Kaasariturbon bensanpaineet

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Kaasariturbon bensanpaineet

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Joulukuu 1. 22:31:10 2004

...eli mitä luokkaa ne pitäisi olla ja kuinka paljon ahtopaine vaikuttaa niihin?

Eli ohc turbo sierra, weber DAT32/32 ja turbomallin bp-säädin (joku malpassi tma varmaankin), sähköinen bensapumppu. kabiinissa on bensanpainemittari ja se näyttää tyhjäkäynnillä 0,3bar ja maantiellä n 0,4bar mutta ahtopaineen noustessa 0,5bariin keikahtaa bensanpaine n 1,1bariin. onko liikaa painetta? bensa tuntuis vedättelyissä haisevan ja auto käy hivenen rikkaalla muutenkin.

sitten vielä sellainen temppu.. ekoja testejä 0,5 ahdolla ja yhtäkkiä kone sammui bensanpulaan. en ehtinyt katsoa bensanpainetta silloin mutta avattiin pelti ja ihmeteltiin minuutti, lähti ekasta kokeilusta avaimesta käyntiin normaalisti.. sit taas pelas, sen jälkeen huomasin tuon bensanpaineen kovan nousun ahdoilla. onkohan tuollaisen bensapumpussa (ei hajuakaan minkälainen se on tuossa) joku max. paine jonka ylittyessä se lyö syötön poikki eikä syötä ennen virran nollantumista?

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re: Kaasariturbon bensanpaineet

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Joulukuu 1. 22:43:27 2004

samiharju kirjoitti:...eli mitä luokkaa ne pitäisi olla ja kuinka paljon ahtopaine vaikuttaa niihin?

Eli ohc turbo sierra, weber DAT32/32 ja turbomallin bp-säädin (joku malpassi tma varmaankin), sähköinen bensapumppu. kabiinissa on bensanpainemittari ja se näyttää tyhjäkäynnillä 0,3bar ja maantiellä n 0,4bar mutta ahtopaineen noustessa 0,5bariin keikahtaa bensanpaine n 1,1bariin. onko liikaa painetta? bensa tuntuis vedättelyissä haisevan ja auto käy hivenen rikkaalla muutenkin.

sitten vielä sellainen temppu.. ekoja testejä 0,5 ahdolla ja yhtäkkiä kone sammui bensanpulaan. en ehtinyt katsoa bensanpainetta silloin mutta avattiin pelti ja ihmeteltiin minuutti, lähti ekasta kokeilusta avaimesta käyntiin normaalisti.. sit taas pelas, sen jälkeen huomasin tuon bensanpaineen kovan nousun ahdoilla. onkohan tuollaisen bensapumpussa (ei hajuakaan minkälainen se on tuossa) joku max. paine jonka ylittyessä se lyö syötön poikki eikä syötä ennen virran nollantumista?
paine siinä 0.2-0.3 normaalisti sitte ahtojen mukana nousee saman verran ko ahtoja tulee näi mulla hyvin toimi

mulla vakio pumppu siirtää keruu säiliölle kone huoneeseen ja sieltä rst escon pumppu hoitaa bensan kaasareille säätimen kautta ainaki tähän asti piisannu ihan hyvin
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Joulukuu 1. 23:00:57 2004

joo eli mulla siis nousee vissiin b-paine liikaa a-paineeseen nähden.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Pe Joulukuu 3. 10:13:54 2004

niin ja onko sulla kaasari vai ruisku koneen tankki :?:
oli tossa timppaasen sierras kan aluks ongelmaa että veto loppu ku seinään ja alko pätkimään rst:n sähkö pumppu ei saanu imettyy tarpeeks Bensaa täys kaasu kiihdytyksissä. ongelma poistu tuolla bensan keruu säiliöllä ja siirto pumpun käytöllä :?
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Vastaa Viestiin