pakopesä 16 -> 14 ero

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

pakopesä 16 -> 14 ero

Viesti Kirjoittaja Timo » To Marraskuu 6. 14:32:02 2003

pakopesän vaihto 16:sta 14:seen vaikutti siten että vetoalue tippui hieman vajaa 1000rpm ja yläkierroksilla vetää huomattavasti rajummin. eli ei 14 pesä vielä noilla tehoilla laske "tehoa", noin niinkus perstunnolla arvioiden... ahdinhan oli se holset h1 60/65.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

RubberDuck
Ylläpitäjä

Re:pakopesä 16 -> 14 ero

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » To Marraskuu 6. 14:51:23 2003

mulla on 16 ja oon ihan tyytyväinen ;D<br>siicossu kerran valas mua asiasta mutta en muista enää.<br>tais olla hilusti pienempi.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re:pakopesä 16 -> 14 ero

Viesti Kirjoittaja Timo » To Marraskuu 6. 15:17:02 2003

millaislla kierroksilla sulla tulee täydet paineet eli veto alkaa? eikös sulla ollut suurinpiirtein samankokoinen ahdin..?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

RubberDuck
Ylläpitäjä

Re:pakopesä 16 -> 14 ero

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » To Marraskuu 6. 18:13:30 2003

juu sama ahdin tossa 4500-5000 niin on 1.7
ja veto alkaaa....

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re:pakopesä 16 -> 14 ero

Viesti Kirjoittaja Timo » To Marraskuu 6. 18:42:38 2003

mulla on vielä pari puutetta koneessa (hukkaportin lähtö ja nokkapyörät) mutta nyt tuolla 14 pesällä ahdot nousee 4000rpm jälkeen ja 5000 vetääkin sitten kunnolla. 16:lla kun oli sen tonnin ylenpänä. mutta kunhan tässä talven aikana muutan tuon pakosarjan ja laitan säädettävät nokkapyörät niin eiköhän sitä vetoa saa vielä 500-1000rpm alemmas, sitten on hyvä.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vieras
Ylläpitäjä

Re:pakopesä 16 -> 14 ero

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Marraskuu 7. 7:56:41 2003

Eli asia oli juuri niinkuin epäilin. Hyvä että varmistui.<br>Pitää itse ostaa se "oikea" holsetin 14 pesä.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re:pakopesä 16 -> 14 ero

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Marraskuu 7. 19:56:01 2003

juu nyt ainakin tuokin asia on testattu eikä "mutuiltu". vetää muuten huimasti erilailla kuin sillä 16 pesällä. menee aivan suupielet hymyyn kun saa sen 5000rpm läpi, painetta on nyt 1.4. mutta penkkiin vasta sitten kun saan ne nokkapyörät ja pakosarja muutoksen tehtyä..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin