2.0 vapari

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sammy
Ylläpitäjä

2.0 vapari

Viesti Kirjoittaja Sammy » To Tammikuu 22. 21:42:09 2004

Tästä on paljon topicceja mut kysynki nyt miten kannattas alkaa tekee
2.0Is alakerrasta konetta.Kone tulee mk1 escorttiin. Koneesta pitäisi saada mahdollisimman hyvin ala kierroksilta vääntävä. mehukeittimiksi olen hieman suunnitellu IS ruiskua tai 45 weebereitä. toivottu teho olisi 150 pintaan, allekkin voi jäädä, tuo teho määrä liikuttaa escoa jo mukavasti. Kannattaako satsata isovena kanteen ?. mikä nokka olisi hyvä?

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 2.0 vapari

Viesti Kirjoittaja paperman » To Tammikuu 22. 22:27:01 2004

Sammy kirjoitti:Tästä on paljon topicceja mut kysynki nyt miten kannattas alkaa tekee
2.0Is alakerrasta konetta.Kone tulee mk1 escorttiin. Koneesta pitäisi saada mahdollisimman hyvin ala kierroksilta vääntävä. mehukeittimiksi olen hieman suunnitellu IS ruiskua tai 45 weebereitä. toivottu teho olisi 150 pintaan, allekkin voi jäädä, tuo teho määrä liikuttaa escoa jo mukavasti. Kannattaako satsata isovena kanteen ?. mikä nokka olisi hyvä?
Noista ruiskuista en tiedä millanen tulppa ne on, mutta varmaan sen 150hv niilläkin saa? Mutta jos vaparin tekee niin pitäähän ne "mahtavat" imu-äänet kuulua! Varmaan katukoneeseen riittää 40:set Webrutkin. Nokaks joku Cranen katunokka tai vastaava, hyvä peltisarja ja jos hyvän haluaa niin kannattaa se kansikin portata. Tuossa ois mun mielipiteeni!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Tammikuu 23. 11:48:28 2004

2,0 Ford OHC katuviritys

45mm vaakatuplat tai 44mm pystytuplat lyhyillä 20-30mm imutorvilla
vapaavirtausputsarit miel. puuvillaa
ilmalaatikkoa suositellaan niin voi ohjata viileää imuilmaa
4-2-1 perus peltisarja
2" putkisto
cat cams = euro-crane 284 nokka + sinkkujouset
pitkät laahaimet
kärjetön sytkä esim xr700 tai bosch
portattu 2,0 ohc kansi n 44-45/37-38mm venoilla
10,5:1 puristussuhde

tuollaisilla kamoilla
170hv/6000rpm oli tutun käyttöharrasteauto MK 2 Escortissa
(kannen portannut Sakke)
(teho mittautettu Harisella)

huonommalla kannella saisi noilla osilla n 150hv

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Tammikuu 23. 21:44:21 2004

kyllä ne imuäänet kuuluu ruiskullakin kun on kartiofilteri.. mun nelikko-dohc ainakin kuulostaa siltä niinku olis sivuimut pellin alla.. :D

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Tammikuu 23. 23:29:20 2004

samiharju kirjoitti:kyllä ne imuäänet kuuluu ruiskullakin kun on kartiofilteri.. mun nelikko-dohc ainakin kuulostaa siltä niinku olis sivuimut pellin alla.. :D
Mut kun ei ole! :D
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin