Ke-jetronic eroista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Ke-jetronic eroista
Elikkä mitähän eroja mahtaa olla RS turbon Ke-jetronicissa verrattuna tavallisen 90` vuosimallin turbottomaan Ke-jetroniciin?
-
- Viestit: 483
- Liittynyt: To Syyskuu 5. 21:23:12 2002
- Paikkakunta: pyhäranta
- Viesti:
Tää ei kyllä nyt vastaa kysymykseen mutta ffp:n teksteistä löytyy tuollainen
http://ffp-motorsport.com/tuning/kejetronic.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/kejetronic.php
Ford on myyty ja tilalla on vw 4x4 2.8 passat highline
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
ainaski järjestelmäpaineensäädin on erillainen tbo ja vapari k-jeteissä
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
no eikös k ja ke jetin perus idee ole kuiteski sama?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuossa on vähän kuvia ja hyvä keskustelu jonkin ajan takaa:
http://www.ford-club.net/cgi-bin/yabb/Y ... ;start=9#9
http://www.ford-club.net/cgi-bin/yabb/Y ... ;start=9#9
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
juu, ohjauspaineen säädintä tarkoitin.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
"Järjestelmänpaineensäädin" = bensanpaineensäädin, eli siis pitää bensanpaineen vakiona koko systeemissä oli sitten maanantai tai täysikuu. K-jetissä on ihan ruuvi ja jousi siinä määräjakajan kyljessä josta jäejestelmän painetta säädetään. KE-jetissä on erillinen perinteisempi bensapaineensäädin, joka on kiinni ilmamääräpömpelin kyljessä, mallia ei säädettävä.
Ohjauspaineensäädin taas on se palikka joka hoitaa kaikki mahdolliset rikastukset/laihennukset perusseoksesta. K-jetissä homma toimii tuon:
http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI10
kuvan mukaan, eli siellä on bimetalli liuska joka hoitaa kylmällää lisää bensaa. Bimettaliliuskan lämmitys antaa enemmän rikastusta välittämästi käynnistyksen jälkeen ja sitten pienentää sitä. Lisäksi purkissa on alipainekalvo joka hoitaa ilmeisesti kiihdytys/täyskaasu rikastukset. KE-jetissä ohjauspainetta ohjaa sähköinen solenoidi tyyppinen viritys, joka on kiinnitetty määräjakajan kylkeen:
http://www.humanspeakers.com/audi/images/cise02.jpg
Tämä saa signaalin analogiselta ruiskuboksilta, joka puolestaan mittaa moottorin lämpötilaa, ilmamäärämittarin asentoa, kaasuläpän asentoa, kierroslukua ja aikaa. KE-jetissä tällä on hoidettu myös bensan katkaisu moottorijarrrutuksessa, mikä on K-jetissä hoidettu aivan omalla venttiilillään.
Ohjauspaineensäädin taas on se palikka joka hoitaa kaikki mahdolliset rikastukset/laihennukset perusseoksesta. K-jetissä homma toimii tuon:
http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI10
kuvan mukaan, eli siellä on bimetalli liuska joka hoitaa kylmällää lisää bensaa. Bimettaliliuskan lämmitys antaa enemmän rikastusta välittämästi käynnistyksen jälkeen ja sitten pienentää sitä. Lisäksi purkissa on alipainekalvo joka hoitaa ilmeisesti kiihdytys/täyskaasu rikastukset. KE-jetissä ohjauspainetta ohjaa sähköinen solenoidi tyyppinen viritys, joka on kiinnitetty määräjakajan kylkeen:
http://www.humanspeakers.com/audi/images/cise02.jpg
Tämä saa signaalin analogiselta ruiskuboksilta, joka puolestaan mittaa moottorin lämpötilaa, ilmamäärämittarin asentoa, kaasuläpän asentoa, kierroslukua ja aikaa. KE-jetissä tällä on hoidettu myös bensan katkaisu moottorijarrrutuksessa, mikä on K-jetissä hoidettu aivan omalla venttiilillään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti: