päästö onkelmia (ruiskuboksilta lambdalle jännitettä??)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
päästö onkelmia (ruiskuboksilta lambdalle jännitettä??)
eli eli... katsastus kojahti päästöihin. auto -90 vuoden dohc sierra...
pakoputki ei vuoda, lisäilmaluisti puhdistettu, ei savuta, ei syö öljyä/nestettä... mutta voortilla epäilivät päästöarvojen mukaan että voisi olla jopa kansi halki, mut itsestä tuntuu vähän epätodennäköiseltä.
tässä mitatut arvot.
tyhjäkäynnillä
co 5.81
co cor 5.82
co2 10.31
hc ppm 956
o2 0.1
lamda 0.810
n. 2700rpm
co 4.31
co cor 4.31
co2 11.56
hc ppm 572
o2 0.0
lamda 0.86
voisiko esmes joku anturi olla pimeenä ? muita ideoita ?
pakoputki ei vuoda, lisäilmaluisti puhdistettu, ei savuta, ei syö öljyä/nestettä... mutta voortilla epäilivät päästöarvojen mukaan että voisi olla jopa kansi halki, mut itsestä tuntuu vähän epätodennäköiseltä.
tässä mitatut arvot.
tyhjäkäynnillä
co 5.81
co cor 5.82
co2 10.31
hc ppm 956
o2 0.1
lamda 0.810
n. 2700rpm
co 4.31
co cor 4.31
co2 11.56
hc ppm 572
o2 0.0
lamda 0.86
voisiko esmes joku anturi olla pimeenä ? muita ideoita ?
Viimeksi muokannut FroZ, La Heinäkuu 24. 18:32:52 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: päästö onkelmia.
Lambda paskana... tai suuttimet kusee... Vaihtoehtoja on moniaFroZ kirjoitti:eli eli... katsastus kojahti päästöihin. auto -90 vuoden dohc sierra...
pakoputki ei vuoda, lisäilmaluisti puhdistettu, ei savuta, ei syö öljyä/nestettä... mutta voortilla epäilivät päästöarvojen mukaan että voisi olla jopa kansi halki, mut itsestä tuntuu vähän epätodennäköiseltä.
tässä mitatut arvot.
tyhjäkäynnillä
co 5.81
co cor 5.82
co2 10.31
hc ppm 956
o2 0.1
lamda 0.810
n. 2700rpm
co 4.31
co cor 4.31
co2 11.56
hc ppm 572
o2 0.0
lamda 0.86
voisiko esmes joku anturi olla pimeenä ? muita ideoita ?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
näyttää olevan paljon palamatonta kamaa.
ootkos tehnyt ventiilien ohivuoto testin.
venttiilin palaminen näkyy tollaisina arvoina.
mappi vika hieman epäilyttää kun vertaa kierros arvoja tyhjäkäynti arvoihin.
mut tietysti sekin voi olla.
mappi testataan signaali piuhasta(yksi niistä kolmesta)
yleismittarilla jolloin arvo muuttuu kun kaasuläppää liikutetaan koneen ollessa käydessä.
ootkos tehnyt ventiilien ohivuoto testin.
venttiilin palaminen näkyy tollaisina arvoina.
mappi vika hieman epäilyttää kun vertaa kierros arvoja tyhjäkäynti arvoihin.
mut tietysti sekin voi olla.
mappi testataan signaali piuhasta(yksi niistä kolmesta)
yleismittarilla jolloin arvo muuttuu kun kaasuläppää liikutetaan koneen ollessa käydessä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
Ennen lisäilmaluistin puhdistamista kierrokset olivat noin 1500rpm tyhjäkäynnillä. nyt puhdistamisen jälkeen kierrokset seilaavat aikalailla kun kaasun löysää kokonaan. käy jopa alle 500rpm:ssä.. ja nousee taas siihen tonnin pintaan.. sitä seilausta on kotvasen ja sitten se pikkuhiljaa asettuu ja kierrokset jää siihen tonnin pintaan.
voisiko tuo aiheuttua jostain samasta ongelmasta jonka takia päästötkin ovat korkealla..?
voisiko tuo aiheuttua jostain samasta ongelmasta jonka takia päästötkin ovat korkealla..?
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Käsittääkseni lamda-anturi antaa itse ulos jännitettä, jotain 1 voltin kummallakin puolella. Se on sen lämmitettävän anturin vastuksen sulake jos sillä joku sulake on. Ei pitäis vaikuttaa muuten paitsi että lämmitettävä anturi alkaa toimia aiemmin, kuin tavallinen ei lämmitettävä, joka lämpiää ainoastaan pakokaasujen vaikutuksesta. Kylmänä oleva lamda-anturihan ei toimi, ainakaan oikein.
Korjatkaa jos olen väärässä
Korjatkaa jos olen väärässä
Jäsen #606
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Näin on , lämmitys tarvii virtaa. Muuten toimii ilman minkäänlaista jännitettä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
lisää tilannepäivitystä:
-lambda toimii, antaa noin 850mV
-entisen omistajan laittamat tulpat vaihdettu uusiin. entisissä kärkiväli 1.2mm (nyt 0.8mm) ja yksi olisi lähtenyt irti sormilla pyörittämällä.
-huomio: bensanpaineen säätimen alipaineletkun kun irroittaa käynti paranee huomattavasti.. jos letku kiinni niin auto käy vähän aaltoilemalla?
voisiko säädin olla paskanen tms ?
-kaasuläpän asentoanturi puhdistettu, vielä mittausta vailla..
-lambda toimii, antaa noin 850mV
-entisen omistajan laittamat tulpat vaihdettu uusiin. entisissä kärkiväli 1.2mm (nyt 0.8mm) ja yksi olisi lähtenyt irti sormilla pyörittämällä.
-huomio: bensanpaineen säätimen alipaineletkun kun irroittaa käynti paranee huomattavasti.. jos letku kiinni niin auto käy vähän aaltoilemalla?
voisiko säädin olla paskanen tms ?
-kaasuläpän asentoanturi puhdistettu, vielä mittausta vailla..
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Kannattaa katsoa, että lambdan piuhat ei ole juotettu, vaan tehty puristusliitoksella.FroZ kirjoitti:tilannepäivitystä..
lambdalle ei tuu virtaa ollenkaan... sillähän pitäisi olla sulakekkin? muta sillä paikalla millä sen pitäisi olla.. se ei ole
edit: joku sen lambdan on joskus vaihtanut.. piuhat on liitelty aika kotitekoisen näköisesti...
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kuumetessa irtoaa. Tinalla kun on alhainen sulamispiste.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Vaikuttaisi että b-paineet olis persiillään, jos noin tekee.FroZ kirjoitti:-huomio: bensanpaineen säätimen alipaineletkun kun irroittaa käynti paranee huomattavasti.. jos letku kiinni niin auto käy vähän aaltoilemalla?
voisiko säädin olla paskanen tms ?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
voikos paineita säätää siitä päällä olevasta kuusiokoloruuvista ?PasiZ kirjoitti:Vaikuttaisi että b-paineet olis persiillään, jos noin tekee.FroZ kirjoitti:-huomio: bensanpaineen säätimen alipaineletkun kun irroittaa käynti paranee huomattavasti.. jos letku kiinni niin auto käy vähän aaltoilemalla?
voisiko säädin olla paskanen tms ?
ilmeisesti ?
kuuluisiko ruuvinpäällä olla joku sinetti ? itselläni ei ainakaan mitään siinä ole.. muistelin vaan että jossain olisi sellaista juttua ollut...
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Siitä voi nimenomaan säätää, ja sinetti siinä alunperin on.FroZ kirjoitti:voikos paineita säätää siitä päällä olevasta kuusiokoloruuvista ?PasiZ kirjoitti:Vaikuttaisi että b-paineet olis persiillään, jos noin tekee.FroZ kirjoitti:-huomio: bensanpaineen säätimen alipaineletkun kun irroittaa käynti paranee huomattavasti.. jos letku kiinni niin auto käy vähän aaltoilemalla?
voisiko säädin olla paskanen tms ?
ilmeisesti ?
kuuluisiko ruuvinpäällä olla joku sinetti ? itselläni ei ainakaan mitään siinä ole.. muistelin vaan että jossain olisi sellaista juttua ollut...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
PasiZ kirjoitti:Siitä voi nimenomaan säätää, ja sinetti siinä alunperin on.FroZ kirjoitti:voikos paineita säätää siitä päällä olevasta kuusiokoloruuvista ?PasiZ kirjoitti: Vaikuttaisi että b-paineet olis persiillään, jos noin tekee.
ilmeisesti ?
kuuluisiko ruuvinpäällä olla joku sinetti ? itselläni ei ainakaan mitään siinä ole.. muistelin vaan että jossain olisi sellaista juttua ollut...
Tuli sellanen mieleen että jos se sinetti on veks niin olisko joku edellinen
asentaja vaan ruuvaillu bensanpaineet korkeemmalle lisätehojen toivossa.
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
täysin mahdollista...mutta voiko pelkät b-paineet vaikuttaa noin paljon päästöarvoihin ? fordilla tuumasivat että olisi joku "isompi" vika ja tuo ehkä vaan siinä sivussa.RS2600 kirjoitti: Tuli sellanen mieleen että jos se sinetti on veks niin olisko joku edellinen
asentaja vaan ruuvaillu bensanpaineet korkeemmalle lisätehojen toivossa.
mut mut.. tänään mittailin toisen sierran boksista samat navat mistä oli jo aiemmin puhetta... ja myös niistä tuli jännitettä pihalle... ja kyseessä on kuitenkin ihan toimiva peli... aika mystistä.. autodatan mukaan niistä ei pitäisi tulla mitään ulos.. foodin huoltomiehen mukaan toisesta piuhasta noin 0.5v ja toisesta se 4.5V tms.. kaksi autoo nyt mitattu joista tulee kummastakin yli 3V.... hyvä alkaa tekee johtopäätöksiä näiden perusteella

jospa joku viittisi mitata toimivasta autostaan maatavasten mitä tulee lambdan singnaali ja singnaali maa piuhoihin.. eli musta ja harmaa..
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
bpaineilla saa arvot v**uralleen...FroZ kirjoitti:täysin mahdollista...mutta voiko pelkät b-paineet vaikuttaa noin paljon päästöarvoihin ? fordilla tuumasivat että olisi joku "isompi" vika ja tuo ehkä vaan siinä sivussa.RS2600 kirjoitti: Tuli sellanen mieleen että jos se sinetti on veks niin olisko joku edellinen
asentaja vaan ruuvaillu bensanpaineet korkeemmalle lisätehojen toivossa.
mut mut.. tänään mittailin toisen sierran boksista samat navat mistä oli jo aiemmin puhetta... ja myös niistä tuli jännitettä pihalle... ja kyseessä on kuitenkin ihan toimiva peli... aika mystistä.. autodatan mukaan niistä ei pitäisi tulla mitään ulos.. foodin huoltomiehen mukaan toisesta piuhasta noin 0.5v ja toisesta se 4.5V tms.. kaksi autoo nyt mitattu joista tulee kummastakin yli 3V.... hyvä alkaa tekee johtopäätöksiä näiden perusteella![]()
jospa joku viittisi mitata toimivasta autostaan maatavasten mitä tulee lambdan singnaali ja singnaali maa piuhoihin.. eli musta ja harmaa..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
ja tarina jatkuu....
tänään tuli testattua "toimivasta" sierrasta ruiskuboksia omaan autoon. mutta kun sen tökkää omaan autooni paikalleen alkaa tulee samanlaisia arvoja kuin omallakin boksilla... eli mikään ei muuttunut.. tyhjäkäynti seilaa jne..
puristukset mitataan vkonloppuna kun on vihdoin ja viimein sopiva (pitkä) puristuspaine mittari... vkonloppuna täytyy myös testata eri autosta kaasuläppäkotelo + asentoanturi ja bensanpaineen säädin...
auto oli taas kiinni päästömittarissa ja bansanpaineitakin ruuvailtiin jne.. mutta eipä mikään muuttunut mihinkään suuntaan (mahtaakohan koko säädin olla kunnossa?)
jos ko. asiat ei auta niin täytyy varmaan alkaa tutkimaan että ajoitukset jne on kunnossa... jännä kuitenkin että arvot muuttuivat toisen auton boksissa kun sen tökkäsi omaan autooni kiinni... noh.. tietääpähän että boksi on ainakin kunnossa...
tänään tuli testattua "toimivasta" sierrasta ruiskuboksia omaan autoon. mutta kun sen tökkää omaan autooni paikalleen alkaa tulee samanlaisia arvoja kuin omallakin boksilla... eli mikään ei muuttunut.. tyhjäkäynti seilaa jne..
puristukset mitataan vkonloppuna kun on vihdoin ja viimein sopiva (pitkä) puristuspaine mittari... vkonloppuna täytyy myös testata eri autosta kaasuläppäkotelo + asentoanturi ja bensanpaineen säädin...
auto oli taas kiinni päästömittarissa ja bansanpaineitakin ruuvailtiin jne.. mutta eipä mikään muuttunut mihinkään suuntaan (mahtaakohan koko säädin olla kunnossa?)
jos ko. asiat ei auta niin täytyy varmaan alkaa tutkimaan että ajoitukset jne on kunnossa... jännä kuitenkin että arvot muuttuivat toisen auton boksissa kun sen tökkäsi omaan autooni kiinni... noh.. tietääpähän että boksi on ainakin kunnossa...
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ihmeellistä ettei b-paine vaikuttaisi arvoihin mitenkään, tuntuisi että säädin on paskana.FroZ kirjoitti:ja tarina jatkuu....
tänään tuli testattua "toimivasta" sierrasta ruiskuboksia omaan autoon. mutta kun sen tökkää omaan autooni paikalleen alkaa tulee samanlaisia arvoja kuin omallakin boksilla... eli mikään ei muuttunut.. tyhjäkäynti seilaa jne..
puristukset mitataan vkonloppuna kun on vihdoin ja viimein sopiva (pitkä) puristuspaine mittari... vkonloppuna täytyy myös testata eri autosta kaasuläppäkotelo + asentoanturi ja bensanpaineen säädin...
auto oli taas kiinni päästömittarissa ja bansanpaineitakin ruuvailtiin jne.. mutta eipä mikään muuttunut mihinkään suuntaan (mahtaakohan koko säädin olla kunnossa?)
jos ko. asiat ei auta niin täytyy varmaan alkaa tutkimaan että ajoitukset jne on kunnossa... jännä kuitenkin että arvot muuttuivat toisen auton boksissa kun sen tökkäsi omaan autooni kiinni... noh.. tietääpähän että boksi on ainakin kunnossa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä pitäisi päästöt muuttua b.painetten mukana
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.