tulpan kierteet

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

*TH*
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
Paikkakunta: KOUVOLA

tulpan kierteet

Viesti Kirjoittaja *TH* » La Helmikuu 7. 21:53:08 2004

pystyyköhän sierran 2.0i doch koneeseen tekemään tulpan kierteet kannen ollessa kiinni? vaikuttaa aika ahtaalta
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: tulpan kierteet

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 7. 21:56:29 2004

*TH* kirjoitti:pystyyköhän sierran 2.0i doch koneeseen tekemään tulpan kierteet kannen ollessa kiinni? vaikuttaa aika ahtaalta
Ainakin toi tulipeltiä lähinnä oleva tulpan kierre voi olla mielenkiintoinen tehtävä :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: tulpan kierteet

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Helmikuu 9. 16:18:45 2004

*TH* kirjoitti:pystyyköhän sierran 2.0i doch koneeseen tekemään tulpan kierteet kannen ollessa kiinni? vaikuttaa aika ahtaalta
Saattaa olla kivaa, kun jäysteet menee mukien päälle...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

*TH*
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
Paikkakunta: KOUVOLA

Re: tulpan kierteet

Viesti Kirjoittaja *TH* » Ma Helmikuu 9. 19:41:04 2004

PasiZ kirjoitti:
*TH* kirjoitti:pystyyköhän sierran 2.0i doch koneeseen tekemään tulpan kierteet kannen ollessa kiinni? vaikuttaa aika ahtaalta
Saattaa olla kivaa, kun jäysteet menee mukien päälle...
ei alumiinista haittaa ole , pyörittää konetta ennen tulpan laittoa :)
ainoa ongelma on että tulpan reiät on syvät ja ahtaat DOCH kannessa
eli tarvisi tietää onko joku tehnyt /teettänyt ja miten onnistunut
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Helmikuu 9. 19:54:34 2004

Jos aiot samankokoisen tulpan laittaa kuin ennenkin, niin ainoa vaihtoehto on HeliCoil. Ikinä en ole livenä nähnyt, mutta varmasti jostain korjaamolta löytyy työkalu jolla kierteytyksen voi tehdä lastut talteen keräämällä.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Helmikuu 9. 19:57:57 2004

Helicoilia olen joskus käyttänyt ja on oikeastaan ainut millä kantta irrottamatta kannattaa tehdä.

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ma Helmikuu 9. 20:34:23 2004

Ja vielä huomautuksena kun näytti olevan jatkettu virhe, se on DOHC eikä DOCH.

Kiitos. :)
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

*TH*
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
Paikkakunta: KOUVOLA

Viesti Kirjoittaja *TH* » Ma Helmikuu 9. 22:50:26 2004

ckolli kirjoitti:Helicoilia olen joskus käyttänyt ja on oikeastaan ainut millä kantta irrottamatta kannattaa tehdä.
Tiedän eli porataan "tyhjäksi" vastakierre ja helicoil. mutta onnistuuko dohc :iin (edellinen omistaja ei ollut saanut tulppia menemään kierteilleen , niin oli tod. näköisesti vetänyt paineilmaräikällä väärille kierteille kiinni. eikä viittisi tulppien vaihdon takia muuten ehjää kantta irrottaa)
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250

Vastaa Viestiin