Hydraaliset nostimet

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Hydraaliset nostimet

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Pe Maaliskuu 5. 10:28:01 2004

Mitä olette mieltä kun toiset sanoo että noi hydraaliset nostimet pitäis niin sanotusti täyttää öljyssä ja toiset taas meinaa ettei tarvitse?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Maaliskuu 5. 11:32:10 2004

mitähän mahdat tarkoittaa
jos meinaat säilyttää niitä niin öljyssä hyllyllä on paras paikka
(synth luokka notkea)
jos meinaat asennuksen yhteydessä niin eiköhän auton oma järjestelmä ne täytä.
jos täytät ne itse niin rooskan/lian mahdollinen joutuminen sisään on suurempi kun että auton omat kanavat ne täyttää
jos olet purkanut nostajan (mahdollsita esim 2.9 v6) niin ei sitä brake klean kuivana kasata vaaan tietysti moottori öljyä on nostajan sisällä.
ja ventiilin säädöt löytyy nopeammin koneelle kun saa itse kone täyttää ne oikealla määrällä
jos täytät liikaa niin hetkellinen venan kanto ekalla käynnistyksellä on mahdollinen ja jos männät on lähellä ventiili vaurio saattaa olla mahdollinen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re: Hydraaliset nostimet

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Maaliskuu 5. 16:40:03 2004

JPoulu kirjoitti:Mitä olette mieltä kun toiset sanoo että noi hydraaliset nostimet pitäis niin sanotusti täyttää öljyssä ja toiset taas meinaa ettei tarvitse?
En tiedä mistä koneesta on puhe, mutta joissakin on mahdollista pyörittää öljypumppua esim. porakoneella.

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Pe Maaliskuu 5. 22:14:38 2004

Auto on neloskoppanen escortti CVH:lla.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Maaliskuu 5. 22:48:15 2004

hmmmmmmm
Öljypumpun pyöritys porakoneeella.
Arto ja muut.
keksikääpä miksi hydrauli nostajat eivät täyty jos porakoneella pyritetään
vaan öljypumppua!!!!!!!!!!
sen voin kertoa että ei kannata pyöritellä sitä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Maaliskuu 5. 22:53:24 2004

eihän se auta jos kone ei pyöri
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Maaliskuu 5. 23:43:48 2004

miks koneen pitää pyöriä
pyöriihän se pumppu ja täyttää öljykanavat?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Maaliskuu 5. 23:45:01 2004

miks koneen pitää pyöriä
pyöriihän se pumppu ja täyttää öljykanavat?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » La Maaliskuu 6. 16:09:29 2004

Kuulin tapauksesta jossa kaveri teki kansirempan opel astraan vm. jotain 94. Kasauksessa asensi hyd. nostimet ilman öljya paikoilleen ja sitten ei lähtenytkään auto käymään, sahasi kaksi päivää ennen kuin sitten starttasi pytty kerrallaan. Oma veikkaukseni tuosta on se että venttiilit eivät auenneet siksi kun nostimissa ei ollut öljyä ja auton oman pumpun tuotto/paine niin onneton starttaus kierroksilla ettei jaksanut täyttää nostimia nopeasti.
Olen nähnyt kun asiansa osaava asentaja pyöritti OHC:n öljypumppua mutterimopolla koneen kasauksen yhteydessä, mielestäni järkevää varmistaa esim. tuolla tavalla että koneessa on voitelua heti käynnistettäessä.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Maaliskuu 6. 16:29:47 2004

spoler> mut sehän oliki opeli :D

joo en väittänytkään että pumpun pyöritys ei olis eduks koneen kasauksessa.
mut ei se ohcessa täytä hyd. nostimia :D
jos haluuaa hyd nostajat täyteen niin pelkkä pumpun pyöritys ei auta vaan kampuraakin pitää pyörittää ,kun noissa nostajissa on pienet reijät jotka pitää olla kohdallaan jotta ne täyttyis.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Maaliskuu 6. 19:15:23 2004

Sehän on perus asia moottori remonteissa, että pyöritetään konetta ilman tulppia jotta öljynpaineet nousee.
Viimeksi muokannut cossuesco, Ma Maaliskuu 8. 9:41:47 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Maaliskuu 6. 19:39:44 2004

OHC koneessa ja Cossussa saa niin näppärästi öljyt liikkeelle poralla ja 6mm hylsyllä, kun nykäsee jakajan pois, että ei kannata olla tekemättä.
Vaikka ei nostajia saisikaan täyteen niin on vähän lyhyempi matka öljyllä kannen kanaviin pumpattuna kuin öljypohjasta asti. OHC:n kannessa on muutenkin ollut ongelmia laakereiden, nokkien ja seuraajien kanssa, joten pitää siellä olla riittävästi öljyä käynnistyksessä.
Jos nokka on uusi niin varsinkin se kaipaa öljyä aika hätäseen vaikka siihen olisi jotain liemiä holvattukkin. Nokkaan voi tietenkin laittaa vähän runsaammin lisäaineistettua nokkaöljyä.

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Su Maaliskuu 7. 14:29:20 2004

Itse huomasin kun vaihdoin cvh:hon noi nostimet niin jos niitä ei puristellu ruuvipenkissä varovasti kasaan niin kyl kone säksätti pahasti.

No luultavasti säksätys ois ajan myötä hävinny kun nostajat ois täyttyny oljystä mut tollai pääs säksätyksestä heti vaihdon jälkeen.

Vastaa Viestiin