Sierran taka-akselistoista ja levyjarrukonversiosta

Usein kysytyt kysymykset.

Valvoja: CRSC Hallitus

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierran taka-akselistoista ja levyjarrukonversiosta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Heinäkuu 21. 19:17:53 2010

Oliskohan tää nyt sit paras topikki...
Mulla on menossa mulkkari scorpion apurunko ja tukivarret sierraan niin mites noi kaikki puslat lähtee ehjänä irti ja käykö noi sierran puslat edes noihin mulkkarin osiin?
Sit toinen juttu, mikä perä mulkkarissa on kun kuskin puolelle tohon murikan ja apurungon ylimmän kiinnityspisteen väliin jää joku sentti-pari tyhjää, muut on kyllä ihan kohillaan ja holkillahan tonkin varmaan saa kiinni mutta pisti vaan askarruttamaan.
Olen siinä uskossa ollut että mulla on 7,5" murikka jo tossa sierrassa, lukkokin siinä on ja laippavetarit.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierran taka-akselistoista ja levyjarrukonversiosta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Heinäkuu 23. 21:44:00 2010

vauhtipete kirjoitti:Oliskohan tää nyt sit paras topikki...
Mulla on menossa mulkkari scorpion apurunko ja tukivarret sierraan niin mites noi kaikki puslat lähtee ehjänä irti ja käykö noi sierran puslat edes noihin mulkkarin osiin?
Sit toinen juttu, mikä perä mulkkarissa on kun kuskin puolelle tohon murikan ja apurungon ylimmän kiinnityspisteen väliin jää joku sentti-pari tyhjää, muut on kyllä ihan kohillaan ja holkillahan tonkin varmaan saa kiinni mutta pisti vaan askarruttamaan.
Olen siinä uskossa ollut että mulla on 7,5" murikka jo tossa sierrassa, lukkokin siinä on ja laippavetarit.
Puslat on klubin sisällä kuullun huhun mukaan samanlaiset uniball tyyppiset kuin Cossussa, eli eivät oo samat ku perus Sierras, mitoista ja puslien sopivuuksista en tiedä mitään.
Murikka näissä perissä on myös 7.5" (lukoton), perän kuoret on hiukan vahvemmat, joten ovat siten hiukan erilaisetkin.

Katot vaan että se sun nykyinen murikka asettuu suht suoraan, niin se puslapatenttisovitus pitäs olla ihan hyvä, ei kannata kiinnityskorvia alkaa modaamaan, jos pulttien reijät vaan on oikeilla paikoillaan.

Siinä kiinnityskorvassa joka ei oo kohallaan on mahdollisesti hiukan varaa "hienosäätää", eli voit koittaa hiukan antaa vasaraakin, mutta ei liikaa... :wink:

Mulla oli kokonainen vm.95 Cos.Scopion akselisto jonka myin, jäljelle jäi vaan perämurikka ja kallistuksen vakaaja.

Kuva vois helpottaa näitä pohdintoja, kun monikaan ei (ilmeisesti) oo tän tyyppisten akselistojen kans paininu?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierran taka-akselistoista ja levyjarrukonversiosta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Heinäkuu 23. 23:58:41 2010

Niin siis sitä tarkotin että se apurungon kiinnike on vaan reiän kohdalla vähän kauempana eli jää rako ja pultti liian lyhyt.
Meinasin sorvauttaa holkin siihen ja ettiä pitemmän pultin.
Apurungon puslia ei tarvis muuten vaihtaa nyt mutta toinen on paskana ja muutenkin aika haperon näköset, ja sit taas toi sierran rauta on vääntynyt missä mulla on noi uretaanit...
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierran taka-akselistoista ja levyjarrukonversiosta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Heinäkuu 27. 17:15:09 2010

Painoin prässillä noi irti ja selvis että mulkkarin takapään puslat on kaikki isompia kuin sierran.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierran taka-akselistoista ja levyjarrukonversiosta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Heinäkuu 31. 4:05:20 2010

Noi mulkkarin tukivarret käy sierran apurunkoon kun kaventaa puslia 5mm.
Tukivarsiin käy sierran iskarit, ainoastaan pulteissa tiheämpi kierre (farkku siis kyseessä, en muista oliko mainittu aiemmin tässä topikissa).
Mulkkarin apurunkoon ei saa nyt puslia tähän hätään mistään niin joutu tekeen noin.
Toivotaan että vetarit kestää kun noi tukivarret on vissiin vähän (~1-2cm?) leveämmät kuin sierran.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin