Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
koiste7
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Viesti
Kirjoittaja koiste7 » Su Tammikuu 11. 21:14:57 2004
Mikä kannentiiviste kestäs hyvin ? tarkotus pitää 1.5 ahtoja.
tuli jo hommattu Cometicin kolmikerros terästiiviste ja nyt ensimmäisen käynnistyksen jälkeen ilmeni pientä öljy vuotoa kannen taka kulmasta!!!
lohko ja kansi ovat oikaistu !!!???

Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Su Tammikuu 11. 21:36:52 2004
Vika tuskin on tiivisteessä. Jotain muuta nyt on pielessä?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 11. 21:37:27 2004
Itsellä oli 4,5kk viime kesänä cossun vakio pahvi ja hyvin kesti 1,4 paineet.Seuraavan kerran laitan kuitenkin n-ryhmäläisen cossun pahvin paikoillen.
Et ole ainoa näköjään jolla ollut ongelmia gometigin "pahvin" kanssa ohc:n välissä,jutellut jo muutaman kanssa aikaisemmin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Su Tammikuu 11. 21:47:03 2004
Kossun vakiopahvi on kyllä vahva tekele, muistaakseni se on kestänyt kollillakin joka muistaa antaa happea 400+ koneella. Rautakansi saattaa turvota erilailla kuin alumiini joten johtuuko peltitiivisteen vuoto siitä? ja vuotaako se haitaksi asti? eli onko hikoilua lohkon pinnalla vai putooko maahan asti?
-
koiste7
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Viesti
Kirjoittaja koiste7 » Su Tammikuu 11. 22:04:19 2004
kannentiivisteestä näkyy vähän kulmaa ja sen päälle tulee öljyä .
lähinnä koko kannentiivisteen pitävyys epäilyttää ton pienen vuodon takia !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Su Tammikuu 11. 22:04:53 2004
Voisiko johtua siitä, että pahvi olisi suunniteltu alukannelle ja rautakannessa liekkirenkaat eivät uppoa kanteen vaan jäävät kantamaan?
-
koiste7
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Viesti
Kirjoittaja koiste7 » Su Tammikuu 11. 22:08:52 2004
Jahman kirjoitti:Voisiko johtua siitä, että pahvi olisi suunniteltu alukannelle ja rautakannessa liekkirenkaat eivät uppoa kanteen vaan jäävät kantamaan?
vaikee sanoa ? kyllä sitä ihan ohc :en myydään ! kai täytyy tehdä pieni purku operaatio ja vaihtaa vaikka cossun pahvi !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Su Tammikuu 11. 22:10:21 2004
Toi oli vaan ihan spekulaatio, jos nimenomaan ongelmia on ollut vain rautakansilla...
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Ma Tammikuu 12. 1:01:40 2004
mullaki vähä hikoilee cometicilla mut en oo ottanu stressiä siitä kun ei oo öljyä kuitenkaan hävinny mitenkää erikoisesti. Kai oot vetäny kansipahvispreitä tms. siihen pahviin?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
laakkius
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja laakkius » Ma Tammikuu 12. 2:58:13 2004
AkiS kirjoitti:mullaki vähä hikoilee cometicilla mut en oo ottanu stressiä siitä kun ei oo öljyä kuitenkaan hävinny mitenkää erikoisesti. Kai oot vetäny kansipahvispreitä tms. siihen pahviin?
Ei siihen tartte laittaa mitään liimoja...Mulla ton nipponis on pitäny ihan hyvin, vaikkakin siin on alumiini kansi ja lärpytin on Trustin valmistama...
-
koiste7
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Viesti
Kirjoittaja koiste7 » Ma Tammikuu 12. 12:35:49 2004
en laittanut liimaa kun ei pitänyt sellaseen olevan tarvetta !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
koiste7
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Viesti
Kirjoittaja koiste7 » Ma Tammikuu 12. 12:40:12 2004
SHR kirjoitti:Kossun vakiopahvi on kyllä vahva tekele, muistaakseni se on kestänyt kollillakin joka muistaa antaa happea 400+ koneella. Rautakansi saattaa turvota erilailla kuin alumiini joten johtuuko peltitiivisteen vuoto siitä? ja vuotaako se haitaksi asti? eli onko hikoilua lohkon pinnalla vai putooko maahan asti?
tohon kun sais "kollilta" allekirjoituksen !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
bpasi
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Viesti
Kirjoittaja bpasi » Ma Tammikuu 12. 12:46:45 2004
omassa cosassa vuoti kans öljyä pihalle cometic yhestä kulmasta vaikka pinnat oli suoristettu-> eli ite en enään laita ainakaan cometicin tiivistettä.
suosittelen a-ryhmän reintz:iä tai jotain wrc tiivistettä
tosin tämä on minun kantani ja jokainen tekee niin kun ite haluaa.
-
popo99
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 14:10:08 2003
- Paikkakunta: Salo
Viesti
Kirjoittaja popo99 » Ma Tammikuu 12. 13:25:16 2004
Mulla kestäny oharissa 1 baarilla cossun vakio pahvi...
Ahistaa ahistaa
-
prostreet
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Viesti
Kirjoittaja prostreet » Ma Tammikuu 12. 14:05:07 2004
välitin tämän keskustelun Cometic tuotehoitajalle maahantuojalle ja kysyin onko heillä tietoa moisesta:
------------
vastaus oli:
"eipä ole tänne asti tullut tietoa moisesta. pelkkiä kehuja tähän mennessä. Kaikilla tutuilla nimimiehillähän on ohc + cometic ilman ongelmia. Jos vuotaa oikeesti miksei oteta yhteyttä takuun merkeissä..."
------------
siis jos ongelmia niin etsitään syy tarvittaessa maahantuojan avustuksella eikä vain arvella ja esitetä mu-tu arvostelua, kiitos!
T: Pete / ProStreet
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ma Tammikuu 12. 21:11:03 2004
koiste7 kirjoitti:SHR kirjoitti:Kossun vakiopahvi on kyllä vahva tekele, muistaakseni se on kestänyt kollillakin joka muistaa antaa happea 400+ koneella. Rautakansi saattaa turvota erilailla kuin alumiini joten johtuuko peltitiivisteen vuoto siitä? ja vuotaako se haitaksi asti? eli onko hikoilua lohkon pinnalla vai putooko maahan asti?
tohon kun sais "kollilta" allekirjoituksen !
Missähän se kolli luuraa jotta vahvistais asian, jos se on ns. n-ryhmän pahvi, niin mulle se on yhtäkuin vakio niinkauan kun joku näyttää liekkirenkaan vahvikkeet, en löytänyt vaikka olen purkanut molemmat.........
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Ma Tammikuu 12. 21:29:48 2004
Taitaa kollilla olla ns. r.N-paffi. Liekkirenkaista olis kyllä kiva tietää...
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 12. 21:32:40 2004
SHR kirjoitti: ...jos se on ns. n-ryhmän pahvi, niin mulle se on yhtäkuin vakio niinkauan kun joku näyttää liekkirenkaan vahvikkeet, en löytänyt vaikka olen purkanut molemmat.........
Samaa laulua laulan myös. Tästähän on ollut piiitkät rupattelut ennenkin. -> N-ryhmä= vakio miinus yksi peltikaulus öljykanavan ympäriltä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
pehkos69
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Viesti
Kirjoittaja pehkos69 » Ma Tammikuu 12. 22:04:11 2004
Mul kans oharissa reinz:in joku ns. kisatiiviste ja hyvin piti 1.2 barin paieillaki ja samalla tiivisteellä ravotettiin kanttaki kertaalleen eikä falskannu sittenkään. Aion käyttää jatkossakin samaa tiivistettä korkeammillaki paineilla, kunnes tulee jotain huomauttamista. Hintaa oli tiivisteellä jotain 80e.

