Painelaakeri

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lunatic
Ylläpitäjä

Painelaakeri

Viesti Kirjoittaja Lunatic » La Heinäkuu 10. 17:25:50 2004

voisko joku alan expertti viisaampana sanoa että miksi mk4 rst escossa menee painelaakeri n. 2000km jälkeen.Tietääkseni vielä on vaihdettu "kunnon" laakeri ettei mitn tarvikeosaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Heinäkuu 11. 16:21:10 2004

En ole moisesta kuullut, ellei sitten ole tullut laakeria vääränkokoiselle väliholkille.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » Su Heinäkuu 11. 19:43:43 2004

Vaijeri kantaa vähän?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Painelaakeri

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Heinäkuu 12. 0:13:25 2004

Lunatic kirjoitti:voisko joku alan expertti viisaampana sanoa että miksi mk4 rst escossa menee painelaakeri n. 2000km jälkeen.Tietääkseni vielä on vaihdettu "kunnon" laakeri ettei mitn tarvikeosaa.
Motonet kytkin tai vaijeri / säätöpalan vaihtotarve...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Painelaakeri

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Heinäkuu 12. 0:24:10 2004

PasiZ kirjoitti:
Lunatic kirjoitti:voisko joku alan expertti viisaampana sanoa että miksi mk4 rst escossa menee painelaakeri n. 2000km jälkeen.Tietääkseni vielä on vaihdettu "kunnon" laakeri ettei mitn tarvikeosaa.
Motonet kytkin tai vaijeri / säätöpalan vaihtotarve...
PaziZ kertoo asiantuntijana sitten millainen on Motonet kytkin ja vaijeri? Ja mikä niissä nimen omaan aiheuttaa tuollaista? Tietääkseni ei kyseisessä puljussa ole mitään tuon merkkistä osaa myynnissä, mutta minä en olekkaan asiantuntija.

Ps. Mites toimii ne Motonet ohjausyksikkö ja muut Cossun sähkövermeet ;) Varmaan ei enää ole 200 heppaa Sierrassa :D
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Painelaakeri

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Heinäkuu 12. 0:34:35 2004

Hartza kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
Lunatic kirjoitti:voisko joku alan expertti viisaampana sanoa että miksi mk4 rst escossa menee painelaakeri n. 2000km jälkeen.Tietääkseni vielä on vaihdettu "kunnon" laakeri ettei mitn tarvikeosaa.
Motonet kytkin tai vaijeri / säätöpalan vaihtotarve...
PaziZ kertoo asiantuntijana sitten millainen on Motonet kytkin ja vaijeri? Ja mikä niissä nimen omaan aiheuttaa tuollaista? Tietääkseni ei kyseisessä puljussa ole mitään tuon merkkistä osaa myynnissä, mutta minä en olekkaan asiantuntija.

Ps. Mites toimii ne Motonet ohjausyksikkö ja muut Cossun sähkövermeet ;) Varmaan ei enää ole 200 heppaa Sierrassa :D
Tarvikekytkimiä riittävästi pois vaihtaneena olen moisen huomannut, ettei asetelmien mitat aina ole samat kuin alkuperäisen. Pyydän anteeksi, jos jotain sattui tuo sana "motonet", yritän korvata sen vastedes "king kong" varaosalla...

Jos vaijeri on ryytynyt, saattaa laakeri jäädä kantamaan.

Ja edelleen sierrassa on yli 200 heppaa, jos tuota baa-xxx:ää tarkoitit, siinä on myös hiontapohjaa + lasikuitua, mutta jokapaikassa ei pintamaalia.

Ihmestelen että mikä ohjausyksikkö??
Ja kyllä ne motonetin "cossun" siis fiiatin sähkövermeet toimivat hyvin (jakajan kannella ja pyörijällä en ole kuullut motonetista (auts, taas tuo sana) ostettuna olevan tehoa alentavaa vaikutusta (ainakaan en itse tätä ole todennut, enkä vetolappua nähnyt, jossa moinen toteen kävisi.

EDIT:

jälkeenpäin katsottuna tuo asiayhteys vaijeriin ratkesi, eli tarkoitin kahta eri asiaa. En tarvikevaijeria vaan huonoa vaijeria...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Painelaakeri

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Heinäkuu 12. 0:58:32 2004

PasiZ kirjoitti:
Tarvikekytkimiä riittävästi pois vaihtaneena olen moisen huomannut, ettei asetelmien mitat aina ole samat kuin alkuperäisen. Pyydän anteeksi, jos jotain sattui tuo sana "motonet", yritän korvata sen vastedes "king kong" varaosalla...
Ai sä oot automekaanikko, anteeksi, en tiennyt... Voisko noi mitat johtua siitä, että kytkin on 15 v sitten asennettu, ja valmistaja on vaikka muuttanut mallia? Onhän niissä useasti eri valmistajien välillä eroa, mutta kuka tietää mitkä mitat on "parhaat" Tiedät varmaan asiantuntiana kuka valmistaa Fordin alkuperäisset kytkimet?

Kutsu muita osia kuin Fordin alkuperäisiä osia tarvikeosiksi, niin ketään ei loukkaannu :idea: Spesifioi vähän tarkemmin, että minkä merkkiset kytkimet ovat sinun ei-listalla, niin kaikki muutkin saavat mahdollisesti tärkeää tietoa...



Ja edelleen sierrassa on yli 200 heppaa, jos tuota baa-xxx:ää tarkoitit, siinä on myös hiontapohjaa + lasikuitua, mutta jokapaikassa ei pintamaalia.

Ihmestelen että mikä ohjausyksikkö??
Ja kyllä ne motonetin "cossun" siis fiiatin sähkövermeet toimivat hyvin (jakajan kannella ja pyörijällä en ole kuullut motonetista (auts, taas tuo sana) ostettuna olevan tehoa alentavaa vaikutusta (ainakaan en itse tätä ole todennut, enkä vetolappua nähnyt, jossa moinen toteen kävisi.


No hyvä juttu, että sentään jotain sinäkin uskallat sieltä ostaa... Käyppäs nyt äkkiä pankittämässä sitten kun saat Sierran maalattua, ei sitä koskaan tiedä ;)

Se on mielenkiintoista, että muista auton varaosaliikkeistä saa Esim.Gatesin, Contitecin, Daycon yms. jakopäänhihnoja, mutta Motnetista saa vaan Motonetin hihnoja. Ovat vaan jostain syystä saman merkkisiä? Mistä moinen?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Painelaakeri

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Heinäkuu 12. 8:44:24 2004

Hartza kirjoitti:Voisko noi mitat johtua siitä, että kytkin on 15 v sitten asennettu, ja valmistaja on vaikka muuttanut mallia?
Ei, jossei kyseinen cvh 1,6 kytkytin ole maannut tarvikeliikkeessä 15 vuotta. Mittasin asetelma paikallaan painelaakerin kosketuspinnasta vauhtipyörän pintaan, eroa motorcraftiin 3mm (siis uuteen, ettei tarvitse tästäkin n...ia pilkkua).

valitettavasti en muista varmaksi kys. tarvikeosan merkkiä, eli jätän arvailuksi, jottei ammuta.

Ainoa pointti oli se, että motorcraftin kytkytin on aina toiminut moitteetta...

Pitäisi varmaankin lopettaa tälläinen paskanjauhanta ja tehdä jotain kehittävää.


Motonetista saa myös laatukamaa, mutta esim. QH:n (vai mikä olikaan) jarrupalat laitoin viime talvena mersuun, ja kappas kummaa, levyt kuluivat, palat ei. Remsan palat toimi hienosti (ostin nekin motonetista).

En tarkoittanut mitään pahaa motonetille, vaan yritin kohdistaa piikkini ala-arvoisten autonosien valmistajille. Pyydän anteeksi kaikilta, joilla palkokasvi kys. nimisanasta meni imusarjaan.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin