turbo-oharin perusennakko

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

turbo-oharin perusennakko

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 8. 22:19:01 2004

koska aihetta sivuavan topicin alla ei tullut vastausta pistän uuden topicin pystyyn.

eli ohc turbo, puristuksia 8:1, 2wd cossun vakioahdin ja cooleri, weber dat, taunuksen kärjellinen jakaja.. toimiiko ollenkaan tuolla jakajalla, haaveena ois 1,0bar ahtoa.. millaisella ennakolla kannattaa lähteä kokeilemaan? nokka on 288 asteinen ja nostoa n 11mm. alipaineletkun saa jättää suosiolla pois jakajalta?

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Marraskuu 8. 22:55:26 2004

Vaihtaa jakajaan kaks toimisen painekellon. Ennakkoa esim. perus 15-20, Max ennakko ilman painetta n. 40-45, myöhäistys paineella 1 aste/ 0,1 bar, eli 1 bar=10 astetta. Tietty konekohtasia, mut tollasia käytin

veeqs
Viestit: 44
Liittynyt: To Elokuu 12. 22:42:55 2004
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja veeqs » Ma Marraskuu 8. 23:08:42 2004

Onko niitä yleismallin 2-toimi jakajia/painekelloja, vai jostain toisesta automerkistä lainattuja. Ja mistäs sellaisia uutena kannattaa kysellä?

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Marraskuu 9. 8:08:26 2004

Itse olen päätynyt tossa omassani persuekkakko --> 16, jolloin maksimiennakko on 28 astetta. On toiminut ihan hyvin ilman alipainesäädintä.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Marraskuu 9. 8:10:21 2004

Yksi vaihtoehto on MSD Boost Timing Master. Itse ajttelin sellaista tuohon omaan 2.8i turboon.

http://www.msdignition.com/pdf/pn8762.pdf
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 9. 10:03:54 2004

jouni onko hintatietoja? isoja sijoituksia en pysty tekemään enää tuohon, moottorin tekokin meni 2x yli budjetin..

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Marraskuu 9. 10:41:05 2004

eikös ton msd hinta ollu siellä 300 e hujakoilla :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Marraskuu 9. 12:41:16 2004

Aika tarkalleen tuon 300e. Klubialennuksista on tässäkin hyötyä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 9. 14:21:28 2004

jaa-a, eipä taida nyt olla budjetissa varaa.. kokeillaan siis tuolla nykyisellä systeemillä.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Marraskuu 9. 22:20:52 2004

jos en väärin muista niin 200 sarjan turbo volvosta tota 2 suuntasta säädintä löytyy eikä luulis olevan kallis.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Marraskuu 9. 22:32:59 2004

Missä vaan on käytetty boschin jakajaa kannattaa katella. Säädinkellon hain romikselta, väitti bemarin jakajaks mistä sen irrotin.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Marraskuu 10. 8:23:37 2004

Motonetiltä näyttäisi saavan 900 turbo Saabin alipainesäädintä 114e:lla.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 10. 8:56:06 2004

Ja sillä sitten saakin jo Megasquirtin, jolla saa 12x12 sytkäkartan ja lisäkartan imuilman lämpötilan mukaan myöhäistämiselle sekä nakutuksen mukaan myöhäistyksen. Lisäbonuksena miljoona muuta ominaisuutta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ke Marraskuu 10. 13:27:55 2004

JesseT kirjoitti:Ja sillä sitten saakin jo Megasquirtin, jolla saa 12x12 sytkäkartan ja lisäkartan imuilman lämpötilan mukaan myöhäistämiselle sekä nakutuksen mukaan myöhäistyksen. Lisäbonuksena miljoona muuta ominaisuutta.
Kolvaatko sen kasaan tolla hinnalla? Kaikki ei välttämättä osaa.. (kuten minä)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 10. 13:37:58 2004

glue kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Ja sillä sitten saakin jo Megasquirtin, jolla saa 12x12 sytkäkartan ja lisäkartan imuilman lämpötilan mukaan myöhäistämiselle sekä nakutuksen mukaan myöhäistyksen. Lisäbonuksena miljoona muuta ominaisuutta.
Kolvaatko sen kasaan tolla hinnalla? Kaikki ei välttämättä osaa.. (kuten minä)
Kyllä niiden valmiiden hinta näkyy olevan tuolla 150e nurkilla, eli ei tuo 114e enää riitä. :cry:
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 10. 15:05:18 2004

asiaan taas.

pystyykö siis esim. volvon kellon vaihtaan tohon fordin jakajaan?

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Marraskuu 10. 15:47:57 2004

samiharju kirjoitti:asiaan taas.

pystyykö siis esim. volvon kellon vaihtaan tohon fordin jakajaan?
tekemällä saa laitettuu
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 10. 16:06:08 2004

kärjetön jakaja tuskin toimii ilman boksia? sellainen olis kans hyllyssä..

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Marraskuu 10. 16:17:43 2004

Itellä kans oli toi normaali jakaja ilman alipainekellon ohjausta ja ennakot oli sopivat.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Marraskuu 29. 21:25:37 2004

Olisko jollakulla jotain listaa tai taulukkoa tms tavallisen ruisku-oharin ennakoista eli millä kierroksella pitää olla minkäkin verran ennakkoa jne?

Entä mites noi ennakot sitten menee kun on matalapuristeinen ohari? 7-7.5:1... (cosan vakio alaosasto ja is-kansi ja 1,45 cometikki välissä niin sehän menee varmaan tuonne <7.5 alueelle..?)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Joulukuu 19. 9:32:23 2004

samiharju kirjoitti:kärjetön jakaja tuskin toimii ilman boksia? sellainen olis kans hyllyssä..
mulla on taunuksessa lumenitionin kärjetön sytkä :wink: boksi makso jotain 100e + sarja jakajaan jotain 25-30e
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Vastaa Viestiin