Escort jäi käynnistymättä.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

durdet
Ylläpitäjä

Escort jäi käynnistymättä.

Viesti Kirjoittaja durdet » Ma Helmikuu 16. 15:16:37 2004

Tänään aamulla Escorttini -93 1.8i DOCH käynnistyi mutta sammui sitten heti perään.
Tämän jälkeen ei sitten enää käyntiin lähtenytkään. Starttaa muttei lupaa
yhtään.
Bensapumppu kyllä surisee kun virrat lyö päälle.
Starttailun jälkeen ei kyllä bensa haissut yhtään ja pienen lupauksen sain kun painoin kaasua hieman.

Onko ehdotuksia vian aiheuttajasta? Bensasuodatin? Bensapumppu?

Löytyykö tuosta ruiskusta kenties "Clear flood" toimintoa? Jolla tarkoitan toimintoa joka aktivoituu tavallisesti painettaessa virrat päällä ensiksi kaasu pohjaan ja sitten vasta starttia. En kuitenkaan viitsisi kauheasti starttailla, mikäli bensaa kuitenkin koko ajan liikkuu.

Siirsin autoa viimeksi lauantaina noin 50 m ilman ongelmia. Voisiko tällä olla jotain tekemistä asian kanssa?

Hartzza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Hartzza » Ma Helmikuu 16. 17:14:32 2004

Mulla on kans joskus tehnyt samoin oma escort. Joku joskus on täällä sanonut siihen syynkin. Olikohan jotain että ventiilit jää kantamaan tai jotain..
Edit: Ja tosiaan se lähtee käyntiin pitkän startailun jälkeen kuhan sopivasti painaa kaasua

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Helmikuu 16. 21:41:16 2004

Mitenkäs tämä perinteinen, eli oletko käyttänyt jäänestoa tankissa? Seuraavaksi perinteiset tarkistukset eli tuleeko kipinää ja tuleeko putkesta bensaa jakotukille (tiedän, kylmähän siellä on!). Eiköhän noiden avulla jotain jo selviä.

Tuskin venttiilien kantamisesta sentään on kyse, sehän ilmenee todennäköisemmin koneen ollessa lämmin.

Itsellänikin on nyt talvella ilmennyt outo ongelma 2.0i ohc-koneessa, kylmänä saa startata ihmeen pitkään, mutta lähtee sentään niin kauan kun akussa on virtaa.

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » Ma Helmikuu 16. 21:46:08 2004

Onkos Escossa sitä "tappokytkintä" mikä DOHC Sierrassa on?
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 17. 9:26:06 2004

Bensapumpultahan se tappokytkin sen virran katkaisee... Ja pumppu pörrää kun iskee virrat päälle, niin tuskin se siinä on...
Jäsen #606

Hartzza
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Hartzza » Ti Helmikuu 17. 9:39:18 2004

nova kirjoitti:Mitenkäs tämä perinteinen, eli oletko käyttänyt jäänestoa tankissa? Seuraavaksi perinteiset tarkistukset eli tuleeko kipinää ja tuleeko putkesta bensaa jakotukille (tiedän, kylmähän siellä on!). Eiköhän noiden avulla jotain jo selviä.
Joo no mulle on toi escortissa tapahtunu kahesti kesällä. kummallakin kerralla olen siirtänyt aikasemmin autoa vain muutaman metrin jonka jälkeen sammuttanu niin ei sit seuraavalla kerralla ole käynistyny helposti.

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ti Helmikuu 17. 13:24:29 2004

Hartzza kirjoitti:Olikohan jotain että ventiilit jää kantamaan tai jotain..
Edit: Ja tosiaan se lähtee käyntiin pitkän startailun jälkeen kuhan sopivasti painaa kaasua
Kaverilla oli joskus saman mallinen Escortti, jossa oli kuulemma jokin häikkä venttiileissä mikä haittasi käyntiin lähtöä. Liimautuivat kuulemma kiinni (?!) tms.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Helmikuu 17. 14:25:20 2004

Viime talvena sattui kerran samalla tavalla (-92 1.8 Zetec). Autoa oli edellisenä iltana siirretty 5m ja käynnissä se ollut vajaan minuutin. Sain auton käyntiin pitämällä ensin starttauksen aikana kaasun täysin pohjassa koko ajan ja sitten vaan piiiiitkää starttia. Auto lähti lopulta käyntiin kovan rykimisen ja lievän paukkeen saattelemana.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Helmikuu 17. 17:48:39 2004

Sine kirjoitti:Viime talvena sattui kerran samalla tavalla (-92 1.8 Zetec). Autoa oli edellisenä iltana siirretty 5m ja käynnissä se ollut vajaan minuutin. Sain auton käyntiin pitämällä ensin starttauksen aikana kaasun täysin pohjassa koko ajan ja sitten vaan piiiiitkää starttia. Auto lähti lopulta käyntiin kovan rykimisen ja lievän paukkeen saattelemana.
Sama vika oli omassa Fiestassa oliko se nyt viime keväänä. Auto oli seissyt muutaman päivän ja siirretty muutama metri. Seuraavana aamuna pyöritti vimmatusti kuin ei olisi vastapainetta, mutta ei startannut ihan heti, muutaman kerran piti sahata että hörähti.

Ilmeisesti venttiilit jää kantamaan niihin jääneen oljynpaineen takia, joka johtuu kannessa olevasta "venttiilistä" öljynkierrossa. Foortti-Clubbenin puolelta tämmöisiä olen lueskellut... Pitää vaan oikeat/hyvät öljyt koneessa niin ei pitäisi olla ongelmaksi asti.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Helmikuu 17. 17:53:05 2004

Hartzza kirjoitti:
nova kirjoitti:Mitenkäs tämä perinteinen, eli oletko käyttänyt jäänestoa tankissa? Seuraavaksi perinteiset tarkistukset eli tuleeko kipinää ja tuleeko putkesta bensaa jakotukille (tiedän, kylmähän siellä on!). Eiköhän noiden avulla jotain jo selviä.
Joo no mulle on toi escortissa tapahtunu kahesti kesällä. kummallakin kerralla olen siirtänyt aikasemmin autoa vain muutaman metrin jonka jälkeen sammuttanu niin ei sit seuraavalla kerralla ole käynistyny helposti.
Joo, mulla sama oli -94 dokki fiestassa, käynnistin koneen kylmänä ja hurautin 5 m ja sammutin. Seuraavana aamuna sai sahata minuutin ja lähti käyntiin... eli ilmeisesti tämä sama ongelma mikä muilla :?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Vastaa Viestiin