ajan mutta vastuksia ei ole poksunut,paitsi se yksi defa heti muutaman päivän kuluttua mutta seuraava jo kestikin ihan hyvin.

ja niin on kestäneet kaikki muutkin mutta kannessa ei ole ollut yhtäkään kiinni.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 17. 20:33:14 2010

Joo, ja ihme kun noi vanhat, 80-90 luvun defat wörkkii aina vaan, ritisee ja rätisee, ja lämmittää niin, että mittarissa näkyy ja laatikkokin on notkea. Noi nykyset on ihan turhia, oikein harmittaa että ylipäätään tuli moiseen investoitua, eipä se juurikaan konetta lämmitä, juuri kädenlämpöiseksi lämpiää vastus jos on pari tuntia ollut... Miks nykyiset ei oo sellaisia kuin wanhat? Korva tarkkana saa kuunnella, että jotain pientä sihinää kuuluu kun laittaa päälle.
Pedal tu tö metal!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Joulukuu 20. 6:06:29 2010

Mulla oli taunus yhden talven 24/7 lämpösenä, ensin kotona suoralla virralla ja sit työpaikan pihalla sama.
Vastuskin tais kestää kun joka kerta startatessa se lämpömittari vähän nousi ja melko nopeesti tuli lämmintä ilmaa.
Ei varmaan tarvi nykyvastuksilla kokeilla samaa... :D
Kyllä oli muuten auton helmat yhtä jääpuikkoa kun oli sisätilalämppärikin päällä koko ajan, mut empähän koskenut kertaakaan lumiharjaan tai raappaan sinä talvena :lol: :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Joulukuu 20. 9:31:24 2010

jjs kirjoitti:Motukassa defan keskiosa (missä sähköelementti kiinni) pyörii ja heiluu aivan holtittomasti. Saas nähdä koska alkaa vuotamaan. Ei ymmärrä moista rakennetta; pyörimisen ymmärrän ja sen pitää o-rengas tiiviinä mutta heilumista ei taida monikaan tilke kauan sietää. Ja liike on iso.
Väittivät että kuuluukin heilua...
Mullakin se eka heilui, ja vastus nojasi siihen runko-osaan kiinni, minkä takia oli kärähtänytkin...
Nyt tää seuraava on tiukempi ja vastus pysyy keskellä, voi jopa toimiakin vähän kauemmin. Tai toimia ja toimia, kyllä se on niinkuin kynttilällä yrittäis lämmittää taloo.
Pedal tu tö metal!

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Joulukuu 20. 10:42:10 2010

Omat kokemukseni noista defan johtumislämmittimistä bmw:ssä on pääosin positiivisia. Öljyjen lämpötiloista jo selvästi näkee että moottori lämpeää. Jäähdytinneste on myös tasolla +20 näillä -20 pakkasilla joten voidaan mielestäni puhua siitä että lämmittimet toimii. Tietysti nämä ei ehkä sulata lumia konepelliltä ja kuumenna venakoppaa mutta itse en sitä ole kokenut tarpeelliseksi. Lämmitän 2h aamulla ja 2h kun lähden töistä. Sisätiloissa termini huolehtii lähdön viihtyvyydestä. Tuo lämpiää muutenkin alta 4km ajomatkalla -20 pakkasella normaalilämpöön.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Joulukuu 20. 10:49:05 2010

Krisse kirjoitti:Onks teil muuten millasii mielipiteit Defan ja Calixin pistokkeen käytettävyyseroista?
Merkkien välillä en ole mitään merkittävää eroa huomannut, mutta mustalla ja vihreällä johdolla tuntuu olevan eroja.
Tuo eko-johto eli vihreä on ilmeisesti valmistettu muovista se kun on kylmässä todella jäykkää.
Ja harvemminhan noita johtoja kylmässä/talvella käytetään :?

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Henri » Ma Joulukuu 20. 18:08:43 2010

Mulla on sierrassa temro merkkinen lämmitys setti purettu aikoinaan yhdestä scorpiosta. Kun sen lämmittimen sierraan asensin, niin ajattelin että pienipäinen pistoke siihen pitää saada se iso olis melko epämielyttävän näkönen puskurissa, ja tais siinä jotain vikaakin olla johto-pistokkeessa siis. Ei muutakun tarvikeliikkeeseen kysymään, niin kehuivat ettei kyseisen merkkisiä lohkolämppäreitä oo tuotu maahan aikoihin.. mutta siihen sopi onneksi defan johto, niin ostin sellaisen. lämmitin on nyt pelannut ja on tehokas konepelliltäkin lumet sulaa, jos useemman tunnin pitää. olen ollut tyytyväinen tähän. ja toisessa sierrassa mulla on vanha calix ja sekin on moitteetta pelannut tyytyväinen siihenkin.

Ja sama huomio minulla kun muillakin että se defan vihreä johto on epämielyttävän kova, kun taas calixissa kuminen notkea ja hyvä.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Joulukuu 21. 20:50:07 2010

Tuli eilen huomattua ettei toimi Mondeossa Calixin elementti, sisätilanlämmitin kyllä toimii mutta eipä kuulu minkäämoista pihinää konehuoneesta.
On kyllä aika hankalassa paikassa vaihdon kannalta se elementti, pääsee ehkä alapuolelta käsiksi siihen.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ke Joulukuu 22. 9:45:56 2010

Pitäis kans tänään käydä ostamassa Bemariin lohkolämmitin + sisätilan haaroitus.. Jos vaikka joulun aikana saisi asennettua.
8)

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ke Joulukuu 22. 10:57:39 2010

Kinsky kirjoitti:Pitäis kans tänään käydä ostamassa Bemariin lohkolämmitin + sisätilan haaroitus.. Jos vaikka joulun aikana saisi asennettua.
8)
Laita samalla termini vänkärin kickpaneeliin. Toimii mainiosti E46 ja on huomaamaton.

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ke Joulukuu 22. 13:25:10 2010

Antti O kirjoitti:
Kinsky kirjoitti:Pitäis kans tänään käydä ostamassa Bemariin lohkolämmitin + sisätilan haaroitus.. Jos vaikka joulun aikana saisi asennettua.
8)
Laita samalla termini vänkärin kickpaneeliin. Toimii mainiosti E46 ja on huomaamaton.
Kiitos Antti vinkistä :wink:

Kävin juuri koko setin hakemassa Tampereen Polar Autovarusteesta ,(ilman Terminiä) hinta 167€.
Vastus asennetaan pakkastulpan tilalle...
Katsotaan miten käy :D
-Jussi-

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja henu » To Joulukuu 23. 8:43:14 2010

hoopee kirjoitti:mutta mustalla ja vihreällä johdolla tuntuu olevan eroja.
Tuo eko-johto eli vihreä on ilmeisesti valmistettu muovista se kun on kylmässä todella jäykkää.
Tuossa äsken huomasin et mustan defa johdon notkeus raja menee näköjään -25 asteessa, ihan rautakanki koko roikka, eilen oli -20 ja pysty vielä luokittelemaan notkeeks.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Joulukuu 26. 12:48:06 2010

Vähän off topic...
Emännän Escort 1.6i (cvh) stw vm.92 (vai olikohan vm.91).
Tarvis myös uutta tai hyvää käytettyä "Defa" vastusta lohkon kylkeen ja aattelinkin kysyä arvon raadilta, josko tohon olis eri vaihtoehtoja, kun halvalla pitäs saada, eli käviskö jostain muusta automallista esim.?

Syyt tähän kyselyyn löytyy kun lukee tän topikin alusta asti ja tästakin kotterosta löytyy haaroitus sarja, pikkupistoke vermeet jne., ainoastaan vastus pimeenä ja auton budjetti on jo ylittynyt liiaksi, jonka vuoksi en myöskään haluaisi ostaa uutta huonoa vastusta vaan mielummin asentelisin sinne vanhemman esim. 80-lukuisen ehjän vastuksen tms.

Auto on mahdollisesti vaihtumassa isompaan ja/tai parempaan, jonka vuoksi ei huvittais noiden takuu asioidenkaan kanssa takuta.

Toivottavasti joku löytää idean tosta jargonista, vähän oon väsyksissä... :-s
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Joulukuu 26. 13:06:20 2010

tumppe kirjoitti:Syyt tähän kyselyyn löytyy kun lukee tän topikin alusta asti ja tästakin kotterosta löytyy haaroitus sarja, pikkupistoke vermeet jne., ainoastaan vastus pimeenä ja auton budjetti on jo ylittynyt liiaksi, jonka vuoksi en myöskään haluaisi ostaa uutta huonoa vastusta vaan mielummin asentelisin sinne vanhemman esim. 80-lukuisen ehjän vastuksen tms.
No jos budjetti on jo ylittynyt, niin kannattaako sitä nyt enää sitten korjaamaan ruveta :roll:

No kuitenkin viiden minuutin salapoliisityö Motonetin sivuille kertoi, että OHC:ssä on sama vastus kuin CVH:ssa, joten ei luulis olevan kovin vaikea löytää :wink: .

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Joulukuu 26. 13:29:54 2010

MikkoT kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Syyt tähän kyselyyn löytyy kun lukee tän topikin alusta asti ja tästakin kotterosta löytyy haaroitus sarja, pikkupistoke vermeet jne., ainoastaan vastus pimeenä ja auton budjetti on jo ylittynyt liiaksi, jonka vuoksi en myöskään haluaisi ostaa uutta huonoa vastusta vaan mielummin asentelisin sinne vanhemman esim. 80-lukuisen ehjän vastuksen tms.
No jos budjetti on jo ylittynyt, niin kannattaako sitä nyt enää sitten korjaamaan ruveta :roll:

No kuitenkin viiden minuutin salapoliisityö Motonetin sivuille kertoi, että OHC:ssä on sama vastus kuin CVH:ssa, joten ei luulis olevan kovin vaikea löytää :wink: .
Kiitos tiedosta, noita ohc vastuksia kun saattaa iteltäkin löytyä useampikin yksilö. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: DEFA

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Joulukuu 28. 13:29:43 2010

Ville K kirjoitti:Joo, ja ihme kun noi vanhat, 80-90 luvun defat wörkkii aina vaan, ritisee ja rätisee, ja lämmittää niin, että mittarissa näkyy ja laatikkokin on notkea. Noi nykyset on ihan turhia, oikein harmittaa että ylipäätään tuli moiseen investoitua, eipä se juurikaan konetta lämmitä, juuri kädenlämpöiseksi lämpiää vastus jos on pari tuntia ollut... Miks nykyiset ei oo sellaisia kuin wanhat? Korva tarkkana saa kuunnella, että jotain pientä sihinää kuuluu kun laittaa päälle.
Tuli juttua yhden myyjän kanssa noista niin ehkä suurin syy uuden vastuksen palamiselle on siinä kun se lanka on niin syvällä siellä kupissa ettei ihan helpolla lähde ilmat pois ja ei tarvi kuin pienen ilmakuplan langassa niin sillon kärähti.
Vanhoissa koneissa taas oli vastukselle tilaa siellä vesitilassa niin ei ollut ilman kanssa ongelmia.
Mielellään ainakin 100km ajoa ennen ekaa lämmitystä että varmasti on ilmat pois.
Itse kyllä laitan letkulämppärin jos joskus tulee tarvetta ja letkut on sellaiset että voi laittaa, teholtaan kuulemma samat 450w mitä lyötävässäkin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin