Katti pois..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

TuneGi
Ylläpitäjä

Katti pois..

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ke Maaliskuu 24. 8:14:06 2004

Moi. Eli pulmana uuden Marteliuksen putkiston kanssa löytää sopiva virityskatti. Aika hintavia ja joutuu sovittelemaan ja rakennuttamaan väliin sopivaksi. Mutta onko kokemuksia 2.0i DOHC:in alkuperäisen katin poistosta ja laitosta takaisin vain katsastukseen? Kun katti pois, peltisarja ja tilalla tehoputkisto, vaparisuodatin, niin onko toimiva ja rahansa arvoinen ratkaisu?

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Re: Katti pois..

Viesti Kirjoittaja andyman » Ke Maaliskuu 24. 8:35:40 2004

TuneGi kirjoitti:Moi. Eli pulmana uuden Marteliuksen putkiston kanssa löytää sopiva virityskatti. Aika hintavia ja joutuu sovittelemaan ja rakennuttamaan väliin sopivaksi. Mutta onko kokemuksia 2.0i DOHC:in alkuperäisen katin poistosta ja laitosta takaisin vain katsastukseen? Kun katti pois, peltisarja ja tilalla tehoputkisto, vaparisuodatin, niin onko toimiva ja rahansa arvoinen ratkaisu?
Mulla olisi yksi 2.5 tuumainen vapaavirtaus katti....Voisin ehkä myydä sen..
====RS2K====

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Kissa

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Maaliskuu 24. 12:10:33 2004

Ei mitään järkeä tuhlata rahaa johonkin kisa-kattiin. Se pätkä on Marteliuksen putkistossa laipoilla ja todella helppo/nopea vaihtaa leimaa varten.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Re: Kissa

Viesti Kirjoittaja andyman » Ke Maaliskuu 24. 13:37:23 2004

MouTine kirjoitti:Ei mitään järkeä tuhlata rahaa johonkin kisa-kattiin. Se pätkä on Marteliuksen putkistossa laipoilla ja todella helppo/nopea vaihtaa leimaa varten.
Mutta se on laitonta :lol:
====RS2K====

Juha K
Viestit: 928
Liittynyt: To Marraskuu 21. 3:54:47 2002
Paikkakunta: Nivala

Re: Kissa

Viesti Kirjoittaja Juha K » Ke Maaliskuu 24. 13:46:53 2004

Mitäs andy pyytää katista :wink:
BMW 325i Coupe 2007

mikanu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja mikanu » Ke Maaliskuu 24. 15:33:25 2004

Katti vaan pois, ei oo iso homma vaihtaa se katin korvaava putki tilalle. Tuleehan siitä katin poistosta ruhtinaalliset 5 hepoa lisää. Velipojalla oli dokissa just tuo "stage ykkönen" eli kartio ilmansuodatin, peltisatsi ja katti poistettu, muuten vakio putki. Tulee ihan kivat imuäänet kartio putsarilla :wink: Vääntöä ja kierrosherkkyyttä lisää, samoiten huiput nousi n.10km tunnissa. Ja tietysti katu uskottavuus lisääntyi äänien puolesta :D

Onko kellään ollu dokissa lastua ja vaikuttiko se mitään?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Maaliskuu 24. 21:54:32 2004

Jaha :!: :!:

Katti lähtee hetikohta, kuhan saan katsastettua ja veropäätös saapuu :twisted: Hemmetti miten sen poistamisesta niin paljon on etua?

Mikä vaikutus on jos laittaa peltipakosarjan jossa ei ole sitä "pulse flow" systeemiä? Vähän menee off topiciksi mutta kuitenkin....

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Katti pois..

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Maaliskuu 24. 22:49:50 2004

TuneGi kirjoitti:Moi. Eli pulmana uuden Marteliuksen putkiston kanssa löytää sopiva virityskatti. Aika hintavia ja joutuu sovittelemaan ja rakennuttamaan väliin sopivaksi. Mutta onko kokemuksia 2.0i DOHC:in alkuperäisen katin poistosta ja laitosta takaisin vain katsastukseen? Kun katti pois, peltisarja ja tilalla tehoputkisto, vaparisuodatin, niin onko toimiva ja rahansa arvoinen ratkaisu?
Iteltä otin aikoinaan dokki sierrasta katin pois, ja teetin 2.5tuuman putkiston tilalle, säästin alkuperäisen putken, jotta sen voi ruuvata katsastukseen kiinni. Katin poistosta ei ollut mitään merkittävää apua, huiput nousi joku 10km/h, muuta en huomannut.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Maaliskuu 24. 23:25:33 2004

SamiH kirjoitti:Jaha :!: :!:

Katti lähtee hetikohta, kuhan saan katsastettua ja veropäätös saapuu :twisted: Hemmetti miten sen poistamisesta niin paljon on etua?

Mikä vaikutus on jos laittaa peltipakosarjan jossa ei ole sitä "pulse flow" systeemiä? Vähän menee off topiciksi mutta kuitenkin....
Pulse flow?? Tarkoitatko ettei peltisarjassa ole ejektoria lainkaan.

Melkeen kokeilemiseks menee tuo...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Maaliskuu 26. 21:41:48 2004


SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Su Maaliskuu 28. 14:42:12 2004

No jo nyt on hankalaa....

Eli tarkoitan sitä systeemiä mikä syöttää pakosarjaan ilmaa, taitaa olla oikealta nimeltään Air Pulse system.

Vastaa Viestiin