nokkaakselit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

nokkaakselit

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ma Kesäkuu 21. 16:37:59 2004

mikähän ois hyvän asteinen nokka iS sierraan??
jäsen#179

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Kesäkuu 21. 20:08:03 2004

Kerrotko pikkasen lisää :lol:

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ma Kesäkuu 21. 21:46:31 2004

sellaista haen et sais vääntöä lisää alakierroksille.
jäsen#179

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Kesäkuu 21. 22:00:05 2004

No sitten varmaan joku n.260 asteinen nokka olisi passeli.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Kesäkuu 21. 22:02:00 2004

Tällänen varmaankin olis ihan hyvä
Kent cams: FR34 nopea katu (ruisku)
kierrosalue:1000 - 6250
Asteet: 263
nosto: imu, pako 12.67 / 12.31
Tai tämmönen
FR30 vääntö (ruisku) 1000 - 6000 260 11.93 / 11.73

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ma Kesäkuu 21. 22:04:46 2004

Kent Cams FR34 on hyvä jos haluu vääntöö alakierroksille :D
kokemusta on !
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re: nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Kesäkuu 22. 10:34:09 2004

hezzi kirjoitti:sellaista haen et sais vääntöä lisää alakierroksille.
Jos pääset käsiksi johonkin Dyno-ohjelmaan, niin voit vielä katsoa ennen nokan laittoa, että nostaisiko nokan aikaistaminen käyrää alhaalla ilman, että alkaa vielä yläpäästä putoamaan.

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

nokkaakselit

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ti Kesäkuu 22. 17:12:54 2004

joo täytyypi hankkia joku noista ed.mainituista nokista ja vaihtaa sithän sen näkee et mikä seon.
jäsen#179

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Kesäkuu 22. 17:21:13 2004

Osta multa Sierra niin saat vääntökoneen. On P-satasen kone ja vääntö on siellä 2800 rpm paikkeilla. :lol:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

nokkakselit

Viesti Kirjoittaja hezzi » Ti Kesäkuu 22. 18:31:49 2004

do dii nyt on sitte tilattu kent camssin fr 34 kepukka toivottavasti tuo sitte vääntöä alakierroksille. :?: kiitosta vaan kaikille neuvoista.
jäsen#179

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Heinäkuu 9. 16:50:59 2004

Tuo se.
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Heinäkuu 9. 16:56:45 2004

muistahan vaihtaa seuraajat samalla :) Eikä sitten kent camsin seuraajia

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Pe Heinäkuu 9. 17:32:11 2004

ytte kirjoitti:muistahan vaihtaa seuraajat samalla :) Eikä sitten kent camsin seuraajia
Miksei? Onko huonot?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Heinäkuu 9. 18:21:50 2004

FordEscort kirjoitti:
ytte kirjoitti:muistahan vaihtaa seuraajat samalla :) Eikä sitten kent camsin seuraajia
Miksei? Onko huonot?
Eivät kestä kauaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Heinäkuu 9. 19:43:06 2004

Catcams 272/284 11.05/11.68
http://zapris.com/razorass/gallery/gall ... category=1
Keinut TRW. Pitkä liukupinta, venttiilit 112mm, kosketus tasan keskellä liukua.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Heinäkuu 9. 20:48:03 2004

2.0 vakionokka ihan hyvä pikkuvirityksiin.

XR5T
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002

Viesti Kirjoittaja XR5T » Su Heinäkuu 11. 1:35:43 2004

kannataa muistaa myös että iso nosto syö nokan ja seuraajat

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Su Heinäkuu 18. 22:21:13 2004

väärä geometria syö keinut ja nokan


eli kun venttiili on liian lyhyt suhteessa keinun likupinnan pituuteen ja kosketusalue menee reunan yli

käytä esim spriitussia koekasauksessa pöydällä niin näet kosketuksen


kun em on kunnossa riittää hyvä öljy ja venttiilien säätö tarpeeksi usein

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Heinäkuu 19. 0:42:17 2004

Ja vaikka geometria olisi kuinka hyvin paikallaan ,ohc:n nokat kuluu nopeasti. Mitä jäykemmät venan jouset ,sitä nopeammin. Jos ei autoa meinaa kierrättää paljoa yli 6000 ,ei kannata laittaa hirveän jäykkiä jousia. Tai jos haluaa vaihtaa nokkia 10000km välein ,niin mikäs siinä.

Ohc:n venttiilikoneisto on mahdollisimman huono korkeanostoiselle/asteiselle nokalle ,koska nokan ja keinuvivun väliset pintapaineet on paljon "tavallista" korkeammat.

Vastaa Viestiin