Ohc + Efi = murhetta vai murinaa?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Ohc + Efi = murhetta vai murinaa?
Mihin asti tuo OHC:n vakio EFI "riittää"? Käsittääkseni vakio suuttimet ovat jarruna kohtalaisen nopeasti, entäpä läppärunko ja ilmämäärämittari? Rajoitukset nokkaakselille ovat kyllä tiedossa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
mulla on EFI ohc sierra ja siinä on pakoputkessa lamda anturi, mitä se anturi tekee? Osaako muuttaa seoksia oikeenlaisiksi peltisarjalla, lasketulla kannella ja vaihdetulla nokalla(kentcams fr34)? entä sytys? imusarjasta menee alipaine letku johonkin elektroniikka laatikkoon mikä käsittääkseni ohjaa sytystä 

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Ohc + Efi = murhetta vai murinaa?
OHC efi toimii mulla ainakin hyvin +200hvrazorass kirjoitti:Mihin asti tuo OHC:n vakio EFI "riittää"? Käsittääkseni vakio suuttimet ovat jarruna kohtalaisen nopeasti, entäpä läppärunko ja ilmämäärämittari? Rajoitukset nokkaakselille ovat kyllä tiedossa.
Ensimmäinen rajoittava tekijä on ilmamäärämittari ja suuttimet.
Pensanpaineella voi aina kikkailla, ja vakiosuuttimista saa aikast paljon läpi 5,5 barin paineella... Tosin eivät oikeen sitä kestä...
Luojan kiitos lisärikastus on keksitty

Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Vakio is ruiskulla vapaasti hengittävänä 140hp max. Riippuu tiettysti hiukan nokka akselista.
205 alakerta
91.303 poraus
Mahlen männät kapeammalla renkaalla.
dekattu/kevennetty/tasapainotettu täysin
1.6 kansi jossa 112mm 44/37RST venat, palotilamuotoilut, kanavat tehty.
272/284 11.3/11.6 nokka +sääd. pyörä.
11:1 ruttu.
Martelius XL + 2" /2 vaimenninta
Vakio is ruisku, b.paine 5.5
pyöräteho 125hp/6000rpm
205 alakerta
91.303 poraus
Mahlen männät kapeammalla renkaalla.
dekattu/kevennetty/tasapainotettu täysin
1.6 kansi jossa 112mm 44/37RST venat, palotilamuotoilut, kanavat tehty.
272/284 11.3/11.6 nokka +sääd. pyörä.
11:1 ruttu.
Martelius XL + 2" /2 vaimenninta
Vakio is ruisku, b.paine 5.5
pyöräteho 125hp/6000rpm
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Lohkon tasosta hiotaan tavaraa niin että männät tulevat lohkon tasolle tai yli. Nakutusherkkyys vähenee huomattavasti, palaminen on täydellisempää eli kone tuottaa samasta määrästä polttoainetta enemmän tehoa ja päästöt tietysti pienenevät. Mitä lähempänä kantta, sitä parempi. Kuitenkin minimi välys n.1mm. Rajan lohkon hiomiselle asettaa monesti puristussuhde, joka tietysti kasvaa hiukan samalla. Idea on siis yksinkertaisuudessaan polttaa polttoaine palotilassa, ei sylinterissä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
sen jälkeen pitääkin aina käyttää saman merkkisiä kansipahvejarazorass kirjoitti:Lohkon tasosta hiotaan tavaraa niin että männät tulevat lohkon tasolle tai yli. Nakutusherkkyys vähenee huomattavasti, palaminen on täydellisempää eli kone tuottaa samasta määrästä polttoainetta enemmän tehoa ja päästöt tietysti pienenevät. Mitä lähempänä kantta, sitä parempi. Kuitenkin minimi välys n.1mm. Rajan lohkon hiomiselle asettaa monesti puristussuhde, joka tietysti kasvaa hiukan samalla. Idea on siis yksinkertaisuudessaan polttaa polttoaine palotilassa, ei sylinterissä.

mutta ihan fiksu homma, koneistamo ei vaa suostunu omasta lohkosta ottaa 0.4mm pois sanoivat ettei ota vaikka sanoin että oon mitannu kyllä

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Ylläpitäjä
Joo eli siis se on ku kannen lasku mutta lohkostarazorass kirjoitti:Lohkon tasosta hiotaan tavaraa niin että männät tulevat lohkon tasolle tai yli. Nakutusherkkyys vähenee huomattavasti, palaminen on täydellisempää eli kone tuottaa samasta määrästä polttoainetta enemmän tehoa ja päästöt tietysti pienenevät. Mitä lähempänä kantta, sitä parempi. Kuitenkin minimi välys n.1mm. Rajan lohkon hiomiselle asettaa monesti puristussuhde, joka tietysti kasvaa hiukan samalla. Idea on siis yksinkertaisuudessaan polttaa polttoaine palotilassa, ei sylinterissä.
