Sierran lämppärin puhallin rohisee
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierran lämppärin puhallin rohisee
Liekö laakerivika ropellissa vai puhaltimen moottorissa, kun lämppärin puhallin pitää pahaa rohinaa. Ykkösasento ei minulla pyörinyt koskaan suoraan, mutta kakkosen kautta jäi ykkönen pyörimään vaan lopetti senkin. Nykyään ei enää kakkonenkaan pyöri suoraan, mutta joskus jää kolmosen kautta pyörimään.
Lähdenkö purkamaan kabiinin vai moottoritilan puolelta?
Mistä saisi uuden, ainakaan Motonetin katalogissa ei näy puhallinta?
Lähdenkö purkamaan kabiinin vai moottoritilan puolelta?
Mistä saisi uuden, ainakaan Motonetin katalogissa ei näy puhallinta?
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Moottoritilan puolelta löytyy. Tässä mitä löytyy Motonetista:
LÄMMITYSLAITTEEN MOOTTORI FORD SIERRA
Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
Sierra Bosch-moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1706 47.12
Sierra Tarvikepuhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . 13-1725 37.67
Sierra Valeo/Sofica-puhallin+moottori. . . . . . . . . . . 13-1720 83.00
Sierra --89 Lämmityslaitteen esivastus. . . . . . . . . . . 48-8332 33.30
Sierra 90-- Lämmityslaitteen esivastus (ei ilmast). . . . . 48-8333 37.67
LÄMMITYSLAITTEEN MOOTTORI FORD SIERRA
Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
Sierra Bosch-moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1706 47.12
Sierra Tarvikepuhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . 13-1725 37.67
Sierra Valeo/Sofica-puhallin+moottori. . . . . . . . . . . 13-1720 83.00
Sierra --89 Lämmityslaitteen esivastus. . . . . . . . . . . 48-8332 33.30
Sierra 90-- Lämmityslaitteen esivastus (ei ilmast). . . . . 48-8333 37.67
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Sierran lämppärin puhallin rohisee
Moottoritilan puolelta. Tulipellin kohdilta se muovisuoja pois, pari mutteria moottorilta irti, johdot irti ja paketti pois. Ainakin voortilta Joensuusta löytyi uusi moottoripaketti. Mukana tuli myös puhaltimen siivet. Hinta oli jotakin 50 euron pinnassa. Oli tarvikeosa, alkuperäisen hinta olisi lähennellyt tähtiä.Arto65FB kirjoitti:Liekö laakerivika ropellissa vai puhaltimen moottorissa, kun lämppärin puhallin pitää pahaa rohinaa. Ykkösasento ei minulla pyörinyt koskaan suoraan, mutta kakkosen kautta jäi ykkönen pyörimään vaan lopetti senkin. Nykyään ei enää kakkonenkaan pyöri suoraan, mutta joskus jää kolmosen kautta pyörimään.
Lähdenkö purkamaan kabiinin vai moottoritilan puolelta?
Mistä saisi uuden, ainakaan Motonetin katalogissa ei näy puhallinta?
Yleensä hiilet on loppu ja laakeritkin tiensä päässä. Joko vanhaan täysrememppa tai sitten tollanen uusi ja taas puhaltaa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ja samalla kannattaa tyhjentää kennon pinta lehdistä
kun moottori on poissa
ja yleensä rohinan syy löytyy lehdestä joka on menossa läpi moottorista
korjata ei kannata moottoria
ylensä jos hiilet on loppu on myös kollectorin pinta niin urilla että hiilien vaihto ei pitkälle auta.
mielenkiintoinen vika lämppärille löytyy myös se että kun ajat mutkaan niin lämppärin moottorin vaihti kovenee
tämä johtuu juuri kuluneesta kollectorista ja loppuvista hiilistä
(hyrrä voimat muuttuu mutkaan ajaessa)jolloin hiilet painuu paremmin
pintaan(mutu teoriaa)
kun moottori on poissa
ja yleensä rohinan syy löytyy lehdestä joka on menossa läpi moottorista
korjata ei kannata moottoria
ylensä jos hiilet on loppu on myös kollectorin pinta niin urilla että hiilien vaihto ei pitkälle auta.
mielenkiintoinen vika lämppärille löytyy myös se että kun ajat mutkaan niin lämppärin moottorin vaihti kovenee
tämä johtuu juuri kuluneesta kollectorista ja loppuvista hiilistä
(hyrrä voimat muuttuu mutkaan ajaessa)jolloin hiilet painuu paremmin
pintaan(mutu teoriaa)

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti: