Öljytikun putken kiinnitys fordin koneissa?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

-sami-
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002

Öljytikun putken kiinnitys fordin koneissa?

Viesti Kirjoittaja -sami- » Ma Maaliskuu 29. 18:44:58 2004

Elikkä mulla on nyt tullu vastaan 2kpl lohkoa (taunuksen ja 205) jossa on sama pieni mutta ärsyttävä vika, elikkä miten sen putken sais kunnolla kiinni siihen lohkoon? Nousee se putki ylös samalla ku ölytikkua nostaa, saattaa jopa vuodattaa öljyä jokun verran juuresta ku löysänä on.
Se taitaa olla ihan prässätty kiinni alkuperäisesti.
Eli kuinka sen saa tiiviisti kiinnitettyä lohkoon kiinni?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Maaliskuu 29. 19:32:49 2004

Hieman puristaa soikeaksi ja tiiviste liimaa väliin ja naputellaan paikoileen,näi omat laitettu.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Maaliskuu 29. 20:22:57 2004

aih... mäku taas koitin repii sitä naama vihreenä irti ja totesin että olkoon..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 29. 21:03:55 2004

Tuurnalla (kartiolla) pää aavistuksen leveäksi, viilalla reuna alas takaisin orig. mittaan ja lukiteliimaa kyytipojaksi, mailaa nokkaan. Levittämistä ei kannata liioitella.
Kilpureihin olen lisäksi laittanut lohkoon tikun reiän kohdalle juureen vaakasuoraan 4mm reiän ja kuusiokolo/kartiokärki lukiteruuvin. Kyllä pysyy...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Maaliskuu 29. 21:26:33 2004

Entäs sitte se irrotus? pitäis vissiin lähtee ihan vetämällä? onks hyviä vippaskonsteja? :)
Toyota Supra TT

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ma Maaliskuu 29. 21:34:12 2004

Araldiitillä liimasin kaverin autosta, ei oo tullu kysyttyä et onko kestäny, ei oo ainakaa mitää sanonu et ois irronnu

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Ma Maaliskuu 29. 23:01:38 2004

Hena kirjoitti:Entäs sitte se irrotus? pitäis vissiin lähtee ihan vetämällä? onks hyviä vippaskonsteja? :)
joo pitäis...
auttaa paljon jos kykenee naputtaan vaik tuurnalla toisesta suunnasta.
Taneksen V6 koneesta kiskoin hampaat irvessä ja ei lähteny, sit hieman naputtelua tuurnalla sisäpuolelta ni ei ollu edes piukka... :D
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Maaliskuu 30. 14:14:01 2004

omaan hitsin latanpätkän putken yläpäästä ja kiinnitys imusarjan pultin alle. alapään painoin siliconin kans paikalleen. eli putki lähtee nätisti irti kun löysää yhden pultin ja repäisee liimasta irti. oli mulla kyllä tikkukin erimerkkisestä autosta ja putken tein metritavarasta mieluisaksi :oops:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Maaliskuu 30. 16:06:14 2004

Mulla imurois kossu öljyä huohotuksesta tossa taannoin ja ihmettelin kuinka se voi noin herkästi sitä imuroida ja tossa kansirempan yhteydessä huomasin ,ettei putki ollut pohjassa. Koneessa on ollut sen takia liikaa öljyä ja huohotus on ylimääräisiä puskenut pihalle. Enää ei ole ilmanputsari märkänä.

Vastaa Viestiin