Ilmamäärämittarista eroon..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
- Paikkakunta: Helsinki
Ilmamäärämittarista eroon..
Onko keinoja päästä rs turbon ilmamäärämittarista eroon? Ohjelmoitava ruisku ei tule kuuloon hinnan takia.. Mitenkäs Efin ruiskulaitteet? Onko niissä ilmamäärämittari?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Eikös sitä K-jetin määränjakajan mäntää pystyisi periaatteessa liikuttelemaan jollain servolla, jota ohjaisi mikrokontrolleri anturitietojen perusteella. Itse suihkutusjärjestelmä pysyisi muuttumattomana. Tosi mielenkiintoinen viritys, tuskin on kukaan tehnyt mutta tulipahan mieleen 

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
kyllähän toi pitäis toimia toi servo juttu mutta voi olla että saa aika kauan kokeilla että löytää oikeet luvut tohon koodiin että kauanko pitää pyöritellä servolla 

Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70
Plymouth Duster -70
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Askelmoottori voisi olla kustannustehokkaampi ratkaisu tuohon. Mutta turha on leikkiä, kun valmiita ruiskuja saa kaupasta. On luotettava ja helppo asentaa.Hessu kirjoitti:Eikös sitä K-jetin määränjakajan mäntää pystyisi periaatteessa liikuttelemaan jollain servolla, jota ohjaisi mikrokontrolleri anturitietojen perusteella. Itse suihkutusjärjestelmä pysyisi muuttumattomana. Tosi mielenkiintoinen viritys, tuskin on kukaan tehnyt mutta tulipahan mieleen
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Niin,kumpi siinä sitten loppujen lopuksi tulee halvemmaksi.Räjäyttääkö parit suuttimet,sulattaa muutaman männän ja polttaa useamman venttiilin kun rupeaa ite säätämään...SiipiCozzu kirjoitti:Askelmoottori voisi olla kustannustehokkaampi ratkaisu tuohon. Mutta turha on leikkiä, kun valmiita ruiskuja saa kaupasta. On luotettava ja helppo asentaa.Hessu kirjoitti:Eikös sitä K-jetin määränjakajan mäntää pystyisi periaatteessa liikuttelemaan jollain servolla, jota ohjaisi mikrokontrolleri anturitietojen perusteella. Itse suihkutusjärjestelmä pysyisi muuttumattomana. Tosi mielenkiintoinen viritys, tuskin on kukaan tehnyt mutta tulipahan mieleen

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Hessu>
jos katot k-jetin kilman määrä mittaria niin huomaat että se on muuttavakulmainen kartiomainen.(ei lineaarinen)
jos teet tietokone ohjelman joka laksee oikean aukiolo asennon eri tilanteessa.
suurreitahan ei ole monia
kierrosluku
kuorma (kaasun asento)
moottorin lämpötila
ilman lämpötila
kaasun avaus nopeus
seos (lamda)
noi kun laitat käyrästöön ja teet niille ohjelman joka antaa tiedon ilma määrä mittarille (aselelmoottorille)
niin ruisku on valmis.
äääääääh
osta valmis ruisku
jos sun pitää kysyä tollaista asiaa että voiko k-jetin määräjakajaa ohjata askelmoottorilla niiin tieto taitosi on liian pieni tekemään kysistä laitetta ....osta valmis ruisku.
tai ota se uudemmasta autosta
jos katot k-jetin kilman määrä mittaria niin huomaat että se on muuttavakulmainen kartiomainen.(ei lineaarinen)
jos teet tietokone ohjelman joka laksee oikean aukiolo asennon eri tilanteessa.
suurreitahan ei ole monia
kierrosluku
kuorma (kaasun asento)
moottorin lämpötila
ilman lämpötila
kaasun avaus nopeus
seos (lamda)
noi kun laitat käyrästöön ja teet niille ohjelman joka antaa tiedon ilma määrä mittarille (aselelmoottorille)
niin ruisku on valmis.
äääääääh
osta valmis ruisku
jos sun pitää kysyä tollaista asiaa että voiko k-jetin määräjakajaa ohjata askelmoottorilla niiin tieto taitosi on liian pieni tekemään kysistä laitetta ....osta valmis ruisku.
tai ota se uudemmasta autosta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
Muuten modauksen mahdollisuuteen/-ttomuuteen kantaa ottamatta sanoisin että aina ei ole tärkein kriteeri se miten hyvä on lopputulos. Idea on tehdä itse, pitää hauskaa siinä samalla ja ehkä oppia jotakin uutta. Harvemmin siinä säästää, mutta voihan sitä joskus käydä säkä!sierra friikki kirjoitti:jos sun pitää kysyä tollaista asiaa että voiko k-jetin määräjakajaa ohjata askelmoottorilla niiin tieto taitosi on liian pieni tekemään kysistä laitetta ....osta valmis ruisku.
tai ota se uudemmasta autosta
btw. Hessun tietäen en epäile, etteikö tuommoinen täyselektroninen K-JET synny...

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Erään pätevän autosähköasentajan (evp.) kanssa kerran keskultelttin tuosta ilmam.mittarin vaihdosta mappiin. Kyseessä oli silloin Pösö ja Motronic MP 1.3 ruisku. Sanoi sen siihen onnistuvan ja sellaisen kerran tehneenkin.
Mutta... esim. ohjelman olisi joutunut koodaamaan kokonaan uusiksi + oikeiden säätöjen hakeminen poltettavilla piireillä, niin helpommalla ja halvemmalla pääsi kun osti ihan oikean ruiskun (DTA), johon aikansa ja rahansa uhraamalla pääsi paljon tyydyttävämpään lopputulokseen.
Mutta... esim. ohjelman olisi joutunut koodaamaan kokonaan uusiksi + oikeiden säätöjen hakeminen poltettavilla piireillä, niin helpommalla ja halvemmalla pääsi kun osti ihan oikean ruiskun (DTA), johon aikansa ja rahansa uhraamalla pääsi paljon tyydyttävämpään lopputulokseen.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eihä tuo ole ongelma eikä mikään sähköisessä ilmamäärämittarissa, mutta kun se KE-systeemin ilmamäärälevy suoraan vivulla liikutta mäntää määräjakajassa, niin sitä onkin hankalampi koodilla huijata. Servot ja askelmoottorit teoriassa voisi toimia, mutta helpompaa ja halvempaa on heittää koko KE takavasemmalle. Samalla voi ihmetellä sitä tilaa mikä sinne konehuoneeseen syntyy 

Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Ylläpitäjä
en ole avannut EEC-IV MAP ohjattua boksia, mutta tuota boksia on molemmilla sekä MAF että MAP anturilla. En usko että MAF korvaaminen on teoriassa mahdotonta, mutta ohjausboksin( sytkä KEJet tapauksessa? ) lastuttaminen tai EEPROMIN uudelleenohjelmoiminen ei taida ihan pienillä kuluilla onnistua? EFIn osat lienee se helpompi tapa. Tosin Turbo EFI löytyy vain Cossuista ja Fiesta Turbosta.