To3 pakopesän hiushalkeema

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

To3 pakopesän hiushalkeema

Viesti Kirjoittaja koiste7 » To Helmikuu 12. 19:18:01 2004

Eli löytyy pari hius halkeamaa hukkaportin venttiilin reijästä lähtevää .

Kysymys: voiko korjata vai pakopesä vaihtoon ?
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Helmikuu 12. 20:01:37 2004

No mikäli hiushalkeamia ei löytyis, oisin ihmeissäni. Ei pysty korjaamaan mutta uskoisin, että voi käyttää vielä. Pistä kuvaa, niin on helpompi arvioida.
Viimeksi muokannut Jallu, To Helmikuu 12. 20:18:29 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 12. 20:02:38 2004

Ei voi korjata. Löydät todennäköisesti lisää halkeamia tutkimalla tarkasti nielun (sisäänmenokanavan). Pikku halkeamat eivät juuri normaalikäytössä haittaa. Arvio tilanne lähinnä tutkimalla voiko nielusta irrota ajanmyötä kappaleita jotka voivat aiheuttaa turbiinisiiville vahinkoa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Helmikuu 12. 20:37:09 2004

esimerkki huonosta pakopesästä... Halkeamia löytyy äkkiä laskien 5-6kpl jonka lisäksi pari palaa jo irronut... Tämän verran oli mainitsemastasi paikasta halki. Siinä näette myös pakosiiven ja -pesän välisen raon...

Turbossani ei ollut ehjää muuta kuin tyyppikilpi...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 12. 21:50:25 2004

Lyhyesti: jos Garretin pakopesässä (t3-integroitu hukkis) ei näy missään halkeamia, katselet siinä tapauksessa käyttämätöntä tehdasuutta yksilöä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » To Helmikuu 12. 21:52:54 2004

Joo kiitoksia ! Hommasin kaupat kaverille kyseisestä ahtimesta ja ilmeni toi halkeama ennen kauppoja !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Helmikuu 12. 23:59:29 2004

Kannattaako noita pakopesiä kiillottaa? Eikös se periaatteessa pitäisi ainakin vähän estää halkeilua?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Helmikuu 13. 17:45:02 2004

Vois kuvitella että ei auta asiaan. Kiillottaminenhan parantaa mekaanista kestävyyttä, mutta lämmön vaikutuksesta tulevia halkeemia sillä ei pahemmin taida saada ehkästyä.

Mutta enpä tiedä.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin