sierra sammuu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

sierra sammuu

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Maaliskuu 31. 7:52:01 2004

kone tuli vihdoin kuntoon ja tuli kokeiltua sitä,mutta kun painaa lämää reilummin niin sammuu laulu saman tien,loppuuko ruoka koneesta?en laittanu niitä isoja 390cc suuttimia vielä koska pelkäsin saavan tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla liikaa koska on vielä toi oma boksi, nyt siellä on 192cc suuttimet ja lisäsuutin. alakierroksilla menee hiukan "nypyttäen"vai onko sähkövika.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Maaliskuu 31. 8:50:07 2004

ilman määrä mittarin läppä liian löysällä. mulla autto ku porasin läppään reijän. en suosittele että teet samalla lailla mutta kahto eka muita vaihtoehtoja. Onko seosmittari paikalla siittä näkis??

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Maaliskuu 31. 12:41:04 2004

seosmittari paikallaan,mutta epäilen et se ei ehtiny reakoitteen niin nopeesti,aiemmin edellinen kone toimi,mut nyt kun koko kone toinen ja ahdin isompi niin nyt rupes tekeen tollasta,hmmm... :roll: tietysti onhan virtaukset kyllä kasvanu,mut eikö sen sitä paremmin pitäs pysyä auki sen läpän. täytyy ilmeisesti miettiä ja mahdollisesti kokeilla tota konstia

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Huhtikuu 2. 19:49:13 2004

ei voi mennä koska näin maalaijärjelläkin aattelee niin mitä enemmän ilmamäärämittarin ohi menee ilmaa niin sitä enemmän läppä on kiinni ja sitä vähemmän pyyntiä lisäbensalle eli suuttimien aukioloajoille,aiempi ohje ei aiheuta kuin konerikon joten en sitä suosittele lukijoille.miettikää ainakin tota ennenkuin teette.näin minä aattelin.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, La Huhtikuu 3. 19:49:06 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Huhtikuu 3. 15:20:48 2004

ilmanmäärämittarin läpän jousta voi sätää kireemmälle / löysemmälle , älä poraa siihen läppään mitään reikiä vaan säädä sitä jousta ja merkkaa ennen säätöö sen paikka
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Huhtikuu 3. 19:55:32 2004

mitä hyötyä tosta säätämisestä on eli ilmeisesti tarvis säätää löyhemmälle et se ei menis kiinni,mutta kyllähän ton lisääntyneen ilman tarpeen pitäs paremminkin pitää tota läppää auki.taitaa kyl toi mun vika olla liian pienet suuttimet :roll: :?:

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Huhtikuu 4. 12:45:00 2004

rs11 kirjoitti:mitä hyötyä tosta säätämisestä on eli ilmeisesti tarvis säätää löyhemmälle et se ei menis kiinni,mutta kyllähän ton lisääntyneen ilman tarpeen pitäs paremminkin pitää tota läppää auki.taitaa kyl toi mun vika olla liian pienet suuttimet :roll: :?:
ku läppä on auki niin ilmamäärän mittarissa se vetää seoksen laihalle. ku oot säätäny nyt läppää että se on heti auki niin sulla on jo pikkukierroksilla se auki ja sopan saanti säätyy pensan paineella.

ja joss sulla on jousi tiukalla niin ja esim reikä läpässä niin se menee vasta täys asentoon täydellä ahtopaineella niin sää pystyt vielä muokkaan säätöjä ilmamäärämittaeista. (vaikeeta selittää näin kirjottamalla)

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Huhtikuu 4. 17:58:50 2004

onko se muka näin päin :roll: et mitä enemmän läppä auki niin sitä laihemmalla,tuntuu vähä hullunkuriselta.eikö isoilla kierroksilla läppä aukee enemmän ja silloin menee tieto boksille isommasta ilmamäärästä ja boksin antaa tietoo suuttimille et häppää koneelle lisää :?:

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Huhtikuu 8. 13:27:29 2004

rs11 kirjoitti:onko se muka näin päin :roll: et mitä enemmän läppä auki niin sitä laihemmalla,tuntuu vähä hullunkuriselta.eikö isoilla kierroksilla läppä aukee enemmän ja silloin menee tieto boksille isommasta ilmamäärästä ja boksin antaa tietoo suuttimille et häppää koneelle lisää :?:
joo näin toi menee eli jos mää meen poraan tonne reijän niin laihemmalle menee. tuli tossa asia varmisteltua,jossain volvon mallissa on korjattu tyhjäkäyntiseosta laihemmalle pienellä reijällä läpässä.ja ei toi jousenkaan löysentäminen auta,koska toimi ennenkin hyvin ja nythän ilmanmäärä isontunu eli nyt ainaki pitäs aueta.
täytyy pyhinä kokeilla nostaa bensanpainetta.

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » To Huhtikuu 8. 14:15:22 2004

Kaippa tässä sokeeks tulee, vaikee antaa vinkkejä kun ei hahmota mikä pata on kyseessä ja millä ruutalla ym. Toi "sierra sammuu" voi toki antaa jo vastauksen jollekin kristallipallon omaavalle, itellä sitä kun ei ole. :wink:
Ex. #28
Escort RS Cosworth

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Huhtikuu 8. 19:17:10 2004

Karmann kirjoitti:Kaippa tässä sokeeks tulee, vaikee antaa vinkkejä kun ei hahmota mikä pata on kyseessä ja millä ruutalla ym. Toi "sierra sammuu" voi toki antaa jo vastauksen jollekin kristallipallon omaavalle, itellä sitä kun ei ole. :wink:
niin ehkä oli vähä vajavainen :oops: 2.0 is turbotettu omalla ruutalla ja ilmamäärämittarilla varustettu ja switzer s2 turbo,192cc suuttimet ja lisäsuutin joka aukee 0,5 bar ahdoilla kokoa en tiedä kun ei löydy mitään sarjanumeroa,kansi avarrettu,turbonokka,säädettävä nokkapyörä,isommat imuvenat,ahdot 0.9bar(tällä hetkellä),säädettävä bensanpaineensäädin,dumppi,2wd cosan välijäähdytin.tossa ny jotain. tulossa peltisarja ja isompi välijäähdytin.siinä jotain jos toi auttais.mut kai noi ilmamäärämittarit toimii kaikissa samalla lailla ainaki mielestäni?vaikka siitä tää aiheen ei ollu tarkotus ollu ollakkaan.

Vastaa Viestiin