OHC 1.6 - 2.0 kansi....

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sodfor
Ylläpitäjä

OHC 1.6 - 2.0 kansi....

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ti Kesäkuu 1. 16:44:58 2004

Empä löytänyt vastaavaa topiccia tuolla haku hässäkällä....
Kysytään täälläkin tästä....

Kuis käy jos lykkää 1.6 kannen, jota ei ole työstetty mitenkään, suoraan 2.0 lohkon päälle?
Nouseeko puristussuhde liikaa?

Meneeks joku muu ketuilleen?
Nokaks on menossa vakio 2 litusen, tähän hätään...

Tänx jälleen!

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Kesäkuu 1. 17:16:25 2004

Vakionokalla tulee turhan paljon puristuksia ja muutenkin hyöty kyseenalainen, miksi se pitäisi siihen laittaa, vakiona huonompi?

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ti Kesäkuu 1. 17:22:35 2004

SHR kirjoitti:Vakionokalla tulee turhan paljon puristuksia ja muutenkin hyöty kyseenalainen, miksi se pitäisi siihen laittaa, vakiona huonompi?
Joo ja ei... mitä meinaat "vakiona huonompi?"...

Nokka oli basana, ja ennen ollut kaks tiivistettä välissä(edellinen omistaja laittanut) ja ajattelin että laitan vaan yhden....
Ja nyt just ei oo vaaraa laittaa virinokkaa... mut auto olis tarve saada liikenteeseen....
Pitäs päästä kato kirkolta juhla paikalle.... :wink:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: OHC 1.6 - 2.0 kansi....

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Kesäkuu 1. 20:31:40 2004

Sodfor kirjoitti: Kuis käy jos lykkää 1.6 kannen, jota ei ole työstetty mitenkään, suoraan 2.0 lohkon päälle?
Nouseeko puristussuhde liikaa?
mulla kesti kyllä kone paritonnia mitä ajoin ennen kuin voiteluaineet loppuivat koneesta, mutta en suosittele kokeilemaan kun täällä joskus oli juttua siitä että ne ei tuppaa oikein kestämään. puristukset tulee aika korkeiksi kyllä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Kesäkuu 1. 21:10:41 2004

Sodfor kirjoitti:
SHR kirjoitti:Vakionokalla tulee turhan paljon puristuksia ja muutenkin hyöty kyseenalainen, miksi se pitäisi siihen laittaa, vakiona huonompi?
Joo ja ei... mitä meinaat "vakiona huonompi?"...

Nokka oli basana, ja ennen ollut kaks tiivistettä välissä(edellinen omistaja laittanut) ja ajattelin että laitan vaan yhden....
Ja nyt just ei oo vaaraa laittaa virinokkaa... mut auto olis tarve saada liikenteeseen....
Pitäs päästä kato kirkolta juhla paikalle.... :wink:
Pienemmät venttiilit
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ti Kesäkuu 1. 21:30:49 2004

Siis hä... Mitä "pienemmä venttiilit".... niin mitä niistä?
Ei meikä tajunnut.... ehkä oon hidas älyinen... :wink:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Kesäkuu 2. 8:06:14 2004

Sodfor kirjoitti:Siis hä... Mitä "pienemmä venttiilit".... niin mitä niistä?
Ei meikä tajunnut.... ehkä oon hidas älyinen... :wink:
Siis 1.6 kannessa on pienemmät venat kuin 2litrasessa...

Parempi työstöaihio tuo 1.6 on huomattavasti
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ke Kesäkuu 2. 10:06:09 2004

Okei...
Nyt sain pointin pääst kiinni...
Siksipä mä oon sitä 1.6 kantta siihen edelleen lykkäämässä ku se kuulemmma virtailee 2 litusta paremmin ns. normaali ajossa ilman työstämistäkin...
tuota en sit tietona sanonut... :wink:

Ei muuten porukalla satu olee kuvia työstetyistä 1.6 kansista?
Palotilat lähinnä kiinnostavat....

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Kesäkuu 2. 10:20:35 2004

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ke Kesäkuu 2. 10:32:01 2004

Tänx. Kaikki kuvat eivät vaan toimi... esim. "kansi4" ei lataannu..
Oli hieman epätarkkoja, ei millään pahalla :wink: , ei nähnyt tarkkaan missä toi tiivisteen reuna tulee menee jne.
Ku jostain vaan luin et toi venojen sivuille jäävä kapea polanne ennen tiivitettä kannattaa muokata lähes siihen tiivisteen reunaan asti pois.....

