DHLA ja ahto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hawkki
Ylläpitäjä

DHLA ja ahto

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Huhtikuu 6. 17:46:13 2004

Sopiiko siis nuo DHLA turbokaasuttimiksi? Jossain näin projkektin jossa kyseiset kaasarit ois asennettu turbon kanssa, eli kysymys on muistanko väärin vai onko nuo tosiaan sopivat turbon kanssa?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Huhtikuu 6. 17:52:20 2004

Voi käyttää jos kaasuttimet ovat paineistetut.

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... paineistus
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Huhtikuu 6. 17:53:33 2004

ainakin ne saa sopimaan.
niihin saa tiivistesarjat turbokäyttöön, neulaventtiilit kumikärkiset, kohot ei saa olla messinkiä, seosputket erilaiset, powerjet piirit yms... soita vaikka free-technicsille niin saat tietoa muutoksista/soveltuvuudesta.

hawkki
Ylläpitäjä

muuttamisesta

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ti Huhtikuu 6. 18:08:52 2004

tuolla luki toisessa topicissa että pitää muuttaa osia jos e haluaa et ei taivu/tjsp. paineen alla.

Kuitenkin ilmanpaine han on 1bar, joka on jo turbokäytössä aikas paljon?
Vai muistanko ihan väärin?

kun oon lueskellu et porukat ajaa 0.4 barin ahdoilla. Eihän tämmösiin koneisiin jotka toimii 1bar tai alle tarvii mitää erikoisia juttuja koska paine ois sama kun moottorin ollessa sammuksissa ilman turboa?

Voi olla että muistelen ihan väärin, mutta korjatkaas!

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Huhtikuu 6. 18:23:46 2004

No eihän niitä ahtopaineita nyt absoluuttisina ilmoiteta. 1bar ahtoa = ilmanpaine+1bar.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

RubberDuck
Ylläpitäjä

Re: muuttamisesta

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ke Huhtikuu 7. 9:31:44 2004

hawkki kirjoitti:tuolla luki toisessa topicissa että pitää muuttaa osia jos e haluaa et ei taivu/tjsp. paineen alla.

Kuitenkin ilmanpaine han on 1bar, joka on jo turbokäytössä aikas paljon?
Vai muistanko ihan väärin?

kun oon lueskellu et porukat ajaa 0.4 barin ahdoilla. Eihän tämmösiin koneisiin jotka toimii 1bar tai alle tarvii mitää erikoisia juttuja koska paine ois sama kun moottorin ollessa sammuksissa ilman turboa?

Voi olla että muistelen ihan väärin, mutta korjatkaas!
tämä ilma mitä säkin luultavasti hengittelet on ahto mittarissa nolla, absoluuttisena yksi. jos puhutaan ahdoista niin ellei erikseen mainita niin tuota absoluuttista painetta ei lasketa mukaan lukuun, ei pitäs olla vaikeeta...
Viimeksi muokannut RubberDuck, Ke Huhtikuu 7. 18:32:10 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Huhtikuu 7. 14:49:04 2004

Audihan käytti tuota hämäävää ahtopaineen ilmaisua,eli 0,4 ahtopaineella nätti 1,4 bar.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin