
Tarvitset:
-5 napainen pyyhkijöiden rele (iso punainen)
-Tihkunsäädin rulla mittariston alle
-1 liitin sulakerasian pohjaan istutettavaksi
Homma alkaa irroittelemalla kuskin jalkatilan verhoilut, ratin ympärysmuoveja ei tarvitse irroittaa. Tämän jälkeen nostat sulakerasian pohjan kaikkine johtoineen ylös. Se mahtuu juuri ja juuri tulemaan ilman sen enempiä purkamisia kun irroittelee tuulilasinreunimmaiset releet vege ja nostaessaan pyöräyttää 90 astetta vastapäivään.
Kun sulakerasia on saatu ylös täytyy irroitella pyyhkijän releen "piuhakasetti". Sen saa irti kun päältä päin releen kannan viereisistä reijistä tunkee pienet ruuvimeisselit sisään ja aikansa sörkkii. Kun kasetti vapautuu, sen mahtuu juuri ja juuri vetämään ulos sulakerasian pohjan alta ilman että johtojen "suojaverkkoa" irroittelee. Kasetin keskimmäiseen tyhjään reikään pitäisi saada liitin ja piuha istutettua. Liitin holahtaa paikoilleen helposti kun kääntää kasetin liitinlukon ensin auki. Kasetti on tosiaankin irroitettava sillä liitinlukkoa ei saa auki kasetin ollessa paikoillaan, ellei sitten halua tehdä liimapatentteja...
Itse irroittelin liittimen "varaosajohtosarjastani", mutta sulakerasiassa saattaa löytyä "ylimääräisiä" muutenkin. Noita samanlaisia liittimiä näkyy olevan myös joidenkin muiden liitinhässäköiden sisällä, eli ei tarvinne välttämättä kaivaa sulakerasiasta.
Kun pyyhkimen releen "piuhakasetti" on saatu takaisin paikoilleen lisäjohtimella varustettuna tarttee ottaa säätimelle syöttövirta. Kytkentäkaavion mukaan syöttö otetaan sulakkeelta 22, eli ihan siitä oikeasta etukulmasta sulakerasiaa, 4A sulake. Senkus napsauttaa sulakkeelta lähtevän mustan johdon keltaisella raidalla poikki ja liittää siihen. Huomaa että siinä vieressä on toinenkin mustakeltainen johto joka toimii syöttönä sulakkeille, tämä on paksumpi kuin sulakkeelta lähtevä ja siihen ei saa kytkentää tehdä.
Kun molemmat johdot paikoillaan, niin sitten ei muuta kuin sulakerasia takaisin koteloonsa.
Säätorullassa on neljälle johdolle paikat jotka on numeroitu 1-4:
1: Mittarivalon maa
2: Sulakerasialta tuleva piuha
3: Sulakerasialta tuleva piuha
4: Mittarivalon +
Noiden napojen 2 ja 3 kanssa ei ole väliä kumman sulakeboksiin asentamansa piuhan kumpaan laittaa. Ja mittarivalon +/- johtimien kanssakaan ei ole sinällään väliä kummin perin laittaa jos ei ole led valoa säätimeen sisälle tinaillut (kuten minä olen). Jos oikein pedanttinen haluaa olla, niin releeltä tuleva johto pitää olla väriltään musta-keltainen ja sulakkeelta tuleva musta-violetti. Mittarivalon piuhat voit haaroittaa joltain sopivalta katkaisimelta, esim. takasumari tai takalasin lämmitys. Mittarivalojen + on harmaakeltainen ja miinus ruskea.
En tullut ottaneeksi valokuvia operaatiosta, mutta toki onnistuisi jälkikäteenkin kun on toi varaosajohtosarja jemmassa... Mutta eiköhän tällä ohjeella innokkaimmat saa tehneeksi. Kaikista ärsyttävin kohta operaatiota on jumpata sen sulakeboksin kanssa kun tilaa ei ole liikaa, eikä huvita rikkoakaan mitään. Joskin helposti toi sulakeboksiosuuskin hoituu, ainakin nyt kun on jo kertaalleen harjoitellut.
