Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)

Usein kysytyt kysymykset.

Valvoja: CRSC Hallitus

Topo
Ylläpitäjä

Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)

Viesti Kirjoittaja Topo » Su Helmikuu 25. 17:11:29 2007

4x4 Cossun keskivisko on veltostunut, eli eturenkaat ei vedä.
Visko on ilmeisesti kunnostettavissa vaihtamalla siihen uudet nesteet sisään.

Onko kellään tietoa mistä tätä viskolukon silikoniöljyä on saatavissa?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 25. 17:57:40 2007

Raskaankaluston korjaamoista esim. Scanialta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Su Helmikuu 25. 18:02:57 2007

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=117921

Tossa vastaava keskustelu. Gearboxman.co.uk näyttäs olevan tähän ratkaisu.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 0:34:24 2007

Joo,niitä litkuja ei ihan tosta noin vaan vaiheta sinne viskoon. Osta gearboxmanin visko,pääset helpommalla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 26. 8:44:54 2007

rääkkää ensin sitä liukkaalla kelillä niin rupeaa ehkä toimiin.
Hesus voi kertoa ihan kokemuksesta.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 8:52:01 2007

sierra friikki kirjoitti:rääkkää ensin sitä liukkaalla kelillä niin rupeaa ehkä toimiin.
Hesus voi kertoa ihan kokemuksesta.
Joo,ite jouduin piiskaamaan omaa nelikkoa aivan älyttömästi ennen ku se alko toimii..sen jälkeen veti nätisti talvella ja kesällä kummastakin päästä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Topo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Topo » Ma Helmikuu 26. 17:33:42 2007

Eipä tää visko enää piiskaamalla kuntoon tule, kun on sisäänmeno ja ulostulo akselin tiivisteet paskana, eli visko oli "kuiva".
Eikä tuo tosiaan kummonen paketti ole purkaa. Mekaanisesti näyttää olevan osat ehjiä. Eli uudet litkut ja tiivisteet sisään ja kasaan.
Suurin ongelma tuntuu olevan tuon viskoöljyn löytäminen. Kokeillaan nyt Toyotan valikoimista löytyvällä öljyllä...

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 18:24:10 2007

Topo kirjoitti:Eipä tää visko enää piiskaamalla kuntoon tule, kun on sisäänmeno ja ulostulo akselin tiivisteet paskana, eli visko oli "kuiva".
Eikä tuo tosiaan kummonen paketti ole purkaa. Mekaanisesti näyttää olevan osat ehjiä. Eli uudet litkut ja tiivisteet sisään ja kasaan.
Suurin ongelma tuntuu olevan tuon viskoöljyn löytäminen. Kokeillaan nyt Toyotan valikoimista löytyvällä öljyllä...
Uskohan nyt että se ei ole niin yksinkertainen asia. Voit tietyst huitoa sitä nestettä sinne mutta se visko ei pidä yhtään sen paremmin sen jälkeen. Alipaineen avulla pitäs imea se neste sinne viskoon sisään ja se ei taas oo kaikista helpoin homma.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Topo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Topo » Ma Helmikuu 26. 21:48:23 2007

Nyt on visko kasattu. Voimaa tuntuisi välittävän hyvin jo pienilläkin pyörimisnopeuksilla.
Alipaineistettuna täyttäminen ei ole välttämätöntä, mutta helpottaisi ja nopeuttaisi kyllä täyttämistä. Ainakin tämä Cossun visko mahdollistaa ilman alipainetta kasaamisen, joku toinen visko voi ollakin vaikeampi kasata.
Esim. SF-pyörä kertoi cossun viskon olevan helpoimpia huollettavia, koska on helposti purettavissa. Samasta paikasta sain myös ohjeita viskon huoltamiseen kotikonstein.
Tähän asti näyttää ainakin hyvältä, tosin totuus paljastuu vasta koeajolla...

