Fordin 2.9 V6 Mantassa =)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Fordin 2.9 V6 Mantassa =)

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Tammikuu 15. 21:06:14 2004

Onkohan kukaan ennen tätä tehnyt, mutta kaverin kaveri on tunkemassa mk.1 Mantaan Sierran 2.9i konetta. Kone on jo paikallaan mutta ongelmaa riittää, pakosarjat,startti,ohjaus etc. Eli sovitus on äärimmäisen tiukka. Mistähän saisi suhta halvalla tollasen Sierran startin ja käykö jonkin toisen mallin startti tuohon koneeseen? Peltisarjat tulee olemaan paha ongelma, ehkä kaveri joutuu vetään ne lokasuojien läpi tms. Sanoisin että kaverilla on urheilumieltä :D Manta tulee sprint / jäärata käyttöön joten katsastuksesta tieliikenteeseen ei tarvse välittää.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Tammikuu 15. 21:16:47 2004

mielenkiintoinen ratkaisu.. onhan ooppelilla itselläänkin vastaavan kokoisia patoja. ilmeisesti on käynyt niin että on vain sattunut oleen voorttin kutonen hyllyssä.. :-)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Tammikuu 15. 21:30:33 2004

varmasti on ahdas runkoaisojen kohdalta.
ahdas se on ooppelin rivikutosellakin ( rintapellin leikkuu pituus suunnassa). kaverilla on 3.0L 6-syl turbo A-Mantassa ja runkoaisan sijainnista johtuen melko niukasti tilaa turbolle ja pakosarjalle...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Tammikuu 16. 8:58:33 2004

miten jos laittais sinne turbot kansien jälkeen.
olis helppo asentaa potkisto kun pakosarja tekee sopivasti 90 asteen mutkan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Tammikuu 16. 10:31:18 2004

Hmmmmmm.-näillä nykysäännöillä tuolla moottori-koriyhdistelmällä pitäis kyllä laveata linjaa olla tulossa,on meinaan senverran etupainoinen yhdistelmä ettei takapään pito ole paras mahdollinen...etujouset+iskarit on syytä olla kunnossa ettei lähde ekassa möykyssä tumpusta.
Mutta mielenkiintoinen projekti sinänsä,ja kutosen ääni on kyllä hieno vinguttaessa korkeilla kierroksilla.

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lammas » Pe Tammikuu 16. 13:38:14 2004

Mistähän saisi suhta halvalla tollasen Sierran startin ja käykö jonkin toisen mallin startti tuohon koneeseen?
Muistelisin Että 96 saabin (ford V4) startti kävisi tuohon. 2.8/2.9 kutoseenkin
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Tammikuu 16. 15:10:35 2004

Jeps, pitääpä katella sitä starttia, jos hyvin käy niin vois löytää kunnostetun eikä varmaan maksaisi maltaita. Kone on sinänsä mielenkiintoinen, siinä on Holleyn 4-reikänen 600cfm tuplapumppu kaasari, itsetehty imusarja sekä M Pohto Motorsportin tekemät kannet. Pitäisi Mantan koppa saada kyytiä tuolla koneella kunhan ensin saisi sen paikalleen ja käyntiin. :D Luultavasti kaveri joutuu pilkkomaan keulan melko palasiksi että saa kaikki natsaamaan.

Vastaa Viestiin