OHC tulpan lämpöarvot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arto65FB
Ylläpitäjä

OHC tulpan lämpöarvot

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Tammikuu 22. 15:09:17 2004

Ei löytynyt netistä puolen tunnin surffaamisella eikä haulla näinkin simppeli asia kuin

mikä on Motorcraftin tulppien lämpöarvoasteikko, eli onko 22 kylmempi kuin 32?

Ja mitä tulppaa olette käyttäneet 2-litraisessa OHC:ssa, jossa kohtuullinen nokka-akseli ja tupla-Weberit.

Kysymys lähti siitä, kun ostin Motonetista tulpat ja vasta kotona katselin, että ne ovat 22, joka lienee asteikon jompaa kumpaa laitaa.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » To Tammikuu 22. 17:44:28 2004

Ford OHC 1,6 tai 2,0 viritetty:

NGK lämpöarvo 7 on käytetty menestyksellä

jos puristussuhdetta nostettu paljon esim RF-auto NGK lämpöarvo 8

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: OHC tulpan lämpöarvot

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Tammikuu 22. 17:56:53 2004

Arto65FB kirjoitti:Ei löytynyt netistä puolen tunnin surffaamisella eikä haulla näinkin simppeli asia kuin

mikä on Motorcraftin tulppien lämpöarvoasteikko, eli onko 22 kylmempi kuin 32?

Ja mitä tulppaa olette käyttäneet 2-litraisessa OHC:ssa, jossa kohtuullinen nokka-akseli ja tupla-Weberit.

Kysymys lähti siitä, kun ostin Motonetista tulpat ja vasta kotona katselin, että ne ovat 22, joka lienee asteikon jompaa kumpaa laitaa.
Kokeile motorcraftin AP7WS,kestää hyvin kisassa
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: OHC tulpan lämpöarvot

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 22. 19:06:11 2004

Arto65FB kirjoitti:Ei löytynyt netistä puolen tunnin surffaamisella eikä haulla näinkin simppeli asia kuin

mikä on Motorcraftin tulppien lämpöarvoasteikko, eli onko 22 kylmempi kuin 32?

Ja mitä tulppaa olette käyttäneet 2-litraisessa OHC:ssa, jossa kohtuullinen nokka-akseli ja tupla-Weberit.

Kysymys lähti siitä, kun ostin Motonetista tulpat ja vasta kotona katselin, että ne ovat 22, joka lienee asteikon jompaa kumpaa laitaa.
"Vanhat ohc tulpat" suunnilleen: 32 oli tarkoitettu 1,6/2,0 ja 22 1,6GT/2,0RS. Kisatulppana käytettiin 12 arvoista. Eli 12 kylmin ja 32 lämpöisin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » Ma Helmikuu 9. 0:49:03 2004

Meillä Motonetissa nuo 22 tulpat on koneen mukaan 1.3/1.6/1.8 ohc, kaksilitraiseen ei ole ollenkaan, mutta 32 on tosiaan 2.0 ohc:n vakiotulppa. Kaksilitrainen toimii kyllä 22:llakin.

Ei ne muuten tiedä Fordillakaan mitkä tulpat Fordeihin kuuluu. :? Itse kävin ostamassa iiässääni Motarin tulppia merkkiliikkeestä, niin nuorempi kaveri kaivoi koneelta jonkun koodin ja kävi hakemassa tulpat hyllystä. Tiskille tuodessaan varaosapäällikkö kysyi et mihin noi on tulossa ja kun kuuli että ruiskusierraan, niin alkoi huutaa et ei noi siihen sovi vaan *en-muista-koodia*-tulpat. Äijät ei päässy yksimielisyyteen asiasta joten otin sitten ne mitä tietokone oli tarjonnut. On se niilläkin tuntunut käyvän. (eivät muuten olleet meilläkin myynnissä olevat BFS22C:t...eikä myöskään 32:t)
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: OHC tulpan lämpöarvot

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Helmikuu 9. 13:55:37 2004

[quote="Arto65FB"]
Ja mitä tulppaa olette käyttäneet 2-litraisessa OHC:ssa, jossa kohtuullinen nokka-akseli ja tupla-Weberit.

quote]

Beru Ultran 2.0 ohc ( se mitä B U :n kansio suosittaa RS2000 mallille) tulppa on kyllä ollut hintalaatu suhteeltaan paras mitä on tullut kokeiltua.
#6
Escort -75

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Helmikuu 9. 16:29:11 2004

Kannattaa ostaa Fordilta 32 motocraftit.

Jos käyttää 22:ia, niin ei kannata itkee sit ku ei lähe käyntiin pakkasilla.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Helmikuu 11. 12:22:37 2004

Newis kirjoitti:Kannattaa ostaa Fordilta 32 motocraftit.

Jos käyttää 22:ia, niin ei kannata itkee sit ku ei lähe käyntiin pakkasilla.
Naulan kantaan, siksi juuri kysyinkin, kun epäilin tulppia kylmiksi. Tulee mieleen Kankkusen kommentit Montesta ja Subarun käynnistymisestä vuodelta 2000.

Tosin minua on alkanut ihmetyttää, miksi tulpan lämpöarvo käynnistystä haittaa. Kylmähän se on silloin sekä kuuma että kylmä tulppa.

22 on siis vieltä hyllyssä. Taidan ostaa toisen satsin niitä ja laittaa kesämopoon kylmät tulpat, kun ajan aikas laihalla sitä konetta.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Helmikuu 11. 12:30:50 2004

Kylmällä ilmalla ja varsinkin pakkasilla kylmä tulppa helposti kastuu ja se on sorotnoo sen jälkeen. Itsellä kävi viime talvena niin. Ei auttanut kuin ostaa talveksi lämpöarvoltaan korkeemmat tulpat.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Helmikuu 11. 12:38:37 2004

32:setkin sain kasteltua ja hiljaisiksi, joten kyllä nuo 22:set jää kesään.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 11. 23:09:50 2004

Sen verran vielä että kyllä tuo 22 on ihan tavallinen tulppa, ja jolla sain käyntiin seuraavan moottorin ilman lohkoa 4v:n talvet, alin celsius -34: 11.4:1, 2x Dellorto 45DRLA, Lucas kärjetön, 4-1 Zakspeed -peltisarja, RC1 354 ast. nokka jne.
12 -arvoisilla ei enää lähtenyt.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Helmikuu 12. 7:06:11 2004

[quote="jjs"]...sain käyntiin seuraavan moottorin ilman lohkoa...[quote] :D

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Helmikuu 12. 7:49:09 2004

Tulpat nokeentuu ja lyövät läpi eristinjalasta.

Vastaa Viestiin