Sytytysennakon lasku kaava?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Sytytysennakon lasku kaava?

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Syyskuu 27. 17:46:55 2004

Olisiko jotain pätevää tapaa laskea ennakko autoon, kun tiedossa on puristus suhde, imusarjan paine, kierrokset, lambda yms. Jonkinlaista lahtökohtaa vailla rst-escoon sytkälle.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

RubberDuck
Ylläpitäjä

Re: Sytytysennakon lasku kaava?

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ma Syyskuu 27. 20:46:50 2004

Vesku kirjoitti:Olisiko jotain pätevää tapaa laskea ennakko autoon, kun tiedossa on puristus suhde, imusarjan paine, kierrokset, lambda yms. Jonkinlaista lahtökohtaa vailla rst-escoon sytkälle.
kerro jos kuulet jotain rst sytkäkartasta.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Syyskuu 27. 23:12:01 2004

Tossa oma hiomaton "varman päälle" kartta:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... dvance.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Syyskuu 27. 23:28:53 2004

Ja tämä kannattaa lukea läpi:
JesseT kirjoitti:Hyvää asiaa seossuhteista ja ennakoista säätäjälle:
http://toyotaperformance.com/af_metering.htm
http://toyotaperformance.com/ign_tune.htm
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Syyskuu 28. 5:10:21 2004

Tekaisin tuossa 12x12 kartan MT2.70:lla ja siitä tuli vielä tuotakin miedompi. Kunhan saa auton kotiin ja tarvittavia osia, niin pitää alkaa rakentamaan ruiskua paikoilleen. On muuten hieno, tuo uusin MS´n´S!! Nyt alkaa olla jo ominaisuuksia niin, että riittää... Ja sitten tuo uusin MT2.7. Meni tää ilta ja yö ihan ihmetellessä sitä kaikkea :shock:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 28. 9:34:51 2004

Aivan, koodi on kasvanut kuin pullataikina viimeaikoina. Olisi kiva vaan olla yksi ainut euro-kokoinen piirilevy, jossa olisi kaikki uudet input ja output asteet mukana.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Syyskuu 28. 23:12:37 2004

Siihen kai nyt olisi jossain välin tulossa se tytärkortti, joka ilmeisesti kävisi myös sen uuden, tulevan piirin kanssa yhteen. Olin tänään yhteydessä itse Phil Ringwoodiin, koskien uusimman koodin vaihtovalo asetuksia, koska ne pitää ottaa suoraan prossun pinneiltä. En löytänyt mistää tietoa niistä, joten eikun postia itse syylliselle :)
Siellä oli itse asiassa vielä bugi, jonka takia vaihtovalot ei toimineet uudessa 0.19c koodissa, mutta varmaan se on jo kirjoitettu uudestaan. Uskomattomia tyyppejä nuo, jotka tuota koodia vääntävät :shock: :shock:
Pitää alkaa varmaan kohta jo sierraan suunnitella tuota ruiskua... :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin