Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » La Helmikuu 28. 13:30:55 2004
Eli mopo: Sierra 2.0L laitettu 1.6:sen vm.85 weber 2-kurkkuinen ja vesiryyppyllä
ja vika : Röpöttää kaasun asennosta riippumatta kaikilla paitsi lähes täysillä kierroksilla

Niin ja se jopa käy tyhjäkäyntiä lähes virheettömästi
Eikös vaan olekin outo vika??
Jos jollain on kokemusta tästä heti tänne kertomaan!!
Itse epäilen vian olevan bensapumpun kalvossa koska eräs apina ratsuni teki samaa kalvon ollessa hajalla...
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 28. 14:49:48 2004
Pääsuutin tukossa tai sitten kokonaan irti?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » La Helmikuu 28. 21:05:59 2004
Tukossa??

Saa liikaa kaasun asennosta riippumatta ala- ja keskikierroksilla...
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 28. 21:41:01 2004
Eli ei kai sitten ole irtikään..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » La Helmikuu 28. 21:49:33 2004
Siitä ei voi olla varma ennen kuin avaa sen...
Vituttaa vaan kovasti jos hajoaa tiiviste ja sitten en tiedä mistä saisin uuden

-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 28. 22:00:16 2004
Mulla oli joskus 2.0 OHC Weberistä toinen pääsuutin päässyt irtoamaan ja toki tollanen röpötys oli tuloksena. Toinen tarkistettava olisi kohokammion neulaventtiili joka päästäisi kaasuttimen tulvimaan. Tuolloin tosin tyhjäkäyntikään ei ole normaali.
Kyseessä lienee Weber DFTH kaasari? Jos on, niin suuttimet näkyy ylhäältäpäin kun ottaa putsarin pois.
Ja voihan vika olla jossakin muuallakin kuin kaasarissa. Sytkä?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
nova
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja nova » La Helmikuu 28. 22:06:09 2004
Kaasutinvialta kuulostaa. Minulla oli joskus suuttimiin päässyt jotain rojua, ja silloin kyllä pätki aika pahasti. Kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa kohojen korkeus ja neulaventtiilin toiminta. Jos se kaasutin on DFTH, niin suuttimet voi tosiaan irrottaa ilman, että kaasutinta tarvitsee purkaa tai edes irrottaa autosta.
Tiivisteitä on ainakin ennen saanut Fordilta, kannattaa käydä ainakin kysymässä. Varaosaliikkeistä ei yleensä saa kuin koko sarjan, jos sitäkään, ja tietysti tiivistepaperia.. jos siis haluat askarrella

-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 10:16:05 2004
Jaa vai että oikein irti voi päästä
No pitää kai se sitten avata!
Askartelemaan en rupee noita tiivisteita...
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Su Helmikuu 29. 14:09:04 2004
Ares kirjoitti:Jaa vai että oikein irti voi päästä
No pitää kai se sitten avata!
Askartelemaan en rupee noita tiivisteita...
Juu kyllä ihan ite pitää jotain tehdä kun tää foorumin etäsäätö ei vielä ainakaan toimi

-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » Su Helmikuu 29. 14:13:03 2004
Joskus tein kiireessä kaasarin tiivisteitä elovena paketista ja eipä niitä tullu koskaan vaihtetua kunnollisiin, ku neki pelas ihan ok ja kilometrejä tuli 15t noilla tiivisteillä...
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 16:46:28 2004
ckolli
Joo eli kaasari tosiaan on dfth ja suuttimet saa vaihettua kun irroittaa ilmanputsarin...
Suuttimet eivät olleet löyhällä! Eikä vika ole sytytyksessä...
Venttiilitkään eivät jää kantamaan jaksoin oikein katsoa
Niin se tyhjäkäynti kuulostaa pätkivältä röpötykseltä!
Joskus käy tasaisesti ja se on todella harvoin...
Kaasarin ollessa 1.6 koneessa ei siinä ollut mitään ongelmia!!

Vähän laiska vaan tuo 1.6 ku 14" rallipiikit alla tahto aina hyytyä pahoin kun vaihtoi 3:lle
Polttoainepumpun vaihto ei vaikuttanut paskaakaan

-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 29. 16:57:32 2004
toimiikohan ryyppy kunnolla..?
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 18:56:19 2004
Läppä aukeaa täysin lämpösenä!
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 29. 19:21:37 2004
Onkos se 2litranen toiminu hyvin ennen..?
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 19:55:35 2004
Ei ole ollut mitään kokemusta sen toiminnasta ennen tätä.
Sylintereiden paineet on ainaski hyvät ja venttiilin välykset oikeat ja alakerta ei kolise joten pitäis olla kone aivan hyvä!
Voi olla että sen takia se 1.6 oli niin perkeleen laiska kun tossa kaasarissa on jotain vikaa.
Muuten, kun otan ilmanputsarin pois niin se toimii hieman paremmin ei röpötä aivan yhtä paljoa. Fordilta varmaan sais tohon 2L sopivat suuttimet??
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 29. 20:35:01 2004
Ares kirjoitti:
Muuten, kun otan ilmanputsarin pois niin se toimii hieman paremmin ei röpötä aivan yhtä paljoa.
Ja tietysti olet jo kokeillut säätää seoksia?
Muuta mitä tulee mieleen on tulpat vaihtoon,lähetyssaarnaaja ja jakajan kansi+kärkivälit(jos kärjellinen vanhus) jne..
Itellä teki "VÄHÄN" samaa kun kärjet vääntyi n.4mm liikaa auki...
kerran oli tulpanjohto poikki ja --> pätkis röpöti
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 20:56:45 2004
Kärkiä siinä ei ole!
Seostahan voi säätää hyvin rajoitetuin vaikutuksin lähinnä tyhjäkäyntiin vaikuttaa

Tulpat on lähes uudet boschit ei oo ees kuukauden vanhat vielä, saarnaajan ja kannen vaihdoin vähän uudemmasta...
1 sylinterin johdon virranjakajan kannesta vauhdista irroitus ei vaikuttanut moottorin käyntiin juurikaan!