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 22:07:08 2007

Topo kirjoitti:Nyt on visko kasattu. Voimaa tuntuisi välittävän hyvin jo pienilläkin pyörimisnopeuksilla.
Alipaineistettuna täyttäminen ei ole välttämätöntä, mutta helpottaisi ja nopeuttaisi kyllä täyttämistä. Ainakin tämä Cossun visko mahdollistaa ilman alipainetta kasaamisen, joku toinen visko voi ollakin vaikeampi kasata.
Esim. SF-pyörä kertoi cossun viskon olevan helpoimpia huollettavia, koska on helposti purettavissa. Samasta paikasta sain myös ohjeita viskon huoltamiseen kotikonstein.
Tähän asti näyttää ainakin hyvältä, tosin totuus paljastuu vasta koeajolla...
Laitahan ihmeessä sit tietoa tänne että miten semmonen huolletaan. Ihan mielenkiinnosta haluisin lukea.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Topo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Topo » Ma Helmikuu 26. 22:19:39 2007

Tulen kyllä ilmoittelemaan jatkossakin kuinka homma onnistui.
Ainakin huomattavasi halvemmaksi tämä tulee kuin viskon uusiminen.

Topo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Topo » Ti Helmikuu 27. 22:01:41 2007

Nyt on laatikko kasattu ja koeajot ajettu. Visko tuntuu toimivan niin kuin pitääkin.
Eli visko purettiin, osat pestiin, rikkinäiset tiivisteet uusittiin ja kasattiin uudella öljyllä.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Helmikuu 28. 17:02:09 2007

Pakko heti kysyä tarkemmin, että mitä visko nestettä laitoit ja mistä sitä sait?
Tässähän sitä olisi tosiaan bisneksen paikka kun joku jaksaisi hiukan selvitellä keinoja kuinka tuo uudelleen täyttö onnistuu helposti vaikka kaikkiin vortin viskoihin. Kun tuntuu joka toisella luistavan ja kaikki väittää, että eei onnistu kotikonstein, josta minäkin olen toista mieltä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » Ke Helmikuu 28. 19:01:07 2007

kyllä sen voi huoltaa koti konstein. itse laitoin scania visko flektin öljyä sinne ja kyllä se paremmin toppaa kuin enne remottia ja viimme kesänä tuli semmoset 7500 km ja ainakin se tuon aikaa kesti. :D.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Helmikuu 28. 19:18:10 2007

Mielenkiintoista. Mahtaakohan sama juttu onnistua 2wd cossun perään. Toistaiseksi pitää,mutta ei varmaan ikuisesti.

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » Ke Helmikuu 28. 19:43:31 2007

:oops: siis minä huolsin juurikin tuon 2wd visko perän.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Helmikuu 28. 20:40:56 2007

Oiskohan ollut vuosi sitten kun aiheesta käytiin keskustelua muidenkin perähommien yhteydessä, silloinkin oli mielipiteitä puolesta ja vastaan. Myytti on nyt sitten murrettu ihan konkreettisesti.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Helmikuu 28. 21:10:46 2007

Elikkä se on sitten: BUSTED :D

Topo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Topo » Ke Helmikuu 28. 23:10:54 2007

Visko täytettiin Toyotan kautta saatavalla viskoflektin öljyllä.
Tiedä sitten onko noilla öljyillä suurta eroa kun ei noissa Toyotan tuubeissa ainakaan mitään viskositeettiarvoja tms. lukenut eikä maahantuojakaan osannut aineesta mitään kertoa...
Hintaa aineella kohtuulliset 577€/litra, mutta onneksi ainetta menee keskiviskoon vain n.1dl.
Joka tapauksessa lyhyiden koeajolähtöjen perusteella tuntui visko toimivan viiveettömästi.
Pidemmät koeajot päästään suorittamaan viikonloppuna jääradalla.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Maaliskuu 1. 8:10:58 2007

