kierroslukumittari 2.8i:n perään

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

kierroslukumittari 2.8i:n perään

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Helmikuu 4. 19:24:56 2004

eli pulmana -88 alunperin 2.0i ghia sierra jossa majailee nykyisin 2.8i kone, pitäis saada kierroslukumittari toimimaan. mittaristo on v6 mallista. eli mihin mittaristolle menevään johtoon puolalta johto? ja mitä muuta tarvii tehdä että mittaristo toimii?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: kierroslukumittari 2.8i:n perään

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Helmikuu 4. 20:00:11 2004

samiharju kirjoitti:eli pulmana -88 alunperin 2.0i ghia sierra jossa majailee nykyisin 2.8i kone, pitäis saada kierroslukumittari toimimaan. mittaristo on v6 mallista. eli mihin mittaristolle menevään johtoon puolalta johto? ja mitä muuta tarvii tehdä että mittaristo toimii?
Onpi varmasti ihan samanlainen mittari kuin nelisylinterisenkin, vain sisuskaluissa eroja.

Tuossa kuvatukset tuon kiekkamittarin vaihdosta kellon tilalle -90 Sierrassa. Asennuslinkki puuttuu tuolta etusivulta :cry:

KUVA1
KUVA2
KUVA3
KUVA4
KUVA5
KUVA6
KUVA7
KUVA8
KUVA9
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 4. 20:53:02 2004

sierra mk1
ei ole alkuunkaan samanlainen mittari kutvosessa ja nelkussa sisäisesti

tein nelkun kiekkamittarin viereen lämpömittarin ja ajattelin sen laittaa kutvoseen mut ei käy alkuunkaan
päälle ne on samanlaisia mut sisältä ei ole yhteenmukaisia.
ja nelkun kiekka mittarista ei löydy vaihtajaa jolla vois vaihtaa sylinterimärää.
helpommalla pääset kun vaihdat mittarin kutoseen sopivaksi
mulla jossain pitäis olla sellainen mut en jaksa muistaa että missä se on.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Helmikuu 4. 21:06:24 2004

eiköhän tuossa sanota että mittaristo on kutvosesta :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Helmikuu 4. 22:13:46 2004

sierra friikki kirjoitti:sierra mk1
ei ole alkuunkaan samanlainen mittari kutvosessa ja nelkussa sisäisesti

tein nelkun kiekkamittarin viereen lämpömittarin ja ajattelin sen laittaa kutvoseen mut ei käy alkuunkaan
päälle ne on samanlaisia mut sisältä ei ole yhteenmukaisia.
ja nelkun kiekka mittarista ei löydy vaihtajaa jolla vois vaihtaa sylinterimärää.
helpommalla pääset kun vaihdat mittarin kutoseen sopivaksi
mulla jossain pitäis olla sellainen mut en jaksa muistaa että missä se on.
ööö ?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Helmikuu 5. 17:16:29 2004

joo nyt toimii. kiitoksia vaan. loppuviimeksi sitä mk2 2.0 ghian orggismittaris pystyi säätämään niin että se toimii kutosessa. ja pellin alla virheä mittaristolle menevä johto kiinni puolaan.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Helmikuu 5. 17:29:28 2004

sdekoilin sitten oikein kunnolla :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin