Turbopakosarjan muodosta!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
Turbopakosarjan muodosta!
Kaipaan hieman apua seuraavanlaisessa ongelmassa. Toimiiko tämän muotoinen/tyylinen pakosarja miten? Tai kannattaako ostaa? Ahtimena on jo Garretin T03/4, mutta pakosarja uupuu.
http://bmwosaa.no-ip.com/pakosarja.jpg
http://bmwosaa.no-ip.com/pakosarja1.jpg
Etukäteen kiittäen, Antti
http://bmwosaa.no-ip.com/pakosarja.jpg
http://bmwosaa.no-ip.com/pakosarja1.jpg
Etukäteen kiittäen, Antti
-
- Ylläpitäjä
toimii tuo pienemmillä tehoilla varmaan ihan riittävän hyvin,mutta isommilla tehon lisäyksillä rupee kyllä ahdistaan.parhaiten toimii 1.sylinteri kun tuo putki tulee suoraan tohon yhteeseen.nelosen pakokaasuja päin tulee 2.ja3.sylinterien kaasut.
jos pieni teholisäys kyseessä ja halvalla saa ja meinaa tehäkki halvan ratkasun ni ehkä sitten,mut jos mielessä isommat teholisät ni en suosittele.
ja yleensä käy niin et se nälkä kasvaa syödessä
jos pieni teholisäys kyseessä ja halvalla saa ja meinaa tehäkki halvan ratkasun ni ehkä sitten,mut jos mielessä isommat teholisät ni en suosittele.
ja yleensä käy niin et se nälkä kasvaa syödessä

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei se sarja nyt niin kovin pahan näköinen ollut, on niitä rujompia tehdassettejä olemassa. Eihän siinä pakosarjassa edes virtaukset eri pytyistä törmäile pahasti toisiinsa vaan suunta on sama. Ei sovi pulssipesälle, mutta kyllä siihen jonkun viipperän voi ripustaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Mm. muutamissa 2.8i twinturboissa on ollut melko "mielenkiintoinen" ratkaisu: pakosarja on periaatteessa U-lenkki pakokanavalta toiselle ja siinä puolessa välissä reikä ja turbon laippa ylöspäin. Siis pakokaasut törmäävät vastakkain. Kuviakin olisi ko. sarjoista, jos joku viittii laittaa kuvapankkiinsa...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viimeksi muokannut timppaanen, Ke Lokakuu 27. 22:51:14 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
mä voin laittaa mun kuvapankkiin..lähetä kuvat mulle s-postitse,(peter.malmstrom@kolumbus.fi)jouni kirjoitti:Mm. muutamissa 2.8i twinturboissa on ollut melko "mielenkiintoinen" ratkaisu: pakosarja on periaatteessa U-lenkki pakokanavalta toiselle ja siinä puolessa välissä reikä ja turbon laippa ylöspäin. Siis pakokaasut törmäävät vastakkain. Kuviakin olisi ko. sarjoista, jos joku viittii laittaa kuvapankkiinsa...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
- Viesti:
Hyi, Taunuksen ruma pakosarja!timppaanen kirjoitti:tällänen se olla pitää![]()
http://photobucket.com/albums/v375/timp ... CT0010.jpg
ja kyllä toimii

Fordissa kaikki osat on kuluvia. 

-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Täällä kun aina kysytää, että toimiiko tämä ja tämä rimpula ja jos vastaa, ettei niin alkaa kauhee vääntö "et kyllä se toimii blabla...". Kerran heitin siihen, että toimiihan taukkarin vakiosarjakin, mutta miten hyvin.... No nyt timppaanen saa näyttää miten hyvin toimii. Pian pulttaillaan cossuihin taukkarin sarjoja 

Tässähän se menee...
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
ohan toi toiminu hyvin/huonosti jo vuoden verranJahman kirjoitti:Täällä kun aina kysytää, että toimiiko tämä ja tämä rimpula ja jos vastaa, ettei niin alkaa kauhee vääntö "et kyllä se toimii blabla...". Kerran heitin siihen, että toimiihan taukkarin vakiosarjakin, mutta miten hyvin.... No nyt timppaanen saa näyttää miten hyvin toimii. Pian pulttaillaan cossuihin taukkarin sarjoja

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
no nii eli nyt olis kuva tosta jounin mainitsemasta virityksestä mitä on käytetty 2.8i Twin turboissa..ja onhan se kyl kieltämättä aika mielenkiintoinen ratkaisu.. 
*Kuva*

*Kuva*
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
EI !!! OI!OI! HAPPEA!! ,eh.jesus48 kirjoitti:no nii eli nyt olis kuva tosta jounin mainitsemasta virityksestä mitä on käytetty 2.8i Twin turboissa..ja onhan se kyl kieltämättä aika mielenkiintoinen ratkaisu..
*Kuva*


Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Siinäpä ilmeisesti 2.8 turbo Caprin pakosarja...
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/muuta/1092601333.JPG
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/muuta/1092601333.JPG
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
On.jouni kirjoitti:Siinäpä ilmeisesti 2.8 turbo Caprin pakosarja...
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/muuta/1092601333.JPG
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
On melko karua jälkeä, mutta pitää muistaa että ovat yli20v vanhoja. Ja perustuu tuokin sarja liki 30v vanhaan M. Mayn turbosarjaan. Tutulla on Granadassa kiinni orkkis May -sarja joka toimi tuon 2,8 kaasariturbo -Caprinsetin pohjana
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
Eräs täällä jo viittasikin tähän.
Lue TÄMÄ ja huolella ennenkuin vastaat. Kiinnitä kohtaan 3 huomiota.
Lue TÄMÄ ja huolella ennenkuin vastaat. Kiinnitä kohtaan 3 huomiota.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Lisätään tänne vanhaan aiheeseen.
Pakosarja
Mitä saavutetaan tuolla kollektorin jälkeen olevalla "suoralla" vai vastaanko jo itse.Eli virtausnopeutta saadaan lisättyä supistamalla sarjan loppua kohden kuristamalla->yli suuri pakopuoli heräämään aikaisemmin.
Vastaavaa sarjaa on näkynyt käytettävän wrc kalustossa.
Pakosarja
Mitä saavutetaan tuolla kollektorin jälkeen olevalla "suoralla" vai vastaanko jo itse.Eli virtausnopeutta saadaan lisättyä supistamalla sarjan loppua kohden kuristamalla->yli suuri pakopuoli heräämään aikaisemmin.
Vastaavaa sarjaa on näkynyt käytettävän wrc kalustossa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Siitä se sitten ensimmäisenä alkaa ahdistaa jos jostain.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.