OHC Kannen Laakerit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

OHC Kannen Laakerit

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Helmikuu 17. 20:21:07 2004

Onko vaikea asentaa paikoilleen itse? Tarviiko jotain spesialia?

Entä tuo apuakselin laakeri?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 17. 21:14:37 2004

ei ole. tarvitset vain sopivankokoisen tuurnan tai hylsyn jolla lyöt ne sisälle. tuurnaksi käy esimerkiksi poörö/neliö/tai muuta umpinaista tankoa joka on isompi kuin laakeri. sitten vaan naputtelet ne sinne varovasti. huomioi öljyreiät laakereissa. käytä mieluummin tuurnaa.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Helmikuu 18. 9:57:49 2004

Ja varo takalaakeripukkia, jos laakeri menee yhtään vinoon, voi pukki haljeta.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 18. 10:51:17 2004

Jossain kansissa on tehty liian suuri reikä laakerille ja normaalilaakerit ei käy. Pitää olla paksumpi laakeri. Vissiin joku moka tehtaalla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 18. 15:13:16 2004

tietenkin jos lämmittäis kannen ja pakastais laakerit nin vois päästä ihan hitsaushanskoilla painaan ne sinne paikalle
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Helmikuu 18. 18:20:51 2004

Kerran askeettisissa olosuhteissa lämmitin kantta puuhellalla ja sopiva klapi tuurnaksi ja halolla perään: "klops, klops". Lakrut jäähdytti suomalainen talvi. Hjuva tuli :)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Helmikuu 18. 18:57:07 2004

Sopiva pultti, mutteri ja prikat. Niillä pistin itte ja meni helposti. Vasaralla varovasti naputtelin, jos meinas mennä vinoon.

Prikka toiselle puolelle pukkia ja siitä pultti läpi toiselle puolelle. Sitten siihen laakeri väliin ja prikka. Mutterilla kiristelin siitä niin laakeri meni kivuttomasti paikalle, ilman että olis lastunnu jostakin :)

Kierroksen välein vasaralla naps naps, niin että laakeri pysy suorassa. Puolen välin jälkeen alkaa laakeri jo ohjaamaan itsensä suoraksi.
Jäsen #606

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Helmikuu 18. 19:22:25 2004

olafu kirjoitti:Sopiva pultti, mutteri ja prikat. Niillä pistin itte ja meni helposti. Vasaralla varovasti naputtelin, jos meinas mennä vinoon.

Prikka toiselle puolelle pukkia ja siitä pultti läpi toiselle puolelle. Sitten siihen laakeri väliin ja prikka. Mutterilla kiristelin siitä niin laakeri meni kivuttomasti paikalle, ilman että olis lastunnu jostakin :)

Kierroksen välein vasaralla naps naps, niin että laakeri pysy suorassa. Puolen välin jälkeen alkaa laakeri jo ohjaamaan itsensä suoraksi.
köyhänmiehen prässi. muualla olen tuota käyttänyt, mutta kannenlaakereissa en vielä ole. pitääpi kokeilla.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 19. 17:49:26 2004

Löytyy kyllä ihan porvarimallin prässikin, mutta siitä ei pahemmin iloa ole noitten kanssa. Liian krouvi vehje, eikä sitä saa oikein semmoseen asentoon millä sais ne laakerit painettua. Sillä painaa tommosen pikku laakeriraukan liiskaks niin ettei valmistajakaan enää tunnistais :lol:
Jäsen #606

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Helmikuu 19. 18:00:09 2004

olafu kirjoitti:Löytyy kyllä ihan porvarimallin prässikin, mutta siitä ei pahemmin iloa ole noitten kanssa. Liian krouvi vehje, eikä sitä saa oikein semmoseen asentoon millä sais ne laakerit painettua. Sillä painaa tommosen pikku laakeriraukan liiskaks niin ettei valmistajakaan enää tunnistais :lol:
voisin kuvitella ainakin keskimmäisen laakeripukin olevan hienoinen ongelma prässiin aseteltaessa. mutta prässin kanssa pitää muistaa herkät kädet. ei prässilläkään saa pakottaa... :D

Vastaa Viestiin