Sierran lämppärin puhallin rohisee

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arto65FB
Ylläpitäjä

Sierran lämppärin puhallin rohisee

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Joulukuu 1. 11:28:23 2003

Liekö laakerivika ropellissa vai puhaltimen moottorissa, kun lämppärin puhallin pitää pahaa rohinaa. Ykkösasento ei minulla pyörinyt koskaan suoraan, mutta kakkosen kautta jäi ykkönen pyörimään vaan lopetti senkin. Nykyään ei enää kakkonenkaan pyöri suoraan, mutta joskus jää kolmosen kautta pyörimään.

Lähdenkö purkamaan kabiinin vai moottoritilan puolelta?

Mistä saisi uuden, ainakaan Motonetin katalogissa ei näy puhallinta?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Joulukuu 1. 11:39:48 2003

Moottoritilan puolelta löytyy. Tässä mitä löytyy Motonetista:

LÄMMITYSLAITTEEN MOOTTORI FORD SIERRA
Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
Sierra Bosch-moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1706 47.12
Sierra Tarvikepuhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . 13-1725 37.67
Sierra Valeo/Sofica-puhallin+moottori. . . . . . . . . . . 13-1720 83.00
Sierra --89 Lämmityslaitteen esivastus. . . . . . . . . . . 48-8332 33.30
Sierra 90-- Lämmityslaitteen esivastus (ei ilmast). . . . . 48-8333 37.67

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Sierran lämppärin puhallin rohisee

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Joulukuu 1. 11:42:38 2003

Arto65FB kirjoitti:Liekö laakerivika ropellissa vai puhaltimen moottorissa, kun lämppärin puhallin pitää pahaa rohinaa. Ykkösasento ei minulla pyörinyt koskaan suoraan, mutta kakkosen kautta jäi ykkönen pyörimään vaan lopetti senkin. Nykyään ei enää kakkonenkaan pyöri suoraan, mutta joskus jää kolmosen kautta pyörimään.

Lähdenkö purkamaan kabiinin vai moottoritilan puolelta?

Mistä saisi uuden, ainakaan Motonetin katalogissa ei näy puhallinta?
Moottoritilan puolelta. Tulipellin kohdilta se muovisuoja pois, pari mutteria moottorilta irti, johdot irti ja paketti pois. Ainakin voortilta Joensuusta löytyi uusi moottoripaketti. Mukana tuli myös puhaltimen siivet. Hinta oli jotakin 50 euron pinnassa. Oli tarvikeosa, alkuperäisen hinta olisi lähennellyt tähtiä.

Yleensä hiilet on loppu ja laakeritkin tiensä päässä. Joko vanhaan täysrememppa tai sitten tollanen uusi ja taas puhaltaa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 1. 11:52:14 2003

ja samalla kannattaa tyhjentää kennon pinta lehdistä
kun moottori on poissa
ja yleensä rohinan syy löytyy lehdestä joka on menossa läpi moottorista
korjata ei kannata moottoria
ylensä jos hiilet on loppu on myös kollectorin pinta niin urilla että hiilien vaihto ei pitkälle auta.
mielenkiintoinen vika lämppärille löytyy myös se että kun ajat mutkaan niin lämppärin moottorin vaihti kovenee
tämä johtuu juuri kuluneesta kollectorista ja loppuvista hiilistä
(hyrrä voimat muuttuu mutkaan ajaessa)jolloin hiilet painuu paremmin
pintaan(mutu teoriaa) :shock:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 1. 15:30:09 2003

mulla oli lähteny propelleista paloja irti ja sen takia jyrisi puhallin.. ostin tarvikemallin koko moottorin (n 50e).

Vastaa Viestiin