Ohc + Efi = murhetta vai murinaa?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Ohc + Efi = murhetta vai murinaa?

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Tammikuu 27. 22:16:36 2004

Mihin asti tuo OHC:n vakio EFI "riittää"? Käsittääkseni vakio suuttimet ovat jarruna kohtalaisen nopeasti, entäpä läppärunko ja ilmämäärämittari? Rajoitukset nokkaakselille ovat kyllä tiedossa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Toukokuu 25. 10:18:05 2004

mulla on EFI ohc sierra ja siinä on pakoputkessa lamda anturi, mitä se anturi tekee? Osaako muuttaa seoksia oikeenlaisiksi peltisarjalla, lasketulla kannella ja vaihdetulla nokalla(kentcams fr34)? entä sytys? imusarjasta menee alipaine letku johonkin elektroniikka laatikkoon mikä käsittääkseni ohjaa sytystä :oops:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Ohc + Efi = murhetta vai murinaa?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Toukokuu 25. 13:33:13 2004

razorass kirjoitti:Mihin asti tuo OHC:n vakio EFI "riittää"? Käsittääkseni vakio suuttimet ovat jarruna kohtalaisen nopeasti, entäpä läppärunko ja ilmämäärämittari? Rajoitukset nokkaakselille ovat kyllä tiedossa.
OHC efi toimii mulla ainakin hyvin +200hv

Ensimmäinen rajoittava tekijä on ilmamäärämittari ja suuttimet.

Pensanpaineella voi aina kikkailla, ja vakiosuuttimista saa aikast paljon läpi 5,5 barin paineella... Tosin eivät oikeen sitä kestä...

Luojan kiitos lisärikastus on keksitty :shock:
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Toukokuu 25. 14:24:55 2004

Vakio is ruiskulla vapaasti hengittävänä 140hp max. Riippuu tiettysti hiukan nokka akselista.

205 alakerta
91.303 poraus
Mahlen männät kapeammalla renkaalla.
dekattu/kevennetty/tasapainotettu täysin
1.6 kansi jossa 112mm 44/37RST venat, palotilamuotoilut, kanavat tehty.
272/284 11.3/11.6 nokka +sääd. pyörä.
11:1 ruttu.
Martelius XL + 2" /2 vaimenninta
Vakio is ruisku, b.paine 5.5
pyöräteho 125hp/6000rpm
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ti Toukokuu 25. 15:03:50 2004

razorass kirjoitti:Vakio is ruiskulla vapaasti hengittävänä 140hp max. Riippuu tiettysti hiukan nokka akselista.
dekattu/kevennetty/tasapainotettu täysin
Anteeksi tyhmyyteni mutta mitä tarkoittaa "dekattu" :oops:

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Toukokuu 25. 16:50:02 2004

Lohkon tasosta hiotaan tavaraa niin että männät tulevat lohkon tasolle tai yli. Nakutusherkkyys vähenee huomattavasti, palaminen on täydellisempää eli kone tuottaa samasta määrästä polttoainetta enemmän tehoa ja päästöt tietysti pienenevät. Mitä lähempänä kantta, sitä parempi. Kuitenkin minimi välys n.1mm. Rajan lohkon hiomiselle asettaa monesti puristussuhde, joka tietysti kasvaa hiukan samalla. Idea on siis yksinkertaisuudessaan polttaa polttoaine palotilassa, ei sylinterissä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Toukokuu 25. 16:57:03 2004

razorass kirjoitti:Lohkon tasosta hiotaan tavaraa niin että männät tulevat lohkon tasolle tai yli. Nakutusherkkyys vähenee huomattavasti, palaminen on täydellisempää eli kone tuottaa samasta määrästä polttoainetta enemmän tehoa ja päästöt tietysti pienenevät. Mitä lähempänä kantta, sitä parempi. Kuitenkin minimi välys n.1mm. Rajan lohkon hiomiselle asettaa monesti puristussuhde, joka tietysti kasvaa hiukan samalla. Idea on siis yksinkertaisuudessaan polttaa polttoaine palotilassa, ei sylinterissä.
sen jälkeen pitääkin aina käyttää saman merkkisiä kansipahveja :lol:
mutta ihan fiksu homma, koneistamo ei vaa suostunu omasta lohkosta ottaa 0.4mm pois sanoivat ettei ota vaikka sanoin että oon mitannu kyllä :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ti Toukokuu 25. 21:24:44 2004

razorass kirjoitti:Lohkon tasosta hiotaan tavaraa niin että männät tulevat lohkon tasolle tai yli. Nakutusherkkyys vähenee huomattavasti, palaminen on täydellisempää eli kone tuottaa samasta määrästä polttoainetta enemmän tehoa ja päästöt tietysti pienenevät. Mitä lähempänä kantta, sitä parempi. Kuitenkin minimi välys n.1mm. Rajan lohkon hiomiselle asettaa monesti puristussuhde, joka tietysti kasvaa hiukan samalla. Idea on siis yksinkertaisuudessaan polttaa polttoaine palotilassa, ei sylinterissä.
Joo eli siis se on ku kannen lasku mutta lohkosta :D Kiitoksia...

Vastaa Viestiin