MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Moro,
Tätä aihetta olen tässä lukenut ja paljon on selvennytkin, mutta silti epävarmaa vielä:
Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
Tätä aihetta olen tässä lukenut ja paljon on selvennytkin, mutta silti epävarmaa vielä:
Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Onnistuu.Artery kirjoitti: Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
Järkevintä on laittaa nuo kutosen jarrut jne ja penkittää sen vertailupaperin suurimman eli 150hp kutosen tehot +20% eli max 180hp mikäli nyt se cossu ei tällä kertaa taas olekaan samaa mallisarjaa; jos taas cossu olis samaa mallisarjaa niin sit noilla jarruilla täytyy pitää alle 150hp tehoisena.
ja koska autosi on uudempi kuin 7/87 tulee moottorin täyttää E15/04 päästönormi (jota se ei ahdettuna täytä), tämän päästönormin täyttymisen voi hoitaa asentamalla "katalysaattorin" putkeen välille. ja tämä katti ei tee autosta vähäpäästöistä.
-
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re:
minä olen käsittäny että nuo vähäpäästöiset dokkilaiset olis kossua vastaavilla jarruilla valmiina? levyt takana?Artery kirjoitti:Moro,
Tätä aihetta olen tässä lukenut ja paljon on selvennytkin, mutta silti epävarmaa vielä:
Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Re:
Ei oo cossu jarruja dokkisierrassa.tikkuri kirjoitti:minä olen käsittäny että nuo vähäpäästöiset dokkilaiset olis kossua vastaavilla jarruilla valmiina? levyt takana?Artery kirjoitti:Moro,
Tätä aihetta olen tässä lukenut ja paljon on selvennytkin, mutta silti epävarmaa vielä:
Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Ihan normaalit 240mm levyt/9" rummut noissa 2,0i dohceissa on loppuun asti, jos ei oo abseilla tilattu.
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Re:
Tarkennettakoon hiukan, eli Cossun jarruissa ei oo mitään yhteistä dohc.n kanssa, paitsi takajarrusatulat levyjarrullisissa on samat ku 2wd Cossus, mutta niidenkin kiinnitys raudat on eri...henu kirjoitti:Ei oo cossu jarruja dokkisierrassa.tikkuri kirjoitti:minä olen käsittäny että nuo vähäpäästöiset dokkilaiset olis kossua vastaavilla jarruilla valmiina? levyt takana?Artery kirjoitti:Moro,
Tätä aihetta olen tässä lukenut ja paljon on selvennytkin, mutta silti epävarmaa vielä:
Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Kävin tossa konttorilla ihmettelemässä tota sierran vertailumalliasiaa. Aikas monessa 2wd ja 4wd mallisarjan tehokkain oli 2.0 turbo.
kertokaahan viisaat että onko jotain tiettyä sierra mallia missä ainoastaan vertailumallina kävisi toi v6? Meinaan on varmaan noi cossun osan kivenalla + hintavia, jos tarvii alusta vastata kosaa. Mitä toi tarkoittaa käytännössä, mitä pitää vaihtaa jotta alusta vastaa 2wd cosworthia?
kertokaahan viisaat että onko jotain tiettyä sierra mallia missä ainoastaan vertailumallina kävisi toi v6? Meinaan on varmaan noi cossun osan kivenalla + hintavia, jos tarvii alusta vastata kosaa. Mitä toi tarkoittaa käytännössä, mitä pitää vaihtaa jotta alusta vastaa 2wd cosworthia?
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
se veekuus löytyy myös niistä samoista vertailulapuista, ei tarvi verrata aina mallisarjan tehokkaimpaan. Eli sanot vaan konttorilla, että haluat verrata sitä veekutoseen, ja teholaput täytyy tietysti vastata sitä veekutosta, eli 150x1.2 maksimissaan heppoja. Alusta ja jarrut sitten tietysti veekutosn mukaan, eli abs/v6 mallin jarrut, tai 10" rummut taakse.
PS. jos konttorilta muuta väitetään, niin pyydä näyttämään lakipykälä, jossa käsketään vertaamaan mallisarjan tehokkaimpaan.
PS. jos konttorilta muuta väitetään, niin pyydä näyttämään lakipykälä, jossa käsketään vertaamaan mallisarjan tehokkaimpaan.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Just toi on se ongelma. laki sanoo että mallisarja tehokkaimpaan voi laittaa ton 20% lisää tehoja, eli jos löytyy myös cosa ja verrataan v6 niin muutoskatsastuksessa ei voi olla 150x1.2 vaan ainoastaa 150hv dynolappu. Semmoisesssa mallissa missä aken kannasta e löydy tota turboo, niin voi mennä 180 hv dynolapulla.Ville K kirjoitti:se veekuus löytyy myös niistä samoista vertailulapuista, ei tarvi verrata aina eli 150x1.2 maksimissaan heppoja.
Miten on muuten vaaditaanko noi abs jarrut?
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Yleensä on ongelmana se kun kossua ei löydy niistä vertailulapuista, ja nyt se kun se löytyy Ainakaan tässä meidän paikallisella konttroilla vertalulapusta ei löytynyt kuin v6..
No tossahan se oli tämän sivun ylälaidassa. Vaihda konttoria..
samiharju kirjoitti:Onnistuu.Artery kirjoitti: Sierrani on vm.90, 2.0dohc koneella, kaasari. Ei siis vähäpäästöinen. Tarkoituksena olisi vaihtaa 2.0 ohc ja ahtaa se. Onnistuukos tämä? Jarrutko pitää vaihtaa? Pitääkö olla cossun vai 2.9 v6?
Järkevintä on laittaa nuo kutosen jarrut jne ja penkittää sen vertailupaperin suurimman eli 150hp kutosen tehot +20% eli max 180hp mikäli nyt se cossu ei tällä kertaa taas olekaan samaa mallisarjaa; jos taas cossu olis samaa mallisarjaa niin sit noilla jarruilla täytyy pitää alle 150hp tehoisena.
ja koska autosi on uudempi kuin 7/87 tulee moottorin täyttää E15/04 päästönormi (jota se ei ahdettuna täytä), tämän päästönormin täyttymisen voi hoitaa asentamalla "katalysaattorin" putkeen välille. ja tämä katti ei tee autosta vähäpäästöistä.
No tossahan se oli tämän sivun ylälaidassa. Vaihda konttoria..
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
No nyt kun vertailumallina kelpaa Cossu, niin miks ei kannattais sit käyttää tilaisuuttaan hyväks ja leimata Cossun akseleilla tehorajana 240hv.
Oishan tollaset paperit korilla hiukan arvokkaammat ku 180hv, ainaki mun mielestä ja jarrutkin ois paremmat jne...
Oishan tollaset paperit korilla hiukan arvokkaammat ku 180hv, ainaki mun mielestä ja jarrutkin ois paremmat jne...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
- Paikkakunta: espoo
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Niin joo totta se ei kattonut mitään lappuja vaan suoraan aken tietojärjestelmästä, et ottaa vaan ton vertailulapun mukaan.Ville K kirjoitti:Yleensä on ongelmana se kun kossua ei löydy niistä vertailulapuista, ja nyt se kun se löytyy Ainakaan tässä meidän paikallisella konttroilla vertalulapusta ei löytynyt kuin v6..
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re:
Onko kellään tommosta paprua takapotku cossuun kuin tossa on toi sierran ja tuhnuksen? Tai ylipäätään missä olis noi tiedot saatavilla?jeddah kirjoitti:Laitoin tonne mun ftp:lle => http://koti.phnet.fi/tpelt/Muuta/paperia/sesse kirjoitti:Oisko jollain jemmassa semmosta lappua missä lukee ne mitä pitää vaihtaa et saa leimattua ahtimelle? Vai velottaako ne foordilla mitään siitä jos sieltä hakee?
Saa toki Fordiltakin saman lapun, eikä maksa mitään...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 4845
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Köyhästi oli lappuja, ihmeellisesti mk1 Caprin lapussakaan oo edes 3000 mainittu ollenkaan?Sultzi kirjoitti:http://www.finnishclassicfords.net/katspap.php tuolta löytyy.
Mk1/2 Escorttien laput tais oli aikas kelvolliset...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4845
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
No tuonne voitte toimittaa parempia jos koneelta löytyy
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Mites tämän hetkinen tilanne, onko cossu samaa mallisarjaa vai ei?
Pitäs muuttaa 2.0 kaasari dohc -> 2.0 ruisku ohc turboksi cossun jarruilla, mutta en laita sinne sitä sähköpyydystä jarruihin, eli jää absittomaksi. Paras olis jos pääsis leimaamaan 180 heppaseks XR4i + 20%:n mukaan, mutta harmittaa jos joutuu noilla jarruilla penkittään alle 150 heppaa leimaa varten...
Pitäs muuttaa 2.0 kaasari dohc -> 2.0 ruisku ohc turboksi cossun jarruilla, mutta en laita sinne sitä sähköpyydystä jarruihin, eli jää absittomaksi. Paras olis jos pääsis leimaamaan 180 heppaseks XR4i + 20%:n mukaan, mutta harmittaa jos joutuu noilla jarruilla penkittään alle 150 heppaa leimaa varten...
Viimeksi muokannut olafu, Ma Huhtikuu 26. 11:59:18 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Ite ainakin joutu penkittää alle 150hp, koska kaikkilla konttoreilla löyti myös cossun... MK1 koppaan saattas onnistua.olafu kirjoitti:Mites tämän hetkinen tilanne, onko cossu samaa mallisarjaa vai ei?
Pitäs muuttaa 2.0 kaasari dohc -> 2.0 ruisku ohc turboksi cossun jarruilla, mutta en laita sinne sitä sähköpyydystä jarruihin, eli jää absittomaksi. Paras olis jos pääsis leimaamaan 180 heppaseks XR4i + 25%:n mukaan, mutta harmittaa jos joutuu noilla jarruilla penkittään alle 150 heppaa leimaa varten...
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Kävin muutama kuukausi sitten konttorilla kyselemässä kun pitäs tuo BOB katsastaa mk1 Sierraan... Katsuri näppäili itsensä LTJ-tietokantaan (vai mikä helevetti lie) ja kahto sieltä että ensimmäisen korimallin 2wd sierrat on 1.6:sesta Cossuun samaa mallisarjaa: eli muutoskatsastus onnistuu kun vaan löytää sopivat dokumentit. Ei kenelläkään sattus olemaan? Nuista uudemmista ei tietoa, mutta eiköhän tuo LTJ:stä tarkastaminen onnistu millä tahansa konttorilla?
Liekköön kiviä....
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Mut sulla on stw ja sitä ei ole tehty kuin 150hv tehoilla tehtaalta ulos(2,8L/2,9L).KIP kirjoitti:Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Jep, mut olis saanut verrata ilmeisesti heikompi tehoiseenkin kun tuolleen kysyi. Varmaksi sitä en sano..Aksu kirjoitti:Mut sulla on stw ja sitä ei ole tehty kuin 150hv tehoilla tehtaalta ulos(2,8L/2,9L).KIP kirjoitti:Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Täh. Eikö muka asemavaunua pysty vertaamaan cossuun? takaakselin takapuolelle tulevaa osaa lukuunottamattahan se on sama auto.Aksu kirjoitti:Mut sulla on stw ja sitä ei ole tehty kuin 150hv tehoilla tehtaalta ulos(2,8L/2,9L).KIP kirjoitti:Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
...jos takaiskareita ei lasketa.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
En ole viellä kysynyt mutta jos se pitäisi fordilta sada lappu niin voi arvata vastauksen verrattuna cossuun.Eemeli kirjoitti:Täh. Eikö muka asemavaunua pysty vertaamaan cossuun? takaakselin takapuolelle tulevaa osaa lukuunottamattahan se on sama auto.Aksu kirjoitti:Mut sulla on stw ja sitä ei ole tehty kuin 150hv tehoilla tehtaalta ulos(2,8L/2,9L).KIP kirjoitti:Mulla ainakin kysyttiin mihin haluan verrata ja se oli sillä selvä.. Eli nyt on max 180hv
...jos takaiskareita ei lasketa.
Aattelin kokeilla josko saisi kerjättyä niin saisi jarrut (isommat kuin 2wd:n+abs:t kiinni) hyötykäyttöön + hieman järkevämmän käyrän paperiin kuin viimeksi kokeillessa 0,7bar:lla (4500rmp-5700vaakataso ja töks rajoittajaan )
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Mites takavetosen sierran leimaaminen nelikoksi? Sain jonkun lapun foordilta ku soitin sinne, rakeenteeliset erot semmoinen paperi. Siinä mainitaan takapotkun ja nelikon erot, jos päivittää nuo akselit omaan ja koneen. Eikös leiman pitäisi tulla? Koppa mk1 korista.
Coupe Taunus 302cid
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Onhan niitä mk1 sierroja nelikkoina, miksei onnistuisi leimaaminen?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
LTJ (tai no ATJ nykyään) sanoo että mk2 sierrasta on olemassa vain kaksi mallisarjaa SIERRA ja SIERRA 4X4, eli sen puolesta farkun vertaaminen cossuun onnistuisi.
Mutta mistäs saan jotain dokumenttia noista cossun vakaajista jarruista yms?
Vai onnistuuko niin että laitan cossun osat paikalleen ja näytän tota "rakenteelliset erot" lappua missä näkyy vakio osien koot ja katsuri sitten mittaa että mulla on isommat paikallaan?
Mutta mistäs saan jotain dokumenttia noista cossun vakaajista jarruista yms?
Vai onnistuuko niin että laitan cossun osat paikalleen ja näytän tota "rakenteelliset erot" lappua missä näkyy vakio osien koot ja katsuri sitten mittaa että mulla on isommat paikallaan?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 1492
- Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Itse kun tuon mk1 leimasin niin en tarvinnut kuin koneen tehot ilmoittavan paperin. Ei ne mittailllu multa mitään vaan luottivat ihan suoraan, että sinne on jarrut vaihdettu, varmaan aika puusilmäinen katsuri tarvii olla jos 15¨ vanne on täynnä pelkkää jarrua, eikä sinne ole 283mm vaihdettu . Periaatteessahan siihen ei muuta tarvita kuin cossien jarrut, ainakin näin sanottiin minulle parilla konttorille. Esim ei minulla takana ollut vakaajia paikallaan kun käytin leimalla ja etuvakaajakin taitaa olla siihen suuntaan mitassaan oleva, Scorpiossa vissiin on vähän ohuempi kuin cosw sierrassa ?
Käy suoraan konttorilta kysymässä tarvitsevatko vain penkkilapun niin luulisi olevan helpoin tapa ? Itselläni riitti ihan Scorpion manuaalilappunen siihen hommaan mistä selvisi kuutiot ja kilohattiWatit
Käy suoraan konttorilta kysymässä tarvitsevatko vain penkkilapun niin luulisi olevan helpoin tapa ? Itselläni riitti ihan Scorpion manuaalilappunen siihen hommaan mistä selvisi kuutiot ja kilohattiWatit
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Otetaas tämä taas ylös kun ei noista vuosimalli jutuista tiedä
Ford sierra 2.0l ohc (tarkoitus ahtaa laillisesti)
Käyttöön otto 00.00.88
Ei lue kattia tai muutakaan
Tehoja ei ole merkitty
Ei ole abs
Jos tuohon nyt laitan eteen 260mm jarrut ja taakse esim xr4 levyt, taakse vakaajan niin pitäisi kelvata leimasedälle?
