lohkoon liekkirenkaat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

lohkoon liekkirenkaat

Viesti Kirjoittaja kondis » Ke Helmikuu 16. 13:45:05 2005

eli olisin ohc turboon suunnittelees tollasia ja ajattelin että onko niistä sitten hyötyä, ainakin esim. pärjää huonommalla kansipahvilla? ja kestää enemmän/paremmin painetta?

eli jos joku osais vähä valasta kannattaako niitä tonne laittaa, mitä hyöty, ja mitä haittapuolia?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Helmikuu 16. 14:39:30 2005

En suosittele. asiasta jauhettu monet kerrat, hankalat käyttää, vaatii pysyviä koneistuksia, jos kombinaatio muuttuu/tasoa plaanataan=jatkuvaa runkkaamista. Itsellä ollu yhdessä 2.0 Rf koneessa eikä muihin tule, nykyään saa hyviä kansipahveja/peltitivareita. Ohc turboon laittaisin kossun vakiopahvin, halpa ja kestävä. Vielä en ole kuullut/nähnyt niin tehokasta ohc/kossu että esim peltitivari ei kestäisi, parhaat ajellu lähes 500hv koneilla vakiotilkkeellä eikä ainakaan heti purskauttanu mehuja sekasin.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Helmikuu 16. 16:27:03 2005

Yhdyn täysin edelliseen...
Itellä oli "evo1" moottorissa rinkulat sielä ja ihan perseestä koko homma...
Mutta toimii tietysti kun kunnolla ja oikein tehään.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Helmikuu 17. 9:39:29 2005

Tarkennan vielä tätä kuparirengasjuttua, näitä renkaita ja muita "erikoisvirittelyjä" käytetään silloin kun muuta kestävää ratkaisua ei ole saatavilla, nää on -80 luvun juttuja. Fordia ei koske nykyään. On muitakin juttuja joissa tuntuu että ollaan jumiuduttu aikaan jolloin ei ollut kunnollisia osia järkevästi saatavilla kuten esim legendaariset "kuplan takomännät".

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Helmikuu 17. 9:59:53 2005

tein tollaiset 18rg turbo moottoriin ja toimi ihan hyvin.
miksi tein sen johtui että 10 vuotta sitten ei ollut vaihtoehtoa.
kupari tiivistekkään ei kestänyt
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ma Helmikuu 21. 14:56:25 2005

jep, heitettiin idea kaivoon monen muiden ideoitten sekaan :lol:

kiitos valaisusta.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Vastaa Viestiin