Escort jäi käynnistymättä.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Escort jäi käynnistymättä.
Tänään aamulla Escorttini -93 1.8i DOCH käynnistyi mutta sammui sitten heti perään.
Tämän jälkeen ei sitten enää käyntiin lähtenytkään. Starttaa muttei lupaa
yhtään.
Bensapumppu kyllä surisee kun virrat lyö päälle.
Starttailun jälkeen ei kyllä bensa haissut yhtään ja pienen lupauksen sain kun painoin kaasua hieman.
Onko ehdotuksia vian aiheuttajasta? Bensasuodatin? Bensapumppu?
Löytyykö tuosta ruiskusta kenties "Clear flood" toimintoa? Jolla tarkoitan toimintoa joka aktivoituu tavallisesti painettaessa virrat päällä ensiksi kaasu pohjaan ja sitten vasta starttia. En kuitenkaan viitsisi kauheasti starttailla, mikäli bensaa kuitenkin koko ajan liikkuu.
Siirsin autoa viimeksi lauantaina noin 50 m ilman ongelmia. Voisiko tällä olla jotain tekemistä asian kanssa?
Tämän jälkeen ei sitten enää käyntiin lähtenytkään. Starttaa muttei lupaa
yhtään.
Bensapumppu kyllä surisee kun virrat lyö päälle.
Starttailun jälkeen ei kyllä bensa haissut yhtään ja pienen lupauksen sain kun painoin kaasua hieman.
Onko ehdotuksia vian aiheuttajasta? Bensasuodatin? Bensapumppu?
Löytyykö tuosta ruiskusta kenties "Clear flood" toimintoa? Jolla tarkoitan toimintoa joka aktivoituu tavallisesti painettaessa virrat päällä ensiksi kaasu pohjaan ja sitten vasta starttia. En kuitenkaan viitsisi kauheasti starttailla, mikäli bensaa kuitenkin koko ajan liikkuu.
Siirsin autoa viimeksi lauantaina noin 50 m ilman ongelmia. Voisiko tällä olla jotain tekemistä asian kanssa?
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Mitenkäs tämä perinteinen, eli oletko käyttänyt jäänestoa tankissa? Seuraavaksi perinteiset tarkistukset eli tuleeko kipinää ja tuleeko putkesta bensaa jakotukille (tiedän, kylmähän siellä on!). Eiköhän noiden avulla jotain jo selviä.
Tuskin venttiilien kantamisesta sentään on kyse, sehän ilmenee todennäköisemmin koneen ollessa lämmin.
Itsellänikin on nyt talvella ilmennyt outo ongelma 2.0i ohc-koneessa, kylmänä saa startata ihmeen pitkään, mutta lähtee sentään niin kauan kun akussa on virtaa.
Tuskin venttiilien kantamisesta sentään on kyse, sehän ilmenee todennäköisemmin koneen ollessa lämmin.
Itsellänikin on nyt talvella ilmennyt outo ongelma 2.0i ohc-koneessa, kylmänä saa startata ihmeen pitkään, mutta lähtee sentään niin kauan kun akussa on virtaa.
-
- Ylläpitäjä
Joo no mulle on toi escortissa tapahtunu kahesti kesällä. kummallakin kerralla olen siirtänyt aikasemmin autoa vain muutaman metrin jonka jälkeen sammuttanu niin ei sit seuraavalla kerralla ole käynistyny helposti.nova kirjoitti:Mitenkäs tämä perinteinen, eli oletko käyttänyt jäänestoa tankissa? Seuraavaksi perinteiset tarkistukset eli tuleeko kipinää ja tuleeko putkesta bensaa jakotukille (tiedän, kylmähän siellä on!). Eiköhän noiden avulla jotain jo selviä.
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Kaverilla oli joskus saman mallinen Escortti, jossa oli kuulemma jokin häikkä venttiileissä mikä haittasi käyntiin lähtöä. Liimautuivat kuulemma kiinni (?!) tms.Hartzza kirjoitti:Olikohan jotain että ventiilit jää kantamaan tai jotain..
Edit: Ja tosiaan se lähtee käyntiin pitkän startailun jälkeen kuhan sopivasti painaa kaasua
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Viime talvena sattui kerran samalla tavalla (-92 1.8 Zetec). Autoa oli edellisenä iltana siirretty 5m ja käynnissä se ollut vajaan minuutin. Sain auton käyntiin pitämällä ensin starttauksen aikana kaasun täysin pohjassa koko ajan ja sitten vaan piiiiitkää starttia. Auto lähti lopulta käyntiin kovan rykimisen ja lievän paukkeen saattelemana.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Sama vika oli omassa Fiestassa oliko se nyt viime keväänä. Auto oli seissyt muutaman päivän ja siirretty muutama metri. Seuraavana aamuna pyöritti vimmatusti kuin ei olisi vastapainetta, mutta ei startannut ihan heti, muutaman kerran piti sahata että hörähti.Sine kirjoitti:Viime talvena sattui kerran samalla tavalla (-92 1.8 Zetec). Autoa oli edellisenä iltana siirretty 5m ja käynnissä se ollut vajaan minuutin. Sain auton käyntiin pitämällä ensin starttauksen aikana kaasun täysin pohjassa koko ajan ja sitten vaan piiiiitkää starttia. Auto lähti lopulta käyntiin kovan rykimisen ja lievän paukkeen saattelemana.
Ilmeisesti venttiilit jää kantamaan niihin jääneen oljynpaineen takia, joka johtuu kannessa olevasta "venttiilistä" öljynkierrossa. Foortti-Clubbenin puolelta tämmöisiä olen lueskellut... Pitää vaan oikeat/hyvät öljyt koneessa niin ei pitäisi olla ongelmaksi asti.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Joo, mulla sama oli -94 dokki fiestassa, käynnistin koneen kylmänä ja hurautin 5 m ja sammutin. Seuraavana aamuna sai sahata minuutin ja lähti käyntiin... eli ilmeisesti tämä sama ongelma mikä muillaHartzza kirjoitti:Joo no mulle on toi escortissa tapahtunu kahesti kesällä. kummallakin kerralla olen siirtänyt aikasemmin autoa vain muutaman metrin jonka jälkeen sammuttanu niin ei sit seuraavalla kerralla ole käynistyny helposti.nova kirjoitti:Mitenkäs tämä perinteinen, eli oletko käyttänyt jäänestoa tankissa? Seuraavaksi perinteiset tarkistukset eli tuleeko kipinää ja tuleeko putkesta bensaa jakotukille (tiedän, kylmähän siellä on!). Eiköhän noiden avulla jotain jo selviä.

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19