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Kesäkuu 2. 13:13:38 2004

joos, kuvat on mitä on kun kamera on mitä on. Palotilat on muotoiltu brendan ja shr:n neuvojen sekä omien päätelmien mukaan. Venttilien sivuilta tiivisteeseen asti, tulpan puolelta sekä palotilan pohjasta siten että seetit on paikoin jopa koholla muusta pinnasta, palotilat kiillotettu lähes peiliksi, kanavat jätin karkeammaksi. Puristuspaine 17bar, perusennakko 17ast. Detonaatiota ei ole ilmennyt missään vaiheessa. Vasta kun yläkierroksille lisäsi 7ast. lisää saatiin kone kilistämään.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ke Kesäkuu 2. 15:19:23 2004

Hyvät on paineet....

Jos sulla on jotain "faktaa" lisää tohon työstämiseen, niin otan kiitollisena vastaan.... :wink:

Käyttitkö mitä työkaluna? Tavanomaisi hioma puikkoja mallia Motonet?? vai?
Onkos sulla konees puristussuhdetta tiedossa? Ihan mielenkiinnosta....
Varmaan 98 oot käyttänyt menovetenä?

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Kesäkuu 2. 16:05:00 2004

Työstöön paineilmavehkeet ja laadukkaat kovametalliterät, joita muutama erimallinen. Kiillotus motonetistäkin saatavilla pienillä 6mm karan "virsikirjoilla". Jos ei ole ennen vastaavaa tehnyt niin varmaan kannattaa harjoitella romurautaan ensin. Puristussuhde karvan päälle 11, palotilan koko kannessa 41cc. 95e:llä kulkee myös, mutta 98 käytän. Kannessa on tietty kovametalliseetit.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ke Kesäkuu 2. 16:17:26 2004

Jep... tänx...

Oon koittanut kattoo noita kovametalli teriä... tuloksetta. Dremeliin oon löytänyt kyl jos jotain, mut 6mm karalla ei oo sattunut silmään.
Ostitko mistä puljusta ite?
Seuraavaks meinasinkin kysyy noista hiomapari laikoista...eli tod.näk. mainitsemistas "virsikirjoista"... :wink:
Ajettelin itekkin vaan et ne vois olla hyviä tohonkin tarkoitukseen.... Hywä!

Kaikkee on tullut työstettyy...kivee, puuta, metallii yms. mut ehkei näin vaativaa koskaan.
Mut jostain on aloitettava tääkin touhu...vai mitä?:wink:

et karvan päälle 11... millä nokalla toi oli?

Kiitos jälleen!!

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Kesäkuu 2. 16:40:07 2004

Teriä löytyy motonetista sekä työkaluliikkeistä. halpa=ei hyvä. Työtunteja tuo kansi otti kaikkine mittauksineen ehkä n.20h tehokasta työaikaa (=en polta enkä juo kahvia ja teen yksin). Nokka on mieto 272/284 11.5/11.68.
Omassa tapauksessani työtä lisäsi se että kantta oli jo laskettu 1.7mm.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ke Kesäkuu 2. 17:00:13 2004

Vai et motonetistä kans löytyy... hmm...taidan olla aika puusilmä sit... :wink:
Jep... tuttu dilemma, halvalla ei voi saada hyvää...paitsi jos on hölmö myyjä :wink:

bai tö wei... sitä viel piti kysymän. Mitä nestettä käytit ku mittasit palotiloja? Käyks joku marinoli? Kunse olis värillistä, niin vois olla hyvä siihen sen puoleen.....

....kiitos..


Onks näin et kukaan muu ei haluu enään kommentoida ku razorass?
Eikö maksa vaivaa.... :wink: :wink:

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Kesäkuu 2. 17:45:12 2004

Mikä tahansa pienen pintajännityksen omaava neste käynee mittaukseen hienosti, esim sprii. Itse tein vahamallit jokaisesta palotilasta ja mittasin niiden tilavuuden. Samalla näki tietty palotilan muodonkin paremmin. Toki varmistin tulokset myös nesteellä.

Taitaa kommentoijat olla töissä arkisin, työkoneella itsekin näitä päivisin rustailen.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ke Kesäkuu 2. 18:05:31 2004

Jesh....

Marinol varmaan sit passaa mukavastikkin hommaan. Hywä.
Jep... ite tässä sairaslomaa viettelen... Yleensä nukun päivisin... :wink:

Yötyö kato...

Odotellaan mitä muilla on sanottaavaa... 8)

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » To Kesäkuu 3. 10:21:34 2004

Hmm...
:roll:
Eikös muilla oo sanottavaa aiheeseen?

Olisko jollain muulla kuvia aiheesta?
Olisin kovin kiitollinen niistä!

Kiitos! :wink:

Vastaa Viestiin