CVH nostaja Pa**ana

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

CVH nostaja Pa**ana

Viesti Kirjoittaja Tomba » Ma Huhtikuu 19. 20:33:02 2004

Pari kunnon kiihdytystä pääsin ottamaan kun just oli heittäny kesänakit alle niin alkoi pirunmoinen säksätys.
Ei muutaku venakoppa auki ja kattoo mitä se on syöny.
No nelospytyn imu nostaja / nokan pinta se oli joutunut jonkinlaisen voiteluhäikän kohteeksi.

Nokassa en huomannut mitään kummosempaa vauriota mutta nostaja oli kulunut kuopalle ja reuna oli hieman säröillä.
Nostajan "reikä" kannessa oli hieman naarmuilla ja pientä metalli hilkettä reunoilla mutta nostaja ei ollu ainakaan jumissa kun lähti ihan sormilla irti.

Ei muutaku öjynvaihto ja uusi nostaja tilalle ja hyvinhän se toimii toistaiseksi.


(Kuvat ovat isoja sorry motu miehet onpahan enemmän detailia)
Nostaja 1
Nostaja 2
Nostaja 3
Nostaja 4
Nostaja 5
Nostaja 6
Nostaja 7

Niin ja nostajat oli uusittu viime keväällä ja hyvin oli toiminu sen jälkeen.

Mitenkä onko muilla ollu samankaltaisia voitelu häikkiä jotka on tullu noin yht'äkkiä?

Pitemmällä ajallahan toi cvh saattaa säksättää varsinkin jos ei pidä kunnon öljyjä ja kohtuullisia vaihtovälejä.

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ti Huhtikuu 20. 7:17:47 2004

Toi nelossylinterin nostajan kuluminen on tyyppivika. Tässä mun vanhasta nokasta ja nostajasta kuva. Kuoppa oli nostajassa 1-2mm luokkaa ja nokan "nokka" muodoltaan pyöreä.

http://www.kolumbus.fi/pal/Ford/pics/fiesta027.jpg

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ti Huhtikuu 20. 17:17:48 2004

Mulla oli ihan vasta, ennen pääsisäistä sama tilanne. Samasta pytystä ja imupuolelta. Nostaja kului kylläkin noin 2mm ja nokka oli aivan pyöreä. Ei muuta kuin nokka vaiktoon+nostajat. Opin myös sen että nostajien vaihdon yhteydessä on hyvä vaihtaa myös nokka. Öljyt ruukaan vaihtaa noin 5tkm välein.
#507

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Huhtikuu 20. 21:14:03 2004

Tuo tyyppivika johuu kuulemma siitä, että sen nostajan reikä olisi porattu hieman pieleen. Ihme, että sitä ei ole fiksattu kun noita CVH kansiakin on tehty monella eri valulla vuosien saatossa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » Ti Huhtikuu 20. 21:36:42 2004

JesseT kirjoitti:Tuo tyyppivika johuu kuulemma siitä, että sen nostajan reikä olisi porattu hieman pieleen. Ihme, että sitä ei ole fiksattu kun noita CVH kansiakin on tehty monella eri valulla vuosien saatossa.
Ompas kumma kun kukaan insinöörin tekele ei ole korjannut tuommoista vikaa. Ei luulis olevan iso työ.
#507

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 20. 22:34:09 2004

Kattelin äsken tuon oman kanteni nostajien pesiä ja kaikki öljyreiät näyttivät kyllä samalla kohdin olevan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Huhtikuu 20. 23:13:40 2004

Oon kans kuullu tosta nelosen öljykanavabugista mutta en kyllä käytännössä oo huomannu sitä...


Edit:

Joitakin vuosia myöhemmin kului nostaja niin paljon että pohjassa oli reikä nostajan öljykanavaan eikä täten oikein toiminut... Kyseinen nokkakin oli aika huono, joku ilmeisesti jopa hitsaillut sitä ja ei niin hyvää jälkeä tehnyt, mutta jos en väärin muista, oli nostaja uusi ja meni aivan yllättäen moiseen kuntoon.
Viimeksi muokannut Zimi Da Guitara, To Toukokuu 26. 20:06:20 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Huhtikuu 21. 8:49:03 2004

Olen aina luullut, että kyse on nostajan porauksesta, ei öljykanavan. Korjatkaa joku jos on ensikäden faktatietoa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Huhtikuu 21. 9:25:02 2004

Lainaus http://www.pumaracing.co.uk/cvh.htm

"In fact there is a design fault in the engine which means that the cam lobes on number 4 are not properly positioned relative to the lifter bores."

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Ke Huhtikuu 21. 18:50:52 2004

Kiitoksia vastauksista! Aivan uus juttu toi 4 pytyn nostajien kuluminen.

Omituiselta toi vika kyllä tuntu kun se tuli niin yhtäkkiä.
Ilmeisesti se ei sitte tykänny niistä kierroksista mitä sille anto jos se ei oikeen saanu öljyä.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Huhtikuu 21. 22:12:50 2004

Tähän voisi taas miljoonannen kerran todeta että CVH:n vaihdetaan aina nokka+nostajat, koska ovat ko. moottorissa kulutusosia. Myyjää joka myy pelkät nostajat vanhalle nokalle saisi vetää minun puolestani lättyyn.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Huhtikuu 21. 22:15:14 2004

razorass kirjoitti:Tähän voisi taas miljoonannen kerran todeta että CVH:n vaihdetaan aina nokka+nostajat, koska ovat ko. moottorissa kulutusosia. Myyjää joka myy pelkät nostajat vanhalle nokalle saisi vetää minun puolestani lättyyn.
...tai asiakasta joka kehtaa kysyä edes nostajia erikseen myyjältä :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Huhtikuu 22. 0:31:18 2004

Omaani tilasin tänään nokan. Useasta paikasta kyselin ja joka paikassa oli tarjolla VAIN nokkasarja jossa nokka, nostajat ja asennusrasvat.Eli ainakaan täälläpäin ei edes tarjota erillisina, hyvä niin.

Päätin jo kuukausi sitten tilata nokkasarjan tutusta varaosaliikkeestä mutta nyt kun menin tekemään tilausta niin sarjaa ei ollutkaan maassa. Alustava tuloaika ensi viikolla. Eli ei kun naapurikauppaan ( tuttu toki sekin :D ja sarja sieltä. Tulee perjantaina ja maxaa 150 euroa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Huhtikuu 22. 7:54:14 2004

Katso että saat oikean nokan. Kaikissa 1.6 escoissa kun on sama nokka paitsi EFI:ssä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin