Cossujen tyhjäkäyntisolenoidin puhdistus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cossujen tyhjäkäyntisolenoidin puhdistus
Koska tämä on jatkuva kysymysten aihe tekniikassa laitan tän tännekkin.
Jos cossusi tai ruiskusierra tms jossa on tyhjäkäyntisolenoidi ja käyntihäiriöitä kuten esim vaelteleva tyhjäkäynti jne niin kokeile tätä ohjetta.
Irroitus ja puhdistus kestää noin 10min ja on helppo itse tehdä.
Uusi osa maksaa noin 400 euroa.
Dooih ja nyt on tyhjäkäyntisolenoidi lionnut yön yli bensassa.
Tässä nyt sitten kuvallinen kertomus puhdistuksesta.
1. Irroitus.
Vedä liitin irti solenoidista.
Avaa kaksi ruuvia ja poista kiinnitysrengas ruuveineen.
Kopauta pari kertaa venttiilin kylkeä varovasti.
Laita kypärä päähän.
Ota tanakka ote venttiilistä ja nitkuttelemalla vedä se irti ja kas lensit selällesi, juuri tuon vuoksi piti poistaa kiinnitysrengas ja ruuvit ettei ne lennä mäelle. Kypärä siksi koska kuitenkin löit pääsi konepeltiin.
2. Puhdistus
Anna venttiilin alaosan liota bensiinissä jonkin aikaa.
Puhdista päällisin puolin venttiili.
Mittaa venttiilin keskiruuvista matka mutterin päähän. Cossuissa 2,6-2,7mm, muunkinlaisia mittoja olen kuullut.
Avaa mutteri varovasti 4mm hylsyllä ja PIDÄ PEUKALOA stopparina ettei osat singahda.
Ota mutteri, keskitysprikka ja jousi pois ja PIDÄ sitä peukaloa edelleen stopparina. Avita mäntää esim pienellä ruuvarilla ulos (jos ei lentänyt jo) ja poista se sekä alla oleva jousi.
ÄLÄ SEKOITA jousia keskenään sillä ovat eri jousivoiman omaavia.
Ja kas tässä se koko komeus on purettuna. Kuten huomaat täällä käytetään puoliarkki serlaa talouspaperina.
Kuten huomaat on männässä pieniä reikiä. Puhdista ne neulaa ja bensaa apuna käyttäen ja puhalla lopuksi puhtaaksi.
Hio mäntää hieman esim vesihiomapaperilla ja pese lopuksi osat uudestaan.
Voitele mäntä kevyesti aseöljyllä ja kasaa vena.
Vaikka mutteri on ns lukittuva sanoisin että kannattaa laittaa lukitteeksi tippa kynsilakka tms lisäksi.
Voitele venttiilin o-renkaat vaseliinilla ettet seuraavallakin kerralla lennä persiillesi sitä irroittaessasi, sillä noin puolen vuoden välein joudut tämän toimenpiteen tekemään.
Paikalleenasennuksessa et tarvitse kypärää mutta toki voit sitä käyttää jos haluat.
Kuva (epäselvä) venan päädystä.
Jos cossusi tai ruiskusierra tms jossa on tyhjäkäyntisolenoidi ja käyntihäiriöitä kuten esim vaelteleva tyhjäkäynti jne niin kokeile tätä ohjetta.
Irroitus ja puhdistus kestää noin 10min ja on helppo itse tehdä.
Uusi osa maksaa noin 400 euroa.
Dooih ja nyt on tyhjäkäyntisolenoidi lionnut yön yli bensassa.
Tässä nyt sitten kuvallinen kertomus puhdistuksesta.
1. Irroitus.
Vedä liitin irti solenoidista.
Avaa kaksi ruuvia ja poista kiinnitysrengas ruuveineen.
Kopauta pari kertaa venttiilin kylkeä varovasti.
Laita kypärä päähän.
Ota tanakka ote venttiilistä ja nitkuttelemalla vedä se irti ja kas lensit selällesi, juuri tuon vuoksi piti poistaa kiinnitysrengas ja ruuvit ettei ne lennä mäelle. Kypärä siksi koska kuitenkin löit pääsi konepeltiin.
2. Puhdistus
Anna venttiilin alaosan liota bensiinissä jonkin aikaa.
Puhdista päällisin puolin venttiili.
Mittaa venttiilin keskiruuvista matka mutterin päähän. Cossuissa 2,6-2,7mm, muunkinlaisia mittoja olen kuullut.
Avaa mutteri varovasti 4mm hylsyllä ja PIDÄ PEUKALOA stopparina ettei osat singahda.
Ota mutteri, keskitysprikka ja jousi pois ja PIDÄ sitä peukaloa edelleen stopparina. Avita mäntää esim pienellä ruuvarilla ulos (jos ei lentänyt jo) ja poista se sekä alla oleva jousi.
ÄLÄ SEKOITA jousia keskenään sillä ovat eri jousivoiman omaavia.
Ja kas tässä se koko komeus on purettuna. Kuten huomaat täällä käytetään puoliarkki serlaa talouspaperina.
Kuten huomaat on männässä pieniä reikiä. Puhdista ne neulaa ja bensaa apuna käyttäen ja puhalla lopuksi puhtaaksi.
Hio mäntää hieman esim vesihiomapaperilla ja pese lopuksi osat uudestaan.
Voitele mäntä kevyesti aseöljyllä ja kasaa vena.
Vaikka mutteri on ns lukittuva sanoisin että kannattaa laittaa lukitteeksi tippa kynsilakka tms lisäksi.
Voitele venttiilin o-renkaat vaseliinilla ettet seuraavallakin kerralla lennä persiillesi sitä irroittaessasi, sillä noin puolen vuoden välein joudut tämän toimenpiteen tekemään.
Paikalleenasennuksessa et tarvitse kypärää mutta toki voit sitä käyttää jos haluat.
Kuva (epäselvä) venan päädystä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
tuota normi ruiskusierran tyhjäkäyntivenaa ei vissiin saa purettua vai?
ite oon ainakin joutunut tyytymään puhdistamaan vaan reikiin ruiskuttamalla puhdistusaineita..
ite oon ainakin joutunut tyytymään puhdistamaan vaan reikiin ruiskuttamalla puhdistusaineita..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70
Plymouth Duster -70
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Saa sen purettua, ensin päästä pitää vääntää se teräskuppi pois ja alta löytyy messinkinen kansi, joka on kierteillä kiinni. Purkaminen on aika hankalaa, kun se messinkinen tulppa on tiivistetty kierrelukitteella ja siinä on vain ura isolle ruuvarille tms. työkalulle. Solenoidin siitä päästä saa kyllä helposti irti puhdistettavaksi sehän on vain parilla ruuvilla kiinni.GYRUS kirjoitti:tuota normi ruiskusierran tyhjäkäyntivenaa ei vissiin saa purettua vai?
ite oon ainakin joutunut tyytymään puhdistamaan vaan reikiin ruiskuttamalla puhdistusaineita..
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
On reiät vähän erilaisia, mutta se nyt ei vaihtokelpoisuuteen taida vaikuttaa.siipicossu kirjoitti:Samanlaisia ne on molemmissa
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on nelivedon tyhjäkäyntisolenoidi ja suoraan meni paikalleen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no kun irroitat sen tyhjäkäyntiventtiilin , niin loput selviää ihan tekstiä lukemalla. eli simppeli homma se on. kuvia voin ottaa kun seuraavan kerran puran ton venttiilin, ja käytän sen "männän" pinnoituksessa.Markki kirjoitti:Apuva.... Pitäis tehdä samainen operaatio, mutta kuvia en saa näkyviin
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Viisaammat kertokoon. Kerran oli kaverilla likainen tuo ja otti piuhan irti, niin ei auto pysynyt käynnissä..Hena kirjoitti:No ei se nyt ihan noinkaa oo..Laze kirjoitti:Auton pitäisi sammua, eli tyhjäkäyntiä ei ole...Cossu_anssi kirjoitti:Kysymys jos tyhjäkäynti solenoidi on viallinen/likainen/jumissa pitäisikö tyhjäkäynnin laskea normaaliksi kun ottaa solenoidin johdon irti auton ollessa lämmin?

Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Se nyt tietenkin riippuu siitä mihin se kaasuläppä on säädetty. Mulla ei oo nyt tyhjäkäyntivena ollenkaan käytössä ja hyvin pelaa.Laze kirjoitti:Viisaammat kertokoon. Kerran oli kaverilla likainen tuo ja otti piuhan irti, niin ei auto pysynyt käynnissä..Hena kirjoitti:No ei se nyt ihan noinkaa oo..Laze kirjoitti: Auton pitäisi sammua, eli tyhjäkäyntiä ei ole...
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Aina kun säädetään tyhjäkäyntiä pitää liitin ottaa irti. Jos liitin pidetään kiinni kun säädetään, saattaa se tehdä juuri tämän "vian" kun otat liittimen irti -> tyhjäkäynti menee liian alas ja saattaa sammua (ei nyt ajatus kulje, mutta toivottavasti ymmärsitte)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei vaikuta johdon irroitus jos on jumissa.Cossu_anssi kirjoitti:Kysymys jos tyhjäkäynti solenoidi on viallinen/likainen/jumissa pitäisikö tyhjäkäynnin laskea normaaliksi kun ottaa solenoidin johdon irti auton ollessa lämmin?
Jos puhdistus ei auta (ole jumissa) niin sitten tyhjäkäynti muuten säädetty liian suureksi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
Hei onko kukaan huomaannut muuten että kuvat ei toimi?
Pitäs omaan siipicosaan tehdä toi operaatio, kun tyhjäkäynti vaeltelee kylmänä jonkinverran.
Pitäs omaan siipicosaan tehdä toi operaatio, kun tyhjäkäynti vaeltelee kylmänä jonkinverran.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
kyllä, kyseiset kuvat ei valitettavasti ole enään olemassa.Lehto kirjoitti:Hei onko kukaan huomaannut muuten että kuvat ei toimi?
Pitäs omaan siipicosaan tehdä toi operaatio, kun tyhjäkäynti vaeltelee kylmänä jonkinverran.
mutta kun sitä tyhjäkäyntiventtiiliä purkaa paikaltaan, niin on sen verran yksinkertainen toimenpide että onnistuu takuuvarmasti pelkän tekstinkin varassa. lukee vain samalla kuin purkaa, niin takuuvarmasti onnistuu.
se ei kyllä auta kauhean pitkäksi aikaa. parasta olisi käyttää voiteluainetta, jonka tunkeutumiskyky on mahdollisimman suuri. itse ajattelin pinnoittaa omastani sen liukuvan männän, joko tefloni tai muulla vastaavalla pinnoitteella. ilmoittelen sitten kun on tullut ajankohtaiseksi tuollainen operaatio tehdä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Tuota noin, tähän aiheeseen liityen..
Mulla on -87 2.0i sierrassa ongelmia tuon tyhjäkäynnin kanssa varsinkin kylmänä..
Luin tän topikin läpi..
Mutta en ole varma missä mun autossa on toi tyhjäkäynti venttiili meikun koneessa..
Jos otan kuvan siitä mitä luulen ko. venttiiliksi, niin joku varmaan osaa sanoa olenko oikeilla jäljilla..
Mulla on -87 2.0i sierrassa ongelmia tuon tyhjäkäynnin kanssa varsinkin kylmänä..
Luin tän topikin läpi..
Mutta en ole varma missä mun autossa on toi tyhjäkäynti venttiili meikun koneessa..
Jos otan kuvan siitä mitä luulen ko. venttiiliksi, niin joku varmaan osaa sanoa olenko oikeilla jäljilla..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Ylläpitäjä
Jos se on ohc i -moottori niin siinä se imusarjassa parilla mutterilla/pultilla on kiinni (m6), periaatteessa venttiilikopan päällä.. (haittaa venttiilien säätöä...)wekku kirjoitti:Tuota noin, tähän aiheeseen liityen..
Mulla on -87 2.0i sierrassa ongelmia tuon tyhjäkäynnin kanssa varsinkin kylmänä..
Luin tän topikin läpi..
Mutta en ole varma missä mun autossa on toi tyhjäkäynti venttiili meikun koneessa..
Jos otan kuvan siitä mitä luulen ko. venttiiliksi, niin joku varmaan osaa sanoa olenko oikeilla jäljilla..
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Öhh, olisko tuosta cossun tyhjäkäynti venasta räjäytyskuvaa?
Kummin päin sen männän pistä siellä pesässä olla?
Reijät kelan puolella vai pois päin kelasta.
Ongelmana on että koneen ollessa lämmin jää kierrokset 1500, mutta johdon kun irrottaa niin tippuu 800.
Johdon ollessa irti on tyhjäkäynti hieman aaltoilevaa ja pikku kiekoilla ilmenee hieman nykimistä.
Kummin päin sen männän pistä siellä pesässä olla?
Reijät kelan puolella vai pois päin kelasta.
Ongelmana on että koneen ollessa lämmin jää kierrokset 1500, mutta johdon kun irrottaa niin tippuu 800.
Johdon ollessa irti on tyhjäkäynti hieman aaltoilevaa ja pikku kiekoilla ilmenee hieman nykimistä.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Jossain muussa vika jos johto irti käy normaali kierroksilla.wekku kirjoitti: Ongelmana on että koneen ollessa lämmin jää kierrokset 1500, mutta johdon kun irrottaa niin tippuu 800.
Johdon ollessa irti on tyhjäkäynti hieman aaltoilevaa ja pikku kiekoilla ilmenee hieman nykimistä.
Ei pitäisi muuten vaikuttaa ajoon mitenkään vaikka johto irti.
Ainostaan kylmän koneen tyhjäkäyntiin jos kone on lämmin niin ei ole juurikaan vaikutusta onko johto kiinni vai irti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Hmm, täytyypä huomenna testata miten tuo peli käyttäytyy kylmänä ja solenoidin piuha kiinni.
Olisko tuosta sitten säädetty tyhjäkäyntiä ruuvista vai oliskohan tuossa kaasulapän asentotunnistimen asemointi pielessä.
Täytyypä tutkia.
Tuli vaan sellanen ilmiö vastaa, että kun solenoidin liitin oli kiinni ja auto jäi käymään tyhjää korkealle, niin hieman kun ruuvarilla sitä koputteli tyhjäkäynti laski taas normaaliksi
Olisko tuosta sitten säädetty tyhjäkäyntiä ruuvista vai oliskohan tuossa kaasulapän asentotunnistimen asemointi pielessä.
Täytyypä tutkia.
Tuli vaan sellanen ilmiö vastaa, että kun solenoidin liitin oli kiinni ja auto jäi käymään tyhjää korkealle, niin hieman kun ruuvarilla sitä koputteli tyhjäkäynti laski taas normaaliksi

Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Cossujen tyhjäkäyntisolenoidin puhdistus
Miten tarkka toi säätö on ja mihin se vaikuttaa.
Hommasin tilalle toisen kun sohlas/sammutili ja käyttöauto on kuitenkin,piti saada heti toinen tilalle.
Nii siinä minkä sain oli se säätö 3,18mm on nyt kiinni.
Ja nyt purkasin sen minkä otin irti tässä oli säätö 3,29mm
On muuten hyvä aine Marly Intake Cleaner saa kaasutin expertiltä
Ei tarvi turhaan liotella ku lähtee kaikki puhtaaks pelkällä spraylla.
Hommasin tilalle toisen kun sohlas/sammutili ja käyttöauto on kuitenkin,piti saada heti toinen tilalle.
Nii siinä minkä sain oli se säätö 3,18mm on nyt kiinni.
Ja nyt purkasin sen minkä otin irti tässä oli säätö 3,29mm
On muuten hyvä aine Marly Intake Cleaner saa kaasutin expertiltä
Ei tarvi turhaan liotella ku lähtee kaikki puhtaaks pelkällä spraylla.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95