Laihalle vetäminen.. muilla samaa?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Laihalle vetäminen.. muilla samaa?

Viesti Kirjoittaja janneke » To Kesäkuu 3. 14:55:57 2004

Eli miten teillä käyttäytyy seokset 1500-3000 kiekan välillä kun antaa kaasua ja pitäs löytyä sitä vääntöä? Mulla kun vetää ihan huolella laihalle, kyl se kuitenki siitä kiihtyy eikä pahemmen nyi nyt kun säätelin tota ennakkoa.

Sit ku kierroksii alkaa olemaan, turbo ahtaa yms. ni seokset alkaa osumaan kohdilleen.

Ja sitte vielä piti kysymän, että kun siinä on tuo 134 virinokka ni johtuuko se laihalle veto siitä eikä se oo niin kovin vaarallista?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Kesäkuu 3. 16:04:52 2004

Nokasta tuo ilmeisesti johtuu.
Säädettävä nokkapyörä vois auttaa.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Kesäkuu 3. 16:18:36 2004

on säädettävä pyörä... pitäs olla säädetty ohjeiden mukaan :roll:

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Kesäkuu 3. 16:40:45 2004

Joitakin virinokkia ei saa koskaan toimimaan täydellisesti kaikilla alueilla. Yleensä aina ala-alueet kärsii.
Itellä aikanaan 322 asteinen nokka ei käynyt tyhjää alle 2000rpm, laulo kyllä huiman ylös, välissäkin oli prötäysalueet.
Ohjelmoitava ruisku auttas kyl paljon.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 3. 20:04:56 2004

Ei tuolla 134:lla alakierroksilla pitäis tulla ongelmia(266ast.)
Kokeile laittaa ennakkoa lisää turbo is:n koneessa oli varmaan lähellä 30 astetta ennakoa anturilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Kesäkuu 4. 13:11:33 2004

Miten vaarallista se on että vetää laihalle tolleen jossain 2000rpm? lähinnä ajattelin ku se kulkee ihan kivasti mutta vetää ihan homo laihalle ni rikkooko sillä koneen?

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Pe Kesäkuu 4. 13:49:04 2004

kiihdytä ilman ahtoa, ahdot nollassa ja samalla tiiraat seoksia.?
matka ajossa laihalle vetäminen ei haittaa mutta ahdoilla pitää olla seokset alueella... älä riko

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Kesäkuu 4. 15:22:49 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:Miten vaarallista se on että vetää laihalle tolleen jossain 2000rpm? lähinnä ajattelin ku se kulkee ihan kivasti mutta vetää ihan homo laihalle ni rikkooko sillä koneen?
Männät voi lähteä käveleen, jos pitkän matkaa vedät laihalla
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Kesäkuu 4. 16:15:49 2004

Mulla tuo nelikko menee ihän älyttömän laihalla just tolla alueella. Seosmittarissa ei pala yksikään ledi. Ei pitäis olla vaarallista :?: ja meneepähän pienellä kulutuksella matka-ajossa.

P.S. Muualla kyllä riittää soppa hianosti.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Kesäkuu 4. 16:54:46 2004

Ala kierroksilla ja varsinkaan kun ei ole ahtoa saa olla laihalla. Ei mulla pala maantiellälään pintakaasulla yhtään valoa seosmittarissa. Kaasupohjassa ahdoilla pitää mennä alueella, muuten saa olla laihalla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » La Kesäkuu 5. 19:41:08 2004

höm, höm ja voihan vit... Ei se kyl oikeen hyvin nyt mee.. Tossa oli ja muutama kiihdytys ku se kulki jo hyvin eikä vetäny laihalle kierroksilla. mut nyt taas ei halunnu mennä minnekkään ja kiskoo pahasti laihalle..

Vaikuttaako seos suhde ruuvi isoilla kierroksilla?

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » La Kesäkuu 5. 20:05:29 2004

Ei se ruuvi vaikuta kuin pienillä kierroksilla.

Käy dynossa tarkastaa seokset!!! Mulla näytti FM! ja AuroMeterin mittari, et olis ollu ihan hel**tin rikkaalla. Dynossa (laaja kaista lambda) näytti, et seokset just kohdallaan!
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Kesäkuu 6. 11:05:22 2004

Oletkos kokeillut semmosta että pistät b-painetta reilusti lisää ->4,5 ja käy kokeilemassa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Kesäkuu 6. 12:38:54 2004

enpä oo kokeillu... eipä kait siinä mitään häviikkään :roll:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Kesäkuu 6. 14:17:34 2004

Paljonkos sulla on sitä ennakkoa silloin kun anturi on kohdallaan nastassa.
Mulla on tällähetkellä n.18mm nastasta lohkon levyyn(saisi olla hieman lisää)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin