OHC dekkikorkeus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
OHC dekkikorkeus
Paljonko vakiokorkuisesta 205 lohkosta uskaltaa höylätä dekistä turvallisesti pois?
Vakio kanget + Mahlen vakio valumännät. Luulisi että parikymppiä menee heittämällä. Tarkoitus ei ole hipoa männällä kantta, vain hiukan parantaa "quench" efektiä. Eli saada seos puristettua mahdollisimman täydellisesti palotilaan eikä polttaa sitä sylinterissä. Kamat on kaikki koneistamossa, joten kasaaminen ja mittaaminen ovat pois suljettu vaihtoehto.
Vakio kanget + Mahlen vakio valumännät. Luulisi että parikymppiä menee heittämällä. Tarkoitus ei ole hipoa männällä kantta, vain hiukan parantaa "quench" efektiä. Eli saada seos puristettua mahdollisimman täydellisesti palotilaan eikä polttaa sitä sylinterissä. Kamat on kaikki koneistamossa, joten kasaaminen ja mittaaminen ovat pois suljettu vaihtoehto.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Dekkikorkeus
Mittaa lohko runkolaakeripukin katkospinnasta kansi tasoon esim. isolla työntömitalla (oletettavasti siellä koneistamolla on semmonen) jos mitta on vaikka 205.8mm siitä alat vähentää iskunpituus jaettuna 2= 38,50mm kiertokanki alasilmän keskeltä yläsilmän keskelle 127mm männän lakikorkeus tapin keskeltä laenpäälle 40mm jäljelle jäi 0.3mm mäntä tasopinnan alle! Kannentiivisteen paksuus 1.2mm puristuneena (riippuu tiivisteestä) Kärsis laskee 0.7mm lohkoa silloin kannen ja männän väliin jäis 0.8mm sen alle ei kannata mennä nakutus riskin kasvaessa! Tässä suuntaa antava ohje mitä itse olen käyttänyt, kaikki osat kannattaa mitata nuo mitat jota heitin olivat "arvioita"! Mikäli mittaustaito ja kalusto antaa mahdollisuuden voi mitata ihan sadasosien tarkkuudellakin tosin sitten kannattaa jo huomioida osien lämpölaajeneminen.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Lohko on vakio korkeudessa, en olisi muuten koko asiaa kysynyt. Sama se, kasaan sitä sen verran että saan mitattua männänlaen ykk ja dekkitason eron.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Jokainen yksilö on mitattava, ei kukaan voi sanoa paljonko voit ottaa. Yksi hyvä tyyli on laittaa 1 ja 4 sylinterin mäntä kiinni (kevyt käsi momentti riittää) ja kääntää kone ykk:hon ja mitata esim. työntömitan selkää ja rakotulkkia apuna käyttäen tapin suuntaisesti missä mennään. 0.2 mm yli tason on hyvin yleinen mitta johon dekataan, pahvi huomioiden männän ja kannen väliin tulisi jäädä 0.8-1mm.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Dekkikorkeus
Yhden sylinterin kasaaminen on ihan helppo homma ota vaikka männänrenkaat pois niin vielä helpompaa! Mutta miten tossa aiemmin selitin niin sun ei tartte kasata sitä konetta jos mittaat kaikki osat ja suoritat laskutoimituksen! Minäkin olen huomannut että tuntuu olevan aina nuo koneitten osat olevan "yksilöitä" ainakin lohkot niiden korkeus vaihtelee!
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Lohkosta lähtee 0.2mm, eipähän tarvitse niin järjettömästi kaivaa palotilaa isommaksi kannesta. Perjantaina saan kampuran ja vauhtipyörän tasapainotuksesta ja viikonloppuna pääsee varmaan jo kasaamaan niin näkee mikä se lopullinen dekkikorkeus on.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..