-
koiste7
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Viesti
Kirjoittaja koiste7 » Ma Tammikuu 12. 23:55:21 2004
prostreet kirjoitti:välitin tämän keskustelun Cometic tuotehoitajalle maahantuojalle ja kysyin onko heillä tietoa moisesta:
------------
vastaus oli:
"eipä ole tänne asti tullut tietoa moisesta. pelkkiä kehuja tähän mennessä. Kaikilla tutuilla nimimiehillähän on ohc + cometic ilman ongelmia. Jos vuotaa oikeesti miksei oteta yhteyttä takuun merkeissä..."
------------
siis jos ongelmia niin etsitään syy tarvittaessa maahantuojan avustuksella eikä vain arvella ja esitetä mu-tu arvostelua, kiitos!
T: Pete / ProStreet
yhteyttä tiivisteen myyjään on otettu !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Ti Tammikuu 13. 0:02:31 2004
No mä nyt laitoin liimat siihen kun herra Sarlin niin suositteli...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Tammikuu 13. 7:09:15 2004
pehkos69 kirjoitti:Mul kans oharissa reinz:in joku ns. kisatiiviste ja hyvin piti 1.2 barin paieillaki ja samalla tiivisteellä ravotettiin kanttaki kertaalleen eikä falskannu sittenkään. Aion käyttää jatkossakin samaa tiivistettä korkeammillaki paineilla, kunnes tulee jotain huomauttamista. Hintaa oli tiivisteellä jotain 80e.

kuka tota reinzin tiivistettä myy?
-
pehkos69
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Viesti
Kirjoittaja pehkos69 » Ti Tammikuu 13. 8:07:06 2004
Reinzin tiivisteen ostin muistaakseni APE importista Oulusta, mut en mee takuuseen saako enää...
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ti Tammikuu 13. 14:41:32 2004
Kossun orkkispahvi on juuri Reinz jonka päässä lukee teksti top YB 1261. Kestää kyllä ällistyttävän hyvin, pahvin hinta/laatusuhde erittäin hyvä, maksaa siis muutaman kympin

-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Su Tammikuu 18. 22:30:44 2004
On kyllä vaikea päättää minkä pahvin tohon cossuun laittais. Tavoitteena tiivis kansi pitemmäksi aikaa kuin pariksi vuodeksi.
Onko cometic ruostumatonta materiaalia ,tuli vaan mieleen jos se on paljonkin jalompaa metallia kuin kannen alumiini ja lohkon rauta.
Rupeaa syömään vesireikiä suuremmaksi ajan kanssa kenties ja taas vuotaa.
Toinen vaihtoehto olis tietty arpin pultit ja vakio pahvi. Turhan kalliita vaan vakiopahvit suomessa ,ryöstöracing kiskoo niistä 75€,täytyy tiedustella saisko jostain halvemmalla. Enklannissa pyytävät niistä 10-20£ eli kovalla katteella myyvät suomessa. Cometic taas on oikean hintainen täälläkin. ja mistä sellaista kansipahviliimaa saa ja onko siitä hyötyä.
-
Karmann
- Viestit: 123
- Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003
Viesti
Kirjoittaja Karmann » Su Tammikuu 18. 23:26:57 2004
Jos jollain tarvetta orkkis pahville (reinz) niin 4kpl jäljellä 40.-/kpl.
Laitelkaa vaikka privaa.
Kaikki myyty.
Viimeksi muokannut
Karmann, Ti Tammikuu 20. 13:49:03 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. #28
Escort RS Cosworth
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 19. 13:25:45 2004
koiste7 kirjoitti:Mikä kannentiiviste kestäs hyvin ? tarkotus pitää 1.5 ahtoja.
tuli jo hommattu Cometicin kolmikerros terästiiviste ja nyt ensimmäisen käynnistyksen jälkeen ilmeni pientä öljy vuotoa kannen taka kulmasta!!!
lohko ja kansi ovat oikaistu !!!???

Tuosta oikaisusta tuli mieleeni, että ei olisi ensimmäinen kerta, kun koneistaja olisi homman ryssinyt. Eli jos on liian suurella nopeudella/syötöllä jyrsitty, kaivaa terä epätasaiset urat kanteen, jonka jälkeen pahvi vuotaa. Cometic on kyllä osoittatunut hyväksi ja kestäväksi pahviksi.
-
koiste7
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Viesti
Kirjoittaja koiste7 » Ma Tammikuu 19. 17:21:10 2004
Ne murheet on takana ja cossun vakio pahvi kiinni ! ei kyllä vielä käynnissä ollut !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Tammikuu 19. 18:30:17 2004
KtK kirjoitti:On kyllä vaikea päättää minkä pahvin tohon cossuun laittais. Tavoitteena tiivis kansi pitemmäksi aikaa kuin pariksi vuodeksi.
Onko cometic ruostumatonta materiaalia ,tuli vaan mieleen jos se on paljonkin jalompaa metallia kuin kannen alumiini ja lohkon rauta.
Rupeaa syömään vesireikiä suuremmaksi ajan kanssa kenties ja taas vuotaa.
Toinen vaihtoehto olis tietty arpin pultit ja vakio pahvi. Turhan kalliita vaan vakiopahvit suomessa ,ryöstöracing kiskoo niistä 75€,täytyy tiedustella saisko jostain halvemmalla. Enklannissa pyytävät niistä 10-20£ eli kovalla katteella myyvät suomessa. Cometic taas on oikean hintainen täälläkin. ja mistä sellaista kansipahviliimaa saa ja onko siitä hyötyä.
mun on kans tässä kevään aikana laitettava kannentiiviste, olin miettinyt tuota cometicia mutta ei se vissiin sitten ole hyvä . Olisin laittanut sen paksumman version ja arp pultit . Kannen kun joutuu oikaista niin ei puristukset nousis sillä paksummalla tiivisteellä. Alkup tiivistettä ei kuitenkaan saa paksumpana.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Ma Tammikuu 19. 20:24:03 2004
Mulla oli just mielessä arpit ja cometic 1.42mm (paksumpi) jottei puristukset nousis. Englannin foorumeissa cometic sai enimmäkseen kehuja ,samaten arpit. Mutta toistakin mieltä oltiin

.
Nyt tulee varmaan norkkupahvi ja arpit mulle,en uskalla riskeerata cometicin kanssa.
cossun Vakion ja a-ryhmän kansipahvin olivat todenneet britit yhtä hyviksi,itse saa päättää millä nimellä ja hinnalla pahvinsa ostaa ,tavara on samaa(vakio tai a-ryhmä.
-
prostreet
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Viesti
Kirjoittaja prostreet » Ke Tammikuu 21. 0:48:13 2004
Cometicin kanssa ei käytetä mitään kamaa ensiasennuksena on tehtaan ohje
muut asennukset omalla vastuulla miten haluaa (tehtaan takuu raukeaa)
jotkut asiakkaat käyttävät VHT kansipahvispraytä
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » To Tammikuu 22. 19:54:38 2004
tuo saattaa olla parempi yhdistelmä jos laittaa cometicin kanssa cossun omat venyvät pultit, ne ehkä hieman tasaa sitä lämpövaihteluista johtuvaa elämistä.
joskus oli täällä keskusteluissa linkki jonkun ruottalaisen cossuvirittäjän kotisivuille ja sen "päiväkirjassa" oli pitkät jutut siitä kun se yritti metallitiivisteella ja kovilla pulteilla ajaa ja niin vaan tiiviste petti useasti. jossakin vaiheessa se laittoi vakiopultit ja hyvin alkoi toimimaan. tehot pyöri 500 paikkeilla. ja se linkki liittyi imukotelon tekoon, oisko siipicossu sen laittanut, en muista tarkkaan..
-
prostreet
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Viesti
Kirjoittaja prostreet » To Tammikuu 22. 22:35:07 2004
asia jäi mietityttämään niinpä tarkistin tutulta virittäjältä mitä käytetään tehokkaissa cossuissa
he ovat aina laittaneet arp pinnapultit joten ei ole tietoa miten on tilanne vakiokannenpulttien kanssa
arp kannen pinnapultit + vht kannentiivisteliima = kestää viritetyssä cossussa
n 475hv @ 1,2 bar ja n 700hv @ 1,9bar
lohkossa betonia + vesitilaa (kadullakin ajavat noilla vehkeillä)
lohkon kierteiden nousua ei ole havaittu, mutta ne onkin aina putsattu ja arpit kiristetty niiden omalla rasvalla ja arp:n omien ohjeiden mukaan
momenttiavain myös tarkistutetaan säännöllisin väliajoin
arveltiin että jos moottorissa on jotain väärin suunniteltu ja esim "toimii itseään vastaan" tai "ikäänkuin kompurana" niin tulee värinöitä ja nakutuksia jne ja alkaa tulemaan kaikenlaisia kestävyysongelmia lohkon kanssa mm kierteet
isoilla kierroksilla (6500+ rpm) cossun vakiomoottorissa on muita ongelmia jotka vaativat korjaamista mutta cometic kansipahvi + vht spray ja arp-pultit pitävät hyvin
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Pe Tammikuu 23. 11:50:24 2004
Pikkusen kuulostaa essolta, että 205 lohko ja vakiot korvaavilla pulteilla ajellaan 700hv tehoilla.... turhaan sitten jotkut virittäjät käyttää 200 lohkoa ja wrc läpipultteja runkolinjaan asti jos vakiot kestää ihan mitä vain......kierteiden nousua havaittu aina vakioista lähtien. Arp rasvan käyttö pitäisi olla kaikille päivänselvää. Tarkoitus ei ole aloittaa kinaamista mutta en usko tota juttua koska jos puhutaan että se kestää niin sen pitää kestää ajoa täydellä teholla, mitkään penkkisuhaukset ei kiinnosta.
-
NiceMan
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja NiceMan » La Tammikuu 24. 20:50:31 2004
Eli edelleen on jäännyt minulle epäselväksi mitä eroa on tavallisella(vanhalla) 2.0ohc ja "205" kohkolla ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (
Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » La Tammikuu 24. 21:00:19 2004
Ei käytännön merkitystä, osat sopivat keskenään hoonaus tietenkin männän mukaan. 205 lohko uudempaa tuotantoa, käytetty 2.0is ja kossussa. 200 lohko on 4wd sierra ja eskokossussa käytetty, selvästi vahvempi kuin 205 lohko, painaakin huomattavasti enemmän. 205 lohkoja on myös betonoitu ja kestäny huomattavia tehojakin std koossa mutta se kannen kiinnitys kun siihen ei saa wrc läpipultteja, jotkut sanovat että kansi alkaa tanssimaan

-
prostreet
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Viesti
Kirjoittaja prostreet » La Tammikuu 24. 21:08:03 2004
missä kohtaa muuten sanotaan että 205 lohko ?
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Su Tammikuu 25. 1:17:20 2004
Pitää mainita jos puhutaan noinkin huimista tehoista joita ei juurikaan suomessa kuulla, ainakaan virallisissa penkeissä

-
prostreet
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Viesti
Kirjoittaja prostreet » Su Tammikuu 25. 18:24:39 2004
jos kerran pitää mainita niin puhuimme 200-lohkosta sekä varmaan kymmenestä muusta osasta ja muutoksesta alkuperäiseen rakenteeseen
niitäkään ei ole mainittu
vähän tosikkomaista...

-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Su Tammikuu 25. 23:23:15 2004
Alkuperäinen aihe oli se pahvi turbokoneeseen, Cometic ja Arp tuotteet ovat hyviä, en ole kuullut että olisi ongelmia niiden takia, toi Cometic öljuvuoto ulospäin on ainut mutta onko se haitallista vai ei, mielestäni pienestä hikoilusta ei kannata stressata, mutta jos vuotaa maahan asti saattaa jotain olla vialla. Kossun orkkispahvi on hyvä vaihtoehto jos mieto viriaste esim. 300. Noista lohkon ja kansien kestävyyksistä ei kannata myöskään stressata, mutta ketä noita todella tehokkaita rakentelee niin tietävät että kaikki menee paskaksi ennemmin tai myöhemmin, ja käyttötunnit täydellä ahdolla melko pienet, eli mieluusti esitellään kovanpaineen käyrää jolla ei sitten käytännössä uskalleta oikeesti luukuttaa koska se menee paskaksi, mutta silti virittäkää lisää........

-
prostreet
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Viesti
Kirjoittaja prostreet » Su Tammikuu 25. 23:34:59 2004
aivan siis kannentiivisteen kestävyydestä oli puhe ja se mini siihen vaikuttaako arp isompi momentti pahvin pitävyyteen
toki otimme esimerkiksi Worst Case Scenarion kannentiivisteen kannalta eli tehokkain mitattu moottori
jos siis Cometic + VHT-spray + ARP pinnapultit pitää siinä pitää se vähemmän tehokkaassakin