Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)
4x4 Cossun keskivisko on veltostunut, eli eturenkaat ei vedä.
Visko on ilmeisesti kunnostettavissa vaihtamalla siihen uudet nesteet sisään.
Onko kellään tietoa mistä tätä viskolukon silikoniöljyä on saatavissa?
Visko on ilmeisesti kunnostettavissa vaihtamalla siihen uudet nesteet sisään.
Onko kellään tietoa mistä tätä viskolukon silikoniöljyä on saatavissa?
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=117921
Tossa vastaava keskustelu. Gearboxman.co.uk näyttäs olevan tähän ratkaisu.
Tossa vastaava keskustelu. Gearboxman.co.uk näyttäs olevan tähän ratkaisu.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Joo,ite jouduin piiskaamaan omaa nelikkoa aivan älyttömästi ennen ku se alko toimii..sen jälkeen veti nätisti talvella ja kesällä kummastakin päästä.sierra friikki kirjoitti:rääkkää ensin sitä liukkaalla kelillä niin rupeaa ehkä toimiin.
Hesus voi kertoa ihan kokemuksesta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
Eipä tää visko enää piiskaamalla kuntoon tule, kun on sisäänmeno ja ulostulo akselin tiivisteet paskana, eli visko oli "kuiva".
Eikä tuo tosiaan kummonen paketti ole purkaa. Mekaanisesti näyttää olevan osat ehjiä. Eli uudet litkut ja tiivisteet sisään ja kasaan.
Suurin ongelma tuntuu olevan tuon viskoöljyn löytäminen. Kokeillaan nyt Toyotan valikoimista löytyvällä öljyllä...
Eikä tuo tosiaan kummonen paketti ole purkaa. Mekaanisesti näyttää olevan osat ehjiä. Eli uudet litkut ja tiivisteet sisään ja kasaan.
Suurin ongelma tuntuu olevan tuon viskoöljyn löytäminen. Kokeillaan nyt Toyotan valikoimista löytyvällä öljyllä...
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Uskohan nyt että se ei ole niin yksinkertainen asia. Voit tietyst huitoa sitä nestettä sinne mutta se visko ei pidä yhtään sen paremmin sen jälkeen. Alipaineen avulla pitäs imea se neste sinne viskoon sisään ja se ei taas oo kaikista helpoin homma.Topo kirjoitti:Eipä tää visko enää piiskaamalla kuntoon tule, kun on sisäänmeno ja ulostulo akselin tiivisteet paskana, eli visko oli "kuiva".
Eikä tuo tosiaan kummonen paketti ole purkaa. Mekaanisesti näyttää olevan osat ehjiä. Eli uudet litkut ja tiivisteet sisään ja kasaan.
Suurin ongelma tuntuu olevan tuon viskoöljyn löytäminen. Kokeillaan nyt Toyotan valikoimista löytyvällä öljyllä...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
Nyt on visko kasattu. Voimaa tuntuisi välittävän hyvin jo pienilläkin pyörimisnopeuksilla.
Alipaineistettuna täyttäminen ei ole välttämätöntä, mutta helpottaisi ja nopeuttaisi kyllä täyttämistä. Ainakin tämä Cossun visko mahdollistaa ilman alipainetta kasaamisen, joku toinen visko voi ollakin vaikeampi kasata.
Esim. SF-pyörä kertoi cossun viskon olevan helpoimpia huollettavia, koska on helposti purettavissa. Samasta paikasta sain myös ohjeita viskon huoltamiseen kotikonstein.
Tähän asti näyttää ainakin hyvältä, tosin totuus paljastuu vasta koeajolla...
Alipaineistettuna täyttäminen ei ole välttämätöntä, mutta helpottaisi ja nopeuttaisi kyllä täyttämistä. Ainakin tämä Cossun visko mahdollistaa ilman alipainetta kasaamisen, joku toinen visko voi ollakin vaikeampi kasata.
Esim. SF-pyörä kertoi cossun viskon olevan helpoimpia huollettavia, koska on helposti purettavissa. Samasta paikasta sain myös ohjeita viskon huoltamiseen kotikonstein.
Tähän asti näyttää ainakin hyvältä, tosin totuus paljastuu vasta koeajolla...
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Laitahan ihmeessä sit tietoa tänne että miten semmonen huolletaan. Ihan mielenkiinnosta haluisin lukea.Topo kirjoitti:Nyt on visko kasattu. Voimaa tuntuisi välittävän hyvin jo pienilläkin pyörimisnopeuksilla.
Alipaineistettuna täyttäminen ei ole välttämätöntä, mutta helpottaisi ja nopeuttaisi kyllä täyttämistä. Ainakin tämä Cossun visko mahdollistaa ilman alipainetta kasaamisen, joku toinen visko voi ollakin vaikeampi kasata.
Esim. SF-pyörä kertoi cossun viskon olevan helpoimpia huollettavia, koska on helposti purettavissa. Samasta paikasta sain myös ohjeita viskon huoltamiseen kotikonstein.
Tähän asti näyttää ainakin hyvältä, tosin totuus paljastuu vasta koeajolla...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Pakko heti kysyä tarkemmin, että mitä visko nestettä laitoit ja mistä sitä sait?
Tässähän sitä olisi tosiaan bisneksen paikka kun joku jaksaisi hiukan selvitellä keinoja kuinka tuo uudelleen täyttö onnistuu helposti vaikka kaikkiin vortin viskoihin. Kun tuntuu joka toisella luistavan ja kaikki väittää, että eei onnistu kotikonstein, josta minäkin olen toista mieltä.
Tässähän sitä olisi tosiaan bisneksen paikka kun joku jaksaisi hiukan selvitellä keinoja kuinka tuo uudelleen täyttö onnistuu helposti vaikka kaikkiin vortin viskoihin. Kun tuntuu joka toisella luistavan ja kaikki väittää, että eei onnistu kotikonstein, josta minäkin olen toista mieltä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Ylläpitäjä
Visko täytettiin Toyotan kautta saatavalla viskoflektin öljyllä.
Tiedä sitten onko noilla öljyillä suurta eroa kun ei noissa Toyotan tuubeissa ainakaan mitään viskositeettiarvoja tms. lukenut eikä maahantuojakaan osannut aineesta mitään kertoa...
Hintaa aineella kohtuulliset 577€/litra, mutta onneksi ainetta menee keskiviskoon vain n.1dl.
Joka tapauksessa lyhyiden koeajolähtöjen perusteella tuntui visko toimivan viiveettömästi.
Pidemmät koeajot päästään suorittamaan viikonloppuna jääradalla.
Tiedä sitten onko noilla öljyillä suurta eroa kun ei noissa Toyotan tuubeissa ainakaan mitään viskositeettiarvoja tms. lukenut eikä maahantuojakaan osannut aineesta mitään kertoa...
Hintaa aineella kohtuulliset 577€/litra, mutta onneksi ainetta menee keskiviskoon vain n.1dl.
Joka tapauksessa lyhyiden koeajolähtöjen perusteella tuntui visko toimivan viiveettömästi.
Pidemmät koeajot päästään suorittamaan viikonloppuna jääradalla.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
jos joku sais hommattua jotain kaava tietoa tuosta litkusta.
olen ollut yhteydessä jo silikooni nesteiden erääseen valmistajaan mutta ennenkuin tiedämme mitä ostaa niin pitää tietää hieman mitä alkuperäinen on
silloin nimittäin voidaan laittaa sinne vielä jäykempää kamaakin.
olen ollut yhteydessä jo silikooni nesteiden erääseen valmistajaan mutta ennenkuin tiedämme mitä ostaa niin pitää tietää hieman mitä alkuperäinen on
silloin nimittäin voidaan laittaa sinne vielä jäykempää kamaakin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Mahtaiskohan se britti gearboxman kertoa asiasta mitään?sierra friikki kirjoitti:jos joku sais hommattua jotain kaava tietoa tuosta litkusta.
olen ollut yhteydessä jo silikooni nesteiden erääseen valmistajaan mutta ennenkuin tiedämme mitä ostaa niin pitää tietää hieman mitä alkuperäinen on
silloin nimittäin voidaan laittaa sinne vielä jäykempää kamaakin.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
Kuva tiivisteestä. nuo kaksi pienempää on profiililtaan B kirjaimen näköisiä, oli kyllä tiiviin oloisia tossa, etten viittinyt kaivaa pois. ja tuo iso on normaali o-rengas.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
minä en uusinut tiivisteitä joten saa nähdä meneekö peräöljy sinne viskon sisään ja rupeaa luistaan, mutta toistaiseksi on pelannut. itse tein siihen kanteen reijän ja siihen m6 kierteen sitten vaan lääkeruiskulla öljyä pikkuhiljaa sisään välillä pyörittelee ( 2 päivän ajan ), sitten kun ei saa enään meneen niin ruuvi lukkoliimalla kiinni. 

-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Onko selvinny mikä on orkkis öljy ja mikä ois jäykempää?
Entäs mistä noi tiivisteet ja hinta niille?
Mahtuukos tonne lisää levyjä ja mitenkä niiden kunnon voi tarkistaa tai kattoo?
Entäs mistä noi tiivisteet ja hinta niille?
Mahtuukos tonne lisää levyjä ja mitenkä niiden kunnon voi tarkistaa tai kattoo?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No, hyvä tietää, eli kaikki Sierrojen ja Scorpioiden lukkoperät on pelastettavissa, vaikka on väljä välitys ja/tai heikko lukko.tupu kirjoitti:levyt ei kyllä mun mielestä voi edes kulua, ainoastaan öljy sielä sisällä, menettää "kitkansa".tumppe kirjoitti:Onko selvinny mikä on orkkis öljy ja mikä ois jäykempää?
Entäs mistä noi tiivisteet ja hinta niille?
Mahtuukos tonne lisää levyjä ja mitenkä niiden kunnon voi tarkistaa tai kattoo?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Juttelin tossa joku aika sitten yhden britti äijän kanssa. Niillä on ilmeisesti nykyisin joku vauhtiputka pystyssä joka pystyy toimittamaan kaikenlaista voimansiirron palikkaa Fordeihin. Tässä on sen viesti.
ja tuolla on muutama kuva noista romuista mitä ne kauppaa ->http://kotisivu.dnainternet.net/jtuomol6/bara/
Jos kiinnostaa niin sähköposti kyseiselle tyypille on bara@baramotorsports.comHi Jani
Marco from ford passion gave me your e mail to let you know the service and parts we supply for the Ford Escort Coswoth.
We Manufacture,supply and service all the transmission drive line for the Escort GRPA and WRC car
We service all type of viscous coupling differential for road,rally and race cars.
We manufacture and supply MT75 Syncromesh big tooth gearset
Heavy Duty Mainshaft
Option on 5th Gear 6% higher from std ratio
Option on 1st gear
Uprate the centre viscous couping for the mt75 gearbox
MT75 Drop ratio 3.9 and 4.4
7.5" & 7" Rear Axle
Uprate Viscous coupling differential
Heavy duty Bevel Gear Set
7.5" CWP 3.62,3.9,4.4 AND 5.1
7" CWP 3.1,3.62,4.4 and 4.7
Service seal and brg kits
9" Rear Axle
9" viscous coupling differential option of settings from 100Nm to 900Nm
9" Xtrac Plated diff with option on ramp angles
9" CWP 3.62,4.1,4.4,4.6,4.8 and 5.1
To service the viscous coupling differentials £250 + parts
9" Rear Axle £3500
MT75 big tooth gearkit £2600
MT75 Drop Gears £320
Regards
Bara
ja tuolla on muutama kuva noista romuista mitä ne kauppaa ->http://kotisivu.dnainternet.net/jtuomol6/bara/
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kysäisin mitä tuo setti "pikku rattaita" maksaa ja paljonko ne tehoa kestää, onko joku muu jo ehtinyt kysellä ja saanut vastauksen?
Rattaat about 400€ ja sitten kun kiristää vielä viscon niin ruvetaan olemaan Quaife ATB:n hinnoissa.
Rattaat about 400€ ja sitten kun kiristää vielä viscon niin ruvetaan olemaan Quaife ATB:n hinnoissa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Ylläpitäjä
Viskon korjaus
Tohon keskiviskoon laitettiin tiivisteiksi sopivan kokoiset o-renkaat. Olivat ihan stanu rinkuloita kokoa en enää varmaksi muista, mutta oisko ollu 43x5mm tai jotain. Tuo iso tiiviste siihen "kannen" väliin oli onneksi ehjä, eikä sitä tarvinnut uusia.
Kasatessa levyjä laitettiin joka väliin vähän öljyä ja painettiin levyt kevyesti öljynsekaan. Tossa keskiviskossahan tuo kansi on kiinnitetty isolla lukkorenkaalla ja sen paikalleen laittamiseksi piti käyttää vähän prässiä.
Kokonaisuudessaan öljyä saimme menemään viskon sisään n.0,1 litraa.
Rakenteeltaan tuo takavisko näyttäisiolevan hyvin samanlainen kuin keskelläkin.
Kasatessa levyjä laitettiin joka väliin vähän öljyä ja painettiin levyt kevyesti öljynsekaan. Tossa keskiviskossahan tuo kansi on kiinnitetty isolla lukkorenkaalla ja sen paikalleen laittamiseksi piti käyttää vähän prässiä.
Kokonaisuudessaan öljyä saimme menemään viskon sisään n.0,1 litraa.
Rakenteeltaan tuo takavisko näyttäisiolevan hyvin samanlainen kuin keskelläkin.
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ainakin Cossun korjauskäsiksissä on ja hakemalla niiden pdf-kopioihin löytyy linkki.tupu kirjoitti:Onko jollain/jossain ohjeita tuohon perän välyksien säätöön, sekä kiristystiukkuuksiin? sais edes suurinpiirtein oikeet välykset laakereihin ja rattaisiin...
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Jos jaksaa käsin kääntää viskolukollisen perän akselista kun toista päätä pidetään paikallaan niin olisko kannattavaa ottaa visko auki ja vaihtaa litkut? Tämä murikka ei ole ollut itsellä käytössä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
Nyt on ajettu noin 500km, viskon huollon jälkeen, ja perä jyrisee, jyrkästi käännyttäessä, ja hiljaa ajaessa, kuin olisi 100% lukko... eli, ei vissiin ollu hyvää viskoöljyä tuo scanian... perkele...tupu kirjoitti:Nyt on saatu kaikki osat ja siirappi , saas nährä kuinka pelittää, pääsiäisen aikana kun sais kasaan... kertokaa nyt se taikasana, millä löytää sen perän säätöohjeen

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Niin ja onko tuo "jyrinä" visko öljyn vika varmasti, ehkä kannattais tutkia hiukan tarkemmin mikä sielä jyrisee...?
Viimeksi muokannut tumppe, Su Toukokuu 27. 11:26:20 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Mites on kun tuossa 7.5" perän lukossa on sisäpuolisilla sakaroilla olevia levyjä kaksi päällekkäin ja ulkop. sakaroilla olevia vaan yksi. Kuinka käy kun korvaan nuo "turhat" levyt toisesta viskosta otetuilla ulkopuolisilla sakaroilla olevilla levyillä? Näinhän saadaan "kitkapintojen" määrä puolitoistakertaiseksi ja lukotusvoima myös.
Kuinkas on itse täytetyissä lukoissa mömmöt ja öljyt pysyny erillään? Onko normaalit O-renkaat pitäny tiivisteinä?
Kuinkas on itse täytetyissä lukoissa mömmöt ja öljyt pysyny erillään? Onko normaalit O-renkaat pitäny tiivisteinä?
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 30. 9:13:48 2007
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)
Mitenhän toimisi tommonen RC-autojen tasauspyörästöön tehty silikoniöljy, sama toimintahan sillä siellä on.
Hintaa desilla muutama kymppi ja eri jäykkyyksiä...

Hintaa desilla muutama kymppi ja eri jäykkyyksiä...
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re:
tumi kirjoitti:Mites on kun tuossa 7.5" perän lukossa on sisäpuolisilla sakaroilla olevia levyjä kaksi päällekkäin ja ulkop. sakaroilla olevia vaan yksi. Kuinka käy kun korvaan nuo "turhat" levyt toisesta viskosta otetuilla ulkopuolisilla sakaroilla olevilla levyillä? Näinhän saadaan "kitkapintojen" määrä puolitoistakertaiseksi ja lukotusvoima myös.
Purin kaks viskolukkoa toinen on sierra 2wd cosan ja toinen normi scorpparin vastaava.
Cossun lukossa ei ollu samanlaisia levyjä päällekkäin vaan jokatoinen oli eri.
Kun taas tuossa scorpion lukossa oli noita sisäpuolen sakaralevyjä aina kaks päällä.
Tilasin piruuttani pari purkkia 30000 jäykkyydellä olevaa mömmöä.sanpsa kirjoitti:Mitenhän toimisi tommonen RC-autojen tasauspyörästöön tehty silikoniöljy, sama toimintahan sillä siellä on.![]()
Hintaa desilla muutama kymppi ja eri jäykkyyksiä...
Katotaa mimmosta on kun saan käsiini.
Ei kyllä mitää hajua onko toi nyt oikeasti semmosta litkua mitä voi tuonne viskoon laittaa...

Meinasin myös lisätä tuohon viskopakettiin yhden levyparin lisää.
Katotaa käykö huonosti vai hyvin huonosti

Kokeillaan nyt kaikkea itse kun ei oikein tietoa meinaa mistään löytyä.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)
purkasin kans scorppi cossun viskon (ps. on muuten vitun pahanhajusta monjää). perä olis tarkotus kasata jossain välissä mutta öljy vielä kysymys merkki. sais olla öljy niin sitkeetä kuin mahdollista. mites nuo scanian öljyt on pelannut saako missään tilanteessa sutimaan yhdellä pyörällä
ja mitkä tiivisteet olette laittaneet niitten "B" tiivisteiden tilalle kun ei ne nyt enää millekkään uuden veroiselle näyttänyt.

#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Viskolukon korjaus (4x4 cossun keskivisko)
Nimimerkki J-M vaihteli tiivisteet viskoon, sillä oli toi B-tiiviste kuulemma vielä ihan hyvä, niin käytti samaa, mutta oli sanottu, että ihan O-rengaskin siinä toimis. Vanhis vissiin voi ite kertoo pitopuolesta?
Kyllä mullakin tää remontti on tulossa kiihtyvällä aikataululla, äsken kävin yhden DVD:n palauttamassa, niin suurinpiirtein joka toisessa liikenneympyrässä piti lukko, joka toisessa ei
Kiva kun ei etukäteen tiedä pitääkö, niin välillä tulee mielenkiintoisia ajolinjoja 
Kyllä mullakin tää remontti on tulossa kiihtyvällä aikataululla, äsken kävin yhden DVD:n palauttamassa, niin suurinpiirtein joka toisessa liikenneympyrässä piti lukko, joka toisessa ei


Pedal tu tö metal!