jos joku sais hommattua jotain kaava tietoa tuosta litkusta.
olen ollut yhteydessä jo silikooni nesteiden erääseen valmistajaan mutta ennenkuin tiedämme mitä ostaa niin pitää tietää hieman mitä alkuperäinen on
silloin nimittäin voidaan laittaa sinne vielä jäykempää kamaakin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Maaliskuu 1. 10:55:46 2007

sierra friikki kirjoitti:jos joku sais hommattua jotain kaava tietoa tuosta litkusta.
olen ollut yhteydessä jo silikooni nesteiden erääseen valmistajaan mutta ennenkuin tiedämme mitä ostaa niin pitää tietää hieman mitä alkuperäinen on
silloin nimittäin voidaan laittaa sinne vielä jäykempää kamaakin.
Mahtaiskohan se britti gearboxman kertoa asiasta mitään?

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » Pe Maaliskuu 2. 17:26:53 2007

Yrkesman kirjoitti:Mahtaiskohan se britti gearboxman kertoa asiasta mitään?
ei mulle ainakaan kertoneen että mitä se öljy on ja eivät suostuneet myymään pelkkää öljyä, rc autoissa käytetään perissä jotain visko öljyä ja viskositeettejä on montaa eri lajia.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 2. 18:21:18 2007

Mistä löytyi tiivisteet?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Maaliskuu 16. 17:11:48 2007

jjs kirjoitti:Mistä löytyi tiivisteet?
purin kans äsken yhden 7,5" perän ja viskon mistä tiivisteet??? täytetäänkö kasatessa vai kuinka. vinkkejä kaivataan.
edit. KUVIA perästä-> 1 2 3

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Maaliskuu 16. 18:14:28 2007

tupu kirjoitti:
jjs kirjoitti:Mistä löytyi tiivisteet?
purin kans äsken yhden 7,5" perän ja viskon mistä tiivisteet??? täytetäänkö kasatessa vai kuinka. vinkkejä kaivataan.
edit. KUVIA perästä-> 1 2 3
Onko tuossa missä välissä tiiviste? Onko tiivisteestä kuvaa?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 16. 18:55:11 2007

Topo kirjoitti:rikkinäiset tiivisteet uusittiin
Odotellaan...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Maaliskuu 16. 19:48:43 2007

Vesku kirjoitti:
tupu kirjoitti:
jjs kirjoitti:Mistä löytyi tiivisteet?
purin kans äsken yhden 7,5" perän ja viskon mistä tiivisteet??? täytetäänkö kasatessa vai kuinka. vinkkejä kaivataan.
edit. KUVIA perästä-> 1 2 3
Onko tuossa missä välissä tiiviste? Onko tiivisteestä kuvaa?
Kuva tiivisteestä. nuo kaksi pienempää on profiililtaan B kirjaimen näköisiä, oli kyllä tiiviin oloisia tossa, etten viittinyt kaivaa pois. ja tuo iso on normaali o-rengas.

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » Pe Maaliskuu 16. 19:57:33 2007

minä en uusinut tiivisteitä joten saa nähdä meneekö peräöljy sinne viskon sisään ja rupeaa luistaan, mutta toistaiseksi on pelannut. itse tein siihen kanteen reijän ja siihen m6 kierteen sitten vaan lääkeruiskulla öljyä pikkuhiljaa sisään välillä pyörittelee ( 2 päivän ajan ), sitten kun ei saa enään meneen niin ruuvi lukkoliimalla kiinni. :D

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Maaliskuu 16. 20:07:35 2007

Onnistuiskohan jos esim. pensselillä levittäis sitä öljyä joka levyn väliin kasatessa. :D

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 17. 1:02:03 2007

Onko selvinny mikä on orkkis öljy ja mikä ois jäykempää?
Entäs mistä noi tiivisteet ja hinta niille?
Mahtuukos tonne lisää levyjä ja mitenkä niiden kunnon voi tarkistaa tai kattoo?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » La Maaliskuu 17. 2:04:19 2007

tumppe kirjoitti:Onko selvinny mikä on orkkis öljy ja mikä ois jäykempää?
Entäs mistä noi tiivisteet ja hinta niille?
Mahtuukos tonne lisää levyjä ja mitenkä niiden kunnon voi tarkistaa tai kattoo?
levyt ei kyllä mun mielestä voi edes kulua, ainoastaan öljy sielä sisällä, menettää "kitkansa". :?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Maaliskuu 17. 8:51:33 2007

tupu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Onko selvinny mikä on orkkis öljy ja mikä ois jäykempää?
Entäs mistä noi tiivisteet ja hinta niille?
Mahtuukos tonne lisää levyjä ja mitenkä niiden kunnon voi tarkistaa tai kattoo?
levyt ei kyllä mun mielestä voi edes kulua, ainoastaan öljy sielä sisällä, menettää "kitkansa". :?
No, hyvä tietää, eli kaikki Sierrojen ja Scorpioiden lukkoperät on pelastettavissa, vaikka on väljä välitys ja/tai heikko lukko.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ma Maaliskuu 19. 18:59:50 2007

Onko joku kysynyt että, saako noita tasauspyörästön rattaita uusia 7.5;seen.
onko tossa jotain ihme säätöjuttuja kun irroittaa pinjonin? :? ja mitä pitäis uusia tuon laakerien vaihdon yhteydessä.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Maaliskuu 19. 19:12:39 2007

Juttelin tossa joku aika sitten yhden britti äijän kanssa. Niillä on ilmeisesti nykyisin joku vauhtiputka pystyssä joka pystyy toimittamaan kaikenlaista voimansiirron palikkaa Fordeihin. Tässä on sen viesti.
Hi Jani

Marco from ford passion gave me your e mail to let you know the service and parts we supply for the Ford Escort Coswoth.

We Manufacture,supply and service all the transmission drive line for the Escort GRPA and WRC car

We service all type of viscous coupling differential for road,rally and race cars.

We manufacture and supply MT75 Syncromesh big tooth gearset
Heavy Duty Mainshaft
Option on 5th Gear 6% higher from std ratio
Option on 1st gear
Uprate the centre viscous couping for the mt75 gearbox
MT75 Drop ratio 3.9 and 4.4

7.5" & 7" Rear Axle

Uprate Viscous coupling differential
Heavy duty Bevel Gear Set
7.5" CWP 3.62,3.9,4.4 AND 5.1
7" CWP 3.1,3.62,4.4 and 4.7
Service seal and brg kits

9" Rear Axle

9" viscous coupling differential option of settings from 100Nm to 900Nm
9" Xtrac Plated diff with option on ramp angles
9" CWP 3.62,4.1,4.4,4.6,4.8 and 5.1

To service the viscous coupling differentials £250 + parts
9" Rear Axle £3500
MT75 big tooth gearkit £2600
MT75 Drop Gears £320


Regards

Bara
Jos kiinnostaa niin sähköposti kyseiselle tyypille on bara@baramotorsports.com

ja tuolla on muutama kuva noista romuista mitä ne kauppaa ->http://kotisivu.dnainternet.net/jtuomol6/bara/

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 20. 11:38:22 2007

Kysäisin mitä tuo setti "pikku rattaita" maksaa ja paljonko ne tehoa kestää, onko joku muu jo ehtinyt kysellä ja saanut vastauksen?

Rattaat about 400€ ja sitten kun kiristää vielä viscon niin ruvetaan olemaan Quaife ATB:n hinnoissa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ke Maaliskuu 21. 23:59:30 2007

Tilasin tänään pikkurattaat, ne kaksi pienintä, foordilta,hintaa 17euroa kpl. isompia ei saa. sekä ruttuputken, mutterin pinjoniakselille ja stefat. huomenna pitäs tulla laakerit varaosaputkaan.. hintoja lisää huomenna.

Topo
Ylläpitäjä

Viskon korjaus

Viesti Kirjoittaja Topo » To Maaliskuu 22. 18:46:01 2007

Tohon keskiviskoon laitettiin tiivisteiksi sopivan kokoiset o-renkaat. Olivat ihan stanu rinkuloita kokoa en enää varmaksi muista, mutta oisko ollu 43x5mm tai jotain. Tuo iso tiiviste siihen "kannen" väliin oli onneksi ehjä, eikä sitä tarvinnut uusia.

Kasatessa levyjä laitettiin joka väliin vähän öljyä ja painettiin levyt kevyesti öljynsekaan. Tossa keskiviskossahan tuo kansi on kiinnitetty isolla lukkorenkaalla ja sen paikalleen laittamiseksi piti käyttää vähän prässiä.

Kokonaisuudessaan öljyä saimme menemään viskon sisään n.0,1 litraa.

Rakenteeltaan tuo takavisko näyttäisiolevan hyvin samanlainen kuin keskelläkin.

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ti Maaliskuu 27. 22:13:14 2007

Onko jollain/jossain ohjeita tuohon perän välyksien säätöön, sekä kiristystiukkuuksiin? sais edes suurinpiirtein oikeet välykset laakereihin ja rattaisiin... :?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 27. 22:46:32 2007

tupu kirjoitti:Onko jollain/jossain ohjeita tuohon perän välyksien säätöön, sekä kiristystiukkuuksiin? sais edes suurinpiirtein oikeet välykset laakereihin ja rattaisiin... :?
Ainakin Cossun korjauskäsiksissä on ja hakemalla niiden pdf-kopioihin löytyy linkki.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Maaliskuu 29. 19:04:39 2007

Jos jaksaa käsin kääntää viskolukollisen perän akselista kun toista päätä pidetään paikallaan niin olisko kannattavaa ottaa visko auki ja vaihtaa litkut? Tämä murikka ei ole ollut itsellä käytössä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » To Huhtikuu 5. 20:35:07 2007

Nyt on saatu kaikki osat ja siirappi , saas nährä kuinka pelittää, pääsiäisen aikana kun sais kasaan... kertokaa nyt se taikasana, millä löytää sen perän säätöohjeen :)

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » La Toukokuu 26. 22:15:45 2007

tupu kirjoitti:Nyt on saatu kaikki osat ja siirappi , saas nährä kuinka pelittää, pääsiäisen aikana kun sais kasaan... kertokaa nyt se taikasana, millä löytää sen perän säätöohjeen :)
Nyt on ajettu noin 500km, viskon huollon jälkeen, ja perä jyrisee, jyrkästi käännyttäessä, ja hiljaa ajaessa, kuin olisi 100% lukko... eli, ei vissiin ollu hyvää viskoöljyä tuo scanian... perkele... :evil: hyvin toimi aluksi...

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » La Toukokuu 26. 23:11:16 2007

no saakeli....mulla tuli viimme kesänä semmoset 6000 km ja ainakin sen ajan pelas ihan ok sää nähdä miten käy tänäkesänä.
p.s. scanian öljyt minullakin siellä viskossa on.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 26. 23:15:41 2007

Niin ja onko tuo "jyrinä" visko öljyn vika varmasti, ehkä kannattais tutkia hiukan tarkemmin mikä sielä jyrisee...?
Viimeksi muokannut tumppe, Su Toukokuu 27. 11:26:20 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » La Toukokuu 26. 23:37:42 2007

Vikaa en tiedä varmasti, mutta laakerit kaikki uusia, sekä ne pienemmät tasauspyrästön rattaat, suurempia ei saanut. eikä kyllä huonoja olleetkaan. :roll: pitää vielä kattoa pyöränlaakerit, kuitenkin kovempaa ajaessa ei jyrise/huuda.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Huhtikuu 5. 12:16:10 2008

Mites on kun tuossa 7.5" perän lukossa on sisäpuolisilla sakaroilla olevia levyjä kaksi päällekkäin ja ulkop. sakaroilla olevia vaan yksi. Kuinka käy kun korvaan nuo "turhat" levyt toisesta viskosta otetuilla ulkopuolisilla sakaroilla olevilla levyillä? Näinhän saadaan "kitkapintojen" määrä puolitoistakertaiseksi ja lukotusvoima myös.

Kuinkas on itse täytetyissä lukoissa mömmöt ja öljyt pysyny erillään? Onko normaalit O-renkaat pitäny tiivisteinä?
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

sanpsa
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Huhtikuu 30. 9:13:48 2007
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)

Viesti Kirjoittaja sanpsa » Pe Syyskuu 26. 19:20:32 2008

Mitenhän toimisi tommonen RC-autojen tasauspyörästöön tehty silikoniöljy, sama toimintahan sillä siellä on. :green:
Hintaa desilla muutama kymppi ja eri jäykkyyksiä...

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re:

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Lokakuu 1. 22:53:51 2008

tumi kirjoitti:Mites on kun tuossa 7.5" perän lukossa on sisäpuolisilla sakaroilla olevia levyjä kaksi päällekkäin ja ulkop. sakaroilla olevia vaan yksi. Kuinka käy kun korvaan nuo "turhat" levyt toisesta viskosta otetuilla ulkopuolisilla sakaroilla olevilla levyillä? Näinhän saadaan "kitkapintojen" määrä puolitoistakertaiseksi ja lukotusvoima myös.

Purin kaks viskolukkoa toinen on sierra 2wd cosan ja toinen normi scorpparin vastaava.
Cossun lukossa ei ollu samanlaisia levyjä päällekkäin vaan jokatoinen oli eri.
Kun taas tuossa scorpion lukossa oli noita sisäpuolen sakaralevyjä aina kaks päällä.

sanpsa kirjoitti:Mitenhän toimisi tommonen RC-autojen tasauspyörästöön tehty silikoniöljy, sama toimintahan sillä siellä on. :green:
Hintaa desilla muutama kymppi ja eri jäykkyyksiä...
Tilasin piruuttani pari purkkia 30000 jäykkyydellä olevaa mömmöä.
Katotaa mimmosta on kun saan käsiini.
Ei kyllä mitää hajua onko toi nyt oikeasti semmosta litkua mitä voi tuonne viskoon laittaa... :-s


Meinasin myös lisätä tuohon viskopakettiin yhden levyparin lisää.
Katotaa käykö huonosti vai hyvin huonosti :roll:
Kokeillaan nyt kaikkea itse kun ei oikein tietoa meinaa mistään löytyä.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)

Viesti Kirjoittaja heka » Su Lokakuu 5. 20:07:01 2008

purkasin kans scorppi cossun viskon (ps. on muuten vitun pahanhajusta monjää). perä olis tarkotus kasata jossain välissä mutta öljy vielä kysymys merkki. sais olla öljy niin sitkeetä kuin mahdollista. mites nuo scanian öljyt on pelannut saako missään tilanteessa sutimaan yhdellä pyörällä :?: ja mitkä tiivisteet olette laittaneet niitten "B" tiivisteiden tilalle kun ei ne nyt enää millekkään uuden veroiselle näyttänyt.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Lokakuu 5. 21:57:15 2008

Nimimerkki J-M vaihteli tiivisteet viskoon, sillä oli toi B-tiiviste kuulemma vielä ihan hyvä, niin käytti samaa, mutta oli sanottu, että ihan O-rengaskin siinä toimis. Vanhis vissiin voi ite kertoo pitopuolesta?

Kyllä mullakin tää remontti on tulossa kiihtyvällä aikataululla, äsken kävin yhden DVD:n palauttamassa, niin suurinpiirtein joka toisessa liikenneympyrässä piti lukko, joka toisessa ei :twisted: Kiva kun ei etukäteen tiedä pitääkö, niin välillä tulee mielenkiintoisia ajolinjoja :lol:
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin