165 OHC LOHKO

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

165 OHC LOHKO

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Helmikuu 8. 14:14:18 2005

Elikkä kaikkihan tietävät tämän ns.1.6 E max moottorin (sama isku kuin 2.0 ohc:ssä) joita on 87-89 sierroissa.Tuli mieleen sellainen asia että pystyyköhän/kestääköhän tuon kyseisen moottorin lohko putkittamisen samoille putkille joita käytetään 2000 ohc:ssä (Massey ferguson/zetor) siinä ois ratkaisu autoihin joissa on 1.6 luvat
Esim porosentittomat eikä halua prosentteja ja tehorajoja papereihin hommata mutta haluaa silti 2000 cc moottorin autoon laittaa.

Eli jos joku tietää jotain niin kertokoon. Itse silmäilin lohkoa ja näyttää että se on aika lujaa tekoa ja hyvä laatuista valua verrattuna taunus moottoriin.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Helmikuu 8. 17:40:39 2005

E-max'n sylinterin seinämävahvuus 5-6mm ja poraus 81.3 eli siitä taitaisi tulla märkäputkikone.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin