Kiekkamittarista ja ohjauksesta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

TuneGi
Ylläpitäjä

Kiekkamittarista ja ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ke Heinäkuu 7. 15:00:45 2004

Elikkäs asensin sierran mittaristoon kellon tilalle nyt kiekkamittarimodulin. Autossa oli ennnestään kello. Mittariston johtonipussa oli kellolle liitin, johon tuli kaksi punaista johtoa ja ylimääräisenä vastaava vihreäjohtoinen liitin, joka meni puolalle. Kytkin siis vihreän johdon, mittariston vihreään johtoon ja punaiset johdot jäi ylimääräiseksi. Kuitenkaan ei kiekkamittarissa tapahdu yhtikäs mitään. Olisiko mittari sökö?

Toiseksi ihmettelen jäykkää ohjausta, vaikka autossa on ohjaustehostin ja nesteet juuri vaihdettu. Käännettäessä ratti palautuu tosi jähmeästi suoraksi ja ohjaus on mielestäni normaalia jäykempi, vaikka orkkisratin tilalle on vaihdettu kapeampiprofiilinen ratti..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Heinäkuu 7. 15:22:26 2004

Minnekkäs kytkit loput johdot kiekkamittarista
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Heinäkuu 7. 15:23:31 2004

Siis lienee kyseessä orkkis kiekkakello..Tartteehan se maan ja plussankin. Mulla on ko. operaation kuvatkin jossakin. Oli täälläkin etusivulla, liekö enää? Mutta iltasella voin katsoa miten johdot menee jos nyt joku ei ehdi ennen sitä..

Ohjauksesta:

Lieneekö pyöränkulmat ok? Yläpään laakerointi?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

TuneGi
Ylläpitäjä

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ke Heinäkuu 7. 15:51:47 2004

Se on orkkis mittarimoduli ja kytkin sen kellon tilalle, mittaristoon. Tuli kolmella nastalla mittariston pohjaan kiinni ja yksi nasta näkyi menevän liittimen 4-napaan, josta lähtee se vihreä johto puolalle ja ne kaksi muuta nastaa ovat plussa ja miikka, josta kello on ottanut virran myös. Mittasin puolan johdon ja oli kunnossa, samoin sähköt tuli mittarille, kuten kellollekkin on tullut. Vika lie sit mittarissa? Auto on -92 DOHC ja oli kaikki valmiina kiekkiksen kytkemistä varten.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Heinäkuu 7. 16:09:10 2004

Juotitko uusiksi etenkin ne johdinnastat piirilevyn ja mittariston kiinnitysruuvien välillä. Tuppaa niistä tärisemään johdot irti ja mittariston toiminta loppuu. Ei tee pahaa vaikka juotat kaikki juotokset uusiksi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

TuneGi
Ylläpitäjä

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ke Heinäkuu 7. 16:55:24 2004

Tarkastin ne läpi ja olivat hyvässä kuosissa, kuten muutkin liitokset.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Heinäkuu 7. 16:57:58 2004

TuneGi kirjoitti:Tarkastin ne läpi ja olivat hyvässä kuosissa, kuten muutkin liitokset.
Noi kylmät juotokset eivät välttämättä näy silmällä. Pitää olla luuppi tai suurennuslasi. En tiedä yhtään Sierran kiekkamittaria joka olisi muuten rikki kuin noista juotoksista. Niistä se kyllä menee helposti rikki.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Heinäkuu 7. 20:33:54 2004

Itellä tullut enemmän kuin kerran vastaan näitten foordien kiesimittarien kanssa sellanen homma, että ne herää vasta muutaman ajokerran/päivän jälkeen toimimaan eli jos piuhat kunnossa niin eikun tennaria koneelle ja toivomaan parasta.

Vastaa Viestiin