Eli tästä välijäähdyttimien ahdistamisesta on puhuttu ohimennen aina sillon tällöin, mutta itseäni askarruttaa toi lähtöjen koon merkitys asiassa.
Itellä tollanen välijäähdytinprojekti on meneillään ja tarkotus ois laittaa n. 53mm sisähalk. olevat lähdöt (vast. 2WD:n vakiossa).
Kenno ei varmasti ahdista, mutta onko toi halkasija riittävä esim. n. 2 barin ahdoilla vai rupeaako jo putketkin ahdistamaan.
Välijäähdyttimen lähtöjen koko?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002
Re: Välijäähdyttimen lähtöjen koko?
sisään meno putkeksi riittääMikkoT kirjoitti:Eli tästä välijäähdyttimien ahdistamisesta on puhuttu ohimennen aina sillon tällöin, mutta itseäni askarruttaa toi lähtöjen koon merkitys asiassa.
Itellä tollanen välijäähdytinprojekti on meneillään ja tarkotus ois laittaa n. 53mm sisähalk. olevat lähdöt (vast. 2WD:n vakiossa).
Kenno ei varmasti ahdista, mutta onko toi halkasija riittävä esim. n. 2 barin ahdoilla vai rupeaako jo putketkin ahdistamaan.
ulostulo voisi olla isompi kun ilma on jäähtynyt ei ainakaan pienempi kun kaasuläppä
tärkeänä pitäisin lähtöjen liittämistä jäähdyttimen päätyihin ettei ilma joudu törmäys kurssille tosin monesti tilan puute rajoittaa suunnittelua
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Millä perusteella pitäisi lähdön olla suurempi kuin tulon, kun molekyylit pakkaantuu tiiviimmin jäähtyessään?
Sen voisi coolerin muodosta sanoa, että jos lähtö ja tulo on esim. yläpäässä niin ei päätyjä kannata tehdä suorakaiteen muotoisiksi laatikoiksi vaan kaventaa alaspäin ellei sitten pillejä tehdä alapäästä pitemmiksi.
Mitä vähemmän tilavuutta putkistolla ja kennolla sitä pienempi ahtoviive, tietenkin jos koneessa on ALS/paukku niin edellisen voi unohtaa.
Sen voisi coolerin muodosta sanoa, että jos lähtö ja tulo on esim. yläpäässä niin ei päätyjä kannata tehdä suorakaiteen muotoisiksi laatikoiksi vaan kaventaa alaspäin ellei sitten pillejä tehdä alapäästä pitemmiksi.
Mitä vähemmän tilavuutta putkistolla ja kennolla sitä pienempi ahtoviive, tietenkin jos koneessa on ALS/paukku niin edellisen voi unohtaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Eli ei tässä nyt vielä niin seppiä olla, että tollasen pystys ihan tosta vaan rakentaa, mutta aihio tulee Volvon kuorma-auton välijäähystä ja lähdöt tulee nyt kooltaan suunnilleen samat kuin tossa vakiossakin.
Toinen lähtö on alareunassa ja toinen yläreunassa, päädyt taas kapenevat oikeaoppisesti lähdöistä pois päin.
Kiitän vastauksista ja yritän saaha ton joku päivä kasaan, kuhan kerkeen jostain hitsaajan etsimään.
Toinen lähtö on alareunassa ja toinen yläreunassa, päädyt taas kapenevat oikeaoppisesti lähdöistä pois päin.
Kiitän vastauksista ja yritän saaha ton joku päivä kasaan, kuhan kerkeen jostain hitsaajan etsimään.