Transit turpo tiisseli 2.5 -96 ongelma....

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Peetrus
Ylläpitäjä

Transit turpo tiisseli 2.5 -96 ongelma....

Viesti Kirjoittaja Peetrus » To Joulukuu 23. 22:37:31 2004

Eli kylmänä käy epätasasesti ja kun hissukseen painaa ylämäessäkin kaasua, niin vetää epätasasesti eli oikeestaan nykii, mutta täyskaasulla vetää nätisti.
Lämpimänä (lämpeää pirun hitaasti, hitaammin kuin ilman turboa oleva -92 samanlainen) käy jonninverran epätasasesti tyhjäkäyntiä, mutta normi ajossa ei ongelmia.

Tyhjäkäynti lämpimänäkin joskus sielä 1000rpm, eli liian korkea.

Vie polttoainetta todella paljon, vertailukohtana tosin turboton versio, mutta siltikin aivan liikaa.

Tämä siis faijan auto, itellä ei kokemuksia, kirjotin ne mitä faija sano.

Ite epäilen moottorin lämpötila-anturia mahollisesti? (voiko testata/mitata anturin kotikonstein esim yleismittari?)

Kaipa täälä joku on transuihinkin perehtyny? 8)

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Joulukuu 24. 3:37:15 2004

Ihan vaan tämmönen että tankataankos sitä autoa ST1:n naftalla ?
Jos siellä on sitä tankissa niin ajaa tankin tyhjäks ja käy tankkaa shell/neste niin loppuu nytkytykset ja kovat kulutukset. se ei nääs pala kunnolla jostain syystä ja tätä on jo aika monella eri autolla testattul

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Joulukuu 24. 8:12:33 2004

Bliz kirjoitti:Ihan vaan tämmönen että tankataankos sitä autoa ST1:n naftalla ?
Jos siellä on sitä tankissa niin ajaa tankin tyhjäks ja käy tankkaa shell/neste niin loppuu nytkytykset ja kovat kulutukset. se ei nääs pala kunnolla jostain syystä ja tätä on jo aika monella eri autolla testattul
samaa epäililtiin vuosia sitten kun oli moottoripyörä, mutta bensa 95 tietenkin.. asema Jet ja bensassa vettä seassa.. :?:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Peetrus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Pe Joulukuu 24. 8:50:25 2004

Kyllä tää iha shellin lämpimällä asemalla tankataan (ku faija ei haluu opetella tankkaamaan kylmäasemien automaateista. :lol:

Niin kai ny joku ton vian tietää?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Joulukuu 24. 12:45:57 2004

Ajaa tankin melkein tyhjäks, vaihtaa naftansuodattimen, tankkaa täyteen ja pistää semmosta diesel-lisäainetta sinne. Autto ainakin mulla mutta se olikin tommonen vanhan ajan diesel johon ei mee muuta sähköö ku hehkut ja sammutin.

EDIT: 2t öljy on kans yks mitä sinne voi roiskasta naftan sekaan, voitelee pumpun ja suuttimet. On kuulemma aika "kuivaa" tuo talvilaatunen nafta, eli se ei välttämättä voitele riittävän hyvin noita.
Jäsen #606

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Joulukuu 24. 14:33:11 2004

Yksi mikä noissa transiiteissa on että pumppu ei talvella riitä! Ihan todistettu juttu. Sähköinen pumppu sinne niin johan alkaa talvellakin toimimaan. Kesällä se vakio riitttää...

EDIT: Oletan siis että noinkin uudessa vielä on mekaaninen pumppu...

Peetrus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Pe Joulukuu 24. 22:19:08 2004

Ares kirjoitti:Yksi mikä noissa transiiteissa on että pumppu ei talvella riitä! Ihan todistettu juttu. Sähköinen pumppu sinne niin johan alkaa talvellakin toimimaan. Kesällä se vakio riitttää...

EDIT: Oletan siis että noinkin uudessa vielä on mekaaninen pumppu...
Heh, tämä nyt ei kuitenkaan selitä sitä että tyhjäkäynti on lämpimänä erittäin epätasanen, tuntuu melkeen että välillä käy kolmella, ja lämpimänä tyhjäkäynti on epätasanen mutta ei niin häiritsevä, samoin tuota että tyhjäkäynti on välillä reilu 1000rpm suoraan ajosta vaikka postilaatikolle pysähdyttäessä. :wink:

EDIT:

Eikä sitä että dieseliä menee aivan liikaa.

Mitenkäs tuo jos oikeen kunnolla polttoaineessa vettä, niin miten silloin kulutus on korkeampi??

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Joulukuu 24. 22:38:08 2004

Peetrus kirjoitti:
Ares kirjoitti:Yksi mikä noissa transiiteissa on että pumppu ei talvella riitä! Ihan todistettu juttu. Sähköinen pumppu sinne niin johan alkaa talvellakin toimimaan. Kesällä se vakio riitttää...

EDIT: Oletan siis että noinkin uudessa vielä on mekaaninen pumppu...
Heh, tämä nyt ei kuitenkaan selitä sitä että tyhjäkäynti on lämpimänä erittäin epätasanen, tuntuu melkeen että välillä käy kolmella, ja lämpimänä tyhjäkäynti on epätasanen mutta ei niin häiritsevä, samoin tuota että tyhjäkäynti on välillä reilu 1000rpm suoraan ajosta vaikka postilaatikolle pysähdyttäessä. :wink:

EDIT:

Eikä sitä että dieseliä menee aivan liikaa.

Mitenkäs tuo jos oikeen kunnolla polttoaineessa vettä, niin miten silloin kulutus on korkeampi??
Niin joo polttoainettakin menöö paljo :lol: 8)

EDIT: Tohon jos polttoaineessa on vettä niin sehän käy vajaasti ja silloin menee tietenkin heti paljo enemmän polttoainetta kun siitä ei pysty hyödyntämään kunnolla...

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Joulukuu 24. 23:33:26 2004

päästä polttoainesuodattimesta vedet pois. ali raotat sieltä suodattimen alla olevaa muovista ruuvia, niin että sieltä valuu vedet pois.

mitä jos nyt ihan ensimmäisenä tarkistaisit polttoainejärjestelmän ilmavuodot. laitat läpinäkyvän letkun ennen ja jälkeen polttoainesuodattimen, käytät konetta 5-10 minuuttia noin parin tonnin nurkilla olevilla kierroksilla, ja jos järjestelmässä näkyy ilmaa, niin korjaa se. jos molemmissa letkuissa näkyy kuplia, on vika jossain suodattimen ja polttoainetankin välissä, jos kuplia näkyy vain polttoainesuodattimelta lähtevästä letkussa, on vuoto suodattimessa tai suodatinjalassa. yleensä suodatinjalassa jos vuotoa on. hieman harvinaisempaa tuon ikäisissä ilmavuodot, mutta kannattaa tarkistaa. samoin se kannattaa katsoa koska suodatin on vaihdettu.

katso nyt ensimmäiseksi noi, ja sitten katsotaan lisää.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Joulukuu 25. 11:34:12 2004

Aja lähimpään kunnolliseen dieselhuoltoon ja siellä katsovat diagnostiikkapistokkeesta mikä on vikana/ nollaavat vikakoodit.Itsellä -92 td ransitissa meni syöttöpumppu vaihtoon kun oli hiukan vastaavanlaista vikaa..... onneksi autoliikkeen piikkiin (4000e pumpun hinta)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Peetrus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peetrus » La Joulukuu 25. 16:21:51 2004

Hectori kirjoitti:päästä polttoainesuodattimesta vedet pois. ali raotat sieltä suodattimen alla olevaa muovista ruuvia, niin että sieltä valuu vedet pois.

mitä jos nyt ihan ensimmäisenä tarkistaisit polttoainejärjestelmän ilmavuodot. laitat läpinäkyvän letkun ennen ja jälkeen polttoainesuodattimen, käytät konetta 5-10 minuuttia noin parin tonnin nurkilla olevilla kierroksilla, ja jos järjestelmässä näkyy ilmaa, niin korjaa se. jos molemmissa letkuissa näkyy kuplia, on vika jossain suodattimen ja polttoainetankin välissä, jos kuplia näkyy vain polttoainesuodattimelta lähtevästä letkussa, on vuoto suodattimessa tai suodatinjalassa. yleensä suodatinjalassa jos vuotoa on. hieman harvinaisempaa tuon ikäisissä ilmavuodot, mutta kannattaa tarkistaa. samoin se kannattaa katsoa koska suodatin on vaihdettu.

katso nyt ensimmäiseksi noi, ja sitten katsotaan lisää.
Tarkotus olis tossa vaihtaa autoon nokkahihna ja kaikki suodattimet, ni katotaan sitte.

Auto tosiaan liikkeestä ostettu, joten jos sielä isompaa on niin liike saa kyllä tulla vastaan.

EDIT:
Tarttee sanoa faijalle että ajaa fordin huoltoon ja sanoo että kattovat vikakoodit, helpottaa tosiaan paljon...

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Su Joulukuu 26. 20:29:35 2004

Mites pumpun ennakko?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Peetrus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Su Joulukuu 26. 22:22:41 2004

Hoppamiäs kirjoitti:Mites pumpun ennakko?
Tarkemmin, en tiedä dieseleistä MITÄÄN.

Peetrus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Ti Tammikuu 18. 1:48:57 2005

No niin no niin, nyt kerkesin katsomaan nopeasti faijan transvestin pellin alle, ja imusarjan ja kannen välisen tiivisteen välistä tunkee öljypaskaa aika kunnolla, eli imuvuotohan tuo näyttäs olevan...

Mahtaa olla aika paskaa täynä imusarjakin kerran öljyä puskee sieltä välisä, eikös tuon huohotinputken mikä tulee öljykosrkista ja menee ilmanputsariin voi huoleti ottaa irti ja liittää johonkin "kerääjäsäiliöön pois sotkemasta?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Tammikuu 18. 17:42:19 2005

mä en jaksa uskoa että se olisi imuvuoto. mä olen suhteellisen varma että kyseessä on polttoaineen ilmavuoto. ja jos se ei ole se, niin se on ajoituksesta kiinni melkoisen todennäköisesti. ja sitä öljypaskaa on kyllä aika monessa ton ikäisessä transiitissa aika kattavasti koko konehuone täynnä.

ja siellä imusarjassa on sisällä sellainen paksu musta karsta, niinkuin kaikissa muissakin ton ikäsissä transiiteissa. enkä näe mitään syytä miksi pitäisi erillinen kerääjäsäiliö rakentaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Peetrus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Ke Tammikuu 19. 1:02:39 2005

Hectori kirjoitti:mä en jaksa uskoa että se olisi imuvuoto. mä olen suhteellisen varma että kyseessä on polttoaineen ilmavuoto. ja jos se ei ole se, niin se on ajoituksesta kiinni melkoisen todennäköisesti. ja sitä öljypaskaa on kyllä aika monessa ton ikäisessä transiitissa aika kattavasti koko konehuone täynnä.

ja siellä imusarjassa on sisällä sellainen paksu musta karsta, niinkuin kaikissa muissakin ton ikäsissä transiiteissa. enkä näe mitään syytä miksi pitäisi erillinen kerääjäsäiliö rakentaa.
Jep jep, mutta se puskee ahdoilla siltä välistä kamaa pihalle, ja tyhjäkäynnillä selkeeti vuotaa siitä tiivisteen välistä myös.

Korjaan tuon ensin ja katotaan sitte sitä josko olis polttoainelinjassa ilmavuoto.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Tammikuu 19. 16:47:57 2005

siis sieltä tuntee käteen kun puhisee tyhjäkäynnillä, ja ahdoilla lentää öljypaskaa välistä vai?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin