suorasytkä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

suorasytkä

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ma Maaliskuu 29. 21:35:13 2004

minkäs laisia suorasytkä puolia ootte käyttäny ku ootte tehny jälkiasennuksena,esim.haltekin yhteydessä.? itte aattelin tota escort/orionin puolaa mut ongelmana sytkäpiuhat.ku se puolan pää on semmonen pikkunen ja tulpan pää semmoset "molot".saisko niitä puolan pikkusia päitä jostain irrallisina jos väkästelis koko piuhat itte.ja muutturina tietenki vanha tuttu ohc.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Maaliskuu 29. 22:20:59 2004

Päitä saa jos raskii ostaa liikkeestä ehjän johtosarjan tai sitten koluaa romikselta pelkät päät. Ja romikselta kannatta repiä samalla reissulla se puolan 3 pinninen oma virtaliitin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 29. 23:40:07 2004

Noita Fordin suorasytkäpuoliakin on erilaisilla tulpanjohtojen liittimillä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Maaliskuu 30. 1:22:13 2004

JesseT kirjoitti:Noita Fordin suorasytkäpuoliakin on erilaisilla tulpanjohtojen liittimillä.
empiiristen kokeiden perusteella ne molemmat mitä motonet myy, käy. Johdot sopii kyllä. Itellä vanhan tyyppiset letkut ja uudentyyppinen puola/myös vanhemman mallinen löytyy...

Kosteuden johtuminen kontakteihin on vain hoidettu hivenen eri tavalla.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Maaliskuu 30. 1:52:41 2004

Mistäs tommosen EDIS-lootan saa edullisesti? Tarvetta olisi.
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Maaliskuu 30. 9:53:54 2004

Siis EDIS-loota vai suorasytkä puola? Yksi EDIS-4 yksikkö olisi ylimääräisenä, puola taas ei ollut Fordilla pahan hintainen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ti Maaliskuu 30. 10:53:43 2004

JesseT kirjoitti:Siis EDIS-loota vai suorasytkä puola? Yksi EDIS-4 yksikkö olisi ylimääräisenä, puola taas ei ollut Fordilla pahan hintainen.
ÖÖÖ onks toi edis-4 yksikkö se puolan ohjain yksikkö?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Maaliskuu 30. 11:16:49 2004

Yleensä missä hinnoissa noi EDIS yksiköt pyörii. Voitas jossain vaiheessa JesseT hieroa kauppoja tosta boksista :)
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Maaliskuu 30. 12:24:37 2004

Oman ostin varaosahaun kautta (www.varaosahaku.fi). Ei halvin paikka, mutta kukaan muukaan ei tarjonnut. Hinnat pyørii siellæ jossakin 45-70 vælillæ.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Maaliskuu 30. 16:23:33 2004

JesseT kirjoitti:Noita Fordin suorasytkäpuoliakin on erilaisilla tulpanjohtojen liittimillä.
Minulla on Dta:n kanssa Zetekin sytkäpuola ja käy normi tulpanjohdot! http://personal.inet.fi/koti/valkonen/racing/puola.jpg
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Maaliskuu 30. 22:19:06 2004

Mulla on vissiin kuitenkin ihan sama. Tuollaiset liittimet siihen kuuluu orkkiksena. Niissä on tuollaiset pienet lukutussysteemit. Toivottavasti kuvasta saa selvää:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... inkage.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Maaliskuu 31. 13:00:23 2004

hetkinen ... selventäkääs vähän. Siis CVH koneen piuhat ja Zetecin puola? Zetecin kanteen ei sitten ainakaan sovi muut kuin siihen tarkoitetut piuhat, tai sopii kyllä, mutta vesisateen sattuessa tai isompaan lätäkköön ajaessa vesi saatta tunkea paikkoihin, johon sen ei pitäisi mennä :D
Hittokun tuosta puolan kuvasta ei meinaa saada selkoa, mutta tuo on ilmeisesti leveillä, mutta matalilla terminaaleilla varustettu wanhemman mallinen puola?

Ennekuin lähtee EDIS moduulia ostamaan, kannattaa huomioida, se, että ne eivät ole suoraan vaihtokelpoisia konetyyppien välillä. Noita on myöskin erimoisia, eli FTI, ESC, EDIS ja EDIS4... riippuen konemallista, tyypistä ja iästä... :wink:

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ke Maaliskuu 31. 23:39:08 2004

viel ku sais tiedon noihin liittimen nastoihin ni ois hjyyvä.eli mika oli singnaali,maa ja virta.?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Huhtikuu 1. 17:21:22 2004

Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Huhtikuu 2. 9:23:07 2004

Tossa juttua tosta ms suorasytkä jutskasta.
http://www.jsm-net.demon.co.uk/megasquirtnedis/

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Toukokuu 12. 20:39:22 2004

JesseT kirjoitti:Mulla on vissiin kuitenkin ihan sama. Tuollaiset liittimet siihen kuuluu orkkiksena. Niissä on tuollaiset pienet lukutussysteemit. Toivottavasti kuvasta saa selvää:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... inkage.jpg
Mitenkäs tuon puolan kytkentä Dta E48:n? Puolassa kolme pinniä ja ecussa vain kaksi. Manuaali sanoo, että coil 1 syl 1/4= pin 24 ja coil 2 syl 2/3 pin 23. Eli kuinkahan nuo kytketään? Siis mistä puolan pinnistä ecun pinniin jne. Onko jollain tietoa? Puola on zetekin suorasytkä malli! Toivottavasti joku ymmärsi, minä en ainakaan. :oops:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Toukokuu 12. 20:53:04 2004

Siinähän se ohje selvästi jo on. Yksi pinni puolassa on sylintereille 1 & 4, toinen pinni sylintereille 3 & 2 ja kolmas pinni on maa. En muista ulkoa järjestystä, mutta sen voi mitata puolasta yleismittarilla.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Toukokuu 12. 20:59:03 2004

Se puolan keskimmäinen pinni ei suinkaan ole maa vaan käyttöjännite. Jos jostain löydätte sopivat liittimet sekä EDIS-4 boksiin, että tuohon CVH/Zetec puolaan, niin kertokaa ihmeessä. Pitäisi toiseenkin autoon tehdä kunnon moottorinohjaus.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Toukokuu 12. 21:01:35 2004

JesseT kirjoitti:Se puolan keskimmäinen pinni ei suinkaan ole maa vaan käyttöjännite.
No niin onkin, ei kaikkea voi pienissä saunakaljoissa muistaa... :wink:

EDIT: Tuosta puolan liittimestä: soittelin/kyselin/selailin liitin-katalogeja & toimittajia läpi, ei löytynyt. Eli suosiolla sinne romikselle vaan.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Toukokuu 12. 21:58:28 2004

JesseT kirjoitti:Se puolan keskimmäinen pinni ei suinkaan ole maa vaan käyttöjännite. Jos jostain löydätte sopivat liittimet sekä EDIS-4 boksiin, että tuohon CVH/Zetec puolaan, niin kertokaa ihmeessä. Pitäisi toiseenkin autoon tehdä kunnon moottorinohjaus.
Eli reunoilta ecuun ja keskelle virta! Asia on harvinaisen kirkas. Niin vähän epäiltiinkin, mutta ei kysymättä uskaltanut kokeilla. Löytysköhän tuota liitintä esim. foordilta suoraan?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Toukokuu 13. 10:31:30 2004

Vielä tämmöinen, eli jos olen oikein ymmärtänyt tulee trigger-pyörän puuttuvahammas 90ast. eykk ja anturi sitten 90ast. jykk? Tämä siis käyttäessä dta:ta.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin