2.0 dohc

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

2.0 dohc

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Joulukuu 16. 7:14:45 2004

eikös 2.0 dohc alakerta oo sama 205 ku muutki 205 alakerrat(paitsi cosan se tarkastettu) eli ohc kansi käy siihenki päälle:roll:
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, To Joulukuu 16. 8:49:59 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Joulukuu 16. 8:07:35 2004

DOHC on täysin eri moottori, eikä siitä sovi mikään ristiin ohc:n / cossun kanssa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Joulukuu 16. 8:53:11 2004

taas tuli viisaammaks,mitäs eroo noissa sit on noin käytännössä,en oo tuollasta doch konetta koskaan tarkemmin päässy katseleen :roll:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Joulukuu 16. 8:59:54 2004

rs11 kirjoitti:taas tuli viisaammaks,mitäs eroo noissa sit on noin käytännössä,en oo tuollasta doch konetta koskaan tarkemmin päässy katseleen :roll:
Paha sitä tässä on tarkemmin erotella kun jokainen osa on erilainen :wink: mutta mainitaan nyt vaikka se, että se on ketju jakopäällä. Samaan moottoriin pohjautuu esim rs2000 16v moottori ja tää dohc on ilmeisesti mazdan suunnittelema kone.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Joulukuu 16. 9:08:24 2004

joo ei sitä maksalaatikoita ruveta pellin alle sovittamaan :lol: ,ei vaan hyvä ku tuli kyseltyä ku meinasin sellasesta tekeen mottia tohon mun rieskaan.olishan se viimeistään purkaessa selvinny ellei ennen.noo kait se jo ostaessa olis huomannu,mut eipä tuu turhaa reissua ainakaan tuon takia 8) kiitti skorpille vastauksista.

ahola
Viestit: 472
Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
Paikkakunta: mansesteri
Viesti:

doch 2,0

Viesti Kirjoittaja ahola » To Joulukuu 16. 11:24:14 2004

kuulematiedon mukaan vois rs2000 ja scorpion ja galaxyn 2.3 motin kansi käydä heittämällä dokkilaisen motin päälle...olishan se sit 16vee :D
aattelin tos josain vaihees koettaa :shock:
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: doch 2,0

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 16. 11:25:36 2004

ahola kirjoitti:kuulematiedon mukaan vois rs2000 ja scorpion ja galaxyn 2.3 motin kansi käydä heittämällä dokkilaisen motin päälle...olishan se sit 16vee :D
aattelin tos josain vaihees koettaa :shock:
Kyllähän nuo käyvät...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

ahola
Viestit: 472
Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
Paikkakunta: mansesteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahola » To Joulukuu 16. 11:29:53 2004

jeps mäkin tota muistelin kuulleeni.ihan sata varma en ollu 8)
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F

Nicke
Ylläpitäjä

Re: doch 2,0

Viesti Kirjoittaja Nicke » To Joulukuu 16. 12:46:38 2004

ahola kirjoitti:kuulematiedon mukaan vois rs2000 ja scorpion ja galaxyn 2.3 motin kansi käydä heittämällä dokkilaisen motin päälle...olishan se sit 16vee :D
aattelin tos josain vaihees koettaa :shock:
Miten sit järjestellään moottorin ohjaus sekä bensansyöttö??

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Joulukuu 16. 12:55:37 2004

samasta autosta kun moottorikin?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 16. 13:31:20 2004

samiharju kirjoitti:samasta autosta kun moottorikin?
Mieluummin siitä josta kansi...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » To Joulukuu 16. 17:54:55 2004

Miten tommoset RS2000 tai Scorpio/Galaxy bensahässäkät sopivat Sierran konehuoneeseen??

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Joulukuu 16. 19:29:32 2004

Nicke kirjoitti:Miten tommoset RS2000 tai Scorpio/Galaxy bensahässäkät sopivat Sierran konehuoneeseen??
Mahtuuhan sinne Cossun hässäkkäkin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Joulukuu 16. 22:12:28 2004

pako ja imusarjat ei varmaan käy keskenään?? dohc:sta rs2000 kanteen tai 2,3 kanteen?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 16. 23:32:27 2004

Miten olis koko 2.3 DOHC kone Sierraan? Sais samalla vähän kato sitä iskutilavuutta...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 17. 0:16:57 2004

MouTine kirjoitti:Miten olis koko 2.3 DOHC kone Sierraan? Sais samalla vähän kato sitä iskutilavuutta...
Valitettavasti ei vaan käy enää 20X mallimerkintäiset lohkot, jossei iskua ajatellut pidentää ja kankia lyhentää...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Pe Joulukuu 17. 0:42:56 2004

Neljä vuotta olen ajellut doch 2.3 16v sierralla. Moottorin ohjaus EEC 5. Ihan ok moottori.

Ilkka
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Lokakuu 28. 16:30:35 2003
Paikkakunta: Pummi-Nusula

Viesti Kirjoittaja Ilkka » Pe Joulukuu 17. 0:57:58 2004

Jari T kirjoitti:Neljä vuotta olen ajellut doch 2.3 16v sierralla. Moottorin ohjaus EEC 5. Ihan ok moottori.
Meneekö ihan heittämällä paikoilleen sierraan? Eli vanha dohc pois ja 2.3 tilalle? Täytyykö ruiskun johdot vaihtaa vai riittääkö boxin vaihto?
#685
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Joulukuu 17. 7:05:32 2004

Ilkka kirjoitti:
Jari T kirjoitti:Neljä vuotta olen ajellut doch 2.3 16v sierralla. Moottorin ohjaus EEC 5. Ihan ok moottori.
Meneekö ihan heittämällä paikoilleen sierraan? Eli vanha dohc pois ja 2.3 tilalle? Täytyykö ruiskun johdot vaihtaa vai riittääkö boxin vaihto?
Oma veikkaus on että ei riitä. EEC-V on kuitenkin aika erilainen kuin IV. PATSit ja muut... No Jari T kertokoot. Itseäkin kiinnostaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Pe Joulukuu 17. 9:46:07 2004

Kyllä moottorinohjaus täytyy vaihtaa kokonaan,sitten se pats vaatii siruavaimet,tunnistimen virtalukon ympärille. 2.3 menee MT75 vaihteistoon,vesiletkut passaa suoraan,starttimoottori myös.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Joulukuu 17. 14:29:33 2004

mites leiman kanssa. oliko ongelmia?

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » La Joulukuu 18. 23:02:28 2004

Leiman kans ei ongelmia. Fordilta pyysin todistuksen josta näkyy,että moottori on vähäpäästöinen. Autoni on -91 ja nykyinen moottori -97 niin se alitti komeasti vaadittavat arvot. Prosentteja tuli otteeseen,mutta ne ei menoa hidasta. Vakuutuksien suhteen minulla meni mukavasti, yhtiö ei korottanut maksuja yhtään. Moottorista täytyy sanoa että se on mukava sierran kokoiseen käyttöautoon. Vakiona penkitetty 213.5 nm.vääntöä. Sen jälkeen olen vaihtanut nokat ja säädettävät rattaat, täytyis käydä uudestaan penkissä ja säädättää samalla.
Viimeksi muokannut Jari S, Su Joulukuu 19. 15:41:29 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 19. 0:21:36 2004

Välikommenttina tuohon Mazda -sukulaisuuteen; ei ole sukua vaan ehta eurokone (kuten jo nimestä voi päätellä: Dagenham I4).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin