2.0 OHC:n puristuksista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
2.0 OHC:n puristuksista
Millaset puristukset on iS-sierrassa (205) vakiona, entäs jos vaihtaa saabin veivit ja vw:n männät. Ja mitenkäs vakio F-koodi-veiveillä ja vw:n männillä? Ajattelin että tulisiko tuolla jälkimmäisellä setillä hyvät puristukset mietoa turbopataa ajatellen vai miten se olisi fiksuinta tehdä pienellä budjetilla? Nyt ajatellaan vakio kannella. Jos tommosen burjettiturbon tekisi ja ajelisi sillä kesän ja sen jälkeen panostaisi enempi.
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Tässä ensimmäinen vastaavanlainen projekti mikä löytyi Search-toiminnolla. 

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Toi topic käsittelee enemmän ton pikkubudjetin järkevyyttäZimi Da Guitara kirjoitti:Tässä ensimmäinen vastaavanlainen projekti mikä löytyi Search-toiminnolla.

2,0:n vakiopuristukset on 9,2 ja kestäähän se jotain ahdettunakin vaikka noilla puristuksillakin.
Kuplan 92mm mäntiä on kahta puristuskorkeutta (35,5mm ja 39,6mm), Saabin kangen pituus on 134mm, matalampi mäntä ja Saabin kanki vastaa vakio OHC:n yhdistelmän pituutta. F-mallin kanki on yhtä pitkä kuin vanhempikin eli korkeammat kuplan männät ja OHC:n kanget, jolloin mäntä jää n. 3mm lohkon pinnan alle. Ton mukaan voi ruveta puristussuhdetta miettimään ja ainahan sitä voi muuttaa lohkon pintaa höyläämällä, kannen laskulla tai 1,6:n kannella.
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Mäntiä ei sitten kannata jättää millitolkulla irti kansitasosta, korkeat Kupla-männät ja Cossu kanget toisi männät vähän lähemmäksi kantta.
Aika halvalla pääset, kun ostat multa 87.6mm Mahle männät(uudet) ja 1.8 lohkon, pistät päälle sen IS-hatun ja alakertaan loput IS-romut, kuutioita n. 1850 ja puristukset about 8.7. Ei tarvitse tehdä tehdä mitään holkituksia kankiin, eikä höylätä lohkoa tai kantta.
Jos saat sytkän ja seoksen pysymään kuosissa niin kyllä sitä pitäisi yli 1bar'kin pystyä rumpasemaan.
Aika halvalla pääset, kun ostat multa 87.6mm Mahle männät(uudet) ja 1.8 lohkon, pistät päälle sen IS-hatun ja alakertaan loput IS-romut, kuutioita n. 1850 ja puristukset about 8.7. Ei tarvitse tehdä tehdä mitään holkituksia kankiin, eikä höylätä lohkoa tai kantta.
Jos saat sytkän ja seoksen pysymään kuosissa niin kyllä sitä pitäisi yli 1bar'kin pystyä rumpasemaan.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kun sorvailet niitä vakiomäntiä, älä ota reunasta pois yhtään vaan tee kuppimainen syvennys. Vaikka puristuksia ei saa näin yhtä alas kuin vetämällä esim. 1,5mm koko laesta, nakutusherkkyys on vähäisempi. Kuten SLEI jo sivusikin aihetta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Todennäköisesti noista vakiovalu sorvailuista seuraa ennemmin tai myöhemmin paska ja tuho. Viimeistään kun jos se tuurilla toimii ja 150-200hv kulkuun kyllästytään absoluuttisen varmasti samana päivänä, on varmaa että painetta nostetaan ja kun mikään ei ole kunnollista osaa lentää vettä ja öljyä......no mitä opitaan, ei mitään ja eikun uusia sorvaamaan 

-
- Ylläpitäjä
Aina olen ollut sitä mieltä että männät vaihdetaan samalla kun turbo tulee mutta kun tehokuume on kova mutta rahapussi näyttää olevan tyhjä niin kaikkea tekis että tehoo sais niin ajattelin että jos kesän pystyis ajamaan ja sitten talvella kone purkuun ja kunnon mukit sisään... Kestäisköhän kesän ajella sorvattuna 

-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kokeile. Jos työlle ei laske hintaa niin eihän tossa paljoo voi menettääkkään...FordEscort kirjoitti:Aina olen ollut sitä mieltä että männät vaihdetaan samalla kun turbo tulee mutta kun tehokuume on kova mutta rahapussi näyttää olevan tyhjä niin kaikkea tekis että tehoo sais niin ajattelin että jos kesän pystyis ajamaan ja sitten talvella kone purkuun ja kunnon mukit sisään... Kestäisköhän kesän ajella sorvattuna
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Tuollaiseen koneeseen olis omiaan sellainen keraaminen pinnoitus männänpäihin ja pakovenoihin,ei kuumuus siirtyis niihin yhtä helposti ja kestäisivät sulamatta paremmin.
En tiedä sen hinnasta ja kestävyydestä mitään ,mutta tollanenkin ratkaisu on olemassa.
Ja olisko cosan tapaisella öljyruiskutuksella mäntiin myös hyötyä.
En tiedä sen hinnasta ja kestävyydestä mitään ,mutta tollanenkin ratkaisu on olemassa.
Ja olisko cosan tapaisella öljyruiskutuksella mäntiin myös hyötyä.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Onhan normi OHC:ssä öljynruiskutus männille, mutta jäähdytys öljyllä on vähän heikko, kun mäntä kieppuu niin kaukana suuttimesta verrattuna Cossun suuttimiin.KtK kirjoitti:Tuollaiseen koneeseen olis omiaan sellainen keraaminen pinnoitus männänpäihin ja pakovenoihin,ei kuumuus siirtyis niihin yhtä helposti ja kestäisivät sulamatta paremmin.
En tiedä sen hinnasta ja kestävyydestä mitään ,mutta tollanenkin ratkaisu on olemassa.
Ja olisko cosan tapaisella öljyruiskutuksella mäntiin myös hyötyä.
-
- Ylläpitäjä
Ai on? No saisko sitä miten vaikeella tavalla tehtyä yhtä hyväksi kuin cosassa? Lohko on mulla siis 205SLEI kirjoitti:Onhan normi OHC:ssä öljynruiskutus männille, mutta jäähdytys öljyllä on vähän heikko, kun mäntä kieppuu niin kaukana suuttimesta verrattuna Cossun suuttimiin.KtK kirjoitti:Tuollaiseen koneeseen olis omiaan sellainen keraaminen pinnoitus männänpäihin ja pakovenoihin,ei kuumuus siirtyis niihin yhtä helposti ja kestäisivät sulamatta paremmin.
En tiedä sen hinnasta ja kestävyydestä mitään ,mutta tollanenkin ratkaisu on olemassa.
Ja olisko cosan tapaisella öljyruiskutuksella mäntiin myös hyötyä.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi