Cossujen tyhjäkäyntisolenoidin puhdistus

Usein kysytyt kysymykset.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vieras
Ylläpitäjä

Cossujen tyhjäkäyntisolenoidin puhdistus

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Maaliskuu 30. 8:06:15 2004

Koska tämä on jatkuva kysymysten aihe tekniikassa laitan tän tännekkin.

Jos cossusi tai ruiskusierra tms jossa on tyhjäkäyntisolenoidi ja käyntihäiriöitä kuten esim vaelteleva tyhjäkäynti jne niin kokeile tätä ohjetta.
Irroitus ja puhdistus kestää noin 10min ja on helppo itse tehdä.
Uusi osa maksaa noin 400 euroa.

Dooih ja nyt on tyhjäkäyntisolenoidi lionnut yön yli bensassa.

Tässä nyt sitten kuvallinen kertomus puhdistuksesta.

1. Irroitus.
Vedä liitin irti solenoidista.
Avaa kaksi ruuvia ja poista kiinnitysrengas ruuveineen.
Kopauta pari kertaa venttiilin kylkeä varovasti.
Laita kypärä päähän.
Ota tanakka ote venttiilistä ja nitkuttelemalla vedä se irti ja kas lensit selällesi, juuri tuon vuoksi piti poistaa kiinnitysrengas ja ruuvit ettei ne lennä mäelle. Kypärä siksi koska kuitenkin löit pääsi konepeltiin.

2. Puhdistus
Anna venttiilin alaosan liota bensiinissä jonkin aikaa.
Puhdista päällisin puolin venttiili.
Mittaa venttiilin keskiruuvista matka mutterin päähän. Cossuissa 2,6-2,7mm, muunkinlaisia mittoja olen kuullut.
Avaa mutteri varovasti 4mm hylsyllä ja PIDÄ PEUKALOA stopparina ettei osat singahda.
Ota mutteri, keskitysprikka ja jousi pois ja PIDÄ sitä peukaloa edelleen stopparina. Avita mäntää esim pienellä ruuvarilla ulos (jos ei lentänyt jo) ja poista se sekä alla oleva jousi.
ÄLÄ SEKOITA jousia keskenään sillä ovat eri jousivoiman omaavia.
Ja kas tässä se koko komeus on purettuna. Kuten huomaat täällä käytetään puoliarkki serlaa talouspaperina.

Kuten huomaat on männässä pieniä reikiä. Puhdista ne neulaa ja bensaa apuna käyttäen ja puhalla lopuksi puhtaaksi.
Hio mäntää hieman esim vesihiomapaperilla ja pese lopuksi osat uudestaan.
Voitele mäntä kevyesti aseöljyllä ja kasaa vena.
Vaikka mutteri on ns lukittuva sanoisin että kannattaa laittaa lukitteeksi tippa kynsilakka tms lisäksi.

Voitele venttiilin o-renkaat vaseliinilla ettet seuraavallakin kerralla lennä persiillesi sitä irroittaessasi, sillä noin puolen vuoden välein joudut tämän toimenpiteen tekemään.

Paikalleenasennuksessa et tarvitse kypärää mutta toki voit sitä käyttää jos haluat.

Kuva (epäselvä) venan päädystä.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » La Huhtikuu 24. 11:13:05 2004

Siirsin tän nyt toistaiseksi tänne kun faqista ei osata lukea ja tekniikka-aiheinen tää onki.
Pysyköön tossa ylhäällä niin sokeimmatkin löytää :)

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Su Huhtikuu 25. 17:06:49 2004

tuota normi ruiskusierran tyhjäkäyntivenaa ei vissiin saa purettua vai?

ite oon ainakin joutunut tyytymään puhdistamaan vaan reikiin ruiskuttamalla puhdistusaineita..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Huhtikuu 25. 17:40:27 2004

Jos siellä on mutteri päässä niin osat saa irti kuten kuva kertoo, muuta siitä ei saa korjattua.
Kesällä kys venaa ei tarvitse edes. Lähinnä kylmäkäynnistysventtiili.
Nostaa tyhjäkäyntirundit noin 900rpm ilman venaa niin toimii.

vellu1
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vellu1 » Ti Huhtikuu 27. 10:39:58 2004

Jos joku uutta kaipaa niin tuolla Burtonilla näkyy olevan ~130 puntaa uus ventiili.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 20. 5:24:34 2004

GYRUS kirjoitti:tuota normi ruiskusierran tyhjäkäyntivenaa ei vissiin saa purettua vai?

ite oon ainakin joutunut tyytymään puhdistamaan vaan reikiin ruiskuttamalla puhdistusaineita..
Saa sen purettua, ensin päästä pitää vääntää se teräskuppi pois ja alta löytyy messinkinen kansi, joka on kierteillä kiinni. Purkaminen on aika hankalaa, kun se messinkinen tulppa on tiivistetty kierrelukitteella ja siinä on vain ura isolle ruuvarille tms. työkalulle. Solenoidin siitä päästä saa kyllä helposti irti puhdistettavaksi sehän on vain parilla ruuvilla kiinni.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Ti Joulukuu 7. 21:16:54 2004

onko siipi cossussa erilainen tyhjä käyntiventtiili kuin taxi mallissa? jos ei niin sitten multa uupuu yksi jousi :roll: saako noihin osia mistään?
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 7. 21:35:27 2004

cozz_ kirjoitti:onko siipi cossussa erilainen tyhjä käyntiventtiili kuin taxi mallissa? jos ei niin sitten multa uupuu yksi jousi :roll: saako noihin osia mistään?
Eikös tossa siivessä ja 2wd taxissa tekniikka oo aikalailla sama... :?
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Joulukuu 7. 21:38:31 2004

siivessä on kaksi jousta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 7. 21:45:28 2004

Samanlaisia ne on molemmissa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Joulukuu 7. 23:33:33 2004

siipicossu kirjoitti:Samanlaisia ne on molemmissa
On reiät vähän erilaisia, mutta se nyt ei vaihtokelpoisuuteen taida vaikuttaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 8. 14:17:06 2004

Mulla on nelivedon tyhjäkäyntisolenoidi ja suoraan meni paikalleen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » To Toukokuu 5. 0:14:45 2005

Apuva.... Pitäis tehdä samainen operaatio, mutta kuvia en saa näkyviin :?:
Escort Cosworth
Jäsen 33

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Toukokuu 5. 2:22:33 2005

Markki kirjoitti:Apuva.... Pitäis tehdä samainen operaatio, mutta kuvia en saa näkyviin :?:
no kun irroitat sen tyhjäkäyntiventtiilin , niin loput selviää ihan tekstiä lukemalla. eli simppeli homma se on. kuvia voin ottaa kun seuraavan kerran puran ton venttiilin, ja käytän sen "männän" pinnoituksessa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Pe Toukokuu 6. 0:41:52 2005

Paljon kiitoksia! :)
Escort Cosworth
Jäsen 33

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 29. 18:24:26 2005

siipicossu kirjoitti:Samanlaisia ne on molemmissa
Myös cossu escossa
ex Jäsen #10

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Kesäkuu 29. 18:46:13 2005

Jake kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Samanlaisia ne on molemmissa
Myös cossu escossa
Paitsi T25 mallissa :wink:

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Pe Syyskuu 16. 16:10:25 2005

Kysymys jos tyhjäkäynti solenoidi on viallinen/likainen/jumissa pitäisikö tyhjäkäynnin laskea normaaliksi kun ottaa solenoidin johdon irti auton ollessa lämmin?
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Syyskuu 16. 16:23:56 2005

Cossu_anssi kirjoitti:Kysymys jos tyhjäkäynti solenoidi on viallinen/likainen/jumissa pitäisikö tyhjäkäynnin laskea normaaliksi kun ottaa solenoidin johdon irti auton ollessa lämmin?
Auton pitäisi sammua, eli tyhjäkäyntiä ei ole...
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Syyskuu 16. 16:56:28 2005

Laze kirjoitti:
Cossu_anssi kirjoitti:Kysymys jos tyhjäkäynti solenoidi on viallinen/likainen/jumissa pitäisikö tyhjäkäynnin laskea normaaliksi kun ottaa solenoidin johdon irti auton ollessa lämmin?
Auton pitäisi sammua, eli tyhjäkäyntiä ei ole...
No ei se nyt ihan noinkaa oo..
Toyota Supra TT

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Syyskuu 16. 17:22:25 2005

Hena kirjoitti:
Laze kirjoitti:
Cossu_anssi kirjoitti:Kysymys jos tyhjäkäynti solenoidi on viallinen/likainen/jumissa pitäisikö tyhjäkäynnin laskea normaaliksi kun ottaa solenoidin johdon irti auton ollessa lämmin?
Auton pitäisi sammua, eli tyhjäkäyntiä ei ole...
No ei se nyt ihan noinkaa oo..
Viisaammat kertokoon. Kerran oli kaverilla likainen tuo ja otti piuhan irti, niin ei auto pysynyt käynnissä.. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Syyskuu 16. 17:38:19 2005

Laze kirjoitti:
Hena kirjoitti:
Laze kirjoitti: Auton pitäisi sammua, eli tyhjäkäyntiä ei ole...
No ei se nyt ihan noinkaa oo..
Viisaammat kertokoon. Kerran oli kaverilla likainen tuo ja otti piuhan irti, niin ei auto pysynyt käynnissä.. :roll:
Se nyt tietenkin riippuu siitä mihin se kaasuläppä on säädetty. Mulla ei oo nyt tyhjäkäyntivena ollenkaan käytössä ja hyvin pelaa.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Syyskuu 16. 19:03:38 2005

Kyseessä on kylmäkäynnistysventtiili joka vaikuttaa hieman myös tyhjäkäyntiin. Kun kytket irti sen niin kierrokset tippuu noin 100rpm ja kylmäkäynnistyksessä joutuu pelaamaan kaasulla jonkun aikaa.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Syyskuu 16. 19:14:48 2005

Aina kun säädetään tyhjäkäyntiä pitää liitin ottaa irti. Jos liitin pidetään kiinni kun säädetään, saattaa se tehdä juuri tämän "vian" kun otat liittimen irti -> tyhjäkäynti menee liian alas ja saattaa sammua (ei nyt ajatus kulje, mutta toivottavasti ymmärsitte)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Syyskuu 16. 19:52:05 2005

No joo.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Kokeilkaa niin opitte, se on paras oppi kun hieman on suuntia annettu :)

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Pe Syyskuu 16. 20:43:18 2005

Joo täytyy kokeilla nyt ensinnäki putsata koko systeemi. Mulla vaan ongelmana et tyhjä käynti melkein koko ajan 1400rpm eikä tippunut ku otin liitimen irti. Toivottavasti toi putsaus auttaa.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 16. 21:28:10 2005

Cossu_anssi kirjoitti:Kysymys jos tyhjäkäynti solenoidi on viallinen/likainen/jumissa pitäisikö tyhjäkäynnin laskea normaaliksi kun ottaa solenoidin johdon irti auton ollessa lämmin?
Ei vaikuta johdon irroitus jos on jumissa.
Jos puhdistus ei auta (ole jumissa) niin sitten tyhjäkäynti muuten säädetty liian suureksi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ke Syyskuu 21. 21:39:25 2005

Hei onko kukaan huomaannut muuten että kuvat ei toimi?

Pitäs omaan siipicosaan tehdä toi operaatio, kun tyhjäkäynti vaeltelee kylmänä jonkinverran.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Syyskuu 22. 22:38:00 2005

Lehto kirjoitti:Hei onko kukaan huomaannut muuten että kuvat ei toimi?

Pitäs omaan siipicosaan tehdä toi operaatio, kun tyhjäkäynti vaeltelee kylmänä jonkinverran.
kyllä, kyseiset kuvat ei valitettavasti ole enään olemassa.

mutta kun sitä tyhjäkäyntiventtiiliä purkaa paikaltaan, niin on sen verran yksinkertainen toimenpide että onnistuu takuuvarmasti pelkän tekstinkin varassa. lukee vain samalla kuin purkaa, niin takuuvarmasti onnistuu.

se ei kyllä auta kauhean pitkäksi aikaa. parasta olisi käyttää voiteluainetta, jonka tunkeutumiskyky on mahdollisimman suuri. itse ajattelin pinnoittaa omastani sen liukuvan männän, joko tefloni tai muulla vastaavalla pinnoitteella. ilmoittelen sitten kun on tullut ajankohtaiseksi tuollainen operaatio tehdä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 5. 19:40:39 2006

Tuota noin, tähän aiheeseen liityen..

Mulla on -87 2.0i sierrassa ongelmia tuon tyhjäkäynnin kanssa varsinkin kylmänä..

Luin tän topikin läpi..

Mutta en ole varma missä mun autossa on toi tyhjäkäynti venttiili meikun koneessa..

Jos otan kuvan siitä mitä luulen ko. venttiiliksi, niin joku varmaan osaa sanoa olenko oikeilla jäljilla..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Tammikuu 5. 19:44:20 2006

wekku kirjoitti:Tuota noin, tähän aiheeseen liityen..

Mulla on -87 2.0i sierrassa ongelmia tuon tyhjäkäynnin kanssa varsinkin kylmänä..

Luin tän topikin läpi..

Mutta en ole varma missä mun autossa on toi tyhjäkäynti venttiili meikun koneessa..

Jos otan kuvan siitä mitä luulen ko. venttiiliksi, niin joku varmaan osaa sanoa olenko oikeilla jäljilla..
Jos se on ohc i -moottori niin siinä se imusarjassa parilla mutterilla/pultilla on kiinni (m6), periaatteessa venttiilikopan päällä.. (haittaa venttiilien säätöä...)

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 5. 19:49:20 2006

Jeps, kiitos..

Niin arvelinkin..

Nykäisin johdon irti solenodin perästä ja auto sammui..

Ja eikun purkamaan..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Toukokuu 15. 22:14:16 2007

Öhh, olisko tuosta cossun tyhjäkäynti venasta räjäytyskuvaa?
Kummin päin sen männän pistä siellä pesässä olla?
Reijät kelan puolella vai pois päin kelasta.

Ongelmana on että koneen ollessa lämmin jää kierrokset 1500, mutta johdon kun irrottaa niin tippuu 800.

Johdon ollessa irti on tyhjäkäynti hieman aaltoilevaa ja pikku kiekoilla ilmenee hieman nykimistä.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Toukokuu 16. 15:07:50 2007

wekku kirjoitti: Ongelmana on että koneen ollessa lämmin jää kierrokset 1500, mutta johdon kun irrottaa niin tippuu 800.

Johdon ollessa irti on tyhjäkäynti hieman aaltoilevaa ja pikku kiekoilla ilmenee hieman nykimistä.
Jossain muussa vika jos johto irti käy normaali kierroksilla.
Ei pitäisi muuten vaikuttaa ajoon mitenkään vaikka johto irti.
Ainostaan kylmän koneen tyhjäkäyntiin jos kone on lämmin niin ei ole juurikaan vaikutusta onko johto kiinni vai irti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ke Toukokuu 16. 21:37:43 2007

Hmm, täytyypä huomenna testata miten tuo peli käyttäytyy kylmänä ja solenoidin piuha kiinni.

Olisko tuosta sitten säädetty tyhjäkäyntiä ruuvista vai oliskohan tuossa kaasulapän asentotunnistimen asemointi pielessä.

Täytyypä tutkia.

Tuli vaan sellanen ilmiö vastaa, että kun solenoidin liitin oli kiinni ja auto jäi käymään tyhjää korkealle, niin hieman kun ruuvarilla sitä koputteli tyhjäkäynti laski taas normaaliksi :shock:
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossujen tyhjäkäyntisolenoidin puhdistus

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Pe Tammikuu 8. 15:27:57 2010

Miten tarkka toi säätö on ja mihin se vaikuttaa.
Hommasin tilalle toisen kun sohlas/sammutili ja käyttöauto on kuitenkin,piti saada heti toinen tilalle.
Nii siinä minkä sain oli se säätö 3,18mm on nyt kiinni.
Ja nyt purkasin sen minkä otin irti tässä oli säätö 3,29mm
On muuten hyvä aine Marly Intake Cleaner saa kaasutin expertiltä
Ei tarvi turhaan liotella ku lähtee kaikki puhtaaks pelkällä spraylla.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Vastaa Viestiin