2Litraanen moponi röpöttää oudolla tavalla

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

2Litraanen moponi röpöttää oudolla tavalla

Viesti Kirjoittaja Ares » La Helmikuu 28. 13:30:55 2004

Eli mopo: Sierra 2.0L laitettu 1.6:sen vm.85 weber 2-kurkkuinen ja vesiryyppyllä
ja vika : Röpöttää kaasun asennosta riippumatta kaikilla paitsi lähes täysillä kierroksilla :shock: :shock: :D :D
Niin ja se jopa käy tyhjäkäyntiä lähes virheettömästi :D
Eikös vaan olekin outo vika?? :lol:
Jos jollain on kokemusta tästä heti tänne kertomaan!!
Itse epäilen vian olevan bensapumpun kalvossa koska eräs apina ratsuni teki samaa kalvon ollessa hajalla...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 28. 14:49:48 2004

Pääsuutin tukossa tai sitten kokonaan irti?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Helmikuu 28. 21:05:59 2004

Tukossa?? :D Saa liikaa kaasun asennosta riippumatta ala- ja keskikierroksilla...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 28. 21:41:01 2004

Eli ei kai sitten ole irtikään..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Helmikuu 28. 21:49:33 2004

Siitä ei voi olla varma ennen kuin avaa sen...
Vituttaa vaan kovasti jos hajoaa tiiviste ja sitten en tiedä mistä saisin uuden :(

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 28. 22:00:16 2004

Mulla oli joskus 2.0 OHC Weberistä toinen pääsuutin päässyt irtoamaan ja toki tollanen röpötys oli tuloksena. Toinen tarkistettava olisi kohokammion neulaventtiili joka päästäisi kaasuttimen tulvimaan. Tuolloin tosin tyhjäkäyntikään ei ole normaali.

Kyseessä lienee Weber DFTH kaasari? Jos on, niin suuttimet näkyy ylhäältäpäin kun ottaa putsarin pois.

Ja voihan vika olla jossakin muuallakin kuin kaasarissa. Sytkä?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » La Helmikuu 28. 22:06:09 2004

Kaasutinvialta kuulostaa. Minulla oli joskus suuttimiin päässyt jotain rojua, ja silloin kyllä pätki aika pahasti. Kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa kohojen korkeus ja neulaventtiilin toiminta. Jos se kaasutin on DFTH, niin suuttimet voi tosiaan irrottaa ilman, että kaasutinta tarvitsee purkaa tai edes irrottaa autosta.

Tiivisteitä on ainakin ennen saanut Fordilta, kannattaa käydä ainakin kysymässä. Varaosaliikkeistä ei yleensä saa kuin koko sarjan, jos sitäkään, ja tietysti tiivistepaperia.. jos siis haluat askarrella :D

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 10:16:05 2004

Jaa vai että oikein irti voi päästä :D
No pitää kai se sitten avata!
Askartelemaan en rupee noita tiivisteita...

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Helmikuu 29. 14:09:04 2004

Ares kirjoitti:Jaa vai että oikein irti voi päästä :D
No pitää kai se sitten avata!
Askartelemaan en rupee noita tiivisteita...
Juu kyllä ihan ite pitää jotain tehdä kun tää foorumin etäsäätö ei vielä ainakaan toimi :)

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Su Helmikuu 29. 14:13:03 2004

Joskus tein kiireessä kaasarin tiivisteitä elovena paketista ja eipä niitä tullu koskaan vaihtetua kunnollisiin, ku neki pelas ihan ok ja kilometrejä tuli 15t noilla tiivisteillä...

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 16:46:28 2004

ckolli :D
Joo eli kaasari tosiaan on dfth ja suuttimet saa vaihettua kun irroittaa ilmanputsarin...
Suuttimet eivät olleet löyhällä! Eikä vika ole sytytyksessä...
Venttiilitkään eivät jää kantamaan jaksoin oikein katsoa :)

Niin se tyhjäkäynti kuulostaa pätkivältä röpötykseltä!
Joskus käy tasaisesti ja se on todella harvoin...

Kaasarin ollessa 1.6 koneessa ei siinä ollut mitään ongelmia!! :) Vähän laiska vaan tuo 1.6 ku 14" rallipiikit alla tahto aina hyytyä pahoin kun vaihtoi 3:lle

Polttoainepumpun vaihto ei vaikuttanut paskaakaan :(

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: 2Litraanen moponi röpöttää oudolla tavalla

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 29. 16:57:32 2004

toimiikohan ryyppy kunnolla..?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 18:56:19 2004

Läppä aukeaa täysin lämpösenä!

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 29. 19:21:37 2004

Onkos se 2litranen toiminu hyvin ennen..?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 19:55:35 2004

Ei ole ollut mitään kokemusta sen toiminnasta ennen tätä.
Sylintereiden paineet on ainaski hyvät ja venttiilin välykset oikeat ja alakerta ei kolise joten pitäis olla kone aivan hyvä!
Voi olla että sen takia se 1.6 oli niin perkeleen laiska kun tossa kaasarissa on jotain vikaa.

Muuten, kun otan ilmanputsarin pois niin se toimii hieman paremmin ei röpötä aivan yhtä paljoa. Fordilta varmaan sais tohon 2L sopivat suuttimet??

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 29. 20:35:01 2004

Ares kirjoitti: Muuten, kun otan ilmanputsarin pois niin se toimii hieman paremmin ei röpötä aivan yhtä paljoa.
Ja tietysti olet jo kokeillut säätää seoksia?
Muuta mitä tulee mieleen on tulpat vaihtoon,lähetyssaarnaaja ja jakajan kansi+kärkivälit(jos kärjellinen vanhus) jne..
Itellä teki "VÄHÄN" samaa kun kärjet vääntyi n.4mm liikaa auki... :shock:
kerran oli tulpanjohto poikki ja --> pätkis röpöti
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 20:56:45 2004

Kärkiä siinä ei ole!
Seostahan voi säätää hyvin rajoitetuin vaikutuksin lähinnä tyhjäkäyntiin vaikuttaa :(
Tulpat on lähes uudet boschit ei oo ees kuukauden vanhat vielä, saarnaajan ja kannen vaihdoin vähän uudemmasta...
1 sylinterin johdon virranjakajan kannesta vauhdista irroitus ei vaikuttanut moottorin käyntiin juurikaan! :) Kipinää kuitenkin iski näyttävästi kun vei johon lähelle pesää ja tulpastakin vaikutti tulevan aika hyvä kipinä jos nyt sitten tiedän mikä se hyvä kipinä on :wink:

Sytytyksen ohjausyksikön vaihoin toiseen mut ei sekään vaikuttanut mitään :?

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » Su Helmikuu 29. 21:12:38 2004

Ares kirjoitti: Muuten, kun otan ilmanputsarin pois niin se toimii hieman paremmin ei röpötä aivan yhtä paljoa. Fordilta varmaan sais tohon 2L sopivat suuttimet??
Käy rikkaalla?
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 21:52:55 2004

Kyllä

Täytynee siirtyä dieseliin :x

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 29. 23:35:38 2004

Se 2l taitaa olla pyttyvikanen... :lol:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 1. 8:35:41 2004

Epäilempä että ei ole!
Paineet hyvät, ei pahemmin savuuta :)

Olihan se 1.6kin aika erikoisen laiska...
Oliskohan kaasarissa jotain hajonnu? Kiihdytyspumppu?

Lisäys:
Katselin sitten kaasarin räjäytyskuvia ja niissä ei näy pääsuutinta ollenkaan!!! :shock:
Vaan seosputki(ensiö ja toisi) ja sitten joutokäynti(ensiö ja toisio)
Eli onko tuo seosputki sitten sama ku pääsuutin tässä dfth:ssa?
Ne seosputket on muuten auki sinne ilmanputsariin päin ylhäältä! :D
Olisko noi jokku ilmasuuttimet??
Viimeksi muokannut Ares, Ma Maaliskuu 1. 16:14:47 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ma Maaliskuu 1. 16:05:55 2004

Onko kyseessä tälläista ? --> (ei videota enää)

Jos ei, niin osaisko kuitenkin joku sanoa mistä tuo johtuu?
Video on nissanista, mutta foortti tekee samaa.

edit. videon koko
Viimeksi muokannut Maissi, To Huhtikuu 22. 11:37:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Maaliskuu 1. 16:21:14 2004

Maissi kirjoitti:Onko kyseessä tälläista ? --> Röpötys (n.4megaa)

Jos ei, niin osaisko kuitenkin joku sanoa mistä tuo johtuu?
Video on nissanista, mutta foortti tekee samaa.

edit. videon koko
Laitas paperiarkki pakoputkeen kiinni. Jos imasee välillä kiinni niin sopii epäillä että pakovena on palanut?

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ma Maaliskuu 1. 16:22:30 2004

Kyllä imasee... venttiiliä/venttiileitä mä epäilinkin. Pitänee irti käyttää ja viedä pajalle korjattavaks.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 1. 16:24:58 2004

En voi ottaa tota! Mulla on vielä modeemi ja se jo kerran jätti kesken...

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Maaliskuu 1. 16:27:58 2004

Ootko maissi tsekannu venavälykset? Ettei kantais lämpösenä?

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 1. 16:45:04 2004

Ckolli: onko mahdollista että pakovenat kantaa jos välys on 0.20??
Senhän pitäisi olla 0.25 mutta välyksiä tarkastaessani kone oli toki vielä lämpöinen...
Imupuoli näytti myöskin 0.20

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Maaliskuu 1. 16:46:47 2004

Ei pitäs vielä kantaa mutta koita säätää ohjearvoihin.

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ma Maaliskuu 1. 21:08:07 2004

Eipä oo tullu katottua. Eiköhän siellä jotai vaurioo oo jo tullu, ku on tuo tollee röpöttäny jo pidemmän aikaa... siis jos venat kantaa.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 1. 21:23:39 2004

En jaksanu säätää niitä venttiilin välyksiä kun ei vika siinä kuiteskaan ole! Huomenna haen joko kaasarin tai koko motin uuden noita saa aika halvalla :)

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Maaliskuu 2. 7:04:07 2004

Ares kirjoitti:En jaksanu säätää niitä venttiilin välyksiä kun ei vika siinä kuiteskaan ole! Huomenna haen joko kaasarin tai koko motin uuden noita saa aika halvalla :)
Minäkin ehdottomasti ostaisin uuden koneen sillä niin työlästä tuo välyksien tarkistaminen on.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Maaliskuu 2. 9:45:29 2004

Tarkoitin että noita varaosa autoja saa niin halvalla ja sittepähän on mistä ottaa jos jotain hajoaa...
Nykyinen jota säädän maksoi 10e :D
Ja venttiilin välyksethän olen tarkastanut
Ja ei se sillä tarkastamisella parane! Vaan kaasarin vaihdolla! Tohon kaasuttimeen kun ei valitettavasti saa mistään muualta kuin Kaasutin Expertiltä noita suuttimia enkä aio tilata kun ne tulee niin kalliiksi verrattuna auton hintaan :)

Vastaa Viestiin