Kipinää kuitenkin iski näyttävästi kun vei johon lähelle pesää ja tulpastakin vaikutti tulevan aika hyvä kipinä jos nyt sitten tiedän mikä se hyvä kipinä on
Sytytyksen ohjausyksikön vaihoin toiseen mut ei sekään vaikuttanut mitään

-
Marja
- Viestit: 3171
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Marja » Su Helmikuu 29. 21:12:38 2004
Ares kirjoitti:
Muuten, kun otan ilmanputsarin pois niin se toimii hieman paremmin ei röpötä aivan yhtä paljoa. Fordilta varmaan sais tohon 2L sopivat suuttimet??
Käy rikkaalla?
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä!

-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 29. 21:52:55 2004
Kyllä
Täytynee siirtyä dieseliin

-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 29. 23:35:38 2004
Se 2l taitaa olla pyttyvikanen...

Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 1. 8:35:41 2004
Epäilempä että ei ole!
Paineet hyvät, ei pahemmin savuuta
Olihan se 1.6kin aika erikoisen laiska...
Oliskohan kaasarissa jotain hajonnu? Kiihdytyspumppu?
Lisäys:
Katselin sitten kaasarin räjäytyskuvia ja niissä ei näy pääsuutinta ollenkaan!!!
Vaan seosputki(ensiö ja toisi) ja sitten joutokäynti(ensiö ja toisio)
Eli onko tuo seosputki sitten sama ku pääsuutin tässä dfth:ssa?
Ne seosputket on muuten auki sinne ilmanputsariin päin ylhäältä!
Olisko noi jokku ilmasuuttimet??
Viimeksi muokannut
Ares, Ma Maaliskuu 1. 16:14:47 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Maissi
- Viestit: 611
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003
Viesti
Kirjoittaja Maissi » Ma Maaliskuu 1. 16:05:55 2004
Onko kyseessä tälläista ? --> (ei videota enää)
Jos ei, niin osaisko kuitenkin joku sanoa mistä tuo johtuu?
Video on nissanista, mutta foortti tekee samaa.
edit. videon koko
Viimeksi muokannut
Maissi, To Huhtikuu 22. 11:37:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ma Maaliskuu 1. 16:21:14 2004
Maissi kirjoitti:Onko kyseessä tälläista ? -->
Röpötys (n.4megaa)
Jos ei, niin osaisko kuitenkin joku sanoa mistä tuo johtuu?
Video on nissanista, mutta foortti tekee samaa.
edit. videon koko
Laitas paperiarkki pakoputkeen kiinni. Jos imasee välillä kiinni niin sopii epäillä että pakovena on palanut?
-
Maissi
- Viestit: 611
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003
Viesti
Kirjoittaja Maissi » Ma Maaliskuu 1. 16:22:30 2004
Kyllä imasee... venttiiliä/venttiileitä mä epäilinkin. Pitänee irti käyttää ja viedä pajalle korjattavaks.
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 1. 16:24:58 2004
En voi ottaa tota! Mulla on vielä modeemi ja se jo kerran jätti kesken...
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ma Maaliskuu 1. 16:27:58 2004
Ootko maissi tsekannu venavälykset? Ettei kantais lämpösenä?
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 1. 16:45:04 2004
Ckolli: onko mahdollista että pakovenat kantaa jos välys on 0.20??
Senhän pitäisi olla 0.25 mutta välyksiä tarkastaessani kone oli toki vielä lämpöinen...
Imupuoli näytti myöskin 0.20
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ma Maaliskuu 1. 16:46:47 2004
Ei pitäs vielä kantaa mutta koita säätää ohjearvoihin.
-
Maissi
- Viestit: 611
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003
Viesti
Kirjoittaja Maissi » Ma Maaliskuu 1. 21:08:07 2004
Eipä oo tullu katottua. Eiköhän siellä jotai vaurioo oo jo tullu, ku on tuo tollee röpöttäny jo pidemmän aikaa... siis jos venat kantaa.
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 1. 21:23:39 2004
En jaksanu säätää niitä venttiilin välyksiä kun ei vika siinä kuiteskaan ole! Huomenna haen joko kaasarin tai koko motin uuden noita saa aika halvalla

-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ti Maaliskuu 2. 7:04:07 2004
Ares kirjoitti:En jaksanu säätää niitä venttiilin välyksiä kun ei vika siinä kuiteskaan ole! Huomenna haen joko kaasarin tai koko motin uuden noita saa aika halvalla

Minäkin ehdottomasti ostaisin uuden koneen sillä niin työlästä tuo välyksien tarkistaminen on.
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ti Maaliskuu 2. 9:45:29 2004
Tarkoitin että noita varaosa autoja saa niin halvalla ja sittepähän on mistä ottaa jos jotain hajoaa...
Nykyinen jota säädän maksoi 10e
Ja venttiilin välyksethän olen tarkastanut
Ja ei se sillä tarkastamisella parane! Vaan kaasarin vaihdolla! Tohon kaasuttimeen kun ei valitettavasti saa mistään muualta kuin Kaasutin Expertiltä noita suuttimia enkä aio tilata kun ne tulee niin kalliiksi verrattuna auton hintaan