Vai tarviiko olla abs ?
Ja tarvikos muuta lisäks kun katin putkee?
Sitten on tuo toinen joka on muuten sama mutta vm89 jossa abs ja levyt jokanurkassa niin meneekös sekin vielä tuolla katin laitolla vaan ?
Ford sierra 2.0l ohc (tarkoitus ahtaa laillisesti)
Käyttöön otto 00.00.88
Ei lue kattia tai muutakaan
Tehoja ei ole merkitty
Ei ole abs
Jos tuohon nyt laitan eteen 260mm jarrut ja taakse esim xr4 levyt, taakse vakaajan niin pitäisi kelvata leimasedälle?
Vai tarviiko olla abs ?
Ja tarvikos muuta lisäks kun katin putkee?
Sitten on tuo toinen joka on muuten sama mutta vm89 jossa abs ja levyt jokanurkassa niin meneekös sekin vielä tuolla katin laitolla vaan ?
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Ton ikäsiin katti putkeen ja noilla jarruilla alle 150hv.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Niin 150hv ilman abs?vauhtipete kirjoitti:Ton ikäsiin katti putkeen ja noilla jarruilla alle 150hv.
Entäs jos tehot ei nouse yli 20% niin sillon menis vaikka orkkis jarruilla?
Ota näistä nyt selvää perkele
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Vs: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
20% sääntö pätee vasta jos verrataan tehokkaimpaan.
Silloin pitää olla jarrut ja muutkin vähintään samat.
V6 jarruilla kun menee konttorille alle 150hv lapun kanssa niin ei ole kellään valittamista.
Absit pakolliset vain jos verrataan cossun.
Silloin pitää olla jarrut ja muutkin vähintään samat.
V6 jarruilla kun menee konttorille alle 150hv lapun kanssa niin ei ole kellään valittamista.
Absit pakolliset vain jos verrataan cossun.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 11. 15:18:10 2015
Re: MUUTOSKATSASTUS; Sierraan turbo
Rakentelu on omassa autossa vielä kovasti vaiheessa, mutta kysyn uteliaisuuttani näihin prosentteihin liittyen.
Projektina on Mk1 rekisteröinti 2/87 juurikin tämä 1.6 ja 4-vaihdetta. Koneen vaihdossa siis mitää kattia ei putkeen tarviste, jos ymmärsin oikein.
Autossa on nyt kiinni ja leimattu viime kesänä:
Cossun tolpat ja madaltavat jouset, merkattu otteeseen
Cosworth navat edessä, ei merkintää otteessa
Sähköinen jarrutehostin, ei merkintää otteessa
Tulossa olisi:
Cossun taka-akseli jarruineen kaikkineen
Vaihteisto ei vielä varmuutta mikä
Itse turbomoottori ja siihen säädettävä moottorinohjaus, E85
Paljonko about kertyy prosentteja kokonaisuudessaan? Myös onko noi merkkaamattomat kohdat nyt "laittomia"?
Projektina on Mk1 rekisteröinti 2/87 juurikin tämä 1.6 ja 4-vaihdetta. Koneen vaihdossa siis mitää kattia ei putkeen tarviste, jos ymmärsin oikein.
Autossa on nyt kiinni ja leimattu viime kesänä:
Cossun tolpat ja madaltavat jouset, merkattu otteeseen
Cosworth navat edessä, ei merkintää otteessa
Sähköinen jarrutehostin, ei merkintää otteessa
Tulossa olisi:
Cossun taka-akseli jarruineen kaikkineen
Vaihteisto ei vielä varmuutta mikä
Itse turbomoottori ja siihen säädettävä moottorinohjaus, E85
Paljonko about kertyy prosentteja kokonaisuudessaan? Myös onko noi merkkaamattomat kohdat nyt "laittomia"?