OHC 1.6 - 2.0 kansi....
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
OHC 1.6 - 2.0 kansi....
Empä löytänyt vastaavaa topiccia tuolla haku hässäkällä....
Kysytään täälläkin tästä....
Kuis käy jos lykkää 1.6 kannen, jota ei ole työstetty mitenkään, suoraan 2.0 lohkon päälle?
Nouseeko puristussuhde liikaa?
Meneeks joku muu ketuilleen?
Nokaks on menossa vakio 2 litusen, tähän hätään...
Tänx jälleen!
Kysytään täälläkin tästä....
Kuis käy jos lykkää 1.6 kannen, jota ei ole työstetty mitenkään, suoraan 2.0 lohkon päälle?
Nouseeko puristussuhde liikaa?
Meneeks joku muu ketuilleen?
Nokaks on menossa vakio 2 litusen, tähän hätään...
Tänx jälleen!
-
- Ylläpitäjä
Joo ja ei... mitä meinaat "vakiona huonompi?"...SHR kirjoitti:Vakionokalla tulee turhan paljon puristuksia ja muutenkin hyöty kyseenalainen, miksi se pitäisi siihen laittaa, vakiona huonompi?
Nokka oli basana, ja ennen ollut kaks tiivistettä välissä(edellinen omistaja laittanut) ja ajattelin että laitan vaan yhden....
Ja nyt just ei oo vaaraa laittaa virinokkaa... mut auto olis tarve saada liikenteeseen....
Pitäs päästä kato kirkolta juhla paikalle....

-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re: OHC 1.6 - 2.0 kansi....
mulla kesti kyllä kone paritonnia mitä ajoin ennen kuin voiteluaineet loppuivat koneesta, mutta en suosittele kokeilemaan kun täällä joskus oli juttua siitä että ne ei tuppaa oikein kestämään. puristukset tulee aika korkeiksi kyllä.Sodfor kirjoitti: Kuis käy jos lykkää 1.6 kannen, jota ei ole työstetty mitenkään, suoraan 2.0 lohkon päälle?
Nouseeko puristussuhde liikaa?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Pienemmät venttiilitSodfor kirjoitti:Joo ja ei... mitä meinaat "vakiona huonompi?"...SHR kirjoitti:Vakionokalla tulee turhan paljon puristuksia ja muutenkin hyöty kyseenalainen, miksi se pitäisi siihen laittaa, vakiona huonompi?
Nokka oli basana, ja ennen ollut kaks tiivistettä välissä(edellinen omistaja laittanut) ja ajattelin että laitan vaan yhden....
Ja nyt just ei oo vaaraa laittaa virinokkaa... mut auto olis tarve saada liikenteeseen....
Pitäs päästä kato kirkolta juhla paikalle....
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Okei...
Nyt sain pointin pääst kiinni...
Siksipä mä oon sitä 1.6 kantta siihen edelleen lykkäämässä ku se kuulemmma virtailee 2 litusta paremmin ns. normaali ajossa ilman työstämistäkin...
tuota en sit tietona sanonut...
Ei muuten porukalla satu olee kuvia työstetyistä 1.6 kansista?
Palotilat lähinnä kiinnostavat....
Nyt sain pointin pääst kiinni...
Siksipä mä oon sitä 1.6 kantta siihen edelleen lykkäämässä ku se kuulemmma virtailee 2 litusta paremmin ns. normaali ajossa ilman työstämistäkin...
tuota en sit tietona sanonut...

Ei muuten porukalla satu olee kuvia työstetyistä 1.6 kansista?
Palotilat lähinnä kiinnostavat....
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Ylläpitäjä
Tänx. Kaikki kuvat eivät vaan toimi... esim. "kansi4" ei lataannu..razorass kirjoitti:http://zapris.com/razorass/gallery/gallery.php?id=10
Oli hieman epätarkkoja, ei millään pahalla

Ku jostain vaan luin et toi venojen sivuille jäävä kapea polanne ennen tiivitettä kannattaa muokata lähes siihen tiivisteen reunaan asti pois.....
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
joos, kuvat on mitä on kun kamera on mitä on. Palotilat on muotoiltu brendan ja shr:n neuvojen sekä omien päätelmien mukaan. Venttilien sivuilta tiivisteeseen asti, tulpan puolelta sekä palotilan pohjasta siten että seetit on paikoin jopa koholla muusta pinnasta, palotilat kiillotettu lähes peiliksi, kanavat jätin karkeammaksi. Puristuspaine 17bar, perusennakko 17ast. Detonaatiota ei ole ilmennyt missään vaiheessa. Vasta kun yläkierroksille lisäsi 7ast. lisää saatiin kone kilistämään.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Työstöön paineilmavehkeet ja laadukkaat kovametalliterät, joita muutama erimallinen. Kiillotus motonetistäkin saatavilla pienillä 6mm karan "virsikirjoilla". Jos ei ole ennen vastaavaa tehnyt niin varmaan kannattaa harjoitella romurautaan ensin. Puristussuhde karvan päälle 11, palotilan koko kannessa 41cc. 95e:llä kulkee myös, mutta 98 käytän. Kannessa on tietty kovametalliseetit.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
Jep... tänx...
Oon koittanut kattoo noita kovametalli teriä... tuloksetta. Dremeliin oon löytänyt kyl jos jotain, mut 6mm karalla ei oo sattunut silmään.
Ostitko mistä puljusta ite?
Seuraavaks meinasinkin kysyy noista hiomapari laikoista...eli tod.näk. mainitsemistas "virsikirjoista"...
Ajettelin itekkin vaan et ne vois olla hyviä tohonkin tarkoitukseen.... Hywä!
Kaikkee on tullut työstettyy...kivee, puuta, metallii yms. mut ehkei näin vaativaa koskaan.
Mut jostain on aloitettava tääkin touhu...vai mitä?
et karvan päälle 11... millä nokalla toi oli?
Kiitos jälleen!!
Oon koittanut kattoo noita kovametalli teriä... tuloksetta. Dremeliin oon löytänyt kyl jos jotain, mut 6mm karalla ei oo sattunut silmään.
Ostitko mistä puljusta ite?
Seuraavaks meinasinkin kysyy noista hiomapari laikoista...eli tod.näk. mainitsemistas "virsikirjoista"...

Ajettelin itekkin vaan et ne vois olla hyviä tohonkin tarkoitukseen.... Hywä!
Kaikkee on tullut työstettyy...kivee, puuta, metallii yms. mut ehkei näin vaativaa koskaan.
Mut jostain on aloitettava tääkin touhu...vai mitä?

et karvan päälle 11... millä nokalla toi oli?
Kiitos jälleen!!
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Teriä löytyy motonetista sekä työkaluliikkeistä. halpa=ei hyvä. Työtunteja tuo kansi otti kaikkine mittauksineen ehkä n.20h tehokasta työaikaa (=en polta enkä juo kahvia ja teen yksin). Nokka on mieto 272/284 11.5/11.68.
Omassa tapauksessani työtä lisäsi se että kantta oli jo laskettu 1.7mm.
Omassa tapauksessani työtä lisäsi se että kantta oli jo laskettu 1.7mm.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
Vai et motonetistä kans löytyy... hmm...taidan olla aika puusilmä sit...
Jep... tuttu dilemma, halvalla ei voi saada hyvää...paitsi jos on hölmö myyjä
bai tö wei... sitä viel piti kysymän. Mitä nestettä käytit ku mittasit palotiloja? Käyks joku marinoli? Kunse olis värillistä, niin vois olla hyvä siihen sen puoleen.....
....kiitos..
Onks näin et kukaan muu ei haluu enään kommentoida ku razorass?
Eikö maksa vaivaa....


Jep... tuttu dilemma, halvalla ei voi saada hyvää...paitsi jos on hölmö myyjä

bai tö wei... sitä viel piti kysymän. Mitä nestettä käytit ku mittasit palotiloja? Käyks joku marinoli? Kunse olis värillistä, niin vois olla hyvä siihen sen puoleen.....
....kiitos..
Onks näin et kukaan muu ei haluu enään kommentoida ku razorass?
Eikö maksa vaivaa....


-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Mikä tahansa pienen pintajännityksen omaava neste käynee mittaukseen hienosti, esim sprii. Itse tein vahamallit jokaisesta palotilasta ja mittasin niiden tilavuuden. Samalla näki tietty palotilan muodonkin paremmin. Toki varmistin tulokset myös nesteellä.
Taitaa kommentoijat olla töissä arkisin, työkoneella itsekin näitä päivisin rustailen.
Taitaa kommentoijat olla töissä arkisin, työkoneella itsekin näitä päivisin rustailen.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä