Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ti Elokuu 24. 16:38:50 2004
Hyvä! Vanhempi elikä simppelimpi. Sisälle tulee siis kolme liitintä, 6-, 3- ja 2-napaiset.
Kuusi-napaisesta liittimestä löytyy latausvalon ja lämpömittarin piuhat, mutta myös musta johto pa pumpun releen 86 nastaan ja puna/sini 85 nastaan. Toinen (ei lämpömtr) rusk/valk maadoitetaan, jotta boxi tajuaa että ei junnata N:llä vaan D:llä. Rusk/kelt on joku "speedo pulse". Ei liene tarvetta kytkeä mihinkään.
Kolme-napaisesta ei kytketä kuin puna/musta jarruvalon nappiin. Rusk/keltainen on mahdollista ajotietokonetta varten, fuel flow.
Kaksi-napainen on ilmastointilaitteen piuhoja. Ei tarvetta kytkeä. Niilläkin voi silti kuulemma kikkailla koneen vääntökäyriä.
Konehuoneen puolella, kuskin puolela, läheltä jarrutehostinta löytyy kaksi-napainen liitin johon menee musta ja vihreä johto. Mustaan kuuluu syöttää virtalukolta ns. "virrat päällä" sähkö. Vihreä on varvikelloa varten. En tajua miksi nämä johdot jää Scorpissakin ulkopuolelle. Luulisi nyt että ois fiksumpi jos nämäkin piuhat tulisivat noitten yllä mainittujen piuhojen kanssa sisälle, mutta näin vaan on.
Varsinaista virtalukon "start" piuhaa ei ole, vaan se haistellaan kammen asentoanturilta.
Muistuta että maadoittaa kaikki maadoituspisteet huolella!
Aai..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6