Pakokaasun lämpö-mittari

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Pakokaasun lämpö-mittari

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Helmikuu 14. 21:07:13 2005

Tuommonen tuli hankittua! Eli mihin anturi pitäisi laittaa? Pakosarjaan ennen ahdinta vai downpipeen heti ahtimen jälkeen? Ja mille alueelle lämmöt pitäis sattua? Noin suunnilleen.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ma Helmikuu 14. 21:48:12 2005

Itsellä heti turbon jälkeen . Lämmöt ovat normi tie ajossa n.600-700 astetta ja poljettaessa voip käydä 900. Onpa joskus käynyt ylikki,n.1000-1100.
Viimeksi muokannut rspete, Ma Helmikuu 14. 21:54:47 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Helmikuu 14. 21:49:32 2005

Mistäs hommasit? Oliko tyyris?
#446

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Helmikuu 14. 21:52:54 2005

No tietenkin mahdollisimman lähelle itse palotapahtumaa :) Kollektori tai pakopesä lienee varmaan paras paikka yhdelle anturille. Jos antureita olisi 4 (kuten aika usein sylintereitäkin), niin pakosarjaan pakokanavan suulle. Lämmöistä ei muuta tietoa kuin, että jos 3 numeroinen näyttö näyttää EEE niin soon moro ;)
Tässähän se menee...

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Helmikuu 14. 21:54:05 2005

rspete kirjoitti:Itsellä turbon jälkeen downpipessä. Lämmöt ovat normi tie ajossa n.600-700 astetta ja poljettaessa voip käydä 900. Onpa joskus käynyt ylikki,n.1000-1100.
Mittaris näyttää väärin!
Tässähän se menee...

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ma Helmikuu 14. 21:56:42 2005

Jahman kirjoitti:
rspete kirjoitti:Itsellä turbon jälkeen downpipessä. Lämmöt ovat normi tie ajossa n.600-700 astetta ja poljettaessa voip käydä 900. Onpa joskus käynyt ylikki,n.1000-1100.
Mittaris näyttää väärin!
Tiiä häntä. Noita lukemia se kuitenki osottaa.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Helmikuu 14. 21:58:32 2005

Kyseisen laitteen anturi asennetaan muistaakseni noin 20 cm pakopesästä, ja tuommoisia rspeten ensimmäisiä lukemia, asteet loppuu 1600 F n. pikkasen alta 900 C joten siihen kannattaa tähdätä maksimi jos menee yli niin voipi joku paikka sulaa 8) Tatechissa käytän rikastusta jos lämmöt nousee yli 850 C ja mahdollisuus pysäyttää koko mopo jos nousee liiaksi, mutta eipä noi nyt hirveästi talvellä kilometrin ajolla nouse :D
Viimeksi muokannut cossuesco, Ma Helmikuu 14. 22:07:17 2005. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 14. 21:59:19 2005

Lämmöt ennen ahdinta on yleensä ~200 astetta enemmän kuin sen jälkeen. Tämän takia ahtimen jälkeisiä lämpöjä ei niin usein mitatakaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ma Helmikuu 14. 22:01:02 2005

Itsellä varotusvalo alkaa palamaan, jos oikein muistan, 950 astetta.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Helmikuu 14. 22:11:42 2005

cossuesco kirjoitti: pikkasen alta 900 C joten siihen kannattaa tähdätä maksimi jos menee yli niin voipi joku paikka sulaa 8)
Eikös rauta sula jossain 1500 asteessa (muistaakseni)
Taitaa olla se mittarin anturi, joka sulaa ensimmäisenä. :wink: :lol:

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Helmikuu 14. 22:16:27 2005

Bootsi kirjoitti:
cossuesco kirjoitti: pikkasen alta 900 C joten siihen kannattaa tähdätä maksimi jos menee yli niin voipi joku paikka sulaa 8)
Eikös rauta sula jossain 1500 asteessa (muistaakseni)
Taitaa olla se mittarin anturi, joka sulaa ensimmäisenä. :wink: :lol:
Nyt puhuttiin alumiini köntistä mikä pomppii edes takas siellä raudan keskellä :wink:

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Helmikuu 14. 22:18:40 2005

Mulla on pakosarjassa. Ei oo ku yks anturi, mut useempi muhvi mistä voi vertailla. Rupee oleen aika rajoilla jos paljon yli 900 asteen mennää, ite en ainakaa uskalla kokeilla. Jos turbon jälkee mittaa siel on helposti 100 astetta vähemmän.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Helmikuu 14. 22:47:17 2005

rspete kirjoitti:Itsellä heti turbon jälkeen . Lämmöt ovat normi tie ajossa n.600-700 astetta ja poljettaessa voip käydä 900. Onpa joskus käynyt ylikki,n.1000-1100.
Pete, Pete, Pete.. Se anturi on ennen turboa.. :wink:

Jahman kirjoitti:Mittaris näyttää väärin!
Kyllä se näyttää ihan oikein, anturi vaan on tosiaan ennen turboa..
Toyota Supra TT

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ma Helmikuu 14. 22:54:47 2005

Hena kirjoitti:
rspete kirjoitti:Itsellä heti turbon jälkeen . Lämmöt ovat normi tie ajossa n.600-700 astetta ja poljettaessa voip käydä 900. Onpa joskus käynyt ylikki,n.1000-1100.
Pete, Pete, Pete.. Se anturi on ennen turboa.. :wink:

Jahman kirjoitti:Mittaris näyttää väärin!
Kyllä se näyttää ihan oikein, anturi vaan on tosiaan ennen turboa..
Kato perk... Sielä on sitä johtoa ja letkua niin maan vit... ettei pysy enää kärryillä :oops: . On se hyvä että muut tuntee mun kotteron :P . Pitää joskus ottaa oppitunteja pellin alla. :wink:
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Helmikuu 14. 23:23:02 2005

JRZ kirjoitti:Mistäs hommasit? Oliko tyyris?
Käytettynä ostin täältä foorumilta. Hinta ei ollut paha! Autometerin pyrometri siis. Saa vissiin prostreetiltä. Olikohan ovh.210 ekua? Eli eikun reikä poraamaan kollektoriin. Onneksi on sarja vielä pöydällä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ti Helmikuu 15. 0:24:40 2005

rspete kirjoitti:
Hena kirjoitti:
rspete kirjoitti:Itsellä heti turbon jälkeen . Lämmöt ovat normi tie ajossa n.600-700 astetta ja poljettaessa voip käydä 900. Onpa joskus käynyt ylikki,n.1000-1100.
Pete, Pete, Pete.. Se anturi on ennen turboa.. :wink:

Jahman kirjoitti:Mittaris näyttää väärin!
Kyllä se näyttää ihan oikein, anturi vaan on tosiaan ennen turboa..
Kato perk... Sielä on sitä johtoa ja letkua niin maan vit... ettei pysy enää kärryillä :oops: . On se hyvä että muut tuntee mun kotteron :P . Pitää joskus ottaa oppitunteja pellin alla. :wink:
Hyvä, että sentäs joku tuntee... :wink: Jos ei itse kotteroaan tunne niin hyvä, että edes kaverit :D
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Helmikuu 15. 0:47:57 2005

Hena kirjoitti:
rspete kirjoitti:Itsellä heti turbon jälkeen . Lämmöt ovat normi tie ajossa n.600-700 astetta ja poljettaessa voip käydä 900. Onpa joskus käynyt ylikki,n.1000-1100.
Pete, Pete, Pete.. Se anturi on ennen turboa.. :wink:

Jahman kirjoitti:Mittaris näyttää väärin!
Kyllä se näyttää ihan oikein, anturi vaan on tosiaan ennen turboa..
Jos nuo pakolämmöt pitävät paikkaansa, niin turbohuolto kiittää ja kumartaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Helmikuu 15. 7:32:07 2005

Päälle 1000:n asteen kun mennään niin son moro. Hetkellisesti vedoissa voi siellä käydä.
120km/h moottoritiellä cossulla noin 800-830 astetta.

Pete.
Säädä yläpää rikkaammaksi.
Niin ja se anturi on ennen turboa.

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ti Helmikuu 15. 18:58:09 2005

ckolli kirjoitti:Päälle 1000:n asteen kun mennään niin son moro. Hetkellisesti vedoissa voi siellä käydä.
120km/h moottoritiellä cossulla noin 800-830 astetta.

Pete.
Säädä yläpää rikkaammaksi.
Niin ja se anturi on ennen turboa.
Täytynee taas käydä penkissä säädättämässä.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Vastaa Viestiin