Pikaista neuvoa kaivataan CVH -huohotin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Pikaista neuvoa kaivataan CVH -huohotin

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Toukokuu 9. 20:29:22 2004

Helppivä siis jälleen.

Tuo CVH on siis mulle uusi joskin nyt jo aika perusteellisesti tutkittu kone.
Nyt kasausvaiheessa ihmettelin onko tuossa letkussa, joka tulee ilmanputsarista huohottimelle, tosiaan joku metalliverkko (vähän kuin olisi karkeata pata pataa) tuppelo kenties jonkinlaisena suodattimena?

Jos on, niin se oli liki tukkinut koko huohotinletkun.

Pitääkö letkussa olla mitään sisällä??
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Su Toukokuu 9. 21:02:04 2004

Ruiskuvehkeestä en niin tiedä, mutta tuossa mun kaasaripelissä siellä ilmanputsarissa oli sellainen pieni, hieman juuri patapataa muistuttava tuppelo, tosin oli jo aika pitkälti muruiksi hajonnut sinne koloonsa mihin huohotusletku tulee. Itse letkun sisällä ei tuossa siis ollut mitään. Äkkiseltään veikkaisin että se vain estää ilmanputsarin öljyyntymisen ja lian valumisen sinne huohotusletkuun. Otin sen tuppelon pois, ei taida tuossa olla niin väliä sen kanssa, en ole mitään eroa huomannut.

EDIT: nyt kun tuon kirjoitin, niin tajusin että taidan laittaa sittenkin takaisin sinne jonkun suodatustuppelon...
Viimeksi muokannut nestori, Su Toukokuu 9. 21:05:01 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Toukokuu 9. 21:04:05 2004

Ainakin kaasariversioissa on letkun päässä ennen suodatinta sellainen "verkkohässäkkä". Tarkoitus on ilmeisesti öljyn erottelu ja päästää huohotuskaasut läpi. Se tukki joo koko letkun.

Putsaa vaikka bensassa ja pistä takaisin paikalleen.

pahus, nestori ehti ensin :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Toukokuu 9. 21:07:52 2004

nestori kirjoitti:Ruiskuvehkeestä en niin tiedä, mutta tuossa mun kaasaripelissä siellä ilmanputsarissa oli sellainen pieni, hieman juuri patapataa muistuttava tuppelo, tosin oli jo aika pitkälti muruiksi hajonnut sinne koloonsa mihin huohotusletku tulee. Itse letkun sisällä ei tuossa siis ollut mitään. Äkkiseltään veikkaisin että se vain estää ilmanputsarin öljyyntymisen. Otin sen tuppelon pois, ei taida tuossa olla niin väliä sen kanssa, en ole mitään eroa huomannut.
Sinne ilmanputsarikoppaan kuuluu sellainen vaahtomuovisuodatin. Tulee mukana alkuperäisessä ilmansuodattimessa. Mutta tämä oli tuossa putkessa ja vielä siellä toisessa päässä, lähellä huohotinpönttöä..Oli varmaankin tukko..

TÄMMÖSTÄ töhnää sieltä putkesta lähti :shock: :shock:

Oli putki sellainen että kun päästä puhkui ja puhalsi niin hieman toisesta päästä pihisi.

Otin putken kokonaan puhtaaksi sisältäkin ( äiteen pulloharja sai uuden ja uljaan elämän :P )
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Su Toukokuu 9. 21:11:08 2004

ukormi kirjoitti:TÄMMÖSTÄ töhnää sieltä putkesta lähti :shock: :shock:
:shock:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Toukokuu 9. 21:47:19 2004

Prkle, siellä huohotinpötikän sisälläkin on jotakin irti. Kun oikein koputtelin niin sieltä tuli hieman tuollaista metallilankaa pieninä pätkinä. Olisikohan tuon pöksin sisällä joku metallivarkkosysteemi joka on nyt tässä tapauksessa lähtenyt osittain irti tukkien tuon huohotinletkun. Pitänee käväistä huomenna kysymässä tuon mustan pötikän hintaa voortilta..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Toukokuu 9. 22:03:38 2004

Mulla on siellä imusarjan / venttiili kopan lähistöllä sellainen musta mötikkä johon tulee kolme letkua. Yksi ilman putsarin kotelolta, yksi konttiilivepasta ja yksi imusarjalta.

Siellä mötikä sisällä tosiaan kuuluisi olla sellainen "metallituppohässäkkä" jonka tarkoitus siis on öljyä erotella. Näin ainakin uskoisin.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Toukokuu 9. 22:43:39 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:Mulla on siellä imusarjan / venttiili kopan lähistöllä sellainen musta mötikkä johon tulee kolme letkua. Yksi ilman putsarin kotelolta, yksi konttiilivepasta ja yksi imusarjalta.

Siellä mötikä sisällä tosiaan kuuluisi olla sellainen "metallituppohässäkkä" jonka tarkoitus siis on öljyä erotella. Näin ainakin uskoisin.
Voisiko joku valaista hieman tämän huohotin systeemin tavoista. Miksi huohotinpötikästä menee ohut letku imusarjaan joka haarautuu ykkös- ja nelospytylle?
Mikä tarkoitus sillä on? Eikös tuo imu koneen sisälle muodostu jo tuosta letkusta (joka siis oli tukossa) ilmanputsarille? Vai onko sillä joku toiminnallinen tarkoitus tuolle huohotinpötikälle?

Ei muuten ihme ettei öljyt tahtoneet pysyä koneen sisällä vaan tuppasivat tulemaan kampiakselin stefasta ja venakopan tiivisteen välistä pihalle :P
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Toukokuu 9. 23:04:21 2004

Olikossulla EFI vaimikä ?

Mun K-Jetissä ei tuolla tavoin mene ne letkut. Yksi ohut letku menee imusarjaan ja samaan kohtaan tule toinen ohut letku ilmanputsarin päällä kököttävästä mötikästä, (juu, en muista mikä se on :)).
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Toukokuu 9. 23:20:02 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:Olikossulla EFI vaimikä ?

Mun K-Jetissä ei tuolla tavoin mene ne letkut. Yksi ohut letku menee imusarjaan ja samaan kohtaan tule toinen ohut letku ilmanputsarin päällä kököttävästä mötikästä, (juu, en muista mikä se on :)).
EFI:hän se on. Ylälaidasta menee ohut letku ykköselle ja neloselle imusarjaan. Keskeltä paksu letku venakoppaan ja alhaalta paksu letku ilmanputsarille.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Huohotin

Viesti Kirjoittaja Ari » Su Toukokuu 9. 23:26:14 2004

Se musta mötikkä ei paljoa maksa jos ei puhtaaksi lähde. Mulle on kanssa tuo EFI:n huohotusjärjestelmä mysteeri. Jätin sen ilmanputsariin menevään letkuun vain pienen suotimen kun asensin vapaavirtausuotimen(uskoin isoja poikia), niin alkoi heti puskemaan kampiakselin stefasta öljyä. Tein imuputkeen uuden nipan samaiselle letkulle niin taas toimi. Konehuone pysyy puhtaana. Samaa ihmettelin kuin sinäkin että mikä tarkoitus niillä imusarjaan liittyvillä letkuilla on eivät ainakaan riittäneet kun ei ollut imua siinä ilmanputsarille menevässä letkussa. Tulipas sekavaa tekstiä. Ilmeisesti tuo CVH-kone tarvii kovan imun huohotinkaasuille tai muuten ruiskii jostain, ainakin kun ajaa kaasuläppä auki pitkään. Vai oisko suurella venttiilien overlapilla osuutta asiaan. Vai oisko jo niin väljä kone. Ajettu 140000km.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Toukokuu 9. 23:51:14 2004

ukormi kirjoitti:
Zimi Da Guitara kirjoitti:Olikossulla EFI vaimikä ?

Mun K-Jetissä ei tuolla tavoin mene ne letkut. Yksi ohut letku menee imusarjaan ja samaan kohtaan tule toinen ohut letku ilmanputsarin päällä kököttävästä mötikästä, (juu, en muista mikä se on :)).
EFI:hän se on. Ylälaidasta menee ohut letku ykköselle ja neloselle imusarjaan. Keskeltä paksu letku venakoppaan ja alhaalta paksu letku ilmanputsarille.

Lukeehan se sun signaturessakin porkeles. :oops:

No jokatapauksessa, mulla ei juurikaan tästä EFI:stä kokemusta oo. Mut kaippa niilläkin letkuilla jotkut tarkoitukset on. :)

Vais kattoo löytyykö multa vielä jostain nuista koneista tietoja...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin